PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem

Egentligen, varför har man ens en konsolrelease med såhär begränsad tillgång? Varför sköt inte bara Sony och Microsoft på lanseringen till nästa år när tillgången hade varit rimlig. Nu kommer det ju vara massvis med barn som blivit otroligt ledsna och besvikna på sina stackars föräldrar som inte haft en suck till möjlighet att uppfylla årets önskelista. Det här blir ju bara pajjigt att spendera en halv arbetsdag med att sitta och F5:a för att få tag i fem konsoler tillsammans med 20 000 andra F5:are.

Medlem

Surt för er som inte fick. Dock finns XsX i lager på elgiganten igen (22/12)... för er som inte orkar vänta på Ps5
https://www.elgiganten.se/product/gaming/spelkonsol/xbox-kons...

Medlem
Skrivet av Jiminy:

Vad gör du i denna tråden ens? Bara för att skapa tjafs? Trams!

Lite tramsigt var det kanske. Reagerade dock instinktivt när jag såg bilden till den här tråden. Sorry.

Medlem

Kollade snabbt på blocket och det verkar som att varenda jävel är från stockholmstrakterna. Alla fördomar är bekräftade alltså!

Medlem
Skrivet av AndyRasmusson:

Surt för er som inte fick. Dock finns XsX i lager på elgiganten igen... för er som inte orkar vänta på Ps5
https://www.elgiganten.se/product/gaming/spelkonsol/xbox-kons...

Kommer in i lager 22 december.

Medlem

Ps5 hämtad, får köra hem försiktigt.

Medlem
Skrivet av Izam:

Lyckades köpa en PS5 på elgigantens extrasläpp och ringde dom och fick info om att dom tror att jag får den redan i slutet av veckan! <3
Hade förbokat i januari på Webhallen och skulle få den först 2021 annars.

Slutet på veckan? Det är ju fredag i morgon hur går det ihop?


signatur

*Io Sono Interista*

Medlem

Jaha.. blev ingen PS5 varken från Elgiganten eller Power. Blir att invänta bokningen från Webhallen då som kommer någon gång 2021...
Tur man har familj att sysselsätta sig med annars hade det blivit en riktigt rövig jul.


signatur

Det blir bara mer och mer data...

Medlem
Skrivet av Methea:

Kollade snabbt på blocket och det verkar som att varenda jävel är från stockholmstrakterna. Alla fördomar är bekräftade alltså!

Jag älskar beskrivningen på vissa, "Oöppnad PS5 säljs, jag behöver prioritera annat" 11000kr
Leechers!

Medlem

Man skulle nappa på en av dessa face 2 face affärer på blocket....

Medlem
Skrivet av majsalle:

Jaha.. blev ingen PS5 varken från Elgiganten eller Power. Blir att invänta bokningen från Webhallen då som kommer någon gång 2021...
Tur man har familj att sysselsätta sig med annars hade det blivit en riktigt rövig jul.

Vi kan spela lite Wordfeud ihop om det kniper framåt småtimmarna

Medlem
Skrivet av Methea:

Kollade snabbt på blocket och det verkar som att varenda jävel är från stockholmstrakterna. Alla fördomar är bekräftade alltså!

Riktigt vidrigt beteende!

Medlem

Lär nog vara stört omöjligt att få tag på en enhet nu när de går för så höga priser på blocket, antar att det sitter ett gäng hajar som bara köper för att sälja vidare.

Mitt stora misstag var att boka via webhallen, bokade i börjar av 2020 men deras förbokningskö verkar ju vara episkt lång.

Medlem
Skrivet av nicbex:

Egentligen, varför har man ens en konsolrelease med såhär begränsad tillgång? Varför sköt inte bara Sony och Microsoft på lanseringen till nästa år när tillgången hade varit rimlig. Nu kommer det ju vara massvis med barn som blivit otroligt ledsna och besvikna på sina stackars föräldrar som inte haft en suck till möjlighet att uppfylla årets önskelista. Det här blir ju bara pajjigt att spendera en halv arbetsdag med att sitta och F5:a för att få tag i fem konsoler tillsammans med 20 000 andra F5:are.

Xbox är inte alls svårt få tag på .

Medlem
Skrivet av heady89:

Jag älskar beskrivningen på vissa, "Oöppnad PS5 säljs, jag behöver prioritera annat" 11000kr
Leechers!

Yeah! Riktiga as 🤣

Medlem
Skrivet av Nimin:

Vi kan spela lite Wordfeud ihop om det kniper framåt småtimmarna

Tackar vänligast, skall ha detta i åtanke


signatur

Det blir bara mer och mer data...

Medlem
Skrivet av Sn0rt:

Lär nog vara stört omöjligt att få tag på en enhet nu när de går för så höga priser på blocket, antar att det sitter ett gäng hajar som bara köper för att sälja vidare.

Mitt stora misstag var att boka via webhallen, bokade i börjar av 2020 men deras förbokningskö verkar ju vara episkt lång.

Episkt är rätt ord.. jag bokade på Webhallen 2019-10-22 och jag fick det "härliga" mailet från dem i måndag med

Det du vill veta: Du kommer få din enhet under 2021 (mer information följer…)

Medlem
Skrivet av limonass:

Xbox är inte alls svårt få tag på .

Jasså? Var då någonstans?


signatur

Gen X Casual Gamer

Medlem
Skrivet av nicbex:

Egentligen, varför har man ens en konsolrelease med såhär begränsad tillgång? Varför sköt inte bara Sony och Microsoft på lanseringen till nästa år när tillgången hade varit rimlig. Nu kommer det ju vara massvis med barn som blivit otroligt ledsna och besvikna på sina stackars föräldrar som inte haft en suck till möjlighet att uppfylla årets önskelista. Det här blir ju bara pajjigt att spendera en halv arbetsdag med att sitta och F5:a för att få tag i fem konsoler tillsammans med 20 000 andra F5:are.

Ja det är lite märkligt, de stoltserar med sin release men tillgången är ju ytterst liten så väldigt många som inte får. Själv bokade jag för 1 år sedan på webhallen vilket tydligen var ett misstag, och i godan tro lät jag den förbli där utan att bry mig förren vi närmade oss Oktober och då var det redan försent.

Kul för de som fått dock, inget ont där, men att fler kunde fått innan Jul hade ju varit trevligt.

Medlem
Skrivet av Methea:

Kollade snabbt på blocket och det verkar som att varenda jävel är från stockholmstrakterna. Alla fördomar är bekräftade alltså!

Är det en Stockholmsfördom du har? Att Stockholmare är bättre på att boka i tid, alternativt ha mer tur än personer bosatta på annat håll, och dessutom vara i fas med ekonomiska teorier så som utbud och efterfrågan?

Jag som trodde att vi bara var dryga och otrevliga rent fördomsmässigt.

Medlem

Jag blev glatt överaskad över att jag får en konsol idag. Håller på att möblerat om lite inspelhörnan så allt ser fint ut 👍

Medlem
Skrivet av heady89:

Jag älskar beskrivningen på vissa, "Oöppnad PS5 säljs, jag behöver prioritera annat" 11000kr
Leechers!

Haha ja om prio verkligen hade varit annat skulle tjommen släppt den för inköpspris (och framför allt inte köpt från början), men då kommer väl motargumentet "alla andra har dessa priser, marknad efterfrågan bla bla".

Riktigt tråkigt att folk beter sig så här på (till början) begränsade releaser. Jag hoppas att ingen köper från dessa morallösa människor som bara vill tjäna pengar på andras desperation att få det nyaste direkt men jag vet att de kommer bli köpta ändå. I och för sig är dessa personer olika sidor på samma mynt, bara tråkigt att se hur de kompletterar varandra.

Medlem
Skrivet av Tom76:

Är det en Stockholmsfördom du har? Att Stockholmare är bättre på att boka i tid, alternativt ha mer tur än personer bosatta på annat håll, och dessutom vara i fas med ekonomiska teorier så som utbud och efterfrågan?

Jag som trodde att vi bara var dryga och otrevliga rent fördomsmässigt.

Tror han menar faktumet att man går före i kön enbart i syfte för att sälja det vidare dyrt. Och nej, det är inte smart eller slugt, bara jävligt vidrigt och äckligt.

Medlem
Skrivet av Methea:

Kollade snabbt på blocket och det verkar som att varenda jävel är från stockholmstrakterna. Alla fördomar är bekräftade alltså!

Du kollade nog lite snabbt, flera från Stockholm ja, men varenda jävel? Inte på långa vägar så det finns tydligen rötägg på flera ställen än Stockholm.

Medlem
Skrivet av Jiminy:

Vad gör du i denna tråden ens? Bara för att skapa tjafs? Trams!

Hen är väl tjurig för personen inte får sin konsol idag ifall hen bokat och vill ha en

Hade sett fram emot en nykter månad i December med ps5 men hepp. Varken Amazon, Elgiganten eller Power funkade trots att man spammade F5 som en idiot och tog ledigt från jobbet.

Medlem
Skrivet av Tom76:

Är det en Stockholmsfördom du har? Att Stockholmare är bättre på att boka i tid, alternativt ha mer tur än personer bosatta på annat håll, och dessutom vara i fas med ekonomiska teorier så som utbud och efterfrågan?

Jag som trodde att vi bara var dryga och otrevliga rent fördomsmässigt.

Jepp. Sittpissare hela högen! Kisar vid namn "Tom" som är födda 76 är dock allra värst.

Självklart så finns det någon sarkasm i det hela, men det fattar ju inte alla.

Medlem
Skrivet av mkfscrambler:

Episkt är rätt ord.. jag bokade på Webhallen 2019-10-22 och jag fick det "härliga" mailet från dem i måndag med

Det du vill veta: Du kommer få din enhet under 2021 (mer information följer…)

Det mailet... Vilket djävla antiklimax.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av stesva:

Ps5 hämtad, får köra hem försiktigt.

https://www.fz.se/forum/trad/442304-playstation-5-dina-forsta...


signatur
Medlem
Skrivet av MagnaWolf:

Jasså? Var då någonstans?

Series S finns överallt att köpa. Series X kan få tag på i Dec hos el giganten, ser ute som finns på några butiker i webhallen nu.

Skriv svar