Open world för två?

Medlem
Open world för två?

Min dotter har fått upp ögonen för breath of the wild och vi spelar tillsammans på min switch lite. Hon leker mest runt i byarna och jag får ta hand om fiender och så.

Nu letar jag efter ett open world spel för två så vi kan spela samtidigt. Finns det några trevliga sådana som kan passa en snart sjuårig tjej och hennes lönnfeta pappa? Jag har en hel drös med konsoler så orkar inte specificera alla. Bara tipsa på, dock ej PC, switch eller nya generationen(väntar på lite fler bra spel).

Tanken är då splitscreen/på samma skärm.

Tack på förhand!

Moderator | Testpilot

Jag skulle vilja slå ett slag för Portal Knights!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Minecraft...?

Medlem

Haven släpptes tidigare denna vecka. Finns till PC, Xbox One och PS5, och släpps senare till PS4 och Switch i början av nästa år.
http://www.thegamebakers.com/haven/

Inaktiv

Jag skulle vilja slå ett slag för Outward!

En polare och jag har spelat detta en del och det är riktigt trevligt atmosfäriskt äventyrs-RPG för en till två spelare.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Jag skulle vilja slå ett slag för Portal Knights!

La till PC på listan då jag bara har min laptop som är värd att spela på. Splitscreen/samma skärm går ju visserligen men portal knights verkar byggt för att spelas på separata skärmar.

Skrivet av Kulneff:

Minecraft...?

Kan man köra det i splitscreen? Hon gillar ju minecraft så hade kanske varit kul att pröva.

Skrivet av Kazutoyo:

Haven släpptes tidigare denna vecka. Finns till PC, Xbox One och PS5, och släpps senare till PS4 och Switch i början av nästa år.
http://www.thegamebakers.com/haven/

Haha, pegi 18! Inte så lämpligt för en sjuåring 😂.

Medlem

@jakkzeven: Visst går det! Jag spelar Minecraft i splitscreen med dottern, så det är inga bekymmer. För mig är det bara att starta upp en värld, sedan trycka på "Start" (eller motsvarande knapp) på andra handkontrollen.

Inaktiv

Jag har aldrig spelat dom själv men Lego spelen är väl split screen? Känns ju som det kan passa en sju åring. Vet dock ej hur öppna spelen är men ett tips i varje fall.

Medlem

Jag skulle varmt rekommendera Spiritfarer! Mysigt spel, som jag och sambon la många timmar ihop på. Funkar utmärkt på två.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Jag skulle vilja slå ett slag för Outward!

En polare och jag har spelat detta en del och det är riktigt trevligt atmosfäriskt äventyrs-RPG för en till två spelare.

Lite osäker på om det är bra för en sjuåring.

Skrivet av Kulneff:

@jakkzeven: Visst går det! Jag spelar Minecraft i splitscreen med dottern, så det är inga bekymmer. För mig är det bara att starta upp en värld, sedan trycka på "Start" (eller motsvarande knapp) på andra handkontrollen.

Då får jag skaffa mig minecraft till ngn konsol då 🙂.

Skrivet av anon_326114:

Jag har aldrig spelat dom själv men Lego spelen är väl split screen? Känns ju som det kan passa en sju åring. Vet dock ej hur öppna spelen är men ett tips i varje fall.

Har för mig de flesta lego är rätt styrda tyvärr. Men rätta mig gärna ngn om jag har fel.

Skrivet av Frasstheass:

Jag skulle varmt rekommendera Spiritfarer! Mysigt spel, som jag och sambon la många timmar ihop på. Funkar utmärkt på två.

Får kolla in det!

Medlem
Skrivet av jakkzeven:

Har för mig de flesta lego är rätt styrda tyvärr. Men rätta mig gärna ngn om jag har fel.

Inte Lego City: Undercover. Det är ett barnvänligt GTA med split screen.

Inaktiv
Skrivet av Fr0gg0.:

Inte Lego City: Undercover. Det är ett barnvänligt GTA med split screen.

Min dotter är bara 2 år gammal men det där lät rätt kul, ska komma ihåg det till hon blir lite äldre!

Inaktiv
Skrivet av jakkzeven:

Lite osäker på om det är bra för en sjuåring.

Då får jag skaffa mig minecraft till ngn konsol då 🙂.

Har för mig de flesta lego är rätt styrda tyvärr. Men rätta mig gärna ngn om jag har fel.

Får kolla in det!

Jag får erkänna att jag inte läste mer än trådens titel Så Outward är nog lite väl avancerat hehe

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Inte Lego City: Undercover. Det är ett barnvänligt GTA med split screen.

Får kolla in!

Skrivet av anon_119148:

Jag får erkänna att jag inte läste mer än trådens titel Så Outward är nog lite väl avancerat hehe

Haha ja, men jag själv är lite sugen.

Medlem

Terraria är väldigt kul att spela ensam men det är främst ett spel gjort för minst två personer. Själv fick jag upp ögonen för spelet när jag kollade på videon nedan. TotalBiscuit och Jessie Cox verkade ha så kul när de spelade det tillsammans och jag kunde se att det fanns saker som även jag som "solo" spelare gillade. Det är visserligen "bara" i 2D men det är ett väldigt beroendeframkallande spel som har det där "jag ska bara göra detta innan jag slutar" som jag finner allt färre spel ha idag.

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Terraria är väldigt kul att spela ensam men det är främst ett spel gjort för minst två personer. Själv fick jag upp ögonen för spelet när jag kollade på videon nedan. TotalBiscuit och Jessie Cox verkade ha så kul när de spelade det tillsammans och jag kunde se att det fanns saker som även jag som "solo" spelare gillade. Det är visserligen "bara" i 2D men det är ett väldigt beroendeframkallande spel som har det där "jag ska bara göra detta innan jag slutar" som jag finner allt färre spel ha idag.

https://www.youtube.com/watch?v=89fW4MTJvRs

Går det köra två på samma pc? Har terraria på steam men har inte gett det en chans än.

1
Skriv svar