Bioware berättar om förbättringarna i Mass Effect Legendary Edition

Robot
Bioware berättar om förbättringarna i Mass Effect Legendary Edition
Gnällkuk

15:e maj är planerade releasedatumet för den som undrar. Ser fram emot detta


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Har det sagt nåt om ifall det kör i 60fps på de nya konsollerna?

Medlem

Inväntar recensioner! Kommer FZa göra en?

Kommer det till Gamepass så spelar jag nog genom allt igen.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Orkar inte lägga så mycket tid på gamla spel i ny kostym. Finns för mycket annat att spela än att spela om gammalt.

Medlem
Skrivet av Nioreh:

Har det sagt nåt om ifall det kör i 60fps på de nya konsollerna?

Skulle inte komma nån version till nya konsolerna, men Xbox One X-versionen skulle rulla på i 60fps, så det gäller ju åtminstone Series X med

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Kommer det till Gamepass så spelar jag nog genom allt igen.

Japp, kommer testa på Game Pass men annars känns det inte värt. Har fina minnen av spelet redan inte så sugen att göra allt igen.

Medlem
Skrivet av Nioreh:

Har det sagt nåt om ifall det kör i 60fps på de nya konsollerna?

Enligt den här sidan är det stöd för 60 FPS på PS4 Pro, one X samt PS5 och Series X 🙂

Medlem
Skrivet av Nocternity:

Skulle inte komma nån version till nya konsolerna

Det vet jag, men spel kan ändå ha specifika funktioner för next gen.

Skrivet av MLundin:

Enligt den här sidan är det stöd för 60 FPS på PS4 Pro, one X samt PS5 och Series X 🙂

Tack!

Medlem

En mer enhetlig upplevelse är ju gött! Sjyst också med stöd för 21:9 och den omgjorda föremålshanteringen i ME.


signatur

"I enjoy the sight of humans on their knees"

Funderar på att köpa och lira detta på min Ps5. Endast spelat halva Mass Effect 2 och hela Andromeda.

Medlem

Jag är mest orolig att de förstör det magiska ME1. I mina ögon det solklart bästa spelet och försöker de likna 2an och 3an för mycket förstör de mycket av magin med ME1.

Medlem

Innan jag fick barn spelade jag alla ME varje sommar och oavsett om det kommer på game pass eller inte blir det nog ett köp och en genomspelning som femshep renegade vanguard. Vilka ska dö denna gång? Tycker också 1:an är klart bäst då uppföljarna blev lite väl anpassade till konsollerna.

Medlem
Skrivet av Jud1t:

Innan jag fick barn spelade jag alla ME varje sommar och oavsett om det kommer på game pass eller inte blir det nog ett köp och en genomspelning som femshep renegade vanguard. Vilka ska dö denna gång? Tycker också 1:an är klart bäst då uppföljarna blev lite väl anpassade till konsollerna.

Att åka Mako och utforska planeterna i ettan älskade jag, det påminde mig lite om Starflight och Star Control 2 😀

Medlem

Hoppas bara att mellanslag inte gör allting längre, som sprinta, ta skydd, hoppa över skydd, aktivera etc. Mitt i strider blev det ganska irriterande när Shepard plötsligt hukar sig framför fienden och blir skjuten, i stället för att springa iväg. Tror inte det kommer ändras, men jag håller tummarna.

Medlem
Skrivet av androsynth:

Att åka Mako och utforska planeterna i ettan älskade jag, det påminde mig lite om Starflight och Star Control 2 😀

Håller med. Det kändes verkligen som det kompletta scifi-epos man alltid önskat sig som spel. Lite flyga, lite utforska samt en jäkla massa intriger och pang pang.

Medlem
Skrivet av Jud1t:

Håller med. Det kändes verkligen som det kompletta scifi-epos man alltid önskat sig som spel. Lite flyga, lite utforska samt en jäkla massa intriger och pang pang.

Jag blev så besviken när det momentet togs bort i tvåan. Inte alls lika kul att bara scanna planeterna.

1
Skriv svar