Jag har hamnat i ett moment 22 med Steam Guard (får ingen kod via mail)

Medlem
Jag har hamnat i ett moment 22 med Steam Guard (får ingen kod via mail)

Hej,

Jag undrar om nån har hamnat i samma sits som jag.. och löst det.
Jag skulle installera Steam-klienten på min jobbdator för att kunna spela ett sällskapsspel på en digital AW. Eftersom jag har Steam Guard påslagen via e-post, fick jag som vanligt ange en kod för att kunna fullfölja installationen.
MEN inget mail kom. (jag har kollat filter och skräppost)
Tyvärr har jag aldrig uppdaterat mitt nya telefonnummer i min profil, annars hade jag kunnat få kod via sms.

Jag kommer in på min privata dator, men jag kan inte göra några förändringar på mitt konto därifrån då det verkar kräva tvåstegverifiering.. via e-post.

Och jag hittar ingen väg att skapa ett supportärende hos Velve.

Någon som tagit sig ur den här knipan?

Moderator | Testpilot
Skrivet av DaddyCoolSwe:

Hej,

Jag undrar om nån har hamnat i samma sits som jag.. och löst det.
Jag skulle installera Steam-klienten på min jobbdator för att kunna spela ett sällskapsspel på en digital AW. Eftersom jag har Steam Guard påslagen via e-post, fick jag som vanligt ange en kod för att kunna fullfölja installationen.
MEN inget mail kom. (jag har kollat filter och skräppost)
Tyvärr har jag aldrig uppdaterat mitt nya telefonnummer i min profil, annars hade jag kunnat få kod via sms.

Jag kommer in på min privata dator, men jag kan inte göra några förändringar på mitt konto därifrån då det verkar kräva tvåstegverifiering.. via e-post.

Och jag hittar ingen väg att skapa ett supportärende hos Velve.

Någon som tagit sig ur den här knipan?

I framtiden skulle jag använda steam-appen istället. Då får du koden direkt i appen och slipper håller på att pilla med mail.

Mest troligen blir det svårt att fixa nu, då du säkert behöver gå igenom samma process som du nämnt redan. Men efter det är det appen som gäller.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Backloggens befriare

Har ingen personlig erfarenhet, men du kan ju testa detta:
https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=5421-QTFB...

Första träffen på "can't access my steam account".


signatur

Ad hoc addendum

1
Skriv svar