Blizzard kan tänka sig att utveckla konsolspel

Medlem

Blizzard har gjort några riktigt bra spel till konsoler en gång i tiden. Ta till exempel Rock n' Roll Racing och Lost Vikings 1 & 2

Medlem

Skulle inte vara helt fel med ett konsolspel från Blizzard.

Medlem

Diablo 3 kommer till konsoll, det borde ju inte vara några problem att ordna.. ?

Medlem
Skrivet av slAve:

Blizzard har gjort några riktigt bra spel till konsoler en gång i tiden. Ta till exempel Rock n' Roll Racing och Lost Vikings 1 & 2

Ja, de var inte helt själlösa "back in the day".

Medlem

Warcraft RPG skulle inte vara helt fel.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem
Skrivet av Red_warning:

Warcraft RPG skulle inte vara helt fel.

Jo. Det råder verkligen en brist på RPG i fantasymiljö... Personligen hade jag föredragit.

Inaktiv

Klart dem är intresserade. Det ligger oerhört mycket pengar i konsollerna, Dem vill ju säkert bredda sin publik ytterligare (om möjligt *S*) genom att ta steget in i konsolvärlden, inget konstigt där enligt mitt tycke.


signatur

SinnicaHax.se presenting Controversy, signed on Conspiracy Ltd. - Release Summer 2009.

Medlem

Tja, så länge de inte helt överger PC... eller skapar dåliga konsollportar till PC....


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av MrMadMan:
Skrivet av Red_warning:

Warcraft RPG skulle inte vara helt fel.

Jo. Det råder verkligen en brist på RPG i fantasymiljö... Personligen hade jag föredragit.

Det finns alldeles för få bra RPG-spel enligt min mening.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Så länge inte PC spelen blir lidande så varför inte? Skulle gärna se nånting som inte har med Star/War Craft eller Diablo att göra.

Medlem

Blizzard släppte väl nåt av Diablo spelen till ps2 ?

Medlem
Skrivet av Mahone:

Glöm inte att Blizzard gjorde sin debut på konsol med The Lost Vikings. Ni pc-troll kan gå och krypa in i er grotta igen.

Själv så välkommnar jag gärna nya idéer från Blizzard, för de börjar bli jävligt uttjatat med deras massiva satsning på WoW. Sen 2002 när WC3 släpptes så har dom bara släppt Warcraft produkter, majoriteten WoW så klart. Glöm inte bort oss som hatar WoW!! Ser ju dock lite ljusare ut nu när SC2 släpptes och Diablo 3 är på väg.

Ser gärna ett nytt The Lost Vikings, eller varför inte Rock n Roll Racing

Gamla goda tiden med Silicon & Synapse :), och fy sjutton vad man spelade sönder Rock n' Roll Racing men även Lost Vikings var riktigt kul då det kom (2:an var dock lite väl, tja, stökig).

Klart att detta är nästa mål på deras långa färd, detta skulle generera mer pengar till företaget.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv

Lär knappast bli någon halvkass portning, jag menar kom igen, det är Blizzard vi snackar om.

Jag hoppas på något helt nytt men återigen, det är ju Blizzard vi snackar om. Dom gör inte "nya" saker.


signatur

You must construct additional pylons.

Blizzardspel på konsoll? Nä fy. Dom gör ju bara samma sak om och om igen utan kreativitet och på nya marknader skulle dom suga. Se bara hur deras första MMO blev, KATASTROF.
...eller?

Seriöst, Blizzard har ALLA pengar, grymma admins, en bra utvecklingsfilosofi, ett gott rykte som de är måna om att bevara och alla spelutvecklare vill jobba hos dem.

Hur skulle det INTE kunna bli riktigt bra?

Medlem
Skrivet av Beachbum4fun:

Blizzard släppte väl nåt av Diablo spelen till ps2 ?

Det var till ps1 det kom, och hela dialogen gick att höra i svenska. Oh the horror!!

Men vänta ni, på Blizzcon utannonserar dom Diablo 3 till konsol. Ni hörde det först här.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

NOOOOOooOOoOoOooOoOOooo! - Darth Vader


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Xifarian:

Jag ogillar inte Blizzard på det sättet. Utan att de har inte på konsol att göra i och med att de saknar fantasi.

Ja fantasi som det finns så mycket av!
Det är därför det finns 13/14 Final Fantasy, oändlig mängd Halo, "nya" NHL, Madden & Fifa varje år med flera..

Medlem

Med blizzards tempo lär dom släppa diablo 3 lagom till ps4 ^^

Medlem
Skrivet av Mahone:

Glöm inte att Blizzard gjorde sin debut på konsol med The Lost Vikings. Ni pc-troll kan gå och krypa in i er grotta igen.

Själv så välkommnar jag gärna nya idéer från Blizzard, för de börjar bli jävligt uttjatat med deras massiva satsning på WoW. Sen 2002 när WC3 släpptes så har dom bara släppt Warcraft produkter, majoriteten WoW så klart. Glöm inte bort oss som hatar WoW!! Ser ju dock lite ljusare ut nu när SC2 släpptes och Diablo 3 är på väg.

Ser gärna ett nytt The Lost Vikings, eller varför inte Rock n Roll Racing

Hmm, skulle nog inte kalla Amiga för konsol, för det var väl den första platformen The Lost Vikings kom till?

Medlem
Skrivet av Remus:

NOOOOOooOOoOoOooOoOOooo! - Darth Vader

I am your father - Luke Skywalker


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Nänänä, lägg ner blizzard, ni har gjort så det räcker nu.
För det första är det 12 år imellan dom bra spelen, så det blir åt helvete med konsollspel

Medlem
Skrivet av Ichabod:
Skrivet av Mahone:

Glöm inte att Blizzard gjorde sin debut på konsol med The Lost Vikings. Ni pc-troll kan gå och krypa in i er grotta igen.

Själv så välkommnar jag gärna nya idéer från Blizzard, för de börjar bli jävligt uttjatat med deras massiva satsning på WoW. Sen 2002 när WC3 släpptes så har dom bara släppt Warcraft produkter, majoriteten WoW så klart. Glöm inte bort oss som hatar WoW!! Ser ju dock lite ljusare ut nu när SC2 släpptes och Diablo 3 är på väg.

Ser gärna ett nytt The Lost Vikings, eller varför inte Rock n Roll Racing

Hmm, skulle nog inte kalla Amiga för konsol, för det var väl den första platformen The Lost Vikings kom till?

Nje The Lost Vikings släpptes först till Snes. Sen ett år senare till övriga plattformar.
Men det gjorde sig helt klart bäst på amigan

Medlem
Skrivet av Remus:

NOOOOOooOOoOoOooOoOOooo! - Darth Vader

http://memegenerator.net/All-knowing-Palpatine/ImageMacro/177...

Medlem

Så jävla gott vad lite Activision kan göra. Herregud...

Medlem
Skrivet av slAve:

Blizzard har gjort några riktigt bra spel till konsoler en gång i tiden. Ta till exempel Rock n' Roll Racing och Lost Vikings 1 & 2

Håller med, och glöm inte Blackthorn.
Ett av dåtidens bästa spel tycker jag.

Dom skulle kunna återuppliva nån av de äldre spelen och göra nåt riktigt bra.

Medlem

Ja, barnen kanske vill ha nåt Blizzard spel dom också.


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem

Vad jag förstår av artikeln så är det som står typ:

'Om vi hittar en skitbra idé som vi tror fungerar och som vi kan tjäna massor av pengar på så kommer vi göra det.'

Är det någon som ser något lite mer konkret än att de inte undviker konsoler av ren princip? Hjälp mig hitta nyhetsvärdet i detta, snälla.

Medlem

Seeega ni är. Aftonbladet har ju redan recenserat Starcraft 2

Fick 5/5 och kallades för "ett av tidernas bästa spel"


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem
Skrivet av T.Mani:

Seeega ni är. Aftonbladet har ju redan recenserat Starcraft 2

Fick 5/5 och kallades för "ett av tidernas bästa spel"

v en recensent som bara spelat kampanjen och inte tycks ha spelat föregångaren XD
Grafiken är ju kort sagt usel, ingen AA samt att den är ruskigt odetaljerad. Den grafiska stilen kommer direkt från casual-WoW, sött och gulligt. Zerg ser inte ens läskiga ut längre
Hela spelet är förenklat och fördummat, så mycket casual att jag kunde ha svurit på att det var en konsolport, men inte ens det är de?

Samma sak med Red Alert 3 och C&C4, RTS utan Strategi. RTS är inte en genre som passar casuals, så även om man förenklar skiten så lär det inte bli populärt, tvärt om skrämmer man bort alla gamla kunder
Till och med filmsekvenserna luktar WoW, och karaktärsdesignen, Vi har en ORC i början som tar på sig rustning, vi har en DVÄRG i vårt armory etc.

Ett okej spel, jag gillar verkligen "hubben" man är i mellan uppdragen (grym), och de gömda påskäggen (level 80 tauren marine).
Dock så är grafiken fortfarande riktigt efter, designen är ful, storyn är okej, men långt ifrån originell, och spelet är förenklat/fördummat.
Att spela på "Hard" erbjuder inte ens en utmaning.
Ett helt okej spel, men jämfört med föregångaren lämnar det väldigt mycket att önska 3/5, ett RTS utan Strategi, vilket börjar bli allt för vanligt tyvärr.

123
Skriv svar