Mästerliga Civilization VI nu ännu bättre
Finns det ett datum för patchen?
Den kom ut idag.
Ja se på katten, den var visst redan i Steams nedladdningskö som avslutad. Kanske skulle kollat där först.... Aja, tack för infon
Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.
We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.
fattar inte vad folk ser i det här spelet, jag har kört hundratals timmar i domt tidigare civ spelen, och jag och min polare testade att köra, kanske körde en 5-6 timmar tyckte spelet på ren och skär svenska var skit. Spelar mycket hellre civ 5, men nu är man ju rätt led på det med ...
fattar inte vad folk ser i det här spelet, jag har kört hundratals timmar i domt tidigare civ spelen, och jag och min polare testade att köra, kanske körde en 5-6 timmar tyckte spelet på ren och skär svenska var skit. Spelar mycket hellre civ 5, men nu är man ju rätt led på det med ...
Känner lite samma sak, men för mig räckte det med att kolla på lets plays etc för att konstatera att sexan inte är nått för mig.
Testade det förra vecka. Hade väldigt roligt! Men vill gärna se Sverige spelbart.
Civ 6 känns som en "stor" expansion snarare än ett nytt spel. Distrikten känns mest irriterande, då vissa wonders är beroende på distrikt och en viss typ av resurs, end of turn beräkningen är katastrofalt seg ibland medan andra gånger är den blixtsnabb, religion är irriterande till tusen, datorn spammar ut sina jävla profeter i all oändlighet, utan en tanke på att du kan förgöra hans civilisation på 5 röda... Och ai:n är allt som oftast totalt genomusel, på högre svårighetsgrader får datormotståndarna bara mer bonusar istället för att ge bättre motstånd. I vanlig ordning för 4x spel med andra ord, tyvärr.
Utbudet av civilisationer känns skralt, då var 5:an bättre, med 2 olika ledare med olika egenskaper. Jag förköpte inte spelet utan väntade på recensioner och folks reaktioner på spelet istället, vilket leder till att jag inte kan spela med Aztekerna på flera månader, som var låsta till förbeställningar, vilket är ett vulgärt jävla ofog som mer liknar det Sega och CA håller på med till Total War spelen.
Vidare saknas det fortfarande stöd för modding, vilket är ett gigantiskt minus.
Med det sagt är Civ 6 fortfarande ett riktigt, riktigt bra spel och väl så beroendeframkallande som sina föregångare. Har säkert över 150+ spelade timmar redan och bara att skriva om spelet får det att klia i fingrarna att trycka på next turn, next turn tills klockan är 4-5 på morgonen.
Civ 6 känns som en "stor" expansion snarare än ett nytt spel. Distrikten känns mest irriterande, då vissa wonders är beroende på distrikt och en viss typ av resurs, end of turn beräkningen är katastrofalt seg ibland medan andra gånger är den blixtsnabb, religion är irriterande till tusen, datorn spammar ut sina jävla profeter i all oändlighet, utan en tanke på att du kan förgöra hans civilisation på 5 röda... Och ai:n är allt som oftast totalt genomusel, på högre svårighetsgrader får datormotståndarna bara mer bonusar istället för att ge bättre motstånd. I vanlig ordning för 4x spel med andra ord, tyvärr.
Utbudet av civilisationer känns skralt, då var 5:an bättre, med 2 olika ledare med olika egenskaper. Jag förköpte inte spelet utan väntade på recensioner och folks reaktioner på spelet istället, vilket leder till att jag inte kan spela med Aztekerna på flera månader, som var låsta till förbeställningar, vilket är ett vulgärt jävla ofog som mer liknar det Sega och CA håller på med till Total War spelen.
Vidare saknas det fortfarande stöd för modding, vilket är ett gigantiskt minus.
Med det sagt är Civ 6 fortfarande ett riktigt, riktigt bra spel och väl så beroendeframkallande som sina föregångare. Har säkert över 150+ spelade timmar redan och bara att skriva om spelet får det att klia i fingrarna att trycka på next turn, next turn tills klockan är 4-5 på morgonen.
Nja, dom har byggt en ny major version av spelmotorn som det kör på, så bara en expansion är det inte bara på grund av det. Sen är det ju knappast det enda som är helt nytt eller utbytt. Dom har väl en formel har jag för mig, 1/3 nytt, 1/3 ändrat, 1/3 samma.
Dom ville göra nått nytt med distrikten och få spelarna att spela terrängen. Tycker det funkar bra. Det kräver mycket mer planering av städerna och riket i stort, och det gillar jag.
Religion och units är lite irriterande även i min smak. Det är lite bättre i många spel efter patchen då kostnaden höjts (men inte direkt på högre svårighetsgrader eftersom AI'n får såna bonusar)
Det är lika många Civilisationer i basversionen av 6 som det var i 5. Dom har ju gjort om mycket om hur dom funkar, så går inte att bara att addera alla som fanns i 5an utan att öka upp prislappen, eller släppa som DLC's vilket kommer att hända. (Strategispel kräver mycket arbete på den fronten iom balansering)
Med multipla ledare, som inte fanns i 5an, så får vi garanterat mer kombinationer än vad 5an hade när allt har släppts.
Aztekerna visst, jag fattar på ett sätt. Men dom kostar inget när dom släpps för resten iaf. Dom ville locka folk att förköpa och jag tycker det var ett harmlöst sätt att göra det med något som är gratis senare för andra. Bättre än att ge nått som andra får köpa sen.
Moddning är ju på väg. Och om man vill går det att modda redan, bara omständligt då dom officiella verktygen och workshop inte är ute än. Stödet för att adda mods är redan inbyggt i spelet. Här finns en del som är gjort redan: https://forums.civfanatics.com/forums/civ6-creation-customiza...
Civ 6 känns som en "stor" expansion snarare än ett nytt spel. Distrikten känns mest irriterande, då vissa wonders är beroende på distrikt och en viss typ av resurs, end of turn beräkningen är katastrofalt seg ibland medan andra gånger är den blixtsnabb, religion är irriterande till tusen, datorn spammar ut sina jävla profeter i all oändlighet, utan en tanke på att du kan förgöra hans civilisation på 5 röda... Och ai:n är allt som oftast totalt genomusel, på högre svårighetsgrader får datormotståndarna bara mer bonusar istället för att ge bättre motstånd. I vanlig ordning för 4x spel med andra ord, tyvärr.
Utbudet av civilisationer känns skralt, då var 5:an bättre, med 2 olika ledare med olika egenskaper. Jag förköpte inte spelet utan väntade på recensioner och folks reaktioner på spelet istället, vilket leder till att jag inte kan spela med Aztekerna på flera månader, som var låsta till förbeställningar, vilket är ett vulgärt jävla ofog som mer liknar det Sega och CA håller på med till Total War spelen.
Vidare saknas det fortfarande stöd för modding, vilket är ett gigantiskt minus.
Med det sagt är Civ 6 fortfarande ett riktigt, riktigt bra spel och väl så beroendeframkallande som sina föregångare. Har säkert över 150+ spelade timmar redan och bara att skriva om spelet får det att klia i fingrarna att trycka på next turn, next turn tills klockan är 4-5 på morgonen.
Nja, dom har byggt en ny major version av spelmotorn som det kör på, så bara en expansion är det inte bara på grund av det. Sen är det ju knappast det enda som är helt nytt eller utbytt. Dom har väl en formel har jag för mig, 1/3 nytt, 1/3 ändrat, 1/3 samma.
Dom ville göra nått nytt med distrikten och få spelarna att spela terrängen. Tycker det funkar bra. Det kräver mycket mer planering av städerna och riket i stort, och det gillar jag.
Religion och units är lite irriterande även i min smak. Det är lite bättre i många spel efter patchen då kostnaden höjts (men inte direkt på högre svårighetsgrader eftersom AI'n får såna bonusar)
Det är lika många Civilisationer i basversionen av 6 som det var i 5. Dom har ju gjort om mycket om hur dom funkar, så går inte att bara att addera alla som fanns i 5an utan att öka upp prislappen, eller släppa som DLC's vilket kommer att hända. (Strategispel kräver mycket arbete på den fronten iom balansering)
Med multipla ledare, som inte fanns i 5an, så får vi garanterat mer kombinationer än vad 5an hade när allt har släppts.
Aztekerna visst, jag fattar på ett sätt. Men dom kostar inget när dom släpps för resten iaf. Dom ville locka folk att förköpa och jag tycker det var ett harmlöst sätt att göra det med något som är gratis senare för andra. Bättre än att ge nått som andra får köpa sen.
Moddning är ju på väg. Och om man vill går det att modda redan, bara omständligt då dom officiella verktygen och workshop inte är ute än. Stödet för att adda mods är redan inbyggt i spelet. Här finns en del som är gjort redan: https://forums.civfanatics.com/forums/civ6-creation-customiza...
Visst, jag förstår tanken bakom distrikten med de kunde varit implementerade på ett mer intuitivt sätt, de är inte en dålig ide alls, utan jag känner att det är omständligare än det borde vara.
Religionen borde fixas pronto, tycker fortfarande datorn spammar ut religiösa enheter, även efter patchen. Att ständigt skicka ut dem borde leda till krig, precis som när man anfaller en militär enhet efter att man denouncat och sagt till dem att sluta upp. I varje fall borde det vara enklare att ta kål på dem på andra sätt än att själv bygga en massa religiösa enheter.
Vad gäller förköpsbonusar är det ett aber i mitt tycke, det blir som att man inte får med allt, trots att man betalt för spelet. De kunde lagt till annat lullull istället för en civilisation.
Modding ja, visst finns det redan mods, men jag kollade upp det och det är precis som du säger, omständligt och jobbigt, verktygen för modding borde verkligen släppts vid release, då modding av civ gör spelet så enormt mycket bättre.