Frilansare
Skrivet av Avedagreat:

Tänkte läsa igenom kommentaren men blev för mycket så ursäkta om denna fråga redan har ställts.

Hur snabb kan du ge någon uppfattning att man får tillgång till sin settlement? Är det random sidequest eller är det via mainstory man får tillgång till settlement?
Känner att jag gärna vill få en så snabbt som möjligt för att kunna få maximal andvändning av allt skräp man samlar på sig

Inom de första timmarna.

Frilansare
Skrivet av Svenpa:

Så, grafik, gameplay och motor suger men story och NPC interaktioner är fantastiska?

Det hade alltså varit ett perfekt Telltale spel? Lite besviken.

Grafiken suger inte, men där finns så mycket outnyttjad potential. Ser man bortom kassa texturer och hemsk ljussättning så finns det mängder av spännande och intressanta designdetaljer.

Kanske skulle jag ha uttryckt mig så här i texten: grafiken är kass, men designen glänser.

k3m
Medlem

jaha! en 4/5 gav ni det. kag har svårt att tro att det är såpass bra! inget köp ännu för min del.

Medlem

Ärlig och härlig blandning, bra recension. Längat enormt till imorgon efter jobbet.

Medlem

Inte förvånande alls egentligen, jag kan inte komma på ett enda spel de senaste 15-20 åren som Bethesda släppt när spelet kändes helt rätt vid släppet, utan där kärleken flödade ohämmat först när moddare fått säga sitt.

Medlem
Skrivet av marcus.t.flores:
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av waeress:

Arrrgh....skulle dom inte göra det svårare den här gången? Vilken nivå körde du det på?

Power Armor så tidigt låter jäkligt trist. Antar att man, som ofta annars, får kompensera designbeslut med att inte ta emot alla "power-ups" som kastas mot en i Bethesdas-spel

Kunde man inte få power armor efter bara någon timme i 3an och nv? Ja åtminstone 3an vill jag minnas att du kunde få tag på en inom 1 timme från att du lämnat bunkern

Har för mig att man lärde sig att använda Power armorn rätt sent i 3an? Efter man kommit till "staden" längst ner till höger utanför kraftfvärket om det säger dig något kommer ej ihåg nu var ett tag sedan ja spelade

Ja du kan ha rätt, det är något som klingar där uppe i skallen, fick för mig man kunde använda den på en gång om man hade str nog. Men det stämmer nog att man var tvungen att ta sig till bos högkvarter först. Minns däremot inte om man var tvungen att göra någon specifik quest innan man kunde ta sig in där

Edit. Var inte bos högkvarter till vänster eller mitten av kartan? Fast ja söderut

Medlem

Passa er för att leta runt för mycket på internet angående vilken tid det släpps, folk spoilar till höger och vänster, hela slutet och cliff hängers, så nu kan man lika gärna skita i att spela...


signatur

01000001 01101100 01101100 00100000 01111001 01101111 01110101 01110010 00100000 01100010 01100001 01110011 01100101 00100000 01100001 01110010 01100101 00100000 01100010 01100101 01101100 01101111 01101110 01100111 00100000 01110100 01101111 00100000 01110101 01110011 00001010

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:
Skrivet av Avedagreat:

Tänkte läsa igenom kommentaren men blev för mycket så ursäkta om denna fråga redan har ställts.

Hur snabb kan du ge någon uppfattning att man får tillgång till sin settlement? Är det random sidequest eller är det via mainstory man får tillgång till settlement?
Känner att jag gärna vill få en så snabbt som möjligt för att kunna få maximal andvändning av allt skräp man samlar på sig

Inom de första timmarna.

Tack för de snabba svaret!
Förresten i artikeln nämns det att ni recensenter bara har tillgång till konsol-versionen men både PC-gamer och polygon skriver att de testat versionen på PC. PC-gamer har även en liten fakta-ruta angående vilken pc de har använt halvvägs genom artikeln.

Medlem

Release på födelsedagen :).

Medlem

Hatten av!

Story och berättande som är starkt nog att kompensera för dålig grafik och taskiga strider ett RPG. När hände det sist?

Kan det vara ett paradisskifte på gång i RPG-världen efter W3?

Medlem

Varför står det PC, PS4 och XBOX1 som testplattform när ni bara testat det på PS4 och det är kring det som recensionen är skriven?

Medlem

Oj vad likt det verkar vara F3 i grafik och "kännslan"
mig gör det inget då jag faktist gillar kännslan, F3, Olivion osv.. den där konstiga fighting kännslan en känner jag mig trygg med så fine. Jag är nöjd.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Fallout 4 är ett stort kliv från Fallout 3, Ska bli kul att sätta mig in i Fallout igen!

Medlem

Mellan varven glömmer man vad som drog en till tidningar som PCG från början, sedan dyker det upp en mastig recension skriven av Bennet och allt kommer tillbaks. Mästerligt skrivet!

Härligt se Bethesda straffas för sin envishet att dras med den uråldriga motorn, vid en viss punkt dras spelet ned av de tekniska begränsningarna och så var fallet för CE redan innan namnbytet.

Medlem

Sjukt störigt att vi som betalar för oss får vänta längre än de som inte gör det.

Frilansare
Skrivet av kebbe:

Mellan varven glömmer man vad som drog en till tidningar som PCG från början, sedan dyker det upp en mastig recension skriven av Bennet och allt kommer tillbaks. Mästerligt skrivet!

Härligt se Bethesda straffas för sin envishet att dras med den uråldriga motorn, vid en viss punkt dras spelet ned av de tekniska begränsningarna och så var fallet för CE redan innan namnbytet.

Det var snällt skrivet!

Frilansare
Skrivet av Galant:

Varför står det PC, PS4 och XBOX1 som testplattform när ni bara testat det på PS4 och det är kring det som recensionen är skriven?

För att vårt CMS dras med vissa brister, precis som Fallouts spelmotor. Vi byter inom 18 månader. Gör Bethesda det?

Frilansare
Skrivet av Josef K:

Hatten av!

Story och berättande som är starkt nog att kompensera för dålig grafik och taskiga strider ett RPG. När hände det sist?

Kan det vara ett paradisskifte på gång i RPG-världen efter W3?

Nu håller jag i och för sig Witchers story högre än denna, fler gånger om. Men det spelet är ju i en liga för sig.

Frilansare
Skrivet av Speedracer:

Release på födelsedagen :).

Grattis i förskott! Dubbel-trubbel!

Frilansare
Skrivet av Avedagreat:
Skrivet av Joakim Bennet:
Skrivet av Avedagreat:

Tänkte läsa igenom kommentaren men blev för mycket så ursäkta om denna fråga redan har ställts.

Hur snabb kan du ge någon uppfattning att man får tillgång till sin settlement? Är det random sidequest eller är det via mainstory man får tillgång till settlement?
Känner att jag gärna vill få en så snabbt som möjligt för att kunna få maximal andvändning av allt skräp man samlar på sig

Inom de första timmarna.

Tack för de snabba svaret!
Förresten i artikeln nämns det att ni recensenter bara har tillgång till konsol-versionen men både PC-gamer och polygon skriver att de testat versionen på PC. PC-gamer har även en liten fakta-ruta angående vilken pc de har använt halvvägs genom artikeln.

Korrekt! Då Bethesda vägrade att skicka pc-kod till oss och Swecklockers antog vi att ingen fick den. För varför ville man INTE skicka en, liksom? Men så var det inte. Man tyckte bara att det var ansträngande att skicka ett mail med en steam-kod, alternativt hade man någon obskyr master plan som internt förklarade varför bara några få fick pc-kod.

Väldigt dumt, alltsammans. Har uppdaterat texten.

Frilansare
Skrivet av k3m:

jaha! en 4/5 gav ni det. kag har svårt att tro att det är såpass bra! inget köp ännu för min del.

Du har läst texten också, som ju är själva motiveringen till betyget? Men, vänta är aldrig fel!

Medlem

Argh! Blev sjukt taggad efter ha läst recensionen, men jag verkligen hatar verkligen stridssystemet Bethesda envisas med (varför inte bara hålla sig till ett turordningsbaserat system?). Å andra sidan är jag en sucker för bra RPG. Beslutsångest, check.


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem

Då Fallout 3 och NV ligger på min topp 5 lista över dom bästa spelen någonsin så hyser jag inga tvivel på att även fyran kommer vara magiskt.

Finns inga andra utvecklare som kan göra sandlåderollspel så bra som Bethesda, synd bara att dom kommer så sällan, det blir långa perioder med dåliga substitut.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Förstår inte riktigt klagomålen på spelmotorns ålder, den är yngre än Unreal Engine, iD-tech och Source.
Den har definitivt brister och man kanske inte har fokuserat på att förbättra rätt grejor i mångas ögon...MEN:
En oerhört viktig del i Bethesdas spels framgångar är mods, det finns ingen annan motor som är så extremt modvänlig och jag tror att man offrar en del för att behålla den aspekten av spelen.

Medlem

Ganska störigt att spelet har läckt ut på diverse torrentsidor medans man själv sitter här och väntar

Medlem

?kollar på filmerna och undrar om det är fel på kvaliten? eller är spelet så fult med low-res texturer osv överallt? endel effekter ser ju riktigt gammal ut haha... inväntar mods innan köp.

Medlem

tänk om dom kunde använt senaste id-tech som sitter i DOOM.

*dreggel*


signatur

Nämen!

Medlem

Jaja, med snart lite grafikmods och uppdateringar gör det nog susen!

Medlem

Väl skriven recension i min åsikt.

Tar upp både positiva och negativa sidor av spelet och beskriver vad man kan se som höjdpunkter i spelupplevelsen. Detta gör att recensionen känns ärligt och genuin. Hade gärna fått gå in på djupet ännu mer, men förstår om det blir lite för långradig då.

Känns som detta är ett fall där en 10-gradig betygskala skulle varit bättre. När man tänker på texten i sin helhet så känns som att det borde hamna nånstans mellan 3 och 4, (dvs 7/10). Men sen är det bara mitt intryck av recensionen, har ju inte spelat själv. Får väl se imorn. ^^

Medlem
Skrivet av The Puffybear:

Jaja, med snart lite grafikmods och uppdateringar gör det nog susen!

Ja det är något man alltid kan räkna med. Jag är personligen helt ok med hur det ser ut och gränssnittet är vad jag kan se långt ifrån det helvete som Skyrims var.

Skriv svar