OM det blir en Star Wars Jedi: Fallen Order-tvåa, vad står på din önskelista?
Det omöjliga hände till sist. Både Star Wars: 1313 och Project Ragtag dog (och tog Lucasarts och Visceral med sig i fallet). Men med Respawns Star Wars Jedi: Fallen Order har vi till sist fått ett singleplayer-Star Wars som blivit både en publik- och kritiker-succé. Och nu söker Respawn nytt folk till Star Wars-projekt.
Det får ju en att börja tänka och hoppas. Om du fick drömma, vad vill du se för slags utveckling och förändring i en eventuell Star Wars Jedi-fortsättning? Dröm fritt, dröm stort, och dröm Kraftfullt.
Personligen är jag ett fan av välsmorda pussel, och här skulle Respawn bättre kunna tillvarata Kraften.
En Bamseponny av folket
Jag vet inte kändes inte som star wars, kändes som nått annat spel med star wars skin.
Jag tycker dom ska tänka i helt andra banor om dom gör uppföljare.
Mer unik story, fler RPG element in i spelet som öppnar upp för olika spelstilar, intressantare krafter, intressantare bossar, rymdstrider hade varit roligt.
Det som man såg framemot för 1313, var att man skulle få se en ny del, en ny vinkel eller på annat sätt nyskapade inblick i Star Wars världen. Visst så får man åka runt på lite olika planeter och i Fallen Order, visst så ser skyboxen och miljöerna bra, men hade förväntat mig mer intressantare bandesign.
För att vara det första singelplayer spelet som vi har fått till Star Wars på bra länge så är det OK, men ifall det hade kommit ut i samband med flera andra titlar, så tror jag att detta spel skulle falla bort i mängden. Skulle gärna att de vågar satsa på något till nästa spel, försöker skapa något nytt och originellt och som verkligen sätter skjuter upp klasen på Star Wars singelplayer igen. Om de kör på samma bana, och inte skapar något nytt och intressant till nästa spel, så kommer det eventuellt inte gå så bra kanske?
Huvudkaraktären, Cal, är inte så minnesvärd, enligt mig, rätt så slätstrukna som de flesta Jedi brukar i och för sig vara
Älskade spelet! Men mer val, lite mer rpg kanske. Annars ta det lugnt och gör det bra nu EA när du för en gång skull gjort något bra
🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”
”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”
Min önskelista:
1. Mer open world
2. Mindre pussel
3. Betydligt mer utvecklad story, både för huvudhandling och sidequests.
Enthoo Evolv ATX | Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Delid 8700K UV 1.100v | NH-D15 | 32GB DDR4 | NVME M2 960 500GB | AG271QG | Gigabyte 1080Ti | R1600T3 Edifier | Sony MDR-1A | Cerberus MK II
Corsair Gaming Sabre Optical | Windows 10 x64 Enterprise 1809 LTSC |
BurningMan på Discord | Gilla Inlägg som är bra!
Möjligheten att välja sida d.v.s mer RPG aspekter än en linjär story skulle vara mysigt. Sedan open world som faktiskt ger något vore något bra.
För dem som spelade Dragon Age: inquistion och aldrig kom ut ur första zonen för det fanns så mycket att göra, där har vi något
^Katten, idle extreme.
många här som vill att spelet ska byta genre hör jag. Lika intelligent som att säga att Dragon Age borde bli ett plattformsspel nästa gång. Ni har inte tänkt på att spelet sålts så bra för att det är det spel det är?
Sen håller jag med om längre story och mer backtracking ska vara mer belönande än kosmetisk. Kanske nya tekniker i fajterna tex så det lönar sig att gå tillbaka och inte bara få en ny färg på sin poncho.
många här som vill att spelet ska byta genre hör jag. Lika intelligent som att säga att Dragon Age borde bli ett plattformsspel nästa gång. Ni har inte tänkt på att spelet sålts så bra för att det är det spel det är?
Sen håller jag med om längre story och mer backtracking ska vara mer belönande än kosmetisk. Kanske nya tekniker i fajterna tex så det lönar sig att gå tillbaka och inte bara få en ny färg på sin poncho.
Med tanke på den riktning som Dragon Age går, så kanske det är lika bra att de borde fundera på att ändra om det till ett plattformspel...