Medlem
Midsommar

Imorgon är det äntligen midsommar!
Vädret kommer vara dåligt för er som undrar så det är ju grymt synd.
vad ska ni på FZ hitta på under denna svenska midsommar dagen som alltid är så spännande?

Jag ska själv vara med flickvännen troligtvis så det blir nog skoj, annars blir det till att se på film eller liknande (Med det regn som ska komma).

Information om dagen.
Midsommar är en härlig tid för oss svenskar. Vi firar att sommaren har anlänt med buller och bång. Något som kännetecknar en klassisk svensk midsommar är firande med dans runt midsommarstången och midsommarlunch med olika varianter av inlagd sill, gräddfil och gräslök, svensk färskpotatis samt jordgubbar till efterrätt.
Källa


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Fest med min familj och 3 andra familjer. Fast vi ungdomer kommer antagligen dra ut och supa. (Jag håller mig nykter medans polarna Super skallen av sig)

Får hoppas på god mat och cola


signatur

Rawr

Medlem

Minifestival med en hel hög människor. Det har bygds ett stort tält, med ett dj/ljud/ljus-bås och en scen där banden ska spela. Värmer självklart upp med U21 matchen kl 16:00, efter midsommar lunchen. Sen blir det grillning och sen sätts musiken på. Mitt eget sovtält har jag redan satt upp idag och ölen är på kylning.
Glad midsommar alla FZ:are.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Inaktiv

Ska vara i träslövsläge i varberg på midsommar, Och förmodligen äta på tre toppar:)

Medlem

U21 matchen och slöa blir det

Inaktiv

nice tråd moses!

Vill bara säga : Nu blir det bara mörkare och mörkare!

Medlem

Drar till några kusiner i Tystberga och umgås lite.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Hade tänkt ha en traditionellt firande med familjen men
Blir nog det gamla vanliga, ut dricka supa och slåss, och kanske äta något gott som alla andra helgdagar

Glad midsommar! synd att vädret suger

Medlem

Blir klassiskt Midsommarfirande med "Bondgänget"

Samlas på en polares gård där vi samlar upp gamla vänner,. 58 pers förra midsommar, räknar med minst lika mycket i år. sen när rätt timme är slagen så blir det traktorer å vagn till Midsommarlogdansen 1.3 km bort, där vi festar tills orken tar slut..

Medlem
Skrivet av showerguy:

nice tråd moses!

Vill bara säga : Nu blir det bara mörkare och mörkare!

Haha tack för att du påpekar det


signatur

I am the liquor

Medlem
Skrivet av Briggan:

Blir klassiskt Midsommarfirande med "Bondgänget"

Samlas på en polares gård där vi samlar upp gamla vänner,. 58 pers förra midsommar, räknar med minst lika mycket i år. sen när rätt timme är slagen så blir det traktorer å vagn till Midsommarlogdansen 1.3 km bort, där vi festar tills orken tar slut..

låter ganska kul faktist åka traktor och vagn och supa(antar jag) !

Medlem
Skrivet av ghoül:
Skrivet av Briggan:

Blir klassiskt Midsommarfirande med "Bondgänget"

Samlas på en polares gård där vi samlar upp gamla vänner,. 58 pers förra midsommar, räknar med minst lika mycket i år. sen när rätt timme är slagen så blir det traktorer å vagn till Midsommarlogdansen 1.3 km bort, där vi festar tills orken tar slut..

låter ganska kul faktist åka traktor och vagn och supa(antar jag) !

Och hoppa i höbalar kanske?


signatur

Rawr

Medlem
Skrivet av WaltX:

Drar till några kusiner i Tystberga och umgås lite.

Tystberga :O? Det är Sveriges Silent Hill....

On-topic: Först blir det lite grilling med några nära och kära troligen. Sen så bär det av med polare till härjarnas land


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

Aspö, världens bästa ö i midsommartid. Fina tjejer, fulla tjejer, snygga tjejer! Och så blir man nog lite lagom nykter. Någon måste ju faktiskt hålla ordning, så man slipper slagsmål och andra otrevligheter i samband med en så glad tid.


signatur

{15:3} Dominus quasi vir pugnator, omnipotens nomen eius.
The Lord is a Man of War.

Medlem

hade tänkt åka över till skeå och fira lite i bonstadskammaren.
men eftersom tjejen jobbar så blev det inte. så min midsommar kommer nog firas igenom att lägga kakel i köket och div annat fix jag har skjutit upp förlänge nu.


signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

Imorgon är det äntligen midsommar!
Vädret kommer vara dåligt för er som undrar så det är ju grymt synd.
vad ska ni på FZ hitta på under denna svenska midsommar dagen som alltid är så spännande?

Jag ska själv vara med flickvännen troligtvis så det blir nog skoj, annars blir det till att se på film eller liknande (Med det regn som ska komma).

Information om dagen.
Midsommar är en härlig tid för oss svenskar. Vi firar att sommaren har anlänt med buller och bång. Något som kännetecknar en klassisk svensk midsommar är firande med dans runt midsommarstången och midsommarlunch med olika varianter av inlagd sill, gräddfil och gräslök, svensk färskpotatis samt jordgubbar till efterrätt.
Källa

Vet inte vart du bor, men här ute på västkusten ska det iaf bli halvklart, och jag bor längst ut i skärgården och där är det oftast sol när det regnar i Göteborg,
För övrigt bryr man sig inte om midsommar, liksom övriga såkallade högtider,
man är bara glad att vara ledig det är det enda som betyder nåt.

Medlem

Ska ut med sambo och son ut till Öregrund/Gräsö och käka lite mat, femkamp etc... Blir inte så mycket till drickande, köpt bara 4st öl och lite vitt vin


signatur

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. - A. Einstein

Medlem

Ska till brorsan som skulle ordna nått, vet inte riktigt vad. Grillning till kvällen blir det i alla fall.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem
Skrivet av Crawller:
Skrivet av ghoül:
Skrivet av Briggan:

Blir klassiskt Midsommarfirande med "Bondgänget"

Samlas på en polares gård där vi samlar upp gamla vänner,. 58 pers förra midsommar, räknar med minst lika mycket i år. sen när rätt timme är slagen så blir det traktorer å vagn till Midsommarlogdansen 1.3 km bort, där vi festar tills orken tar slut..

låter ganska kul faktist åka traktor och vagn och supa(antar jag) !

Och hoppa i höbalar kanske?

Ooo ja! fast jag hoppar bara i höbalar med det kvinnliga könet 8)

Medlem
Skrivet av Ragganof:

hade tänkt åka över till skeå och fira lite i bonstadskammaren.
men eftersom tjejen jobbar så blev det inte. så min midsommar kommer nog firas igenom att lägga kakel i köket och div annat fix jag har skjutit upp förlänge nu.

Där har man firat midsommar ett par gånger nu

Inaktiv

Blir jag den första som får säga Glad midsommar?!

Dåligt

Medlem
Skrivet av Hizzi:

Något om väder.

Enligt både SMHI och DMI så ska det bli klart runt 18:00. Lagom till hänget utomhus efter U21-matchen dvs.
Jag snackar här om Göteborg, något annat har jag inte haft tid att bry mig om.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Trevlig midsommar, nu jäklar ska det festas;)

Medlem

Glad midsommar på er

---
vill också festa


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av Sniper_Nr1:

Ska ut med sambo och son ut till Öregrund/Gräsö och käka lite mat, femkamp etc... Blir inte så mycket till drickande, köpt bara 4st öl och lite vitt vin

va, har du fått en son??
Hur gammal är han?

själv var vi i grönalund, köpte åkband men det blev mest barnkarusellerna som vi åkte i. Men barnen var glada och det gjorde mig glad


signatur

thank you, come again

Medlem
Skrivet av huxflux:
Skrivet av Sniper_Nr1:

Ska ut med sambo och son ut till Öregrund/Gräsö och käka lite mat, femkamp etc... Blir inte så mycket till drickande, köpt bara 4st öl och lite vitt vin

va, har du fått en son??
Hur gammal är han?

själv var vi i grönalund, köpte åkband men det blev mest barnkarusellerna som vi åkte i. Men barnen var glada och det gjorde mig glad

Jo vars han är 5 månader gammal nu lilla Hannes ^^


signatur

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. - A. Einstein

1
Skriv svar