Det senaste Star Citizen-skeppet kan bli ditt - för 2500 kronor

Medlem
Skrivet av Tobbe:

Kommer bara ihåg den äckligt löjliga publiken i "kliva i cockpit" videon.. så fort jag tänker star citizen.. de väl de som betalar sådana summor kanske.

Äckligt löjliga? Snacka om att dömma ut folk pgr av deras entusiasm/glädje.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av jimbow1234:

Pengarna från DLC kan väl lika gärna gå till nästa DLC eller nästa spel?

Som att 77 miljoner $ inte är nog med pengar

Grand Theft Auto V kostade ~$137m att utveckla, och Call of Duty: Modern Warfare 2 kostade ~$50m. $77m låter gränsfall med tanke på hur höga ambitioner spelet har. Utöver det tillkommer även bl.a. marknadsföring och serveruppehåll.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av caelestis:

Detta kommer bli spelet som sänker crowd funding för all framtid.

Detta spel ser ju till att det iaf finns lite hopp när det kommer till crowdfunding!

Medlem
Skrivet av jimbow1234:

Pengarna från DLC kan väl lika gärna gå till nästa DLC eller nästa spel?

Det var ett exempel med en del överdrift, jag tror du och jag båda förstår att alla inkomster från DLC inte går till sportbilar.

Skrivet av jimbow1234:

Som att 77 miljoner $ inte är nog med pengar

Tre miljoner var tillräckligt, men varför inte göra ett större och bättre spel när du har ett community som är villigt att fortsätta ösa in pengar i CIGs konto?

Medlem
Skrivet av burkmopp:

Och folk klagar på dag ett DLC.
I&#039;m just saying

Du köper inte skeppen, du stöttar spelet. Skeppen och allt annat du kan köpa just nu kommer inte att vara tillängligt för riktiga pengar när spelet väl släppts, men allt kommer kunna köpas ingame genom att spela och tjäna ihop pengarna själv. Du får helt enkelt en liten bonus genom att stötta utvecklingen.

Om jag inte minns fel så är det samtidigt en stor risk för köparen då man kan permanent förlora sitt skepp om det går sönder och om garantin till skeppet gått ut.

Edit: Och angående "skrattar hela vägen till banken"? Tror inte det. Chris Roberts verkar väldigt insatt på att spendera varenda öre på sin dröm som han nämnt Star Citizen.

Medlem
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Theo B:

Jämför inte skeppen med DLC. Pengarna som skeppen skrapar ihop går strikt till utvecklingen vilket är helt annorlunda från DLC vars inkomst hade gått åt utgivarnas sportbilar.

Detta är även anledningen till varför priset är så högt.

Exakt. Se det som en investering i Star Citizens välmående. Det finns ingenting som säger att man inte kan köpa det billigaste skeppet för ~400:- och jobba sig upp till exempelvis en Idris i spelet. Dessutom kommer man inte ens kunna köpa skepp för riktiga pengar när spelet väl släpps.

Jag hoppas du har rätt men liknande uttalanden och löften har brutits förr.

Nåväl, kul för de som känner att investeringen är välplacerad och ingen skada kan komma av att de får in mer pengar till utvecklingen.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

1 st Vanguard lagd till samlingen, 14 skepp totalt.
Med merchandise, prenumeration och lite annat är jag bara uppe runt 25.000 kr hitills.

Inaktiv
Medlem

Har en liten smått hemsk förhoppning om flopp =,)

Medlem
Skrivet av Theo B:
Skrivet av burkmopp:

Och folk klagar på dag ett DLC.
I&amp;#039;m just saying

Skrivet av magma:

Citerar från deras hemsida:
"The game is currently in alpha version. It will be constantly expanded as we move toward the completed game."

Istället för att spendera massa tid på DLCs, optimera spelet så att vi slipper en så pass buggfri upplevelse som möjligt? Det börjar nästan likna "evolve in space" snart med all kosmetisk DLC som kan köpas till. Jag vet att den är frivillig, men varför kan de inte jobba på DLCn när spelet är färdigt istället?

Skrivet av Soulless:

Jag säger egentligen inget om att folk vill spendera mycket pengar på t.ex. Star Citizen. Det är en hobby och ett intresse som alla andra.

Men dessa priser är ju bara löjliga. De borde ligga på en tiondel av priserna, om ens det.
Jag ser hemskt mycket fram emot spelet men för att rättfärdiga dessa sanslösa priser så lär väl dessa skepp vara mer eller mindre onåbara "ingame" så jag undrar hurpass "p2w" detta kommer sluta som?

Nåväl, jag är glad att det kommer finnas en enorm mängd olika skepp iaf så inte alla flyger runt i samma sak.

Skrivet av marcus8958:

Bf3+premium, Bf4+premium och BfH+premium tillsammans är billigare.

Jämför inte skeppen med DLC. Pengarna som skeppen skrapar ihop går strikt till utvecklingen vilket är helt annorlunda från DLC vars inkomst hade gått åt utgivarnas sportbilar.

Detta är även anledningen till varför priset är så högt.

Tror det är rätt mycket skitsnack. Om du inte har tillgång till information om hur mycket pengar han tar ut i lön ska man inte spekulera allt för mycket.

Oavsett om han köper sportbilar eller spenderar allt på utvecklingen av spelet kan man inte neka det faktum att spelet är utan tvekan tidernas största DLC pumpande titel. Många av dagens spelare är emot day 1 DLC, pre orders och vill inte stödja att den här utvecklingen av spel.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Hoppas att det blir en färdig produkt tillslut.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av jimbow1234:

Pengarna från DLC kan väl lika gärna gå till nästa DLC eller nästa spel?

Som att 77 miljoner $ inte är nog med pengar

Grand Theft Auto V kostade ~$137m att utveckla, och Call of Duty: Modern Warfare 2 kostade ~$50m. $77m låter gränsfall med tanke på hur höga ambitioner spelet har. Utöver det tillkommer även bl.a. marknadsföring och serveruppehåll.

Tror dock inte pengarna de drar in, och redovisar här är allt. Det är grunden och grädde på moset, men de har nog garanterata andra investerade summor


signatur

K9
:.:

Medlem
Skrivet av sgtbastard:

Och varför skulle Chris skratta hela vägen till banken? Han kommer ju spendera rubbet så att spelet blir så bra det möjligen kan bli för de pengarna han får in.

För att pengarna hamnar på banken och för att Chris största lycka ( vilket brukar framkalla skratt ) är att få använda dessa pengar för att försöka göra ett så bra spel som möjligt kanske???

Medlem
Skrivet av Ankh:

Äckligt löjliga? Snacka om att dömma ut folk pgr av deras entusiasm/glädje.

Inte entusiasmen eller glädjen jag hurvas av bara överspelet (och gapigheten i viss mån).. och jag dömer inte ut dem.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

eld
Medlem
Skrivet av Darkseed:
Skrivet av sgtbastard:

Och varför skulle Chris skratta hela vägen till banken? Han kommer ju spendera rubbet så att spelet blir så bra det möjligen kan bli för de pengarna han får in.

Även om det var sant att vartenda öre läggs på spelet och inget annat så gör inte mer och mer pengar automagiskt ett, relaterat till summan, bättre spel. Pengar konverteras inte med en simpel formel till ett bättre spel i alla kategorier utan det krävs även tid, engagemang och kompetens. Jag hoppas verkligen att Star Citizen blir ett så bra spel som många tror, men det här spelets största fans hör nog till några av de mest naiva i spelbranschen.

Pengabrist är det största problemet i spelutveckling, men med lite pengar så får man tid så man kan göra en bra produkt tillslut.
Så med stora mängder pengar så kan man itterera sig fram till ett fantastiskt spel till slut.

I slutändan kommer ju ändå folk glädjas över de features som folk idag betalat för, så lite tacksamma i förtid kan folk väl vara över dessa "naiva" personer?

Nu kan ju tex. alla glädjas över att pillars of eternity har fler features för att folk gav det mer pengar än vad det behöver, vart även dom naiva när obsidian lovade att skapa ett rpg i klass med baldurs gate?

Medlem

Köper folk detta? Jesus christ!


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

Nejtack och nejtack till den sjuka jävla betalningsmodellen de har.


signatur

// Bacon <3

Medlem

Inget sånt i Elite Dangerous än iallafall...

Medlem

Någon som sitter på för mycket pengar här och känner att han/hon måste lätta på trycket i plånboken så är jag frivillig och tar gärna emot detta skepp. som tack kan vi bli bästa kompisar! <3

Rätt kul hur dåligt pålästa människor alltid har starkaste åsikter.

Det där är ett alternativ för backers. Det är inte så du får tag i skeppet på lättaste sätt. Jag vet inte om ni är bekanta med begreppet "ingame currancy". Iaf så kommer det här spelet ha en av de mest levande ingame-currancyn och ja tro det eller ej men du kan köpa skeppen med just det. Faktum är att när spelet är släppt kommer du inte kunna köpa ett enda skepp med irl-pengar. Varför? Jo för spelet är klart och det är dags att sluta backaupp med pengar.

Snälla grabbar. Ansträng er lite. Det blir så mycket snyggare och mer intelligent på det viset.

Medlem

förstår inte hur folk kan ösa så mycket pengar på ett projekt som ligger så långt bort än ? lite väl godtrogna va..

Medlem
Skrivet av Tobbe:
Skrivet av Ankh:

Äckligt löjliga? Snacka om att dömma ut folk pgr av deras entusiasm/glädje.

Inte entusiasmen eller glädjen jag hurvas av bara överspelet (och gapigheten i viss mån).. och jag dömer inte ut dem.

Delvis gör du väl det när du använder ord som Äckligt


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Bf3+premium, Bf4+premium och BfH+premium tillsammans är billigare.

...och BC2 är fortfarande 10x roligare än alla dem spelen.

Tror du och många andra inte inser hur hungriga folk är på något riktigt, riktigt, riktigt bra igen. Kan knappt komma på någon AAA-titlet som gjort något utöver det vanliga de senaste åren. Och jämt när man ser någon storutvecklare lova något, typ som Dice eller Ubisoft Montreal, så vet man att det alltid finns en hake eller att det bara är ren pr bs.

Se bara på spel som The Witcher, Demons Souls och Bloodborne. Egentligen inte speciellt avancerade eller så djupa och utmanande som många vill få dem till. Fast allt är relativt och man kan se ambitionen bakom spelen, känna utvecklarnas vilja att göra något utöver det vanliga. Det är fan inte vanligt längre och det märks också bland spelarnas reaktioner.

Kanske börjar bli överdrivet nu hur mycket hype och cash det finns bakom Starcitizen. Är väl mycket av iden och ambitionen bakom spelet som säljer, ibland kanske mer än själva spelet i sig. Vilket kan bli ett problem i sig...

Men om jag fick välja så lägger jag ju mycket heller mina pengar på att investera i ett ambitiöst projekt, än 3 pinsamt mediokra påminnelser om hur Dice inte fattar hur man gör roliga spel längre.

Sen 77miljoner dollar må vara jävligt mycket pengar men det är fortfarande 323miljoner mindre än vad Activision ska ha spenderat och ska spendera på sin kassa Borderlands klon.

Medlem

Den går att få tag billigare på /r/starcitizen_trades

Om det kliar i någons plånbok menar jag


signatur
Medlem
Skrivet av SWEBarb:

förstår inte hur folk kan ösa så mycket pengar på ett projekt som ligger så långt bort än ? lite väl godtrogna va..

det är för att det är populärt att tycka att Star Citizen är coolt och bra. På samma sätt som att hata EA och IE är populärt.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Securion:

När dom helt plötsligt gick ut och lovade infanteri strider så kände jag att dom tagit sig vatten över huvudet.

...men vi får se...

FPS-modulen är tänkt att släppas första version nu i April(Maj med förseningar kanske).

Medlem

Och här sitter jag med min LTI Super Hornet och... surfar.

Medlem
Skrivet av Theo B:
Skrivet av burkmopp:

Och folk klagar på dag ett DLC.
I&amp;#039;m just saying

Skrivet av magma:

Citerar från deras hemsida:
"The game is currently in alpha version. It will be constantly expanded as we move toward the completed game."

Istället för att spendera massa tid på DLCs, optimera spelet så att vi slipper en så pass buggfri upplevelse som möjligt? Det börjar nästan likna "evolve in space" snart med all kosmetisk DLC som kan köpas till. Jag vet att den är frivillig, men varför kan de inte jobba på DLCn när spelet är färdigt istället?

Skrivet av Soulless:

Jag säger egentligen inget om att folk vill spendera mycket pengar på t.ex. Star Citizen. Det är en hobby och ett intresse som alla andra.

Men dessa priser är ju bara löjliga. De borde ligga på en tiondel av priserna, om ens det.
Jag ser hemskt mycket fram emot spelet men för att rättfärdiga dessa sanslösa priser så lär väl dessa skepp vara mer eller mindre onåbara "ingame" så jag undrar hurpass "p2w" detta kommer sluta som?

Nåväl, jag är glad att det kommer finnas en enorm mängd olika skepp iaf så inte alla flyger runt i samma sak.

Skrivet av marcus8958:

Bf3+premium, Bf4+premium och BfH+premium tillsammans är billigare.

Jämför inte skeppen med DLC. Pengarna som skeppen skrapar ihop går strikt till utvecklingen vilket är helt annorlunda från DLC vars inkomst hade gått åt utgivarnas sportbilar.

Detta är även anledningen till varför priset är så högt.

Hmm. Kör dom med öppen bokföring?

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

förstår inte hur folk kan ösa så mycket pengar på ett projekt som ligger så långt bort än ? lite väl godtrogna va..

Eller kan det vara så att det är tack vare det? Ligger långt bort alltså.

Om Chris Roberts & Co plötsligt hävdade att spelet ska bli klart om 3 månader och jag trodde på dem, ja då kan man snacka om att vara godtrogen.

Just nu ser tidsperspektivet helt okej ut om du frågar mig. Det tar helt enkelt tid att göra ett sjujäkla rymdspel som inte har någon motsvarighet i spelhistorien.

Få spelskapare som jag litar så blint på som Chris Roberts. Han gör ett spel som är exclusivt för PC och han drar in mängder med cash till ett genre som varit död i ett årtionde (eller mer). Sen att han förgyllt historien med spel som Wing commander och Freelancer är ju bara en bonus. Take my money!

123
Skriv svar