Valve brydde sig inte om Allmänna reklamationsnämndens beslut

Medlem

All your base are belong to VALVE!

Medlem
Skrivet av aT1C:

Som att valve kommer visa hur du fuskade och hur dom hittade det, hahahaha.

Varför inte bara ge utt sorce koden om VAC till dom som skappar fusken.

Edit: Samt vad gör sonen på pappas konto? Du får inte dela med dig på kontot och hur gammal är sonen för det är 16 års gräns i Sverige för online spel.

Var får folk allt ifrån?
Finns ingen åldersgräns på spel.

Och att man inte skulle få dela med sig inom familjen låter tveksamt, inte osannolikt att det rör sig om samma dator dessutom.


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Medlem

Instämmer, näst intill omöjligt att få svar från en människa där. Jag har en handfull spel från ett och samma köp som registrerats som köpta i butiken men inte låsts upp så jag kan spela de. Har försökt få loss de av och till i ett par år nu. Alltid samma bot-svar.

Medlem

Vem vill ha hans unge fuskandes mot sig

Medlem
Skrivet av Json_81:
Skrivet av aT1C:

Som att valve kommer visa hur du fuskade och hur dom hittade det, hahahaha.

Varför inte bara ge utt sorce koden om VAC till dom som skappar fusken.

Edit: Samt vad gör sonen på pappas konto? Du får inte dela med dig på kontot och hur gammal är sonen för det är 16 års gräns i Sverige för online spel.

Var får folk allt ifrån?
Finns ingen åldersgräns på spel.

Och att man inte skulle få dela med sig inom familjen låter tveksamt, inte osannolikt att det rör sig om samma dator dessutom.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Counter-Strike:_Global_Offensiv... <--- titta nere i faktarutan till höger. Spel har åldersgränser, det är klart som korvspad. GTA V har tex en 18 års gräns.


signatur

I drank what?

Medlem

Vet inte hur pålästa alla här är om VAC bans men dom populäraste overhaulmoddarna till t.e.x Skyrim och Fallout 3 använder sig av hooking för att kunna lägga till grafiska effekter som inte finns med i spelets motor vanilla, dvs fånga upp kod och information som sänds och lägga in diverse förbättringar innan slutprodukten når våra ögon.
Hookade .dll-filer oavsett program, typ eller sammanhang leder till instant VAC ban för övrigt utan möjlighet till att bli varken rentvådd eller hjälpt av Steam att reda ut missförståndet. Kan vara bra att veta för folk som gillar grafiska moddar och samtidigt använder sig av Steam.
Vad som hänt i denna situation dessvärre kan jag inte uttala mig om men att bli VAC bannad är lite som att bli anklagad för våldtäkt i Sverige, spelar ingen roll om du är oskyldig, du är ändå körd så det är lika bra att ge upp.

Edit: Haha man vet att det är dags att hoppa i kojs när man knappar fel på tangentbordet vart annat ord. Najt!

Medlem
Skrivet av Jangor:

Valve har rätt. Förekommer det fusk så ska kontot avstängas. Sen om det är hans son eller han själv har ingen betydelse. Förväntar han sig att Valve ska säga " Jaså! Det var din son, vi visste inte att det var din son, vi häver avstängningen omedelbart"? Det är kontot som blir dömt inte individen, individen kan skapa ett nytt konto. ARN borde hålla sig till fall som rör Ica eller åhlens.

Nu påstår han ju även att inte heller hans son använt fusk och att avstängningen alltså är helt grundlös.

Medlem
Skrivet av Mirage:
Skrivet av Json_81:
Skrivet av aT1C:

Som att valve kommer visa hur du fuskade och hur dom hittade det, hahahaha.

Varför inte bara ge utt sorce koden om VAC till dom som skappar fusken.

Edit: Samt vad gör sonen på pappas konto? Du får inte dela med dig på kontot och hur gammal är sonen för det är 16 års gräns i Sverige för online spel.

Var får folk allt ifrån?
Finns ingen åldersgräns på spel.

Och att man inte skulle få dela med sig inom familjen låter tveksamt, inte osannolikt att det rör sig om samma dator dessutom.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Counter-Strike:_Global_Offensiv... &lt;--- titta nere i faktarutan till höger. Spel har åldersgränser, det är klart som korvspad. GTA V har tex en 18 års gräns.

Notera åldersREKOMMENDATION. Jag känner inte heller till någon lagstiftning om onlinespel och finns sådan ser jag inte varför någon skulle följa den när den inte kan upprätthållas.

Medlem
Skrivet av Fozboz:

Vet inte hur pålästa alla här är om VAC bans men dom populäraste overhaulmoddarna till t.e.x Skyrim och Fallout 3 använder sig av hooking för att kunna lägga till grafiska effekter som inte finns med i spelets motor vanilla, dvs fånga upp kod och information som sänds och lägga in diverse förbättringar innan slutprodukten når våra ögon.
Hookade .dll-filer oavsett program, typ eller sammanhang leder till instant VAC ban för övrigt utan möjlighet till att bli varken rentvådd eller hjälpt av Steam att reda ut missförståndet. Kan vara bra att veta för folk som gillar grafiska moddar och samtidigt använder sig av Steam.
Vad som hänt i denna situation dessvärre kan jag inte uttala mig om men att bli VAC bannad är lite som att bli anklagad för våldtäkt i Sverige, spelar ingen roll om du är oskyldig, du är ändå körd så det är lika bra att ge upp.

Edit: Haha man vet att det är dags att hoppa i kojs när man knappar fel på tangentbordet vart annat ord. Najt!

Det har jag då inte märkt av.
Har inga som helst problem med tillägg som SweetFX eller ENB.

Medlem

Både Sorgligt som väntat...

Det finns dock ett par frågetecken Som alltid...
ÄR någon på AR kompetenta nog och avgöra Ifall den "anklagade" fuskat eller ej... ?
Spelar detta ingen roll När kunden hävdar och AR tar upp fallet ?
( eller räcker det med, " jag har inte.... och de kan inte bevisa detta, i alla fall" ? )

OM Sonen fuskat, men sedan hävdar är... lika troligt som att, det är så att "Någon" har fuskat ifrån detta konto...

OCH, när och ifall detta skett, skall kontot konfiskeras och all Verksamhet ifrån sagda konto upphöra... en bra åtgärd som jag ser det... FUSK skall beivras och snorungar och professionella skall alla behandlas lika,
Det skall kännas att de gjort fel !

Att STEAM och deras s.k kundsupport är urusel som bäst.. är ett annat sorgligt faktum... men Är en helt annan sak..
Det enda man hoppas på är att det inte finns "Fel" i den mjukvara som sköter denna kontroll.... för detta skulle vara
för djävligt, minst sagt. ( och får inte förekomma... )
Då måste företaget erkänna... och ersätta, m.m.

Att man dessutom ifrån STEAM´s sida automatiserar detta förfarande... och som det verkar... låter många lämnas utan svar, är inte heller acceptabelt... Så detta måste StTEAM på något sätt åtgärda.. ( för... Säkerheten måste vara 100%)
Rätt skall vara rätt och felen dömas och bestraffas...
Annars, så är det upp till var och en och då kan de som företag göra som de vill OCH detta Är inte OK !
Regler är till för alla..
( så bevisa och få detta ur världen, hemligt och sekretessbelagt, spelar ingen roll... men ändå Klargjort och utan tvivel...) tack.

OM personen som drabbades INTE kan eller inte har koll på sin Son eller andra som nyttjar denne´s dator.. Är ointressant när det gäller .. straff eller inte, IP nr/mac adress } korrekt...
Fusk konstaterat ? ifall ja.. ? `dra åt helvete.. idiot !
Köp nytt och gör rätt.. OK ?

[ d.v.s. Rätt skall vara rätt ! ]

- tänker och tycker jag.
-T.

Medlem
Skrivet av lolBEEF:
Skrivet av slagzo:

Självklart har han använt fusk

Det finns många exempel på folk som har blivit felaktigt VAC-bannade. VAC är antagligen världhistoriens sämsta anti-cheat.

Vac funkar så betydligt bättre än många andra antifusk program där ute, och felaktigt bannad? Om de tär så att hans son som lånat användaren och ungen har fuskat så är det inte felaktigt, och valve har då rätt att banna, så varken han eller ARN har rätt i detta.

Användaren var hans eget ansvar, hade varit enklare om man han gjort en användare åt sin son och köpt spelet åt ungen sin.

KoP
Medlem
Skrivet av Vercadi:

haha valve vilket skitföretag egentligen

Varför det? För en sån här liten incident så tycker du att hela Valve ska skitförklaras? :S Du kan inte leva med mycket marginaler innan du fördömer något. -_-

Sen kan man ju fördöma deras sätt att hantera fuskare om någon individ känner att denne blivit orättvist behandlat. Men det är en annan femma.

Dessutom 19 st som har tummat upp (?). Kom igen, ni hatar ju inte Valve egentligen.

Medlem

Känns som folk missar poängen helt här. Han vill att Valve presenterar BEVISEN och ANLEDNINGEN till att de straffar honom och "förstör" hans köpta spel. Vilket är fullkomligt rimligt.

I övrigt hatar jag fuskare online från djupet av mitt hjärta och det känns sannolikt att sonen har fuskat. Men det är inte 100% säkert och rätt ska vara rätt. Polisen ger inte folk böter heller utan att personen förstår varför.

Medlem

För jämförelse, det är inte en bil eller en ägare som får böter utan föraren. Inte heller straffar man vapen eller ägare av vapen, utan personen som utför brottet vapnet. Det är inte helt orimligt att använda sitt barn som ursäkt, om de inte kan bevisa att han spelade, eller jag antar att han kan bevisa att han inte spelade vid tillfället. Hatar fusk, men förstår hur irriterande det kan vara när skitföretag som valve inte ens ger svar, vad kan ens en svensk göra? Spendera nån mille i amerikansk stämning för en sån sak

Medlem
Skrivet av Elixx:

Kan det vara så att Thom glömt att stänga av cheat engine efter att lirat SC i offlineläge och sen har ungen gått in för en runda CS:Go eller något liknande? Räcker väl med att fel program ligger och kör i bakgrunden för att Val ska kicka in.

Vad har man cheatengine till? Gammalt vanligt hederligt singleplayerfusk eller?


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem

Helt rätt av Valve!

Vet att min Support ticket gav svar från en levande person iaf.
Fast min fråga gällde inte VAC utan inloggning efter mobil byte.
Men med 80 spel på Steam känns det som en investering och inget jag vill bli utelåst från.

Medlem

Jag kan förstå frustrationen, men vad är det han ska överklaga? Att han fick rätt? Jag förstår inte.

Medlem
Skrivet av Fozboz:

Hookade .dll-filer oavsett program, typ eller sammanhang leder till instant VAC ban för övrigt utan möjlighet till att bli varken rentvådd eller hjälpt av Steam att reda ut missförståndet. Kan vara bra att veta för folk som gillar grafiska moddar och samtidigt använder sig av Steam.

Det där stämmer verkligen inte.

Medlem
Skrivet av aholman:

För jämförelse, det är inte en bil eller en ägare som får böter utan föraren.

Vem får pröjsa om nån lånar din bil och den felparkeras?

Och vad gäller vapen så kan ägaren visst bli straffad om någon annan begår brott med vapnet, inte för brottet i sig men till medhjälp eller vapenbrott.

Medlem
Skrivet av lolBEEF:
Skrivet av slagzo:

Självklart har han använt fusk

Det finns många exempel på folk som har blivit felaktigt VAC-bannade.

Påstår vissa som blivit bannade

Medlem
Skrivet av Arizato:

Denna video är skitbra angående felaktiga VAC-bans.

https://www.youtube.com/embed/FG6fo34JOAk

¨
Haha du har rätt!
Den var jävligt underhållande.

En fuskare som försöker bortförklara sig själv. Kolla den utan ljud istället då postar han screenshots som tydligt visar reglerna, sätter du sedan igång ljudet så hör du honom berätta att han brutit mot reglerna och lägger till "Whaaat the hell is happening!??!??!" Och får en arme av kommentarer av folk som hatar Valve

Medlem

Riktigt illa om företag börjar strunta i ARN's beslut.
Slutar företag följa ARN så kan vi som kunder bli grymt lurade i fortsättningen.

Medlem
Skrivet av Jangor:

Valve har rätt. Förekommer det fusk så ska kontot avstängas. Sen om det är hans son eller han själv har ingen betydelse. Förväntar han sig att Valve ska säga " Jaså! Det var din son, vi visste inte att det var din son, vi häver avstängningen omedelbart"? Det är kontot som blir dömt inte individen, individen kan skapa ett nytt konto. ARN borde hålla sig till fall som rör Ica eller åhlens.

Läste du ens nyheten? Han säger att sonen inte använde fusk och Valve kunde inte eller ville inte ge några bevis. Om Valve inte bevisar sitt påstående så kan dom ju hitta på vafan dom vill.

Medlem
emj
Medlem

Jag har blivit oskyldigt perma-bannad, det är inte kul. Det är intressant att ni stödjer en process som för det första är mer eller mindre permanent och för det andra inte per definition kan vara 100% korrekt.

Medlem
Skrivet av Tomtampong:
Skrivet av aholman:

För jämförelse, det är inte en bil eller en ägare som får böter utan föraren.

Vem får pröjsa om nån lånar din bil och den felparkeras?

Och vad gäller vapen så kan ägaren visst bli straffad om någon annan begår brott med vapnet, inte för brottet i sig men till medhjälp eller vapenbrott.

Ägaren så klart och i valves fall så står det klart och tydligt i deras EULA att de kan vid misstanke om fusk stänga av ditt konto utan att behöva ge dig en förklaring, sen om man tycker det är rätt eller fel är en annan sak. Sen också att kontot är personligt och inte får lånas ut, du är ansvarig vad som händer med ditt konto. Samt att de ändå inte följer svenska regler då kontot inte "befinner" i sverige.

Medlem
Skrivet av brandter:
Skrivet av Tomtampong:
Skrivet av aholman:

För jämförelse, det är inte en bil eller en ägare som får böter utan föraren.

Vem får pröjsa om nån lånar din bil och den felparkeras?

Och vad gäller vapen så kan ägaren visst bli straffad om någon annan begår brott med vapnet, inte för brottet i sig men till medhjälp eller vapenbrott.

Ägaren så klart och i valves fall så står det klart och tydligt i deras EULA att de kan vid misstanke om fusk stänga av ditt konto utan att behöva ge dig en förklaring, sen om man tycker det är rätt eller fel är en annan sak. Sen också att kontot är personligt och inte får lånas ut, du är ansvarig vad som händer med ditt konto. Samt att de ändå inte följer svenska regler då kontot inte "befinner" i sverige.

SVENSK LAG går ALLTID före företagsregler.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Jag litar alltid mer på antifusk-systemen än på bannade spelare som påstår att dom är oskyldiga.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av brandter:
Skrivet av Tomtampong:
Skrivet av aholman:

För jämförelse, det är inte en bil eller en ägare som får böter utan föraren.

Vem får pröjsa om nån lånar din bil och den felparkeras?

Och vad gäller vapen så kan ägaren visst bli straffad om någon annan begår brott med vapnet, inte för brottet i sig men till medhjälp eller vapenbrott.

Ägaren så klart och i valves fall så står det klart och tydligt i deras EULA att de kan vid misstanke om fusk stänga av ditt konto utan att behöva ge dig en förklaring, sen om man tycker det är rätt eller fel är en annan sak. Sen också att kontot är personligt och inte får lånas ut, du är ansvarig vad som händer med ditt konto. Samt att de ändå inte följer svenska regler då kontot inte "befinner" i sverige.

SVENSK LAG går ALLTID före företagsregler.

Du måste ju vara helt hjärndöd om du tror på det själv. Svensklag kan inte göra ett jävla skit åt regler för onlinetjänster, bryter du mot reglerna så får de stänga av dig, det finns INGEN lag i sverige som skyddar dig mot det.
Står klart och tydligt i Valves avtal SOM DU GODKÄNNER när du använder steam

"You acknowledge that Valve is not required to provide you notice before terminating your Subscriptions(s) and/or Account, but it may choose to do so."

Bryter du mot deras regler så är det hej då med dig.

123
Skriv svar