Fallout 4-diskussion: vad tycker du om crafting-systemet?

Robot
Fallout 4-diskussion: vad tycker du om crafting-systemet?

Modifiera vapen tills fingrarna ramlar av och grunda nya bosättningar.

#fallout-4, #fallout-3, #world-of-warcraft


Medlem
Fallout 4-diskussion: vad tycker du om crafting-systemet?

Dräggel. Must need this game naou

phi
Medlem

Craftingsystemet är helt klart intressant men byggandet? Not so much.

Medlem

När lönen kommer så slänger jag in min förhandsbokning

Medlem

Riktigt sugen på båda delarna, tror det kan bli grymt bra.

k3m
Medlem

jag tror inte byggandet är en bra sak. Jag tror spelet kommer bli sämre pga byggandet . Fast jag har haft fel tidigare

Medlem

Vi får se, det ser helt klart jävligt häftigt ut. Men frågan är om vissa delar bara är statistiskt bättre eller om det kanske handlar om olika unika funktioner.

För annars kan jag tänka mig att det blir lätt att man bara är ute efter vissa delar och alla denna modifikation kommer till stor del bli oanvänd.

Sedan att bara saker försvinner i världen och konverteras till delar känns lite sådär, hade varit fräckare om man kanske säkrade ett område, och sedan skickade ut karavaner eller liknande för att hämta allt möjligt användbart.

Oavsett är det mer än vad vi haft förr, och det är alltid bra!

Medlem
Skrivet av k3m:

jag tror inte byggandet är en bra sak. Jag tror spelet kommer bli sämre pga byggandet . Fast jag har haft fel tidigare

Fast du kommer ju som sagt inte att behöva göra det?

Jag tycker det såg skitkul ut att få bygga sitt eget hem. Däremot så har jag en känsla av att det kommer bli väldigt upprepande med raiders som attackerar.

Medlem

Jag älskar konceptet åtminstone sen får vi se hur det håller i längden! Om inget annat så är jag jäkligt hajpad inför att se vad communityn lär göra med moddar.

Releasehästryttare

Ingen annan som tyckte crafting systemet ser precis ut som rust ?

Skrivet av Devan:

Ingen annan som tyckte crafting systemet ser precis ut som rust ?

... eller som "Dead Space" ...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Releasehästryttare
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Devan:

Ingen annan som tyckte crafting systemet ser precis ut som rust ?

... eller som "Dead Space" ...

nu syftade jag inte på vapen craftingen utan bas byggandet

Medlem

Tyckte systemet såg för enkelt ut. Att det dessutom är helt "optional" som dom lyfter fram som något positivt, klangar tvärtemot negativt i mina öron.
Vi får en sandbox titel a´la Bethesda. "Alla potentiella spelare ska klara av att göra vad dom vill, vid vilken level dom vill. Utan att riskera att dö eller stöta på andra motgångar i spelet. För sånt tycker inte spelare är roligt"

Geeks Gaming

Lätt något man kommer göra. Dock så hade de varit nice om det hade funnits något slags multiplayer så man hade kunnat visa upp sina saker för andra bättre.

Medlem

Såg grymt ut tycker jag, ska lätt ha en bas med ett deadly turret system, gör ju resurs farmandet lite mer meningsfullt också.

Medlem
Skrivet av von_lidl:
Skrivet av k3m:

jag tror inte byggandet är en bra sak. Jag tror spelet kommer bli sämre pga byggandet . Fast jag har haft fel tidigare

Fast du kommer ju som sagt inte att behöva göra det?

Jag tycker det såg skitkul ut att få bygga sitt eget hem. Däremot så har jag en känsla av att det kommer bli väldigt upprepande med raiders som attackerar.

Jag störde mig oerhört på hur banditerna attackerade. Sprang ju rakt in i allt. Detta har alltid var Bethesdas största svaghet. Deras ingameevents känns sällan legit...


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Blir min första förhandsbokning på länge! Detta är fan så jävla häftigt!!!!

Medlem
Skrivet av Apministern:
Skrivet av von_lidl:
Skrivet av k3m:

jag tror inte byggandet är en bra sak. Jag tror spelet kommer bli sämre pga byggandet . Fast jag har haft fel tidigare

Fast du kommer ju som sagt inte att behöva göra det?

Jag tycker det såg skitkul ut att få bygga sitt eget hem. Däremot så har jag en känsla av att det kommer bli väldigt upprepande med raiders som attackerar.

Jag störde mig oerhört på hur banditerna attackerade. Sprang ju rakt in i allt. Detta har alltid var Bethesdas största svaghet. Deras ingameevents känns sällan legit...

Mm, håller med. :/

Medlem

Yay garrissons i fallout!


signatur

Meep!

Medlem

Ungh.
Craftingen till vapen? Ja tack. Det ökar inte min personliga hype, men verkar snittsigt.
The SIMs basbyggandet? Nej, gud nej. Hade hoppats på något i stil med slottet i Never Winter Nights eller liknande.

Medlem
Skrivet av Evilof:

Ungh.
Craftingen till vapen? Ja tack. Det ökar inte min personliga hype, men verkar snittsigt.
The SIMs basbyggandet? Nej, gud nej. Hade hoppats på något i stil med slottet i Never Winter Nights eller liknande.

Som de sa, du behöver inte använda det om du inte gillar det. Men lets face it. Du kommer att använda det när du har spelet i din hand xD

Medlem

Fan va ju det bästa med F3 enligt mig, att yra runt på alla ödeplatser och samla på sig massa skit som man kunde placera runt i valfri player home man dratt ner från Nexus. Detta kommer bli fooking epic. Har lovat mig själv att aldrig mer förhandsboka spel sen 2 år tillbaks och hållt det men vetefan om jag inte kommer göra ett undantag för Fallout 4 xD

Medlem

Kunde inte låta bli 2 st. Fallout 4 Pip-Boy Edition till PC förbeställt, en till mig och en till brorsan


signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / Xbox Series X

Medlem
Skrivet av k3m:

jag tror inte byggandet är en bra sak. Jag tror spelet kommer bli sämre pga byggandet . Fast jag har haft fel tidigare

Varför skulle det bli sämre? Dessutom är jag rätt övertygad om att du inte BEHÖVER bygga om det nu är så jobbigt.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av Evilof:

Ungh.
Craftingen till vapen? Ja tack. Det ökar inte min personliga hype, men verkar snittsigt.
The SIMs basbyggandet? Nej, gud nej. Hade hoppats på något i stil med slottet i Never Winter Nights eller liknande.

Slott i Fallout? Söte Jesus, nej!


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

k3m
Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av k3m:

jag tror inte byggandet är en bra sak. Jag tror spelet kommer bli sämre pga byggandet . Fast jag har haft fel tidigare

Varför skulle det bli sämre? Dessutom är jag rätt övertygad om att du inte BEHÖVER bygga om det nu är så jobbigt.

Nå, oftast, inte alltid. Så är det faktiskt så. att läggs det fokus på en sak, så blir en annan sak försummad. alltså, ett rollspel har ju redan väldigt mycket saker, sätter man in en så här stor grej, då tror jag faktiskt att själva rollspelandet blir sämre.

1
Skriv svar