Slutet för Infinity Ward?

MFC
Medlem

Why am I not surprised...


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Jag kan hålla med om att mw2 är inte världens bästa pc spel men jag tycker inte ni ska klaga,

om ni nu måste ha ett perfekt spel gör ett spel själva så får ni se hur lätt det är!
jag tycker mw2 är ett ok spel men iwnet kunde ju dom skippat då hade allt varit bra och hoppas på ett mw3 tyckte storyn i mw2 var rätt bra men lite kort

Medlem
Skrivet av Keasar:
Skrivet av Vince Zampella:

"And something I'll add to that, Activision also did not want Modern Warfare. They thought working on a modern game was risky and [thought], 'oh my god you can't do that, it's crazy!' They were doing market research to show us we were wrong the whole time," he said.

http://www.computerandvideogames.com/article.php?id=224900
Inte vilja blanda sig in i och bevara utvecklarnas "magi"?

Och vad i hela fridens namn har Activisions uppköpande av Infinity Ward med utvecklarnas välbefinnande att göra? Vi lärde oss läxan för flera år sen att detta kan leda till otroliga problem. EA gjorde exakt samma och köpte upp sina utvecklare, dem blev otroligt impopulära och deras spel sjönk i kvalitet med konstant franchise horande. EA har nu lärt sin läxa och John Riccitello visar sig vara en betydligt bättra VD än vad man kunde ana.

Självklart pumpade Activision in pengar i utvecklingen av Modern Warfare 2, de VISSTE att spelet kommer sälja som fasiken när det släpptes, 14 miljoner sålda exemplar av Modern Warfare 1 och en fanatisk spelarskara pekde tydligt på detta. Det var inte någon form utav risk-spendering.

Du snackar om att hur lojala utvecklarna ska vara beror på hur mycket pengar dem får till utvecklingen av sitt spel. Du menar alltså att lojalitet köps, inte förtjänas.

Du säger emot dig själv lite nu. Om det är Activisiom som "begränsar" utvecklarna & bestämmer så skulle Modern Warfare aldrig ha kommit. Activision må varit kritiska mot spelet men det var fortfarande IW som bestämde om dom skulle göra spelet eller inte.

Uppköpandet har mycket med saken att göra. Activision äger IW, alltså måste dess anställda göra allt för att företaget ska frodas istället för att motarbeta in i min detalj.

MW2 var en risk, precis som alla spel är risker.

Ja, lojalitet inom affärsvärlden köps av pengar & kontrakt. Det är andra regler än på gatan.


signatur

Where one man falls,
another one stands.

Medlem
Skrivet av Herbert:

Du säger emot dig själv lite nu. Om det är Activisiom som "begränsar" utvecklarna & bestämmer så skulle Modern Warfare aldrig ha kommit. Activision må varit kritiska mot spelet men det var fortfarande IW som bestämde om dom skulle göra spelet eller inte.

Jag säger en gång till, Activision ville att Infinity Ward skulle göra ett till WW2 spel. Det krävdes övertalande för att Infinity Ward skulle få grönt ljus att göra Modern Warfare. Activision hadde makten att säga nej men tvingades ge sig, kanske tack vare Vince Zampella och Jason West.

Skrivet av Herbert:

Uppköpandet har mycket med saken att göra. Activision äger IW, alltså måste dess anställda göra allt för att företaget ska frodas istället för att motarbeta in i min detalj.

Så Activision ville få IW att frodas genom att inte betala ut lönerna till dess anställda bara för att 2 stycken chefer hade något att säga om Activision och deras behandlade av IWs produkt?

Skrivet av Herbert:

MW2 var en risk, precis som alla spel är risker.

Nej, det var det inte. Att utveckla Modern Warfare 2 var lika säkert som att påstå att människor andas.

Skrivet av Herbert:

Ja, lojalitet inom affärsvärlden köps av pengar & kontrakt. Det är andra regler än på gatan.

Vad kul då att höra att det finns fortfarande då människor med lite vett och moral i den här världen som Zampella och West som inte låter sig köpas så enkelt som du.

Dataspelsutvecklare är människor med kreativa tankar och drömmar, inte bara en bunt blinda fabriksarbetare. Vissa av oss gör inte spel bara för att tjäna pengar. Vad Activison gjorde mot Infinity Ward och deras produkt är i princip vad ingen utvecklare vill se. Utvecklade jag Call of Duty skulle jag aldrig vilja se spelet i handen på andra utvecklare samtidigt som jag finns. West och Zampella gjorde rätt som sa emot, om Activision inte ville då att detta skulle hända så skulle de kanske ha lusläst deras anställda historia lite bättre.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Skriv svar