Do you guys not have phones?

Medlem

Finns i princip inga vettiga mobilspel, bara så du vet
Men om du ändå vill ha nått att spela...

Egg Inc
Among Us
Plague Inc
Aldos adventure
Aldos Oddyssey

Du kan ju även steama spel till din mobil med bland annat Geforce now, har även för mig det finns till steam och playstation också.

Medlem

Fallout shelter och Elders scrolls blade tycker jag är bra på mobilen.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Är man fotbollsintresserad eller bara "manager"intresserad så Football Manager, otroligt bra gjort för att vara ett mobilspel, används flitigt i kommunaltrafik och jobb. Det är dock inte gratis.

Medlem

Har varit svårt att hitta mobilspel som håller i längden men sedan jag skaffade Google Play pass för att få tillgång till en del barnspel till sonen så har jag provat några som ingått i utbudet där.

Ticket to Earth, ett taktik/rpg-spel med en grid match-mekanik för combat.

Thimbleweed park, peka och klicka-äventyr av den gamla skolan

Chuchel, helt bisarrt "äventyrsspel" där varje scen är ett skumt minispel. Rätt roligt, och lagom långt för formatet

Överlag gillar jag att Play pass innehåller en del semi-kurerade spel och prenumerationen gör att tröskeln är lägre för att prova nya spel som annars hade kostat pengar.

Tim
Medlem

PinOut, svenskt flipper med grym atmosfär!

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Hände senast jag åkte buss ute på landsbygden. Någon sov förbi sin hållplats och började sedan vråla 25km senare om att han hade missat hållplatsen och att chauffören var ett svin som inte vände om. Kändes rätt obehagligt.

Haha låter skoj:D

RmK
Medlem

Swordigo är nog det bästa gratisspelet jag har spelat: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.touchfoo.sw...

Oceanhorn är utvecklat specifikt för mobil och jag har hört att det ska vara ganska kul men har inte spelat det själv: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.FDGEntertai...

Annars finns det många portningar som många länkat tidigare, jag spelar mycket Final Fantasy IX och Xcom t.ex. Om du är lite extra teknisk kan du ju alltid utforska möjligheterna till en emulator till valfri konsol också.

Medlem

KOTOR 1 och 2 är fantastiska.

Medlem

Football Manager funkar bra på telefon om du är inbiten.

Annars rekommenderar jag diverse korsord eller frågesporter (vill minnas att jag lekte med BackPacker sist).

Medlem

Hearthstone rullar ofta under mina toalettbesök. Annat kul kan vara Bloons TD5/6 eller Hill Climb Racing.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem

Finns en del som jag har spelat (och som jag nuvarande spelar) på telefonen:

Som jag spelat förut:

Brawl Stars
Clash of Clans
Clash Royale
Hearthtone
Raid: Shadow Legends (Gacha)
Summoners War (Gacha)

Spel som jag spelar nu:
AFK Arena
Genshin Impact (Gacha, och lirar det mest på datorn, men man kan lira på telefonen och kontot är synkat)
Idle Heroes

Försöker komma tillbaka till Summoners War, men det är ett riktigt grindigt spel så lär tröttna på den igen eventuellt, medans Idle Heroes och AFK Arena så behöver man bara logga in ett par gånger per dag och få alla dagliga "activities" gjorda.

Hidden My Game By Mom (Mom hid my game) är nog det bästa jag har spelat på mobil.

Skitkul pusselspel och intressant out of the box-tänk

Medlem

Inga nya förslag utan vill bara +1a på några andra

Kingdom Rush (och dess fristående uppföljare och prequels). Typ 50 spänn för riktigt trevliga tower defense spel.
Finns microtransaktion för fler valbara hjältar och lite buff-items. Men jag har klarat alla utan att nånsin behövt dem.

Hearthstone och Magic The Gathering - Arena.

Två snarlika spel.
Båda två kortspel.
Båda två free to play, men man kan köpa fler kort.
Spelade Hearthstone i flera år och hade alltid en eller flera top-tier lekar igång.
Blev tillslut (efter många tusen matcher) leds och hade paus ppå kortspel.

Nu kör jag MtG-A istället.
Slängde in 200 spänn för ett år sen och har spelat otroligt många matcher sen dess utan att betala mer. Har även här konstant ett litet gäng top-tier lekar.
Magic är lite mindre RNG, och ett hack mer komplicerat. Men imho ett bättre spel alla dar o veckan. Oavsett nivå.

Och bägge har ju rankings.
Så man börjar ju som noob och med rätt noob vänliga lekar.

När man sen spelat ett tag och börjar ha lite kort och börjar kunna crafta de kort du saknar så ökar sakta komplexiteten.

Om/när man ska bygga sin första riktiga öwl rekommenderar jgda Covert Go Blue på Youtube. Han spelar en ny lek varje dag och förklarar hur de funkar.

KoP
Medlem
Skrivet av perihelion74:

What? Ett av mina absoluta favoritspel. Hittade dock inte på Google play store. iPhone?

Ajdå, spelet verkar ha tagits bort utav någon anledning. Dock finns det gamla Cinemaware spelet Wings i remastrad utgåva att ladda ner (iaf på Google Play).

Medlem
Skrivet av Evilof:

Inga nya förslag utan vill bara +1a på några andra

Kingdom Rush (och dess fristående uppföljare och prequels). Typ 50 spänn för riktigt trevliga tower defense spel.
Finns microtransaktion för fler valbara hjältar och lite buff-items. Men jag har klarat alla utan att nånsin behövt dem.

Hearthstone och Magic The Gathering - Arena.

Två snarlika spel.
Båda två kortspel.
Båda två free to play, men man kan köpa fler kort.
Spelade Hearthstone i flera år och hade alltid en eller flera top-tier lekar igång.
Blev tillslut (efter många tusen matcher) leds och hade paus ppå kortspel.

Nu kör jag MtG-A istället.
Slängde in 200 spänn för ett år sen och har spelat otroligt många matcher sen dess utan att betala mer. Har även här konstant ett litet gäng top-tier lekar.
Magic är lite mindre RNG, och ett hack mer komplicerat. Men imho ett bättre spel alla dar o veckan. Oavsett nivå.

Och bägge har ju rankings.
Så man börjar ju som noob och med rätt noob vänliga lekar.

När man sen spelat ett tag och börjar ha lite kort och börjar kunna crafta de kort du saknar så ökar sakta komplexiteten.

Om/när man ska bygga sin första riktiga öwl rekommenderar jgda Covert Go Blue på Youtube. Han spelar en ny lek varje dag och förklarar hur de funkar.

Har du provat Legends of Runeterra?
https://playruneterra.com/en-us/

Började spela det ganska nyligen och tycker att det känns som en väldigt värdig motståndare till Hearthstone.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

123
Skriv svar