Quantum Break fungerar bättre med DirectX 11 – se test av bilduppdatering
Äger spelet till "X1" men har knappt spelat det. Funderar att skaffa en billig nyckel till Steam för att kunna lira det med mus & tangentbord. Av det jag hunnit lira så är det iaf ett ok spel...
((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))
==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||
DX12 känns som en lika stor flopp som DX10. I dagsläget så känns det mest bara som ett sätt för Microsoft att tvinga över folk till den nya plattformen.
Är det Microsofts fel, eller utvecklarna som inte har utveckla det riktigt fullt ut till dx12? Kanske är jag optimistisk, men jag får en känsla av att det är utvecklarna som har försökt locka till sig köpare med dx12. Rätta mig gärna om jag har fel!
MS snackar alltid massa om hur bra "nya" dx kommer vara, hur det kommer vara lösningen på alla problem, saken som skall göra att "det ser asbra ut OCH det blir asbra prestanda" - alltså, äta kakan och ha den kvar, typ vart annat år eller så.
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Men jag tyckte dx 12 funkade galant på bf1 betan t ex
Det fungerade bättre i dx11.
http://www.sweclockers.com/test/22567-snabbtest-battlefield-1...
DX12 känns som en lika stor flopp som DX10. I dagsläget så känns det mest bara som ett sätt för Microsoft att tvinga över folk till den nya plattformen.
Är det Microsofts fel, eller utvecklarna som inte har utveckla det riktigt fullt ut till dx12? Kanske är jag optimistisk, men jag får en känsla av att det är utvecklarna som har försökt locka till sig köpare med dx12. Rätta mig gärna om jag har fel!
Microsofts, eftersom de betalar och utbildar utvecklarna för att introducera DX12 på marknaden.
DirectX 12 är en helt överflödig API vars enda syfte är att få folk att byta plattform till Windows 10, den tillför väldigt, väldigt lite i förhållande till vad DX11 redan kan göra och vad jag har sett hittills är den redan nu orsak nog för utvecklarna att satsa på OpenGL istället.
DX12 känns som en lika stor flopp som DX10. I dagsläget så känns det mest bara som ett sätt för Microsoft att tvinga över folk till den nya plattformen.
Är det Microsofts fel, eller utvecklarna som inte har utveckla det riktigt fullt ut till dx12? Kanske är jag optimistisk, men jag får en känsla av att det är utvecklarna som har försökt locka till sig köpare med dx12. Rätta mig gärna om jag har fel!
Visst kan det hänga lite på utvecklarna också. DX12 kräver mer optimering från utvecklarnas sida, medans med DX11 så hänger mycket på AMD och Nvidia.
Vad jag förstod utifrån en artikel jag läst ställer DX12/Vulcan högre krav på utvecklaren, de måste lära sig att programera in nya prioriteter för hur grafik-korten skall arbeta.
Innan DX12/Vulcan/Win10 så fanns stödet att pausa en beräkning för en med högre prioritet för att sedan fortsätta den tidigare, där den pausades, bara på konsol.
Det kommer ta tid och det kommer vara tidskrävande att lära och implementera dessa tekniker.
Därför vinner få av dagens spel med DX12 stöd på att köras under den senaste versionen av DX.
DX12 känns som en lika stor flopp som DX10. I dagsläget så känns det mest bara som ett sätt för Microsoft att tvinga över folk till den nya plattformen.
Är det Microsofts fel, eller utvecklarna som inte har utveckla det riktigt fullt ut till dx12? Kanske är jag optimistisk, men jag får en känsla av att det är utvecklarna som har försökt locka till sig köpare med dx12. Rätta mig gärna om jag har fel!
Tror detsamma. Jag tror att DX12 behöver tid för att tillämpas ordentligt. Visst, det finns säkert förbättringar som kan ske från Microsofts sida också men att lägga skulden 100% på Microsoft känns något skevt.
Det är nog lite pinsamt för Microsoft att ett spel de i åratal visat upp som Xbox-exklusivt och sedan Xbox+Windows-Store-exklusivt fungerar bättre när det blir tillgängligt utanför dessa miljöer.
Remedy lär ha haft tillgång till all kunskap och support som finns om DX12 långt innan de flesta. Jag tror inte att de kommer samarbeta med MS igen på ett tag.
Har spelat spelet lite nu på PC.. måste säga att jag är grymt förvånad... ja, har fortfarande fps dippar... men riktigt kul spel
DX12 är såklart bättre än DX11 och det tar tid att lära sig. När utvecklarna väl har lärt sig DX12, lär väl DX13 vara här. Men DX12 är inte den stora förbättringen som Microsoft hävdat. Mycket PR-snack som vanligt.
Vulkan är riktigt bra, men är en mycket ung teknik. Den behöver mogna. Nackdelen med Vulkan jämfört med OpenGL är att det inte fungerar på Mac. Mac kör istället sitt egna Metal. Vulkan-wrappern som finns till Mac, ser jag inte som äkta Vulkan-stöd. Vulkan kommer att ta över OpenGL helt om några år.
Det blir allt populärare att utveckla för flera plattformar. DirectX fungerar bara till Windows och Xbox. Vulkan är framtiden som sagt, för den som inte vill vara beroende av Windows. DirectX 12 kommer i framtiden ersättas av DX 13. Och då kommer MS åter igen prata om hur fantastisk den nya versionen är.
OpenGL har tyvärr dåligt rykte. OpenGL har haft det svårt hitta en identitet. Men OpenGL är riktigt bra, se bara på nya Doom. Vulkan har fått en bra start.
Jag slår vad om att Remedy började utveckla spelet som ett Xbone exklusivt spel, inga konstigheter. Sen lade sig Microsoft i utvecklingen väldigt sent och informerade att dom planerade Cross play funktionerna -> Gör en pc version no matter what.
Komplikationer skedde och Quantum Break PC broken shiet hände....
Game long and prosper
Jag slår vad om att Remedy började utveckla spelet som ett Xbone exklusivt spel, inga konstigheter. Sen lade sig Microsoft i utvecklingen väldigt sent och informerade att dom planerade Cross play funktionerna -> Gör en pc version no matter what.
Komplikationer skedde och Quantum Break PC broken shiet hände....
Det låter faktiskt rimligt.
Stackars Remedy. Jag vet inte vems fel allt är men jäklar vad tid dom lägger ned på sina spel och sen, vid lansering (det viktigaste av allt) så skiter det sig. Jag har X1 men skulle ändå gärna se att Remedy släpper nästa spel till alla, PS4 etc.
Dags att spela klart QB. Jag tröttnade lite efter ett tag.
Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen
Jag slår vad om att Remedy började utveckla spelet som ett Xbone exklusivt spel, inga konstigheter. Sen lade sig Microsoft i utvecklingen väldigt sent och informerade att dom planerade Cross play funktionerna -> Gör en pc version no matter what.
Komplikationer skedde och Quantum Break PC broken shiet hände....
Kan nog ligga något i de, då allt känns väldigt styltigt i rörelserna.
Otrolig linjärt spel, minns inte Max Payne var så illa. Går endast hoppa över saker som är tänkt att hoppa över, medan saker som är vid knähöjd och över är de totalstopp. Tycker även innehållet kändes väldigt magret, man känner hur man rör sig i en korridor, även om miljön ändras.
MakeRemedyGreatAgain
Det är nog lite pinsamt för Microsoft att ett spel de i åratal visat upp som Xbox-exklusivt och sedan Xbox+Windows-Store-exklusivt fungerar bättre när det blir tillgängligt utanför dessa miljöer.
Remedy lär ha haft tillgång till all kunskap och support som finns om DX12 långt innan de flesta. Jag tror inte att de kommer samarbeta med MS igen på ett tag.
Att Quantum Break haft så mycket problem kan knappast skyllas på MS alone. Vetifan vad Remedy sysslat med, finns mer kompetenta utvecklare doing just fine..
OpenGL har tyvärr dåligt rykte. OpenGL har haft det svårt hitta en identitet. Men OpenGL är riktigt bra, se bara på nya Doom. Vulkan har fått en bra start.
Tyvärr vinner inte alltid den bästa lösningen. Framförallt genom mutor och politiskt spel. VHS är ett bra exempel.
I came here to ruin your day. God sent me.
Är det Microsofts fel, eller utvecklarna som inte har utveckla det riktigt fullt ut till dx12? Kanske är jag optimistisk, men jag får en känsla av att det är utvecklarna som har försökt locka till sig köpare med dx12. Rätta mig gärna om jag har fel!
Delvis är det Nvidia i dagsläget. De fuckade upp de asynkrona beräkningarna/pipelinen vilket är en av hörnstenarna i DX12. Det kommer inte att rättas till hårdvarumässigt innan nästa serie.
I came here to ruin your day. God sent me.