EA: Vi har inte glömt bort de gamla spelen

Robot
EA: Vi har inte glömt bort de gamla spelen

Frank Gibeau vet vad titlar som Dungeon Keeper och Populous betytt för spelhistorien.

#ea-games, #dungeon-keeper, #populous, #ea, #syndicate, #starbreeze-studios


Medlem
EA: Vi har inte glömt bort de gamla spelen

POPULOUS!!!! Ge mig ett nytt utan en massa sellout så blir jag lycklig, dunno vad det skulle innebära, men AWESOME.
Fast trots allt kommer ju ett liknande spel där man styr hela naturen verkar det som, kommer inte ihåg namnet, men om någon kan hosta fram d blir jag glad
Project earth? Nooo

edit: Project Dust! så va d.

Medlem

– Vi tittar ständigt på sätt att utöka den senaste kategorin med spel som Burnout, Need for Speed

De mjölkar ju dessa serier till bristningsgränsen, och de e inte gamla spel.


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

Mja, lite oklart varför han tog upp Burnout, men första NfS är ju åtminstone från 1994 - även om det släppts spel i serien regelbundet sedan dess.

Inaktiv

Jag hade gärnat sett en patch för DK och DK2 som är för att dom ska funka på windows 7! Vill så gärna spela dom igen, är så grymt länge sen nu, men dom funkar ju inte.

Man kan väl hoppas dom kommer på gog.com någon gång i framtiden...

Medlem

Är det något dom verkligen glömt bort så är det ju Space Hulk!

Give me! Med stöd för multiplayer och co-op!

Medlem

Nice hooppas verkligen den serien kommer igen

Medlem

Populous och Road Rash <3
From Dust blir lätt ett köp, har det kommit något releasedatum än?

Medlem

Powermonger? Jösses, hade helt glömt av det spelet. Köpte ett mega-Bullfrogpack till min Mac nån gång under 90-talet där det ingick, ett gäng cd-skivor med klassiker som Syndicate, Populous osv. Powermonger är nog det jag minns sämst.

MFC
Medlem

EA - DRM = OK
EA + DRM = NOT OK


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

GoldenEye var ett väldigt dåligt exempel, speciellt med tanke på den lysande remaken som släpptes häromåret.


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

MFZ
Medlem

populous och syndicate ser jag gärna remakes av!


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem

Dungeon Keeper 3 FFS!!! och ett till !

De kommer antagligen att förstöra hela spelet, men det skulle vara något det.

Medlem

POPULOUS! Roligaste RTS:et ever, Starcraft kan slänga sig i sjön.

Medlem

Theme Hospital 2. Nuffsaid.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Medlem

Dungeon keeper.....det vore något att fortsätta med.

Mången timme satt man och lirade dessa härliga spel. Tvåan var riktigt riktigt rolig och underfundig på sina ställen

Detta ser jag som ett spel som funkar egentligen oavsett trend och tid.

Ge oss nu!


signatur

Nördliv.se - Spel, tillbehör och andra nördrelaterade saker! Och så klart även vår gaming/underhållningspodcast Nördliv! Lyssna gärna!

https://open.spotify.com/show/0SHttBQqoGyW4EHpx5aMWD?si=531c1...
https://itunes.apple.com/se/podcast/nordliv%21/id937178661/
https://www.nordlivpodcast.se/

Medlem

Till alla som vill lira Dungeon Keeper så fungerar det utmärkt med DOSBox och Windows 7. Multiplayern fungerar även den genom att dra igång IPX och Hamachi

Medlem
Skrivet av robineng:

Jag hade gärnat sett en patch för DK och DK2 som är för att dom ska funka på windows 7! Vill så gärna spela dom igen, är så grymt länge sen nu, men dom funkar ju inte.

Man kan väl hoppas dom kommer på gog.com någon gång i framtiden...

Du vet att du kan köra dom i kompatibelhetsläge va?
Skicka mig ett pm om du vill ha hjälp så du kan spela dom på Windows 7

Ish
Medlem

Det lär ju bli att köpa aktier i starbreeze om det blir av


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

De får inte glömma System Shock serien.

Medlem

jag vill ha ett nytt mutant hockey med hd grafik


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

Ja jag tvekar inte att EA funderar på nya sätt att totalförstöra gamla spel för pengarnas skull.

Medlem

Anledningen till att spel som Goldeneye inte är lika tilltalande kan ju dock bero på att det kommit x-antal spel som överträffar det på varje punkt. När det kommer till spel som Populous, Syndicate och Dungeon Keeper så har iaf inte jag spelat många spel som överträffar dessa. Så det handlar nog inte om det, det handlar nog mer om att dagens spelare ska vara villiga att köpa dessa spel och det är jag inte lika säker på att de är. Vad kommer ske då, jo de kommer se till så att spelen anpassas för dessa och för EA spelar det ingen roll om de gamla fansen blir besvikna de kommer ju istället ha sålt mer än de annars skulle gjort.

Skrivet av Jakob Svärd:

Mja, lite oklart varför han tog upp Burnout, men första NfS är ju åtminstone från 1994 - även om det släppts spel i serien regelbundet sedan dess.

Det första spelet var dock mer inriktat på realism och är tillsammans med Hot Pursuit 2 deras bästa spel i den serien enligt mig.

Medlem

Håller fortfarande majoriteten av Bullfrog-spelen högt. Hoppas på en uppföljare till Dungeon Keeper och ett nytt Theme Hospital hade inte varit fel heller.

Skrivet av Nomz:

Ja jag tvekar inte att EA funderar på nya sätt att totalförstöra gamla spel för pengarnas skull.

Naturligtvis. För EA har ju inte gjort annat än pajat spelserier den här sidan om år 2000. Eller vänta nu...

Medlem

Ge mig ett Dungeon Keeper 3!!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Ta dom gamla licenserna och ge dem till en duktig utvecklare med rätt prioriteringar istället.
Det behöver itne vara trippel-A heller, gamla spelkoncept är grymma som downloadable.

Medlem

Dungeon Keeper forever! En riktig klassiker som får en att dra på smilbanden


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Hade gärna sett ett Dungeon Keeper 3.
Evil Genius är bland de få pärlor som underhållit en sedan DK3.

Medlem

vem trodde att EA som mjölkar allt de kan skulle glömma sina gammla spel de kan sälja, När deras nuvarande slutar sälja


signatur

Kan ej skriva åäö

12
Skriv svar