PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem
Skrivet av BennyBoy4ever:

Samma här! Kl 16:11 lämna hon Jönköping, kan det bli en leverans imon!? Som för övrigt är min födelsedag också. Känns rimligt att EG kollade upp mitt personnummer och timade leveransen där efter

Fyller år på söndag, lämnade Jönköping 16:44. Så du kanske är något på spåren 🤔

Medlem

Fick nyss bekräftelse att den är på gång från EG.

Beställde 19e vid 14 tiden! Längtar! Lagom till Cyberpunk releasen 😍

Fick ett mail från Elgiganten nu 20:13 som säger att paketet skickas från deras lager idag. 20:25 kom mail från Bring om att de väntar på paketet från Elgiganten.

Jag fick min beställningsbekräftelse 19/11 kl 13:41. Jag har valt gratisfrakten och bor i Göteborg. Orderstatus på hemsidan är fortfarande Reserverad.

Hoppas alla fått sina mail snart och att konsolerna kommer fram i början på nästa vecka!

Medlem

retrospelbutiken.se hade några få ex i lager.
Jag lyckades beställa ett och fick avisering att det fanns att hämta hos ombud i tisdags.

Tyvärr hade någon (antingen på ombudet eller DHL) öppnat lådan i botten, tagit ut konsolen och tejpat igen den igen...

Så var det med det. Får vänta till våren.


signatur

Jag är del av spelpodden GOTY - Årets spel
Lyssna gärna:
https://podcasters.spotify.com/pod/show/goty

Medlem

Beställde min PS5 Disc 19/11 12.24. Fortfarande inget meddelande. Fick i alla fall min XSX idag så då har man i alla fall något nytt att leka med.


signatur

Gen X Casual Gamer

Medlem
Skrivet av denkaforss:

retrospelbutiken.se hade några få ex i lager.
Jag lyckades beställa ett och fick avisering att det fanns att hämta hos ombud i tisdags.

Tyvärr hade någon (antingen på ombudet eller DHL) öppnat lådan i botten, tagit ut konsolen och tejpat igen den igen...

Så var det med det. Får vänta till våren.

Vilken mardröm!

Medlem
Skrivet av denkaforss:

retrospelbutiken.se hade några få ex i lager.
Jag lyckades beställa ett och fick avisering att det fanns att hämta hos ombud i tisdags.

Tyvärr hade någon (antingen på ombudet eller DHL) öppnat lådan i botten, tagit ut konsolen och tejpat igen den igen...

Så var det med det. Får vänta till våren.

wtf !!! usch

--

Har inte fått någon bekräftelse mail från EG. Jag skrev till supporten de ska skicka min på söndag.

Medlem

Har egentligen inga problem med att vänta men när man läser att vissa som beställde efter än själv fått bekräftelse så undrar man vad fan EG håller på med. Under all kritik!! Men kul för er andra 😊

Medlem
Skrivet av denkaforss:

retrospelbutiken.se hade några få ex i lager.
Jag lyckades beställa ett och fick avisering att det fanns att hämta hos ombud i tisdags.

Tyvärr hade någon (antingen på ombudet eller DHL) öppnat lådan i botten, tagit ut konsolen och tejpat igen den igen...

Så var det med det. Får vänta till våren.

Oj! Vad gör man ens då? Fick du pengarna tillbaka?


signatur

Videomupp

Medlem

Rätt tråkigt att se alla som gnäller över att inte får sin ps5 på Måndag å nej jag får den på Fredag. Ni vet ju att ni ska få en plus i snar framtid. Och vissa har beställt 19/11. Jag beställde från Inet I Juni vet inget eller när jag ska få den. Glad för er som får den nästa vecka förstår man vill ha den snabbt. Men sluta gnäll ni vet något och har snart en i handen.

Medlem

Tips till er som bor norr om Gävle, det är Skellefteå Lastbilsstation som trafikerar Norrland åt Bring, så om brings egna spårning är bristfällig testa slå in kollinummer på http://lastbilsstation.se/index.html

Medlem
Skrivet av Ledkung:

Rätt tråkigt att se alla som gnäller över att inte får sin ps5 på Måndag å nej jag får den på Fredag. Ni vet ju att ni ska få en plus i snar framtid. Och vissa har beställt 19/11. Jag beställde från Inet I Juni vet inget eller när jag ska få den. Glad för er som får den nästa vecka förstår man vill ha den snabbt. Men sluta gnäll ni vet något och har snart en i handen.

Jag har inte läst att någon gnäller över att de får den på måndag? Tycker majoriteten är positiva över faktumet att då kommer få ett Ps5. Det som jag sett folk klaga på är hur de inte fått någon vidare information när de har beställt vid ett visst klockslag, men folk som har beställt senare har fått info att det är redan skickat. Klart de personer har rätt att ifrågesätta då hur detta kommer sig. Bara för att någon har beställt sen Juni och inte har fått en Ps5 så betyder det inte att folk som inte har det minst lika dåligt inte får klaga på något

Medlem
Skrivet av Popski:

Är det någon som vet hur långt fram Mediamarkt kommit i sin kö. Vilket datum måste man ha bokat för att ha fått en alltså.

Oklart, men de verkar ha legat kvar på 18 september sedan lanseringen. Har sett några andra här som bokat då och fått besked om leverans i december, men jag som har bokning från samma dag har inte hört något.

Tilläggas bör också att deras kundservice verkar ha brakat ihop och varit helt nere i ett par dagar.

Medlem
Skrivet av Ledkung:

Rätt tråkigt att se alla som gnäller över att inte får sin ps5 på Måndag å nej jag får den på Fredag. Ni vet ju att ni ska få en plus i snar framtid. Och vissa har beställt 19/11. Jag beställde från Inet I Juni vet inget eller när jag ska få den. Glad för er som får den nästa vecka förstår man vill ha den snabbt. Men sluta gnäll ni vet något och har snart en i handen.

Är i samma sits med junibokning på Inet och håller helt med. Inte speciellt synd om de som hade tur att få på EG 19/11 om de får vänta till på måndag

Medlem

Nu kan man tydligen få tag på en genom att käka massa kex (eller e det tachoschips?).
https://doritosgaming.se/playstation5/

56st tillgängliga i norden med 90 dagars leveranstid (känns lättare att få tag på en så här än att så kvar i WH kön )

Edit: Attans man får bara käka 5 påsar om dagen enligt reglerna...

Medlem
Skrivet av Ledkung:

Rätt tråkigt att se alla som gnäller över att inte får sin ps5 på Måndag å nej jag får den på Fredag. Ni vet ju att ni ska få en plus i snar framtid. Och vissa har beställt 19/11. Jag beställde från Inet I Juni vet inget eller när jag ska få den. Glad för er som får den nästa vecka förstår man vill ha den snabbt. Men sluta gnäll ni vet något och har snart en i handen.

Det är ingen som gnäller, men frustrationen som uppstår är rimlig. Ordrar hanteras inte i den ordning de kommer in, kundtjänst har ingen som helst koll och ger olika besked. Personer som beställt vid senare klockslag och dessutom med standardfrakt går före andra som valt expressfrakt osv. Jag har inte hört någonting sedan min order den 19/11 och det finns inget som garanterar att jag kommer få den i denna batch heller eller att jag snart har den i handen. Först när jag får någon som helst indikation på att varan är skickad eller att Bring har fått leveransinfo kan jag sitta lugnt i båten.

Men men, med det sagt hoppas jag att både du, jag och alla andra får sina enheter så fort som möjligt.

Medlem
Skrivet av EmSeta:

Oklart, men de verkar ha legat kvar på 18 september sedan lanseringen. Har sett några andra här som bokat då och fått besked om leverans i december, men jag som har bokning från samma dag har inte hört något.

Tilläggas bör också att deras kundservice verkar ha brakat ihop och varit helt nere i ett par dagar.

Tack för svaret. Själv bokade jag 9 oktober ich får därmed vänta ett tag. Borde dock slippa vänta till sen vår då jag "bara" är drygt 20 dagar efter de som får i december.

Medlem

God morgon! Detta är verkligen galet. Kl 0728 så befinner sig mitt paket i Karlskrona! Den skickades igår och skeppades ner hit under natten. Nu är frågan, kommer den stå där tills måndag eller skickas den vidare under dagen?

Hur har har ni andra det?

Medlem

Kul att det går så bra för de flesta. Själv sitter man här utan någon som helst information från Elgiganten sedan man skickade iväg 6 000 kronor till dem för ett par veckor sedan.

Medlem
Skrivet av Chicobello:

Kul att det går så bra för de flesta. Själv sitter man här utan någon som helst information från Elgiganten sedan man skickade iväg 6 000 kronor till dem för ett par veckor sedan.

Samma här!

Medlem

Beställde kl 12.12 den 19 november. Har fortfarande inte fått någon leveransbekräftelse. Men pratade med supporten igår och på dom lät det som att allt var som det skulle och min kommer skickas så den är hos mig i tid. Vet inte om man litar på det helt med tanke på att den ska vara hos mig på måndag i så fall. Men dom sa att dom kommer skicka iväg grejer hela helgen iallafall.

Hur kommer det sig att Elgiganten lyckas leverera enheter till dem som beställt på realese-dagen? Hade EG ingen förhandsbokning eller hanterade dem förhandsbokningarna bättre? Känns som jag läst att många köpt den på realese-dagen från EG (och säkert andra) men Mediamarkt som jag beställt från har inte lyckats leverera öht. Hur som, det jag undrar är hur många som förbeställt som har fått sin enhet? Och när beställde ni?

Medlem

Är det någon som fattat hur Brings expressleverans funkar? Levererar dem på lördagar eller kommer den på måndag? De hade helgleverans i storstäderna, men det var svårt å se hur EGs villkor med dem såg ut.

Paketet har lämnat lagret i Jönköping igår vid 16:30 som för ett par andra här inne.

Ps. Nu har en av mina polare fått sin leveransbekräftelse vid 07:22. Han bokade 12:20 ungefär men min andra polare som bokade minuten efter har inte fått någon än. Men det känns som att alla PS kommer packas nu under helgen/måndag.

Medlem
Skrivet av Supermanbatman:

Hur kommer det sig att Elgiganten lyckas leverera enheter till dem som beställt på realese-dagen? Hade EG ingen förhandsbokning eller hanterade dem förhandsbokningarna bättre? Känns som jag läst att många köpt den på realese-dagen från EG (och säkert andra) men Mediamarkt som jag beställt från har inte lyckats leverera öht. Hur som, det jag undrar är hur många som förbeställt som har fått sin enhet? Och när beställde ni?

Dem hanterade den bättre. Dem verkade vara bättre på att förutspå tillgången. Och hade endast öppen bokningen under ett kort tag sent i höstas, för så många maskiner de hade blivit tilldelade.

Sedan verkar de ha fått lite fler än de trott, och kunnat släppa små extrasläpp.

Medlem
Skrivet av Bubka122:

Dem hanterade den bättre. Dem verkade vara bättre på att förutspå tillgången. Och hade endast öppen bokningen under ett kort tag sent i höstas, för så många maskiner de hade blivit tilldelade.

Sedan verkar de ha fått lite fler än de trott, och kunnat släppa små extrasläpp.

webhallen se och lär.

Medlem

Har följt tråden flitigt under många dagar, och själv bokade/köpte från EG 13:44 19/11 med Express Hemleverans (BRING), var så glad att man fick tag i en PS5 Disk ver. Fick inget kvitto eller liknande från EG vid köp dagen som jag tyckte va skumt, ringde Kundtjänsten och den snälla tjejen/damen skickade ett digitalt kvitto. Och nu igår (12/05) 20:17 ser jag att mailet från EG har kommit "Ditt paket är snart på väg" med spårningsnumret. Så jävla glad, trodde att man skulle sitta med PS4 Pro fram till Feb/Mars.
"Sändningen har levererats till terminal och skickats vidare. 4 december 21:26 JÖNKÖPING"

Och så klart köpte man in en LG OLED48CX från NN på BlackFriday till sitt MAN CAVE.

HYPE HYPE

Medlem

Höll på att sätta kaffet i halsen när jag såg sms från Bring i morse. Bokade PS5 från E.G 19/11, och trodde glatt det skulle levereras på måndag/tisdag.men Icke sa nicke. Det levereras imorgon istället, och typiskt nog är man inte hemma. Blir till att köra 20 mil extra, då det inte gick att boka ny leverans förrän mitten på nästa vecka...blir dock den bästa "roadtrip" jag haft på länge.

Medlem
Skrivet av Astackofboxes:

Höll på att sätta kaffet i halsen när jag såg sms från Bring i morse. Bokade PS5 från E.G 19/11, och trodde glatt det skulle levereras på måndag/tisdag.men Icke sa nicke. Det levereras imorgon istället, och typiskt nog är man inte hemma. Blir till att köra 20 mil extra, då det inte gick att boka ny leverans förrän mitten på nästa vecka...blir dock den bästa "roadtrip" jag haft på länge.

När fick du mejl från Elgiganten om att det är på väg?

Medlem
Skrivet av Chicobello:

När fick du mejl från Elgiganten om att det är på väg?

Fick leveransbekräftelsen kl 02.12 den 4 december

Medlem

superglad att läsa att EG skickar ut sina och att en del kanske redan får dom imorgon? mycket nöje till er! Jag hoppas få min bekräftelse snart från EG (12 bokning). Vilket jag tror kommer inom det närmsta dagarna (DE nämligen)

Skriv svar