Robot
F1 2021

Sugproppsgrepp när vi provkör en tidig version av årets formel 1-lir.

#f1-2021


Medlem

Kanske blir ett köp, har inte spelat F1 sen F1 2018-versionen, så känner att det börjar bli dags att spela F1 igen

Gnällkuk

Riktigt fint med performance mode i 120Hz, är det en nyhet?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Redaktör
Skrivet av Shamanfox:

Kanske blir ett köp, har inte spelat F1 sen F1 2018-versionen, så känner att det börjar bli dags att spela F1 igen

Det är bra spel, och är nog rätt lagom att köpa ett nytt vart trejde år eller så om man inte är ute efter de årliga småuppdateringarna.

Skrivet av trickeh2k:

Riktigt fint med performance mode i 120Hz, är det en nyhet?

Ja, kommer med de nya konsolerna.


signatur
Medlem

har ps5 1440p stöd nu?

Gnällkuk
Skrivet av minh:

har ps5 1440p stöd nu?

Nope, men om de listar det så får man förmoda att det är på plats innan spelet släpps.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Redaktör
Skrivet av minh:

har ps5 1440p stöd nu?

Kan det vara så att det renderas i det och skalas upp?


signatur
Medlem

Hoppas på mer avancerade kollisioner, skador på bilarna och anledningar till brutna lopp nu när det kommer till PS5. Säkerhetsbil har dykt upp typ en gång på konsol i F1 2020, grymt bra spel och speciellt My Team-läget, men hoppas även på mer djup där. Och så lite trevligt motstånd i axelknapparna. 💕

Medlem

Fast 2021 var nog mer eller mindre klart när EA köpte. Dessutom lär dom inte bara förstöra det direkt utan det kommer förändras sakta under en längre tid.

Har inget förtroende för EA. Dom är verkligen ruttna rakt igenom och det är enbart lootlådor och pay to win.

Var en sorgens dag när dom köpte codemasters.

C64
Medlem

Bye bye codemasters jag hade så kul med Colin McRae Rally 2005 och Micro Machines oj oj collin serien va så kul
men men nu är det knattar som kodar som knappt vet vad collin spelet är.. och det blir bara blahaaa har vekligen försökt gilla F1 spelen jag vet inte vad det är men det är inte kul o köra helt enkelt

Medlem
Skrivet av Marooned:

Fast 2021 var nog mer eller mindre klart när EA köpte. Dessutom lär dom inte bara förstöra det direkt utan det kommer förändras sakta under en längre tid.

Har inget förtroende för EA. Dom är verkligen ruttna rakt igenom och det är enbart lootlådor och pay to win.

Var en sorgens dag när dom köpte codemasters.

Marknaden styr ju också. Beror ju helt och hållet på vilket spel det handlar om. De tabbade sig med Battlefront 2 men efter det har man städat upp rejält efter sig. Visst innehåller sportspelen som Fifa tex massor av microtransaktioner men det är en del av spelet också. Fifa Ultimate Team. FUT. Det är stort. Riktigt stort.

Battlefield V visade tidigt vart skåpet skulle stå med gratis DLC från dag ett. Alla skulle få spela tillsammans och inga betalväggar skulle komma i vägen. Det ska dem ha en stor eloge för eftersom det är fruktansvärt jobbigt när det släpps DLC som kanske 50% köper, om ens det. Då försvinner halva spelarbasen direkt...

Jag skulle nog snarare säga att Codemasters ska vara glada att de blev uppköpta. Deras enda riktiga produkt som levererar förutom F1 är Dirt Rally för vanliga Dirt-serien dog med 5:an.

Medlem
Skrivet av laban005:

Hoppas på mer avancerade kollisioner, skador på bilarna och anledningar till brutna lopp nu när det kommer till PS5. Säkerhetsbil har dykt upp typ en gång på konsol i F1 2020, grymt bra spel och speciellt My Team-läget, men hoppas även på mer djup där. Och så lite trevligt motstånd i axelknapparna. 💕

Enligt vad jag sett på Youtube så har dom uppdaterat skademodellerna och även ändrat animationerna för vissa skador, tex punktering. Man har också mycket fler inställningar i karriär läget där man kan påverka hur ofta det blir gul flagg, säkerhetsbil osv. Man har även lagt till att "tävlingsledningen" kan byta ut en virtuell säkerhetsbil mot en fysisk säkerhetsbil under pågående VC.

Skrivet av C64:

Bye bye codemasters jag hade så kul med Colin McRae Rally 2005 och Micro Machines oj oj collin serien va så kul
men men nu är det knattar som kodar som knappt vet vad collin spelet är.. och det blir bara blahaaa har vekligen försökt gilla F1 spelen jag vet inte vad det är men det är inte kul o köra helt enkelt

Då är det nog att du inte gillar att spela F1 eller att du lider av "det var bättre förr sjukan". Sen kan du ju inte dra paralleller med Collin McRae, det är ju verkligen olika spel. Vill man ha ett rally spel bör man nog titta till Dirt 2.0 eller vänta på Dirt 3.0.

Medlem
Skrivet av trifix:

Marknaden styr ju också. Beror ju helt och hållet på vilket spel det handlar om. De tabbade sig med Battlefront 2 men efter det har man städat upp rejält efter sig. Visst innehåller sportspelen som Fifa tex massor av microtransaktioner men det är en del av spelet också. Fifa Ultimate Team. FUT. Det är stort. Riktigt stort.

Battlefield V visade tidigt vart skåpet skulle stå med gratis DLC från dag ett. Alla skulle få spela tillsammans och inga betalväggar skulle komma i vägen. Det ska dem ha en stor eloge för eftersom det är fruktansvärt jobbigt när det släpps DLC som kanske 50% köper, om ens det. Då försvinner halva spelarbasen direkt...

Jag skulle nog snarare säga att Codemasters ska vara glada att de blev uppköpta. Deras enda riktiga produkt som levererar förutom F1 är Dirt Rally för vanliga Dirt-serien dog med 5:an.

Vet inte om jag vill hålla med om att mikrotransaktioner är en del av spelet. Det är spelet.

Dom har ju gjort så att det är omöjligt att spela sig till bra spelare. Man måste köpa mynt och paket.

Då blir det något helt annat. Spel ska ju ge tillbaka om man lägger mycket tid och energi på det. Inte att det är omöjligt oavsett hur mycket tid man lägger.

Samma med alla deras sportspel. Var väl samma med Star Wars spelet som dom sabbade.

Det är ju EAs affärsmodell och F1 serien är nu i riskzonen. Enda F1 spelet ute och med all licens. Dom kommer garanterat införa mer mikrotransaktioner i det.

Problemet är att till slut så utvecklas inte spelet ens längre utan det är mer eller mindre bara ett nytt omslag. Kolla på NHL och Fifa. Samma spel (nästan) varje år. Med mer och mer fokus på mikrotransaktioner.

Det är inte bara faktumet att EA dödar dessa spel. Det sätter en jävla massa folk i skulder för dom köper alldeles för mycket mynt. Det är beroendeframkallande om något.

Skribent

Jo. Det får bli F1 2021 så Daniel Ricciardo kan få se hur det ser ut på vinnarplatsen.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem
Skrivet av ecHo!:

Enligt vad jag sett på Youtube så har dom uppdaterat skademodellerna och även ändrat animationerna för vissa skador, tex punktering. Man har också mycket fler inställningar i karriär läget där man kan påverka hur ofta det blir gul flagg, säkerhetsbil osv. Man har även lagt till att "tävlingsledningen" kan byta ut en virtuell säkerhetsbil mot en fysisk säkerhetsbil under pågående VC.

Då är det nog att du inte gillar att spela F1 eller att du lider av "det var bättre förr sjukan". Sen kan du ju inte dra paralleller med Collin McRae, det är ju verkligen olika spel. Vill man ha ett rally spel bör man nog titta till Dirt 2.0 eller vänta på Dirt 3.0.

Fan vad taggad jag blev nu! Men snälla sig att det kan hända lite mer på banan också, en rejält stökig racestart t ex, som ändrar förutsättningarna helt?

Medlem

Jag hoppas de har jobbat mer med AI:n, den har varit väldigt enkelspårig i alla versioner. "Bra" att man kan kan köra sönder golv och bakvinge.

Tycker i övrigt det ser exakt ut som 2020 med minimala skillnader grafiskt.

Ska bli spännande och se den färdiga versionen och vilka classic cars som kommer med.

Medlem

F1 2021 Deluxe Edition ger tre dagars Early Access, alltså release 13 Juli!

Medlem
Skrivet av CZPR:

F1 2021 Deluxe Edition ger tre dagars Early Access, alltså release 13 Juli!

Yes, samma som tidigare, är riktigt nära nu!

1
Skriv svar