PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem

Äntligen har jag mina konsoler! Beställde från EG efter 12,, 19/11 1 disc, 1 digital. Den med disc hade jag express hemleverans, och digital standard frakt.. Digitala kom fram tidigare.. 🤣Så 79 kr i sjön!

Medlem
Skrivet av Meb81:

Äntligen har jag mina konsoler! Beställde från EG efter 12,, 19/11 1 disc, 1 digital. Den med disc hade jag express hemleverans, och digital standard frakt.. Digitala kom fram tidigare.. 🤣Så 79 kr i sjön!

Och du köpte båda versioner för att kunna köpa digitala och fysiska spel? Synd om den som inte fick tag i en konsol till Jul pga detta.

Medlem
Skrivet av GiGeGame:

Har en PS5 Digital Edition som jag funderar på att lämna tillbaka till EG eller om jag ska sälja den. Men känner att sälja den blir bara kaos då så många vill ha den och jag bara vill göra en smidig affär. Finns i Växjö

Skickade PM. FInns också i växjö för smidig affär.

Medlem
Skrivet av Solidur:

Och du köpte båda versioner för att kunna köpa digitala och fysiska spel? Synd om den som inte fick tag i en konsol till Jul pga detta.

Den ena har en polare köpt så du behöver inte vara orolig för de 🙂👍

Medlem
Skrivet av Meb81:

En är till min bror

Skrivet av Meb81:

Äntligen har jag mina konsoler! Beställde från EG efter 12,, 19/11 1 disc, 1 digital. Den med disc hade jag express hemleverans, och digital standard frakt.. Digitala kom fram tidigare.. 🤣Så 79 kr i sjön!

Skrivet av Meb81:

Den ena har en polare köpt så du behöver inte vara orolig för de 🙂👍

Först var det en bror, nu är det en kompis och du benämner konsolerna som mina. Hur ska du ha det? Var ärlig istället och säg att du tjänade in de där 79 kronorna för frakten på återförsäljningen.

Medlem

Har bara kollat min order på Mediamarkt i mobilen tidigare. Nu gick jag dock in på datorn och kollade och där står det "Leverans påbörjad". Om jag inte är helt fel ute så har det väl dock stått så på de flestas ordrar sen lång tid tillbaka?`Jag beställde en standard edition 9 oktober och borde rimligen inte få min före nyår.

Medlem

Gött om series X på Webbhallen nu. Bara in och handla!

Medlem
Skrivet av Monn3:

Gött om series X på Webbhallen nu. Bara in och handla!

Desto större anledning att vänta in PS5an då
För vem vill ha en opopulär konsol - måste ju vara så om den finns tillgänglig
Sedan är det ju PS5 som gäller helt enkelt (ja, jag är fanboy )

När vi ändå är offtopic (pratar om xbox) så är det ändå glädjande att S finns tillgänglig medan X är svårare att få ta på. Det betyder trots allt att folk vill ha premium/prestanda istället för S som känns som lite broms/halv-next-gen

Medlem
Skrivet av e3henri:

Desto större anledning att vänta in PS5an då
För vem vill ha en opopulär konsol - måste ju vara så om den finns tillgänglig
Sedan är det ju PS5 som gäller helt enkelt (ja, jag är fanboy )

När vi ändå är offtopic (pratar om xbox) så är det ändå glädjande att S finns tillgänglig medan X är svårare att få ta på. Det betyder trots allt att folk vill ha premium/prestanda istället för S som känns som lite broms/halv-next-gen

Off-topic? Tråden är ju om både XsX/S och PS5

Däremot så är det nog mest vilket ekosystem man är. Xbox-ägare sen gen 1 och kostnaden av att byta ekosystem rent spelmässigt blir för stor Men kan nog bli båda i slutändan ändå.

Medlem

La en beställning på Xbox Series X förra veckan på Webhallen när den inte var i lager. Fick mail idag om att den är på väg till mig. Say whaaat?


signatur

Nerd 4 life, yo.

Medlem

Jag fick följande från MM via Instagram idag: "Vi är väldigt försiktiga att gå ut med datum då SONY inte klarade av att leverera efter våra orders vid lanseringen. Men december månad kvarstår för vår prognos om att kunna leverera."

Vilket inte är ny information men bekräftar att det inte finns någon tillförlitlig information om MMs leveranser, eller rättare sagt uteblivna leveranser.

Medlem

Fått meddelande i Postnord Appen beställning på väg från Inet och Ginza nu!!

Fått bekräftat att min Inet beställning är på väg på riktigt.
Digital Edition !

Medlem
Skrivet av e3henri:

Var det överhuvudtaget någon som fick nåt på powers 0,5 sekunders försäljning? Har inte hört någon nämna power här sedan 19/11

Försökte men blev utan både där och på Elgiganten


signatur

Jag är del av spelpodden GOTY - Årets spel
Lyssna gärna:
https://podcasters.spotify.com/pod/show/goty

Skägg.
10 Chambers

Webhallen har ett tiotal Xbox Series X i lager just nu: https://www.webhallen.com/se/product/302846-Xbox-Series-X


signatur
Medlem

Scalpers är snabb, köper på webhallen för normal pris, sedan lägger de ut på blocket några timmar efter..

Medlem
Skrivet av e3henri:

Var det överhuvudtaget någon som fick nåt på powers 0,5 sekunders försäljning? Har inte hört någon nämna power här sedan 19/11

Jag såg ett inlägg på Sweclockers, men kunde inte hitta det nu och det var dessutom andrahandsinformation. Så jag är fortfarande övertygad om att de inte hade några alls eller 1-2 st. Att det bara var en ren ploj för att få PR. De har kört med liknande taktik på föregående års BF för andra produkter.

Medlem

Bokade series x idag på webhallen och kunde hämta ut 45 min senare

Medlem
Skrivet av dennan:

Bokade series x idag på webhallen och kunde hämta ut 45 min senare

Grattis! Kör xbox game pass ultimate för 10 kr/3 månader med en ny användare

Skägg.
10 Chambers

Bor man i Malmö finns det just nu 28 stycken Series X på Webhallen.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Bor man i Malmö finns det just nu 28 stycken Series X på Webhallen.

Det gör det väl ändå, även om man inte bor i Malmö?

Skämt åsido, bra info!

Medlem
Skrivet av Twicefire:

Fått meddelande i Postnord Appen beställning på väg från Inet och Ginza nu!!

Fått bekräftat att min Inet beställning är på väg på riktigt.
Digital Edition !

Ginza? De skulle ju inte få nått förrens 2021, när beställde du och vilket typ?

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Webhallen har ett tiotal Xbox Series X i lager just nu: https://www.webhallen.com/se/product/302846-Xbox-Series-X

Betyder detta att det inte längre finns någon kö på XSX. Det låter ju galet. Antingen är efterfrågan sjukt sval eller så har Microsoft levererat betydligt fler enheter än Sony.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Nordstierna:

Betyder detta att det inte längre finns någon kö på XSX. Det låter ju galet. Antingen är efterfrågan sjukt sval eller så har Microsoft levererat betydligt fler enheter än Sony.

Kön borde ju vara avhandlad då. Intresset lär också vara lägre, men inte lågt. Med tanke på att det snackades om flygfrakt för Playstation redan i somras lär också tillgången varit lägre. Men detta är bara spekulationer.


signatur
Medlem
Skrivet av lars_kongo:

Ginza? De skulle ju inte få nått förrens 2021, när beställde du och vilket typ?

2020-10-06 kl 12.30 Digital Edition .

Medlem

https://www.theverge.com/2020/12/6/22155611/price-ps5-xbox-se...

Intressant i sammanhanget, FZ kanske kan göra något motsvarande för svenska marknaden?

Medlem
Skrivet av Twicefire:

2020-10-06 kl 12.30 Digital Edition .

Beställde vanliga 2020-10-01, aaaaaarggghhhh varför tog jag inte digitala som jag egentligen ville ha.
T.o.m Ginza får digitala att skicka ut, men komplett blir utan såklart.

Medlem
Skrivet av Monn3:

Off-topic? Tråden är ju om både XsX/S och PS5

Däremot så är det nog mest vilket ekosystem man är. Xbox-ägare sen gen 1 och kostnaden av att byta ekosystem rent spelmässigt blir för stor Men kan nog bli båda i slutändan ändå.

oj ta mig tusan - jag hade helt missat att tråden faktiskt handle om XsX också, 99% av inläggen gäller ju PS5
Tack för påminnelsen

Medlem
Skrivet av serdyllon:

Jag såg ett inlägg på Sweclockers, men kunde inte hitta det nu och det var dessutom andrahandsinformation. Så jag är fortfarande övertygad om att de inte hade några alls eller 1-2 st. Att det bara var en ren ploj för att få PR. De har kört med liknande taktik på föregående års BF för andra produkter.

Tittar man på recensionerna på power.se så är samtliga på danska så man får väl anta att de sålde alla sina på danska marknaden helt enkelt (det är väl ett danskt företag tror jag)

Medlem

Väntar på hemleverans från Bring ikväll mellan 17-22. Ps5 disc beställd på EG 19/11 kl 13-nånting.
Hade troligtvis kommit till ombud igår om jag valt standardfrakt, men men.

Tack till er som gett tips om var konsolerna funnits tillgängliga.

Sedan en fundering. Varför vill vissa köpa digital edition? Man blir ju helt låst till Sonys butik. Tex kostar Cyberpunk 750 spänn där, men 500 spänn i vanlig butik. Den extra tusenlappen kommer man ju snabbt spara in...

Medlem

CDON har nu disk tillgängligt för bokning med leverans i februari!


signatur

Jag är del av spelpodden GOTY - Årets spel
Lyssna gärna:
https://podcasters.spotify.com/pod/show/goty

Skriv svar