Bästa Xbox Game Pass-spelen enligt Metacritic

Skribent
Bästa Xbox Game Pass-spelen enligt Metacritic

Tyckt att det är lite svårt att hitta en riktig lista på de bästa Xbox Game Pass-spelen. Men hittade en till slut sammanställd av en reddit-användare. Så här är de Top 10 bästa spelen på Game Pass enligt Metacritic! Finns en länk till alla spelen längst ner. Kommentera gärna om jag missat någon!

Xbox One
Metal Gear Solid V = 95
Forza Horizon 4 = 92
What Remains of Edith Finch = 92
The Witcher 3: Wild Hunt = 91
Hollow Knight: Voidheart Edition = 90
Monster Hunter World = 90
Borderlands 2 = 89
Metro: Last Light Redux = 88
Guacamelee! Super Turbo Championship Edition = 88
Minecraft = 88

PC
Undertale = 92
Dead Cells = 91
FEZ = 91
Opus Magnum = 90
Into the Breach = 90
Rise of Nations Extended = 89
The Banner Saga 3 = 88
Ori and the Blind Forest: Definitive = 88
Dishonored 2 = 88
Hellblade: Senua's Sacrifice = 88

Här kan ni hitta en länk till samtliga titlar:

All cred till: u/RydeTheLightning


signatur

Skribent på FZ och allmänt olycklig.

Medlem

Tänkte Monster Hunter World men det delar i så fall plats med Hollow Knight. Sägas ska väl att Forza Horizon 4 även fungerar på PC.

Medlem

Inget fel på Braid och FEZ,
men då du ändå skippat 360-spelen så passar de inte i xbox-one listan.

Gör du en ren xbox-one lista får du med Monster hunter world, Borderlands 2
och som bonus 10 till spel på delad 10:e plats.

Samtidigt är det ingen större mening med metacritic längre,
deras enda existensberättigande är någorlunda kompletta och sorterade listor över alla spel på t.ex wii u, men de har ju inte koll på vilka spel som finns på gamepass t.ex
då brukar jag börja här: https://www.trueachievements.com/xbox-game-pass/games?order=G...

Skribent

@pacc: Hmm, kosntigt att de försvann. Uppdaterade listan nu. Skippar Xbox 360 då jag tänker att den inte är relevant för de flesta.

@Ribcage: Kan vara sant, fick för mig att jag såg Forza när jag scrollade igenom på PC. Måste dubbelkolla sen.


signatur

Skribent på FZ och allmänt olycklig.

Medlem

Tror inte jag har hört talas om Opus Magnum innan... Någon som spelat och kan ge ett kort referat?

Jag älskar The Banner Saga. Men när jag surfar in på metacritic så har det betydande sämre betyg för PC än det som är listat ovan (88 verkar vara xbone versionen). Jag kallar detta doping!?!

1
Skriv svar