Någon som vill köpa min cyberpunk kod för butikspris?

Medlem
Någon som vill köpa min cyberpunk kod för butikspris?

Jag har komplicerat det för mig med hur jag vill köpa cyberpunk 2077. Låt mig förklara så kommer ni förstå.

Min plan var att köpa den fysiska cyberpunk utgåvan till PC för att jag ville ha sakerna man får när man köper det fysiskt. Jag läste dock igår att man kan redan idag pre-loada spelet. Jag skulle gärna vilja göra det så att när det är den 10:de är det bara och köra utan att behöva ladda ner hela spelet den dagen.

Så min idé var att köpa spelet digitalt (så att jag kan börja ladda ner spelet) och köpa spelet fysiskt den 10:de och sen sälja den koden till den som är intresserad.

Så min fråga är: Någon som vill köpa min spelkod för 529kr (vad det kostar på webhallen)? Jag kommer hänga på låset så koden går att få så fort butiken har öppnat.

Medlem

Tänker du förbruka koden kan den inte säljas vidare


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Tänker du förbruka koden kan den inte säljas vidare

Han skulle köpa den digitalt så han kan ta preload och sen den fysiskt utan att aktivera den själv.

Så uppfattade jag det.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:

Han skulle köpa den digitalt så han kan ta preload och sen den fysiskt utan att aktivera den själv.

Så uppfattade jag det.

Ok så man kan preloada utan att förbruka koden ?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ok så man kan preloada utan att förbruka koden ?

Nej, alltså han använder sin digitala kod för att kunna preloada. Sen vill han ha den i "fysisk" version också bara för samlandes skull fast med en kod han säljer bort istället. Om du hänger med hur jag menar.

Åtminstone är det så jag tror han menar.

Annars går det inte.. har du aktiverat din kod för att ta preload så..tja..då är den förbrukad.

Edit: Vad jag menar är att han behåller låda med innehåll osv fast inte koden som följer med den då han inte behöver den.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Tyckte först att det stod "Cyberpunk kan nu försenas". Gammal vana.

Medlem
Skrivet av Ankh:

Nej, alltså han använder sin digitala kod för att kunna preloada. Sen vill han ha den i "fysisk" version också bara för samlandes skull fast med en kod han säljer bort istället. Om du hänger med hur jag menar.

Åtminstone är det så jag tror han menar.

Annars går det inte.. har du aktiverat din kod för att ta preload så..tja..då är den förbrukad.

Edit: Vad jag menar är att han behåller låda med innehåll osv fast inte koden som följer med den då han inte behöver den.

Jaaaa, nu förstår jag


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Molotov:

Ok så man kan preloada utan att förbruka koden ?

TS skriver ju att han köper två kopior; en digital och en fysisk. Koden till den digitala tänkte han använda själv, medan han vill sälja koden till den fysiska.

edit: Gjorde annat efter att jag tryckte "svara", och nu hade nån annan redan hunnit svara däremellan. Aja!

Medlem

Ja precis som flera har sagt

Köper spelet digitalt = Behåller
Köper fysisk = Säljer (all goodie behåller jag själv)

Medlem

10% rabatt borde köparen få, som varken får låda eller möjligheten att preloada, samt löser ditt problem.

529*0,9 = 476 kr

Tar du swish?


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Backloggens befriare
Skrivet av Lirilesh:

Så du säljer ett objekt för samma pris som går att få i butik, fast du säljer då bara skivan och inget annat?

Låter inte som en bra deal.

Nej, en kod. Man får ingen skiva till PC.


signatur

Ad hoc addendum

1
Skriv svar