Se Rise of the Tomb Raider i 4K på en Xbox One X
Laras snygga äventyr får extra kärlek när det körs på Microsofts nya konsol.
Man undrar lite vad de jämför med. Många saker som var bättre...men bättre än vilken version? Sen blir det intressant att se hur många FPS spelet kommer att ligga på. Som jämförelse har ju mitt överklockade 1080Ti (~2038MHz) svårt att hålla 60fps vid 4K med allt maxat vilket gjorde mig tvungen att dra ner på skuggor och självfallet stänga av AA.
Xbox One X har ju 6 TFLOPS och ett 1080Ti FE ligger på 11,3 TFLOPS i boost mode (så kanske 12 överklockat) mao borde grafikkortet teoretiskt vara dubbelt så snabbt som XboneX vilket teoretiskt betyder att 4K/30fps ska vara möjligt på konsolen.
Man undrar lite vad de jämför med. Många saker som var bättre...men bättre än vilken version? Sen blir det intressant att se hur många FPS spelet kommer att ligga på. Som jämförelse har ju mitt överklockade 1080Ti (~2038MHz) svårt att hålla 60fps vid 4K med allt maxat vilket gjorde mig tvungen att dra ner på skuggor och självfallet stänga av AA.
Xbox One X har ju 6 TFLOPS och ett 1080Ti FE ligger på 11,3 TFLOPS i boost mode (så kanske 12 överklockat) mao borde grafikkortet teoretiskt vara dubbelt så snabbt som XboneX vilket teoretiskt betyder att 4K/30fps ska vara möjligt på konsolen.
Nu är väl vinsten med konsoler att spelen kan optimeras bättre (mer prestanda per tflop typ) eftersom hårdvaran inte varierar. Men det vore ju alltid trevligt om de erbjuder oss spelare lite valfrihet i grafikinställningarna. I vissa spel skulle jag prioritera fps, i andra mera fluff.
Nu är väl vinsten med konsoler att spelen kan optimeras bättre (mer prestanda per tflop typ) eftersom hårdvaran inte varierar. Men det vore ju alltid trevligt om de erbjuder oss spelare lite valfrihet i grafikinställningarna. I vissa spel skulle jag prioritera fps, i andra mera fluff.
I Tomb Raider har du möjligheten att välja fps före grafik.
PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U