Nya Need for Speed kräver internetuppkoppling

Robot
Nya Need for Speed kräver internetuppkoppling
Medlem
Nya Need for Speed kräver internetuppkoppling

å där försvann an jävla massa chanser att sälja spelet xD


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Bra, online är framtiden bara att inse detta.

Medlem

Jääävligt sällan jag har någon bekant som spelar samma spel på samma plattform, speciellt den här typen av mer perifera spel (eftersom jag inte spelar DLC-pruttare som BF osv).
Å andra sidan skiter jag fullständigt i om jag måste vara uppkopplad eller inte, men onödigt är det med alla former av tvång.

Medlem

Verkar som EA har redan helt glömt Sim City fiaskot.

Medlem
Skrivet av erson:

Bra, online är framtiden bara att inse detta.

Inte "Du MÅSTE vara online hela tiden för att spela spel X!".

Medlem

Dom verkar försöka i hopp om att det tillslut ska bli standard. Hoppas det skiter sig för dom som med Sim City 5.

Inaktiv

Stackars de som är Need for Speed-fantaster och har en väldigt seg Internetuppkoppling, vilket är kanske 1-2 miljoner personer i endast USA. EA jobbar stenhårt med att fortsätta vara världens sämsta spelföretag.

Medlem
Skrivet av xScaryKidx:
Skrivet av erson:

Bra, online är framtiden bara att inse detta.

Inte "Du MÅSTE vara online hela tiden för att spela spel X!".

Det finns internet i stort sätt över allt idag. Är det inte bredband så är det mobilt bredband. För 10 år sedan hade jag rynkat på näsan och tyckt att det var ett dåligt beslut, men idag så bryr jag mig inte. Skulle internet vara nere och jag är spelsugen så spelar jag bara något gammalt spel istället.

Medlem

Konsolen är ju ändå alltid uppkopplad?
Vad är problemet.

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Verkar som EA har redan helt glömt Sim City fiaskot.

Always online var ju inte direkt det största problemet som SimCity hade och orsaken till att allt gick åt helvete. I såna fall så hade spelet varit en hit idag då man kan spela singleplayer.

Jag tycker åtminstone att vi borde invänta mer information om spelet innan vi dömer ut det. Min gissning är att det kommer vara ett MMORG.

Medlem

Det här med obligatoriskt onlinekrav är ingen bra start såvida spelet inte levererar vid lansering.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av xScaryKidx:
Skrivet av erson:

Bra, online är framtiden bara att inse detta.

Inte "Du MÅSTE vara online hela tiden för att spela spel X!".

Yep så är det! Så ska det vara!

hheh trodde speltillverkare insett att always online drm är skit :´)

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Skulle internet vara nere och jag är spelsugen så spelar jag bara något gammalt spel istället.

Mm, just det...

Inaktiv

Ett spel som är perfekt för Spelmagasin. De är ju uppkopplade hela tiden.

Medlem
Skrivet av erson:

Bra, online är framtiden bara att inse detta.

Så om du får som du vill så ska alla spel kräva uppkoppling oavsett. Det är bra för att... det är ju framtiden.

Skrivet av Bojkott:

Skulle internet vara nere och jag är spelsugen så spelar jag bara något gammalt spel istället.

Tills den dag alla spel kräver uppkoppling. Tänk längre än näsan räcker. Du vet inte ens varför du vill bli begränsad.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Skulle internet vara nere och jag är spelsugen så spelar jag bara något gammalt spel istället.

Jävlar vilken härlig logik. Har man betalat 500 spänn för ett nytt spel, så vill man nog jättegärna spela spelet. Ditt förslag är alltså att om det inte går att spela det nya spelet just när man vill det, spela ett gammal spel istället.

Den dagen dom slutar sälja filmer och serier, och gör det endast till streaming. Jävlar vad folk skulle börja skrika, när "internet är nere" och det inte går att se på filmen man betalat för, en fredagkväll.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem
Skrivet av darkthunder:
Skrivet av Bojkott:

Skulle internet vara nere och jag är spelsugen så spelar jag bara något gammalt spel istället.

Jävlar vilken härlig logik. Har man betalat 500 spänn för ett nytt spel, så vill man nog jättegärna spela spelet. Ditt förslag är alltså att om det inte går att spela det nya spelet just när man vill det, spela ett gammal spel istället.

Den dagen dom slutar sälja filmer och serier, och gör det endast till streaming. Jävlar vad folk skulle börja skrika, när "internet är nere" och det inte går att se på filmen man betalat för, en fredagkväll.

Betalar man 500 kr för ett nytt spel så borde man ha lite koll va?

Medlem
Skrivet av erson:

Bra, online är framtiden bara att inse detta.

Tills dom stänger tjänsten och du tappar allt som du har lagt en massa timmar på.

Bara kolla på NBA 2014 från 2K sports.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Alexraptor:

Verkar som EA har redan helt glömt Sim City fiaskot.

Always online var ju inte direkt det största problemet som SimCity hade och orsaken till att allt gick åt helvete. I såna fall så hade spelet varit en hit idag då man kan spela singleplayer.

Jag tycker åtminstone att vi borde invänta mer information om spelet innan vi dömer ut det. Min gissning är att det kommer vara ett MMORG.

Eller så blir det ett F2P spel.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av darkthunder:
Skrivet av Bojkott:

Skulle internet vara nere och jag är spelsugen så spelar jag bara något gammalt spel istället.

Jävlar vilken härlig logik. Har man betalat 500 spänn för ett nytt spel, så vill man nog jättegärna spela spelet. Ditt förslag är alltså att om det inte går att spela det nya spelet just när man vill det, spela ett gammal spel istället.

Den dagen dom slutar sälja filmer och serier, och gör det endast till streaming. Jävlar vad folk skulle börja skrika, när "internet är nere" och det inte går att se på filmen man betalat för, en fredagkväll.

Din logik är inte så bra den heller. Vad gör du om du köpt en ny telefon och hela telenätet slås ut i en storm? Eller om du drabbas av ett strömavbrott, ett som kanske är långvarigt? Du kanske har en dyr oxfilé i kylen som ligger och blir dålig för varje minut som går? Shit happens. Vill du inte köpa spelet så köp det inte. Att du inte kan vara utan ett spel i någon timme tyder ju på att du har ganska allvarligt beroende.

Medlem
Skrivet av rmpyro:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Alexraptor:

Verkar som EA har redan helt glömt Sim City fiaskot.

Always online var ju inte direkt det största problemet som SimCity hade och orsaken till att allt gick åt helvete. I såna fall så hade spelet varit en hit idag då man kan spela singleplayer.

Jag tycker åtminstone att vi borde invänta mer information om spelet innan vi dömer ut det. Min gissning är att det kommer vara ett MMORG.

Eller så blir det ett F2P spel.

Mycket möjligt, men jag tror det skulle vara ganska korkat av dem att satsa på ett nytt F2P racing efter NFS: World som floppade totalt. Vi lär nog få veta mycket mer om spelet under E3.

Medlem

Tur att steam finns. Där är väl de flesta spelen gjorda så att det går att köra i offline läge, bortsett spel som är gjorda för online/multiplayer


signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4.7GHz Mobo: Asus Crosshair V Formula-Z GFX: Zotac GF560Ti 448 Core RAM: 8GB RAM HD: 1 x WD Black 500GB + 1 x WD Green 1TB

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Att du inte kan vara utan ett spel i någon timme tyder ju på att du har ganska allvarligt beroende.

"du" ? Jävlar vilket påhopp man får helt plötsligt.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Need for speed
Länge sen det var något att ha


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av darkthunder:
Skrivet av Bojkott:

Att du inte kan vara utan ett spel i någon timme tyder ju på att du har ganska allvarligt beroende.

"du" ? Jävlar vilket påhopp man får helt plötsligt.

Påhopp och påhopp. Jag antyder bara på att om du inte klarar dig utan spel i någon timme så har du uppenbarligen ett beroende. Att du väljer att ta åt dig visar ju bara att jag inte var helt ute och cyklade.

Och återigen. Det finns många scenarion som kan inträffa när du nyss har köpt en produkt eller tjänst. Serverrelaterade problem brukar oftast uppstå under de första dygnen, och är man inte beredd att ta den smällen så kan man helt enkelt avvakta och köpa det så fort servrarna är stabila.

Men det handlar nog mest bara om slentriangnäll så fort det är något nytt och något som ställer krav. Gamers brukar tendera att vara väldigt oflexibla. CD är fan inget att ha, det repar så lätt och då blir spelen värdelösa. Äh varför ska vi behöva CD-nycklar, vad gör jag om jag tappar bort den? Pengar i sjön! Jag tänker bojkotta Half-Life 2 för jag vägrar installera viruset Steam.

År ut och år in så har gamers satt sig på tvären som envisa ungar och bölat. Men idag så är CD-nycklar en del av vardagen för en gamer som köper retail och i stort sätt alla gamers har Steam installerat idag. Faktum är att många vill ha sina spel samlade på Steam idag.

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av darkthunder:
Skrivet av Bojkott:

Att du inte kan vara utan ett spel i någon timme tyder ju på att du har ganska allvarligt beroende.

"du" ? Jävlar vilket påhopp man får helt plötsligt.

Faktum är att många vill ha sina spel samlade på Steam idag.

Finns inte så många andra alternativ. Steam, Origin, Uplay.
GoG är väl det ända DRM fria alternativet.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av rmpyro:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Alexraptor:

Verkar som EA har redan helt glömt Sim City fiaskot.

Always online var ju inte direkt det största problemet som SimCity hade och orsaken till att allt gick åt helvete. I såna fall så hade spelet varit en hit idag då man kan spela singleplayer.

Jag tycker åtminstone att vi borde invänta mer information om spelet innan vi dömer ut det. Min gissning är att det kommer vara ett MMORG.

Eller så blir det ett F2P spel.

Mycket möjligt, men jag tror det skulle vara ganska korkat av dem att satsa på ett nytt F2P racing efter NFS: World som floppade totalt. Vi lär nog få veta mycket mer om spelet under E3.

"NFS: The Run" och "Rivals" tycker jag floppade rejält.


signatur

autograph

Medlem

Nej nu jävlar återgår vi till multiplayerspel som monopol och nya finans

123
Skriv svar