Vi har spelat Battlefield V!
@Haddock: Vad hade du väntat dig när dem använder samma spelmotor?
Förstår inte varför samma kommentar alltid ska dyka upp varje gång ett nytt battlefield spel släpps, dem använder samma spelmotor så självklart kommer det återkomma meny och HUD element som återanvänds men förbättrats osv.
Dessutom kommer hoppet mellan WW1 och WW2 inte vara lika stort som BF4 till BF1 så många modeller och animationer kommer nog säkert att användas om också. Speciellt vapen och ljud osv.
Alltså, jag minns när bf1 kom ut, jag tyckte det kändes som att dice ville göra ww2, fast dom kunde inte helt pusha för det, så det blev ett mindre ww1 som sålde asbra så klart och nu kom det där ww2spelet.
Att huden är lik och speciellt typsnitten har ju inget med motorn att göra, fast när dom satte det där vita MS-REF typsnittet i bf1, som då kändes tematiskt helt fel i spelet och redan använt i battlefront, då anade man liksom att detta kommer stanna ett tag, det är den nya originstilen för att koppla ihop alla spel.
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Bf1 höll mig intresserad till strax innan första dlc:t dök upp, då var jag proppmätt på upplevelsen redan och lade ner spelet. Det ska bli intressant att se vad som händer i BF5, speciellt ska det bli intressant att se var DICE tänker plocka in pengarna när de inte ska köra med betalda banpaket och premium.
Som en gamer som inte spenderar så mycket tid med FPS längre slås jag verkligen av hur vacker grafiken är. Men bara att kolla på detta och liknande spel är det stor förvirring för mig. Jag håller med er att det är rörigt bara av att kolla på när ni spelar. Ett problem när grafiken är för verklig men spelet i sig är gjort för att vara snabbt och actionpackat.