Red Dead Redemption 2, Officiella speltråden – Allmän diskussion / Guide / Spelare / Frågor

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Nioreh:

Könsliga detaljer ska man undvika att lägga upp på fz i allmänhet tycker jag

Ja, jag håller med. Just kön kan ju vara lite väl grovt...


signatur

Jump in.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Nioreh:

Könsliga detaljer ska man undvika att lägga upp på fz i allmänhet tycker jag

Haha, jäkla mobil!


signatur
Ambassadör
Xbox

@Carl Johansson-Sundelius: Haha, det blev väldigt roligt iaf


signatur

Jump in.

Medlem

En liten fråga igen efter att ha jagat lite, kan man senare i spelet få en lastvagn eller något så man kan lägga fler än ett djur per jakt? Vore effektivt.

Medlem
Skrivet av Zontos:

En liten fråga igen efter att ha jagat lite, kan man senare i spelet få en lastvagn eller något så man kan lägga fler än ett djur per jakt? Vore effektivt.

Undrar detta jag med. Ganska drygt med bara ett stort skinn åt gången och sen måste man rida ända till basen om man ska ha den till crafting osv. Sen får man rida tillbaks igen

Medlem
Gratis vapen!

I kapitel två. Om man räddar en kille från att dö av ett ormbett en bit från baslägret (sug ut giftet) kan man träffa honom i Valentine lite senare. Han sitter utanför vapenaffären. Han lovar att man får handla något på hans konto som tack för livräddningen. Jag gick in och köpte ett jaktgevär för 0 $ , kostade normalt 120 $.😀

Hur döljer jag texten skriven på surfplatta?? Löste sig! 😌

Medlem

Kämpade o slet till förbannelse med en fisk i över fem minuter, så slet den sig. Slutade med att jag sköt en fisk istället i raseri...


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Medlem
Skrivet av Tiggaren:

Undrar detta jag med. Ganska drygt med bara ett stort skinn åt gången och sen måste man rida ända till basen om man ska ha den till crafting osv. Sen får man rida tillbaks igen

Ja eller hur! Sedan borde man kunna plocka på sig fler fåglar än två också, tycker jag i alla fall.

Skrivet av N_micke:

Kämpade o slet till förbannelse med en fisk i över fem minuter, så slet den sig. Slutade med att jag sköt en fisk istället i raseri...

HAHA! Du ska kasta superlångt och rulla med R-spaken långsamt, inte mer än nödvändigt, tänk på att kasta mot där de är ringar i vattnet för där ser man fiskar.

Medlem

@Zontos: problemet var inte att få den att hugga utan att få upp den, verkade vara stor för dem mindre ca 2kg) gick fina fisken (hoho) att få upp


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Tråddemonen
Testpilot

@Carl Johansson-Sundelius: Vi vet ju redan en del om hästpungarna i spelet. Så det räcker med könsliga detaljer

Medlem

Det är en sak som jag är besviken på, bara du som klarat storyn bör läsa vidare...

Morgan dör ju i slutet av spelet, kan man få tillbaka han på något sätt? John Marston är inte alls lika bra :/

Medlem

@Halvars90: Oj nu var du snabb Tänker inte läsa spoilern men hur mycket spelade du i så fall?

Medlem

@Zontos: Jag tog två semesterdagar och har inte gjort något annat än att spela sedan i fredags

Medlem
Skrivet av Tiggaren:

Det är klart störande att man inte kan slänga bort vapen, man måste byta mot ett annat eller låta en alligator bita en i armen så man tappar det (läste på ett annat forum).
Förstår att man inte kan sälja vapen då det skulle bli obalans i ekonomin men slänga vapen man har på marken borde liksom gå...

Även om man byter mot ett annat har man kvar det tidigare på hästen. Tror inte det går att bli av med vapen alls efter man plockat upp dem. Har nu även en "Rare" version av ett vapen jag redan hade. Nåväl

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Zontos:

En liten fråga igen efter att ha jagat lite, kan man senare i spelet få en lastvagn eller något så man kan lägga fler än ett djur per jakt? Vore effektivt.

Skrivet av Tiggaren:

Undrar detta jag med. Ganska drygt med bara ett stort skinn åt gången och sen måste man rida ända till basen om man ska ha den till crafting osv. Sen får man rida tillbaks igen

Håller med. Varför inte kunna köpa en packåsna som kan bära saker åt en? Eller crafta en "indiansläde" lite smidigt i vildmarken? Det finns ju tidstypiska metoder trots allt.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av breahl:

Vet ni hur man blir av med bounty dead or alive? Jag försökte rida till blackwater och göra mitt trick så sheriffen tog mig men tog mig inte ens in i staden.

Hade en bounty på mig, försökte lämna in mig själv till Sheriffen men han hälsade bara på mig (inte i blackwater dock, utan i Valentine). Slutade med att jag betalade skiten. Måste jag vara aktivt wanted? Eller räcker det att man bara har en bounty på sig?

Medlem
Skrivet av Zontos:

En liten fråga igen efter att ha jagat lite, kan man senare i spelet få en lastvagn eller något så man kan lägga fler än ett djur per jakt? Vore effektivt.

Skrivet av Tiggaren:

Undrar detta jag med. Ganska drygt med bara ett stort skinn åt gången och sen måste man rida ända till basen om man ska ha den till crafting osv. Sen får man rida tillbaks igen

Skrivet av Mortaigne:

Håller med. Varför inte kunna köpa en packåsna som kan bära saker åt en? Eller crafta en "indiansläde" lite smidigt i vildmarken? Det finns ju tidstypiska metoder trots allt.

Också intresserad av att veta detta. Har ju sett på youtube videos att man kan sno och sälja häst- och vagn i stable. Kanske kan man använda denna till att lasta på?

Men tills vidare så kan man ju rida på en temporär häst och ha sin riktiga häst efterföljandes och lasta på båda. Sen testade jag även att kasta lassot på min temporära häst och dra den efter mig, gick fint det också (även om kontrollen vibrerade hela jävla tiden). Nästa test case är att rida på en temporär häst, vissla på min riktiga häst, samtidigt som jag har lassot kring en tredje häst. Frågan är dock om man kan packa på en tredje häst om inte den är ens temporära?

Lite omständligt kanske, men om det fungerar är det lite smidigare än att rida fram- och tillbaka till ens camp.

Avstängd

Är bara på kapitel 3 eller något sådant men är det nått jag inte förstår är det fiske. Skulle fiska från någon båt men var omöjligt att veva in fisken man hade fått att nappa.

Det går bra när man ska fiska från land men det gick inte när jag satt i båten, kanske någon bugg?


signatur

PS5 och inget annat.

Skägg.
10 Chambers

Jag tänkte sammanfatta alla grymma tips i den här tråden imorgon, så kommer ni på fler under dagen, skriv gärna!


signatur
Gen
Medlem

Testade att ställa om konsolen till 1080p och visst, det blev marginellt bättre. Andra bonusen är att konsolen är knäpptyst 1080p/30fps är knappast tungdrivet för en Pro.

Skrivet av breahl:

Ja hoppa på valfri person på gatan i valentine så sheriffen kommer ut, jag brukar göra det vid hans kontor. Sen trycker du L2 och triangeln för att ge upp. Så får du sitta inne ett tag och tappar ingenting.

Okej. Skumt men tack!

Avstängd
Skrivet av Gen:

Testade att ställa om konsolen till 1080p och visst, det blev marginellt bättre. Andra bonusen är att konsolen är knäpptyst 1080p/30fps är knappast tungdrivet för en Pro.

Okej. Skumt men tack!

Tappade alla pengar när jag gjorde det i en annan stad än Valentine, vet inte om det ska vara så men tappade allt. Hade bara ca $80 så det var väl ingen fara på taket på så vis.


signatur

PS5 och inget annat.

Tråddemonen
Testpilot

@Carl Johansson-Sundelius: Perfa, ska plocka fram laptopen ikväll!

Medlem
Skrivet av ClockWise:

Också intresserad av att veta detta. Har ju sett på youtube videos att man kan sno och sälja häst- och vagn i stable. Kanske kan man använda denna till att lasta på?

Men tills vidare så kan man ju rida på en temporär häst och ha sin riktiga häst efterföljandes och lasta på båda. Sen testade jag även att kasta lassot på min temporära häst och dra den efter mig, gick fint det också (även om kontrollen vibrerade hela jävla tiden). Nästa test case är att rida på en temporär häst, vissla på min riktiga häst, samtidigt som jag har lassot kring en tredje häst. Frågan är dock om man kan packa på en tredje häst om inte den är ens temporära?

Lite omständligt kanske, men om det fungerar är det lite smidigare än att rida fram- och tillbaka till ens camp.

Det vore värt att prova, låter lite drygt bara, men om man skär upp flera djur samlar man på fler köttbitar då? Det kanske är en bra grej i så fall för man får två för ett rådjur har jag märkt. Men hur gör ni för att köttet inte ska vara "poor"? Jag sköt en hjort i huvudet och hade ändå poor trots jag var nära lägret. Stjärnorna hittar jag inte heller.

Skrivet av breahl:

Är bara på kapitel 3 eller något sådant men är det nått jag inte förstår är det fiske. Skulle fiska från någon båt men var omöjligt att veva in fisken man hade fått att nappa.

Det går bra när man ska fiska från land men det gick inte när jag satt i båten, kanske någon bugg?

Mycket möjligt om du inte vevade ordentligt på R-spaken och klickade på L-spaken. Men råkade för en liknande bugg under det uppdraget, som man inte behöver spoilervarna för eftersom det är en fråga man får efter ett uppdrag (säger man nej så får man fiska med en annan senare), det jag råkade ut för var att jag kunde fiska hur många fiskar som helst utan att det hände något. Inte ens när jag hade full kvot så hände det något och gubbarna stod där.... så körde om uppdraget och sa sedan nejtack till att fiska.

Råkade ut för en annan jävla dryg bugg i ett uppdrag där du ska skjuta från en häst-o-vagn, jag hade inte plockat på mig rätt vapen inför det och när jag ville byta vapen så låste gubben sig hela tiden. Tur att man kan skippa delar av uppdrag ibland.

Medlem
Skrivet av Zontos:

Det vore värt att prova, låter lite drygt bara, men om man skär upp flera djur samlar man på fler köttbitar då? Det kanske är en bra grej i så fall för man får två för ett rådjur har jag märkt. Men hur gör ni för att köttet inte ska vara "poor"? Jag sköt en hjort i huvudet och hade ändå poor trots jag var nära lägret. Stjärnorna hittar jag inte heller.

Hmm, jag tror mängden kött du kan bära beror på hur stor satchel du har. Sen hur mycket som droppar vid varje djur har jag ingen aning om, vet inte om det beror på hur "bra" man dödar heller. Har faktiskt inte kollat kvalitén på köttet jag lämnar in, men köttet kanske håller bättre om man har djuret på hästen och sen skinnar vid campet?

Jag har inte kollat själv men stjärnorna ser du nere i högre hörnet när du drar L2 mot ett visst djur (du måste dock ha gjort sån study animal först tror jag). I bilden ser man stjärnorna till vänster om namnet på djuret i nedre högra hörnet. Sen måste du döda den på ett snyggt sätt också tror jag, huvudet typ eller specifikt vapen/pilar beroende på typ av djur.

Medlem

Jag vill fiska, är det ett uppdrag som låser upp det? Har letat efter ett fiskespö länge nu.

Medlem
Skrivet av ClockWise:

Hmm, jag tror mängden kött du kan bära beror på hur stor satchel du har. Sen hur mycket som droppar vid varje djur har jag ingen aning om, vet inte om det beror på hur "bra" man dödar heller. Har faktiskt inte kollat kvalitén på köttet jag lämnar in, men köttet kanske håller bättre om man har djuret på hästen och sen skinnar vid campet?

Jag har inte kollat själv men stjärnorna ser du nere i högre hörnet när du drar L2 mot ett visst djur (du måste dock ha gjort sån study animal först tror jag). I bilden ser man stjärnorna till vänster om namnet på djuret i nedre högra hörnet. Sen måste du döda den på ett snyggt sätt också tror jag, huvudet typ eller specifikt vapen/pilar beroende på typ av djur.

https://cdn1-www.gamerevolution.com/assets/uploads/2018/10/Re...

Har också märkt att det är svårt att hitta vissa djur, jag letade efter bysonoxar igår och hittade aldrig någon trots jag var i det området som var markerat på kartan.

Skrivet av Jokobib_Bob:

Jag vill fiska, är det ett uppdrag som låser upp det? Har letat efter ett fiskespö länge nu.

I kap 3 så ska du fiska i ett uppdrag, sedan kommer det en fiske-symbol i lägret upp. Men du får även ett metspö och kan fiska när du vill.

Gen
Medlem

Vet inte om någon nämnt detta tidigare men PS4 Pro kommer att få en patch som löser problemet med att allt är suddigt.

https://www.rdr2.org/news/rockstar-acknowledges-rdr2-blurring...

Ambassadör
Xbox

@ClockWise: Ska testa att lasta på random-hästar, bra tips!

Inventoryt för kött och allt annat får man uppgradera sina väskor för att utöka. Pearson i campet can crafta en del om man uppgraderar hans tross med leatherworking. Man måste dock sen ha diverse olika perfect skins för att crafta de olika grejerna.


signatur

Jump in.

Avstängd
Skrivet av Mortaigne:

@ClockWise: Ska testa att lasta på random-hästar, bra tips!

Inventoryt för kött och allt annat får man uppgradera sina väskor för att utöka. Pearson i campet can crafta en del om man uppgraderar hans tross med leatherworking. Man måste dock sen ha diverse olika perfect skins för att crafta de olika grejerna.

Jag har varit för snål för att uppgradera hans leatherworking men kanske är värt det?


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Gen:

Vet inte om någon nämnt detta tidigare men PS4 Pro kommer att få en patch som löser problemet med att allt är suddigt.

https://www.rdr2.org/news/rockstar-acknowledges-rdr2-blurring...

Härligt !
Kändes helt klart trist annars att ha en PS4 Pro och inte få bättre grafik än vanliga PS4:an.
Alla spelen jag är intresserad av finns på PS4 så inte direkt sugen på att skaffa en Xbox X bara för att få skarpare grafik i ett enda spel när man redan har en PS4 Pro.

Får bara hoppas att uppdateringen inte pajar ens saves

Skriv svar