Mafia III verkar låst till 30 fps på PC

Medlem

Next-gen konsoler är så jävla last-gen...


signatur
Medlem

a message to our pc players = FU!


signatur

autograph

Medlem

Hittade den här på youtube ,nån som spelar Mafia 3
https://www.youtube.com/watch?v=NkMMw1Uduvk

Medlem

Spelar fan ingen roll hur jävla bra spelet är men är de låst på 30FPS skulle jag aldrig någonsin köpa eller ens testa det för den delen.

Medlem

We know how important having options that best suit your PC’s performance capabilities are. The team has been hard at work ensuring that Mafia III’s performance is consistent across all platforms, and right now the game runs at a solid 30 frames-per-second. We are currently working on an update for PC that will give players the option to play Mafia III at higher framerates. We’ll share more details about the update, and when you can expect it to arrive, very soon. In the meantime, the team welcomes feedback and would like to hear from you about what performance adjustment options are important to you. We’re actively considering a number of additional post-launch improvements on PC that would give players more control over how they can tailor the game’s experience to suit their rig’s performance. It’s been an incredible journey developing Mafia III and we couldn’t be more excited to get the game in your hands and hear what you think!

https://mafiagame.com/en/news/view/en-mafia-3-a-message-to-ou...

Pucktvåa. Mod får gärna ta bort.

Medlem
Skrivet av conthox:

Snälla. Snälla medmänniskor...... SLUTA FÖRKÖP!

jag förköpte och ångrar mig. Fick det för 250 kr på leitim sida. Men kanske drar upp reglaget till 4k och då är kanskegränsen ändå 40 fps,


signatur

Det var detta...

Medlem

Någon som vet hur det funkar med steam om man vill ångra ett köp. Kan man testa spelet och sedan ångra och få pengarna tillbaks? För det här är ju rent ko-skit. Vuxna människor som sitter och skapar ett spel, som skiter i att låsa upp ett PC spel till 60fps+ år 2016! Är det här ett skämt?

Medlem
Medlem

vadå jobbar på det? det är väl för helvete 2016 vem tusan spelar på 30 fps? spel ska fan inte låsa en det ska användaren själv göra som val.. suck tur man inte förbokar AAA spel så jävla bra man får veta sånt innan man öppnade plånboken jävla idioter

Medlem

blir till att vänta med att hämta mitt collectors edition till måndag då

Medlem
Skrivet av nils45:

Någon som vet hur det funkar med steam om man vill ångra ett köp. Kan man testa spelet och sedan ångra och få pengarna tillbaks? För det här är ju rent ko-skit. Vuxna människor som sitter och skapar ett spel, som skiter i att låsa upp ett PC spel till 60fps+ år 2016! Är det här ett skämt?

Ifall att du köpt spelet på steam så är det bara att be om en "refound" du kan testa spelet i 2timmar med och begära pengarna tillbaka.

Gällande de 30fps så kommer dom att fixa detta i en kommande patch och låsa upp det till högre

Medlem

Lär komma en patch som fixar till problemet. Det är ju standard idag att spel är trasiga vid release.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

När det gäller realtidsbaserade actionspel tycker jag 30fps på konsol redan är uselt, på pc med mus/tangentbord är det ospelbart. Speciellt nu sedan man vant sig vid 144hz , då tycker jag även 60fps är rätt dåligt.

Blir ännu mer märkbart i spel som GTA 5 när man vill köra bil eller motorcykel i hög fart, fritt kolla omkring och skjuta och samtidigt ha koll och undvika andra fordon.

Det blir nästan ett helt annat slagt spel, flödet och inlevelsen blir så jävla mycket bättre och man kan inte annan än undra över hur mycket som inte nu görs pga allt måste anpassas till usla kontroller och låg uppdaterings frekvens.

Skrivet av Jkeg:
Skrivet av mrpijey:

Och varför vill man ens låsa spelet till just 30fps? Just det, ytterligare en konsollport... börjar mer och mer bli tveksam till detta spelet. Jag får helt enkelt se imorgon när jag väl får spelet.

Men, då är det ju försent...

Precis, sluta förköp spel.

Jag har förköpt spelet beställde det via webbhallen. Om jag vi säger inte öppnar paketet kan jag då lämna det tillbaka?


signatur

Mother of God, GTA V is soon here!

Medlem

PC prestanda och hdr på konsoler nu, console master race?

Ärligt talat så hjälper det inte med att inte köpa skiten idag. Då skyller dom på olaglig nedladdning och slutar släppa spel på pc eftersom att konsol versionen sålde bättre.

Nu överdriver jag lite men man blir ju rätt sur när dom behandlar sina fans på det här sättet. Då menar jag inte bara det här spelet utan också många andra halvtrasiga pc releaser.

Skrivet av electric8:
Skrivet av Sapiens:

När det gäller realtidsbaserade actionspel tycker jag 30fps på konsol redan är uselt, på pc med mus/tangentbord är det ospelbart. Speciellt nu sedan man vant sig vid 144hz , då tycker jag även 60fps är rätt dåligt.

Blir ännu mer märkbart i spel som GTA 5 när man vill köra bil eller motorcykel i hög fart, fritt kolla omkring och skjuta och samtidigt ha koll och undvika andra fordon.

Det blir nästan ett helt annat slagt spel, flödet och inlevelsen blir så jävla mycket bättre och man kan inte annan än undra över hur mycket som inte nu görs pga allt måste anpassas till usla kontroller och låg uppdaterings frekvens.

Skrivet av Jkeg:
Skrivet av mrpijey:

Och varför vill man ens låsa spelet till just 30fps? Just det, ytterligare en konsollport... börjar mer och mer bli tveksam till detta spelet. Jag får helt enkelt se imorgon när jag väl får spelet.

Men, då är det ju försent...

Precis, sluta förköp spel.

Jag har förköpt spelet beställde det via webbhallen. Om jag vi säger inte öppnar paketet kan jag då lämna det tillbaka?

Ja!

http://www.webhallen.com/se-sv/info/support_och_retur/angerra...

Medlem

UPDATE [10/6 / 6PM PT]: We currently have a patch running here at the studio that includes 30, 60, and unlimited frames-per-second options in the video menu, among other improvements for the PC version of Mafia III. We’re verifying the patch now to ensure everything is working as expected. If everything goes well, we expect the update to go live this weekend. We will be keeping the PC community up-to-date on the status of the patch throughout the weekend and thank you for all the feedback!

ORIGINAL POST: We know how important having options that best suit your PC’s performance capabilities are. The team has been hard at work ensuring that Mafia III’s performance is consistent across all platforms, and right now the game runs at a solid 30 frames-per-second. We are currently working on an update for PC that will give players the option to play Mafia III at higher framerates. We’ll share more details about the update, and when you can expect it to arrive, very soon. In the meantime, the team welcomes feedback and would like to hear from you about what performance adjustment options are important to you. We’re actively considering a number of additional post-launch improvements on PC that would give players more control over how they can tailor the game’s experience to suit their rig’s performance. It’s been an incredible journey developing Mafia III and we couldn’t be more excited to get the game in your hands and hear what you think!

Medlem
Skrivet av sCaz:

right now the game runs at a solid 30 frames-per-second.

Haha, "solid" ^^

Men seriöst, ser att några här är "tveksamma" till sitt köp att detta spel... Men varför i helvete förbokar ni spel då för?

Vänta med att köpa tills de ligger ute lite gamplay och recensioner? Är ju därför företag kan släppa spel som knappt fungerar för ni alla sitter och förbokar...

Medlem

En hel***isk stor patch måste "day one" vara. Tar lika lång tid som att förladda spelet eftersom det går med 0.00001 % hastighet om man jämför med förladdningen.

Spelar för mig ingen roll då jag ändå inte kommer spela förrän de släpper 30 FPS - patchen. Och inte släppt ännu:


signatur

Det var detta...

KoP
Medlem

Bör ligga innanför dörren då man kommer hem idag. Helgen är räddad!

Medlem
Skrivet av lolmannen123:

Vi lever i en sorglig tid när gamerkollektivet blir mer upprörda av tekniska detaljer som låsta framerates, DRM, grafik sämre vid launch än vid tidig alpha-teasers osv, än att spelen av idag i regel alltid är fullständigt värdelösa, själlösa, hjärndöda.

Jag såg redan första gången de släppte gameplay att Mafia 3 är en styggelse, en cashgrab riktad åt konsol-causals med sina chipsfeta handkontroller. Historielösa och respektlösa. Vem fan bryr sig om låsta framerates.

Mjo när vi sitter å leter efter nästa fina spelupplevelse och vi får ett spel som kan möjligtvis ge oss en liten sådan sak, å så skiter dom totalt i saker som jag å många andra tycker borde vara standard.

k3m
Medlem
Skrivet av anon_306295:

Kan nästan inte stämma. 30 fps bör närmast räknas som ospelbart på PC idag när folk har 144hz-skärmar.

visst är fps viktigt, men inte så viktigt att det avgör i fall det är spelbart. för mig är det en absurd tanke.

Medlem
Skrivet av sCaz:

UPDATE [10/6 / 6PM PT]: We currently have a patch running here at the studio that includes 30, 60, and unlimited frames-per-second options in the video menu, among other improvements for the PC version of Mafia III. We’re verifying the patch now to ensure everything is working as expected. If everything goes well, we expect the update to go live this weekend. We will be keeping the PC community up-to-date on the status of the patch throughout the weekend and thank you for all the feedback!

ORIGINAL POST: We know how important having options that best suit your PC’s performance capabilities are. The team has been hard at work ensuring that Mafia III’s performance is consistent across all platforms, and right now the game runs at a solid 30 frames-per-second. We are currently working on an update for PC that will give players the option to play Mafia III at higher framerates. We’ll share more details about the update, and when you can expect it to arrive, very soon. In the meantime, the team welcomes feedback and would like to hear from you about what performance adjustment options are important to you. We’re actively considering a number of additional post-launch improvements on PC that would give players more control over how they can tailor the game’s experience to suit their rig’s performance. It’s been an incredible journey developing Mafia III and we couldn’t be more excited to get the game in your hands and hear what you think!

Så det tar en dag för dom att åtgärda problemet? Spelet kommer säkert vara optimerat som en bajskorv

Medlem

det ända som är positiva i det hela med 30 fps om man nu inte kan vänta med köpa spelet, är väl att om man ska lira spelet så kan man kräma på med alla settings på max å 4k för även om riggen skulle lyckas dippa ner under 60 fps med dom settings så borde den hålla sig över 30 man får helt enkelt nöja sig med stillbilds spelet så länge ^^

Medlem
Skrivet av Mattias Frost:

Steam-recensionerna som börjat trilla in bekräftar 30 fps. Nu återstår det väl att se när/om det åtgärdas i en patch.

"We currently have a patch running here at the studio that includes 30, 60, and unlimited frames-per-second options in the video menu, among other improvements for the PC version of Mafia III. We’re verifying the patch now to ensure everything is working as expected. If everything goes well, we expect the update to go live this weekend. We will be keeping the PC community up-to-date on the status of the patch throughout the weekend and thank you for all the feedback!"

Medlem

Pajasarna menar alltså att de tycker de "är duktiga" för att de kan fixa detta i en senare patch? Men för helvete... SE TILL ATT ERA J-A SPEL ÄR FÄRDIGA VID RELEASE! OCH SLÄNG SKRÄPKONSOLERNA I HAVET SÅ SLIPPER DE HÅLLA TILLBAKA UTVECKLINGEN! Enda konsolen värd att ha i vardagsrummet just nu är Mini-NES:en.

Medlem

Ögat kan bara se 24 fps ungefär. Trött på alla med sina 60 och tillochmed 144gz:are. Det är fysiskt omöjligt..

Det bästa vore om de låste på 24 fps och ökade grafiken lite till.

Medlem
Skrivet av mrpijey:

Och varför vill man ens låsa spelet till just 30fps? Just det, ytterligare en konsollport... börjar mer och mer bli tveksam till detta spelet. Jag får helt enkelt se imorgon när jag väl får spelet.

Vi har ju spel som synkar animationer och fysik till fps. Till och med ett spel som Fallout 4 buggar ju ur om man stängar av vsync. Varför man väljer att göra det är en helt annan fråga och det är högst diskutabelt.

Men, ja, i alla fall jag kan inte spela i 30 fps längre. Konsollägare verkar mer liberala men jag tycker det är dags att ni också ställer krav. Det finns liksom ingen anledning längre, inte ens på XBone och PS4.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

ffaaan om dom fuckar upp detta nu, har väntat i många år på en ny mafia


signatur

//monster

Medlem

Då blir det inget köp... Stöd inte idioter som dessa.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av tronicman:

Ögat kan bara se 24 fps ungefär. Trött på alla med sina 60 och tillochmed 144gz:are. Det är fysiskt omöjligt..

Det bästa vore om de låste på 24 fps och ökade grafiken lite till.

Det var bland det dummaste jag läst hittills idag. Ser du ingen skillnad på 24 fps och 60+ fps borde du gå till en optiker.

Ögats uppfattningsförmåga beror på om det är ljus eller mörker och vilka färger det är som är inblandade. Under gynnsamma förutsättningar är det visat att hjärnan kan reagera på förändringar i över 200 fps. Anledningen till att gammel-TV gick med 24 fps är att det var "tillräckligt bra" för att lura hjärnan till att det är en kontinuerlig rörelse det handlar om istället för massa hackiga diabilder.

123
Skriv svar