Nya dödshot i spelbranschen

Medlem
Skrivet av Friamannen:
Skrivet av dotque:

Tja.. I vintras fick jag PM här på lilla FZ, "Om du kallar mig dum igen så kommer jag att döda dig,"
Jaha tänkte jag.. och livet fortsatte

Grym jämförelse mannen! Skönt att någon är upplyst. Du är Internets Clint Eastwood. Riktigt starkt.

Och du är ytterliggare en av nutidens alldeles för kränkta människor antar jag?


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

KoP
Medlem
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av KoP:
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av niko:

"hon förtjänar det"?
Hur kan man förtjäna att bli mordhotat?
två fel gör inte ett rätt.

Nä fy!

Men hon ska komma undan utan några elaka handlingar som hon gjort emot andra ellehur?

Vi säger jag blåser skitmånga, sedan tjänar pengar på detta, ska inte jag då på något sätt få någon konsekvens över det hela?

klart som fan, men denna "(!!/¤)/¤()¤ tycker hon ska komma iväg utan några konsekvenser, jag har noll respekt för personer som detta.

Tycker du ska kolla upp vad hon har gjort innan du säger hon inte förtjänar det.

Sen klart hade jag sett att polis eller domstol gjort något men lets face it rättsystemet över internet är ett komplett jävla skämt, om du inte är kändis eller sitter på flera jävla miljoner eller är ett stort företag.

Du gillar alltså när tjuvar kommer undan, och folk som bryter emot lagen kommer undan och vill försvara dessa?

För det är just detta du sitter och säger just nu.

Så vad borde en rimlig konsekvens var enligt dig? Våldtäkt? Mord?

Nä just det.

säger inte hon ska mördas eller våldtas.... Sa att hon blir hotad är något att räkna med och inget oväntat när man blåst skitmånga på pengar snackat skit m.m

Vad jag hade velat se är att hon åker in på domstol och ställs till rätta för stöld och eventuellt förtal.

Så varför är det ingen som stämmer henne då istället för att hålla på med meningslöst rant angående hur/när hon ska dödas och på vilka olika sätt våldtas? :S Ja, det är troligtvis en liten grupp människor som ägnar sig åt näthat men det är en liten grupp för många. -_-

Medlem

Jag postar inte ofta utan läser mest, men detta har i princip spårat ur.

Mordhot mot offentliga personer är knappast något nytt, hur många hot har inte Jimmie Åkesson fått under sin karriär? Jag kan nog svära på att Uwe Boll har fått en hel del han med, och om det inte är internet så kan man skicka brev anonymt. Hollywood kändisar lär få en del de med, vare sig män eller kvinnor, och nog fan har Pewdiepie fått en herrans jävla massa hot; han har dock inte gått ut med det vad jag vet. Det är något man får räkna med som offentlig person.

Vad jag är orolig för är hur artiklar som denna bara häller bensin på elden. Genom att sprida information om hur många personer som mordhotar osv så sprider ni vetskap om hur många personer som mordhotar och kommer undan med det, samt möjligtvis "insentiviserar/påminner" folk om att hota personerna i artiklen. I.e jag hade aldrig hört talas om bruden innan men om jag var psykiskt labil nog att kunna skicka hot, och känt så starkt emot hennes agenda, hade jag gjort det efter läst detta. Jag ser det som en självklarhet att offentliga personer mordhotas (jag är en realist) så denna artikel är en ickenyhet. Vad är meningen med artiklen? Vill ni få folk att hota mindre? De som går så långt att lägga tid på att skicka hat lär inte talas ur det bara för att ni skriver hur "dumma" de är.

Om ni med artiklen vill motverka den pågående trenden med hot så är det endast kontraproduktivt att skriva om det. Det finns ingen realistisk lösning på problemet om ni inte ska satsa på politik och införandent av psykoanalyser av ungdomar för att avgöra om de får använda internet eller inte, eller rentav avanonymisera (möjligtvis påhittat ord) internet.

Medlem
Skrivet av anon_170836:
Skrivet av Javas:

Många ogillar henne så mycket för att hon vinklar så starkt att hon rent utav ljuger väldigt ofta i hennes videor. Hon stänger av kommentarsfunktionen i sina youtube filmer så folk inte ska kunna "call out da bullshit", under täckmanteln "folk är så dumma mot mig i kommentarerna". Jag ogillar henne för de anledningarna men att mordhota henne och hennes familj är inte friskt :/

Vad ljuger hon om?

Spola fram till 2:33 i följande video så ser du ett bra exempel på vad jag menar. Hon liksom tar sanningen, vrider om den och fiser på den
https://www.youtube.com/watch?v=WuRSaLZidWI&list=UUmb8hO2ilV9...


signatur

Game long and prosper

Kommer väl ångra mig att jag ger mig in i diskussionen men är det inte ganska vanligt att typ alla kända profiler får såväl hat/beundrarbrev etc. Att Brievik får beundrarbrev är väl inte heller acceptabelt? Rihanna får nog både hat/våldtagningsmail och andra sliska mail. Att detta skulle vara nyhet eller att det skulle vara speciellt för anita är det ju inte tänker jag (även om anita allmänt beter sig lite klantigare i dessa frågor än de flesta kan jag tycka). Synd på folk som hatar mer än så kan vi väl inte komma fram till.


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Inaktiv

Konspirationsteorierna haglar

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av birgittan:
Skrivet av Javas:

Många ogillar henne så mycket för att hon vinklar så starkt att hon rent utav ljuger väldigt ofta i hennes videor. Hon stänger av kommentarsfunktionen i sina youtube filmer så folk inte ska kunna "call out da bullshit", under täckmanteln "folk är så dumma mot mig i kommentarerna". Jag ogillar henne för de anledningarna men att mordhota henne och hennes familj är inte friskt :/

Vad ljuger hon om?

https://www.youtube.com/embed/QJeX6F-Q63I

Men det där är ju bara sådan klassiskt bullshit. En snubbe gör (återigen) en 20 minuter lång YouTube video som gör allt i sin makt att motbevisa Sarkeesians påståenden, gärna genom att ta saker ur sitt sammanhang, förvränga eller totalt missförstå hennes poäng. När hon säger att kvinnor ofta (i pop kulturella sammanhang) reduceras till ett försvarslöst objekt som måste räddas av den modige, starke mannen så är hans motargument att förfärat påpeka "folk i ett normalt förhållande BRYR sig om varandra, är det då så fel att försöka hjälpa sin bortrövade flickvän?", och missar därmed hela poängen. Det är ungefär lika mycket "bevisning" på att Sarkeesian är en lögnare" som att ett hittat stavfel raserar ett större sakargument.

Titta på klippet i sin helhet istället, och försök bilda dig din egen uppfattning:

https://www.youtube.com/embed/X6p5AZp7r_Q

Dock är det inte rent BS. Personen i fråga gör en väldigt bra breakdown och förklaring av vad det är hon gör fel. Det är betydligt mer korrekt än vad Anita S gör. Inte nog med att han visar ett praktexempel på Anita S video fast omvänt.

Det har också aldrig påståtts att hon ljuger. Utan att hon vinklar fakta för att passa henne. Hon visar aldrig helheten och refererar aldrig sin research. Det är fel att behandla henne som vissa gör men att behandla henne som om hon har rätt är inte heller korrekt.

I detta faller är det som journalister och politiker som visar statistik för att bevisa saker. Dom vinklar det och visar aldrig helheten. Inte nog med att dom tar det ur kontext. Så säga det en gång till. Anita S gör just detta. Hon skippar allt som har med en Akademiskt korrekt artikel/video och vinklar det på ett väldigt subjektivt agenda drivet vis.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Det är sällan man ser så många kränkta osäkra pojkar gråta som när feminism diskuteras i kvinnors frånvaro.

Extra intressant är att de gossar som är mest högljudda i kampen mot Sarkeesian och feminismen samtidigt påpekar att de förstår 'riktig' feminism bättre än kvinnor och argumenterar att feministerna förstör för kvinnorörelsen (Alltså feminismen).

Jag tror personligen att det mest handlar om pojkar som tror att feminismen är orsaken till att de aldrig får ligga.

Det är kvinnornas sak att definiera vad feminism är eftersom en man omöjligt kan förstå hur det är att vara kvinna (Hur gay du än är) så låt dem föra sin egen talan och respektera dem som medmänniskor.

Medlem

Keyboard warriors. Väldigt få, om någon alls, lär vara en sån tuffing när de står öga mot öga i verkligheten.
Även om nu den där mentala hälsan på många i USA är ett frågetecken.

Är man en offentlig person på nätet så får man nästan räkna med att de här krypen hoppar på en när man är t ex kontroversiell(!?).
Inte hade man velat vara Richard Dawkins.

Förstår dock inte varför man lägger ut ett sånt där meddelande på twitter. Blir man helt statisk utav ett eventuellt hot, så lär man som första reaktion inte göra ett nytt status inlägg om det på Facebook?

Det finns som ingen direkt lösning på problemet. Mer än att arbeta på folkhälsan rent generellt. Men förändringen måste ju börja långt upp i kedjan.

Vilken moral och etik sänder man ut till sina medborgare i ett land, där dess styre skickar ut drönare som bombar på andra sidan om jorden och väldigt många oskyldiga faller offer för det. Aggression och att man kan göra som man vill, är ju som stämplat på den där stjärnspeccade flaggan.

Monstrena måste ju uppkomma utav en anledning. Större delen utav befolkningen där borta är nog rätt schyssta ändå.

Inaktiv
Skrivet av Ahris:

Det är sällan man ser så många kränkta osäkra pojkar gråta som när feminism diskuteras i kvinnors frånvaro.

Extra intressant är att de gossar som är mest högljudda i kampen mot Sarkeesian och feminismen samtidigt påpekar att de förstår 'riktig' feminism bättre än kvinnor och argumenterar att feministerna förstör för kvinnorörelsen (Alltså feminismen).

Jag tror personligen att det mest handlar om pojkar som tror att feminismen är orsaken till att de aldrig får ligga.

Det är kvinnornas sak att definiera vad feminism är eftersom en man omöjligt kan förstå hur det är att vara kvinna (Hur gay du än är) så låt dem föra sin egen talan och respektera dem som medmänniskor.

Feminism är omodernt och enfaldigt och jag kan argumentera ner vilken feminist som helst vilken dag i veckan som helst.

Medlem
Skrivet av mapamapa:

Feminism är omodernt och jag kan argumentera ner vilken feminist som helst vilken dag i veckan som helst.

Eh?

Vad har du för en kortlek om jag får fråga?

Inaktiv
Skrivet av GooGeL:
Skrivet av mapamapa:

Feminism är omodernt och jag kan argumentera ner vilken feminist som helst vilken dag i veckan som helst.

Eh?

Vad har du för en kortlek om jag får fråga?

Förstår inte din fråga.

KoP
Medlem

'Nuff said..

Medlem

Tuffa människor på internet, in real life är det riktiga fjollor tragiska idioter som håller på med dödshot.. skulle inte förvåna mig om det blir vänta att polisen kommer knacka på.. spela tuff där hopps jag.

Medlem
Skrivet av Management:

Och ja, tro det eller ej, men det finns enorma mängder människor som brinner för spel, jag förstår att det måste verka löjligt för dig, som uppenbarligen klarar av att läsa både DN och FZ (kanske till och med på samma dag!).
Det kanske är lite löjligt att folk är passionerade över sin favorithobby, det låter lite så på dig, med tanke på Ukrainakrisen och svältande barn i afrika och annat som man verkligen borde tänka på 24/7.

Så du tycker inte att det är underligt att varenda större nyhetssida inom spelvärlden publicerar allt som Sarkeesian säger och gör, utan att för en sekund faktiskt undersöka något om henne, även om det finns väldigt underliga diskrepanser mellan det hon säger och vad hon faktiskt gör?
Det är väl enklare att bara köpa allt hon säger med hull och hår.

Brinn på, tyck det är underligt, känn dig kränkt. Men att empatisera till den grad att man relativiserar dessa hot och tala om förståelse är en obehaglig reflektion av rådande klimat.

Skrivet av dotque:

Och du är ytterliggare en av nutidens alldeles för kränkta människor antar jag?

Nej, men jag föraktar din kommentar som ringaktar allvaret. Dessutom är din upplevelse inte jämförbar med de mängder av hot som journalister och frispråkiga får utstå för att olyckliga arga män känner sig kränkta och hotade. Men jag förstår att du är en tuff snubbe med mycket internet-skinn på näsan och att ditt exempel borde följas.

Medlem
Medlem
Skrivet av tjockisen:

Feminist Frequency.. haha.. undrar hur många hon satt och provocerade fram en reaktion hos.

Om man inte vill att hon ska ha nått och skriva om så borde man väll rimligtvis ignorera henne och inte bjuda på reaktioner som gör henne till ett offer?

Fattar inte varför man följer & fortsätter att irritera sig på någon man tycker är dum & korkad, upprepade gånger, då måste man ju vara korkad själv?


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem
Skrivet av Friamannen:
Skrivet av Management:

Kan du svara utan att bygga en så kallad halmdocka så vore det önskvärt.

Nej jag finner det svårt, ditt inlägg föreföll mig så komiskt. Snälla fortsätt med dina relativiserande resonemang som:

Skrivet av Management:

Men samtidigt så måste det finnas en anledning varför en person blir så frustrerad och desperat att man skickar dödshot till andra människor. Och att se sin favorithobby bli smutskastad till höger och vänster av en person (som av allt att döma inte ens gillar att spela spel) och sedan se hur hela branschen håller denne person om ryggen låter (och är) oerhört frustrerande.

Inser du själv vad du skriver?

Så du kan inte se in i framtiden och inse att om du, metaforiskt, publikt pissar på en av många omtyckt hobby, trots att du ej är utövare av denna hobby, och sen får med dig en stor del av medievärlden, varav vissa är utövare och vissa inte, så kommer de som verkligen brinner för sin hobby bli arga, ledsna och besvikna? Vissa kommer reagera genom att skrika tillbaka, några enstaka kommer förmodligen mordhota dig för detta. Du kan inte se att det kan hända innan du handlar? Det kan jag, och de flesta andra, det kallas konsekvenstänkande och är något man börjar lära sig i tidig ålder (innan 10 år åtminstone).

Du tycker inte att Anita kanske själv hade kunnat förutspå vad som skulle hända när hon började häva ur sig skitsnack om jämställdhet inom gamingkulturen? Att hon kanske själv är åtminstone lite medskyldig till att det blivit som det blivit och hon får motta mordhot?

Jag säger inte att det är rätt, men jag menar på att det inte är så svårt att förutspå, och att skulden helt eller delvis vilar på den som kan bättra sig genom att ta på sig skulden (det är rationellt användande av skuld som ett verktyg för att hantera och lära sig av misstag).

Kommer den anonyma snubben som mordhotade henne att sluta göra liknande saker i framtiden om han får skulden? Knappast. Kan Anita lära sig av detta om hon får skulden och kanske tagga ner lite grann? Tveksamt, men det kanske finns en liten chans.

Medlem

Men tjena malena vilken lång tråd detta blev, är det ett rekord på fragzone?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av jooster:

Du tycker inte att Anita kanske själv hade kunnat förutspå vad som skulle hända när hon började häva ur sig skitsnack om jämställdhet inom gamingkulturen? Att hon kanske själv är åtminstone lite medskyldig till att det blivit som det blivit och hon får motta mordhot?

Jag säger inte att det är rätt, men jag menar på att det inte är så svårt att förutspå, och att skulden helt eller delvis vilar på den som kan bättra sig genom att ta på sig skulden (det är rationellt användande av skuld som ett verktyg för att hantera och lära sig av misstag).

Kommer den anonyma snubben som mordhotade henne att sluta göra liknande saker i framtiden om han får skulden? Knappast. Kan Anita lära sig av detta om hon får skulden och kanske tagga ner lite grann? Tveksamt, men det kanske finns en liten chans.

Väldigt svårt att svara på ditt inlägg, då jag saknar förmåga att tänka på ditt sätt. Men förhoppningsvis ska alltså Anita "tagga ner" lite med sitt "skitsnack om jämställdhet inom gamingkulturen" pga hoten? Det är positivt att hon blev hotad så att hon nu eventuellt blir nertystad, och kan reflektera över sina överträdelser mot känsliga gamers? Hett resetips till dig: Kina, Ryssland, eventuellt Thailand i dessa tider. Tror du hade gillat det.

Inaktiv
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av KoP:
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av niko:

"hon förtjänar det"?
Hur kan man förtjäna att bli mordhotat?
två fel gör inte ett rätt.

Nä fy!

Men hon ska komma undan utan några elaka handlingar som hon gjort emot andra ellehur?

Vi säger jag blåser skitmånga, sedan tjänar pengar på detta, ska inte jag då på något sätt få någon konsekvens över det hela?

klart som fan, men denna "(!!/¤)/¤()¤ tycker hon ska komma iväg utan några konsekvenser, jag har noll respekt för personer som detta.

Tycker du ska kolla upp vad hon har gjort innan du säger hon inte förtjänar det.

Sen klart hade jag sett att polis eller domstol gjort något men lets face it rättsystemet över internet är ett komplett jävla skämt, om du inte är kändis eller sitter på flera jävla miljoner eller är ett stort företag.

Du gillar alltså när tjuvar kommer undan, och folk som bryter emot lagen kommer undan och vill försvara dessa?

För det är just detta du sitter och säger just nu.

Så vad borde en rimlig konsekvens var enligt dig? Våldtäkt? Mord?

Nä just det.

säger inte hon ska mördas eller våldtas.... Sa att hon blir hotad är något att räkna med och inget oväntat när man blåst skitmånga på pengar snackat skit m.m

Vad jag hade velat se är att hon åker in på domstol och ställs till rätta för stöld och eventuellt förtal.

Blåst på pengar? Såvitt jag vet har hon gjort det hon skulle göra, videos

Medlem
Skrivet av mapamapa:
Skrivet av GooGeL:
Skrivet av mapamapa:

Feminism är omodernt och jag kan argumentera ner vilken feminist som helst vilken dag i veckan som helst.

Eh?

Vad har du för en kortlek om jag får fråga?

Förstår inte din fråga.

Jag förstod mig inte alls på ditt påstående heller. Ett påstående du inte ens tar dig tid till och utveckla.

Vad är liksom din stora skatt som gör att du alltid glorifierar högst upp på pallen i de där diskussionerna? Vad är det som får ditt motstånd att tystna?

Själv tycker jag att du enbart lät ganska självgod. Att påstå att man har världen längsta i en rymddräkt är ju en sak. Men har man enbart Speedos på sig vid poolen, är det inte fullt så lätt.

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Propy:
Skrivet av Raskarl:

Anita, som har twitterkontot Feminist Frequency, kan vara en av dom dummaste människorna när det kommer till att försöka vända folk mot spelvärlden dock. Hon är emot allt som har med spel att göra och påstår att spel stärker patriarket osv.

https://www.youtube.com/watch?v=WuRSaLZidWI&l...

Det var det jag tänkte skriva. Det kan ju vara att vissa "offer" utnyttjar hoten för att få uppmärksamhet trots att de kanske inte ens bryr sig...

Bara för att förtydliga; Jag menar inte att alla gör så och att det inte finns offer. Det gör det, men folk är villiga att göra mycket konstigt för att få uppmärksamhet också.

Genom att skriva så, att antyda att hon använder hoten till sin fördel, trivialiserar man dem. Frågan är hur man får folk att sluta hota, inte ta dem på mindre allvar.

Kom igen! Om du på allvar tror att man kan få folk att sluta hota och samtidigt ha ett fritt internet så vet du nog inte hur världen fungerar. Spelar ingen roll om vissa tycker som du, det finns alltid de som inte gör det.

att det är fel att hota folk är för de flesta självklart. Men det görs ändå. Män hotas, kvinnor hotas. Det är väl trevligt eftersom det är jämlikt.

Sen är väl folk inte idioter, de vet väl vad de ger sig in i. Man tar ju inte precis och reser till Syrien och förväntar sig en skön avkopplande semester?

Så bara för att du anser att hot är vardagsmat i ditt liv och din verklighet, så skall vi inte göra något för att försöka motverka och få ett stopp på detta beteende?

Jag har nog aldrig tidigare hört ett sådant argument för passivitet där man skall behöva acceptera sådant vidrigt, och OLAGLIGT beteende, bara för att du anser det vara vanligt och ofrånkomligt?

Det värsta är ju att många verkar tro att det är tomma hot, där inget kommer att ske. Faktum är väl ändå att i en viss procent av många hot som uttalas, finns en väldigt realistisk risk att det sitter en individ som faktiskt tänker försöka fullfölja sina hot.

Det är därför, utav högsta grad viktigt att man tar alla hot av dessa slag på allvar och gör allt i sin makt för att förhindra att det sker, samt att man inte tolererar att de förekommer till att börja med.

Jag tror att om man uppmärksammar detta problem, så är det en majoritet som ändå är för att arbeta emot detta problem, således finns det hopp om att vi kan skapa ett bättre internet, där hot så som dessa är mindre förekommande.

Medlem
Skrivet av anon_170836:
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av KoP:
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av niko:

"hon förtjänar det"?
Hur kan man förtjäna att bli mordhotat?
två fel gör inte ett rätt.

Nä fy!

Men hon ska komma undan utan några elaka handlingar som hon gjort emot andra ellehur?

Vi säger jag blåser skitmånga, sedan tjänar pengar på detta, ska inte jag då på något sätt få någon konsekvens över det hela?

klart som fan, men denna "(!!/¤)/¤()¤ tycker hon ska komma iväg utan några konsekvenser, jag har noll respekt för personer som detta.

Tycker du ska kolla upp vad hon har gjort innan du säger hon inte förtjänar det.

Sen klart hade jag sett att polis eller domstol gjort något men lets face it rättsystemet över internet är ett komplett jävla skämt, om du inte är kändis eller sitter på flera jävla miljoner eller är ett stort företag.

Du gillar alltså när tjuvar kommer undan, och folk som bryter emot lagen kommer undan och vill försvara dessa?

För det är just detta du sitter och säger just nu.

Så vad borde en rimlig konsekvens var enligt dig? Våldtäkt? Mord?

Nä just det.

säger inte hon ska mördas eller våldtas.... Sa att hon blir hotad är något att räkna med och inget oväntat när man blåst skitmånga på pengar snackat skit m.m

Vad jag hade velat se är att hon åker in på domstol och ställs till rätta för stöld och eventuellt förtal.

Blåst på pengar? Såvitt jag vet har hon gjort det hon skulle göra, videos

Jag ber dig att googla om det, vad hon skulle ha vad som kom osv osv.

googla så hittar du rätt mycket, vart längesedan jag läste detta det räckte för mig att räkna ut att det är en falsk person som bara är ute efter pengar i fickan precis som uri geller.

https://www.youtube.com/watch?v=M9w7jHYriFo

Jag behöver inte förklara mig, det är bara att googla så hittar du ofantligt mycket saker.

Det är dock inte att säga vissa saker stämmer i det hon har gjort.

Vad för nytta har hon ens gjort?
tror du inte spelbranschen vart medvetna om det vart för mycket män som protaganister? jo klart visste vi det, men det är som sagt för få kvinnor som arbetar i branschen och som har ett genuint intresse för spel.

Ta caster som exempel inom spel hur många kvinnliga casters finns det som castar spel som kan esport spelen på pro level?

Inga, ska vi då bara kasta in handuken och ge bara för att ha en kvinna bara för det ska se bra ut?

som reklamer vi måste ha minst en invandrare i reklamen på svensk reklam för inte verka rasistiska istället för ta en som gör rollen bättre?

Den logiken ligger hon inne med, det är kul ifall fler kvinnor fanns inom gaming(utveckla spel/esport)

problemet är fortfarande detta, De lägger inte ner lika mycket focus och energi som vi har gjort därav har du problemet.

Har du kolla twitch csgo streamsen?

varsegod, kolla alla kvinnliga och alla mannliga streamsen.

Kvinnorna gör ett sjukt bra själva att förstöra för sig själva bättre än männen faktist,
i esport tas dom som oseriösa av en anledning och mindre duktiga och okunniga med all rätt med.

Det är dock inte att säga att en tjej kan någon dag sticka ut och vara sjukt duktig som lägger samma koncentration och fokus.

Tittar du i helheten i spelvärlden är det inte männen som gör fällbenen utan det är kvinnorna själva för 8-15 år sedan hade jag hållt med helt och hållet, att kvinnor blev nersedda utav fel anledning m.m

Idag nej, idag är den faktist jävligt befogad, det är dock inte så att man ska givetviss inte dra alla tjejer över en kant, men du måste ha tillåtelse att vara skeptisk tills du blir motbevisad.

Medlem
Skrivet av FuzioN:

Jag behöver inte förklara mig, det är bara att googla så hittar du ofantligt mycket saker.

Om du hävdar att hon stulit eller blåst folk på pengar åligger bevisbördan dig. Varken din intuition eller rekommendation att googla räcker om du vill framstå som trovärdig.

Inaktiv
Skrivet av GooGeL:
Skrivet av mapamapa:
Skrivet av GooGeL:
Skrivet av mapamapa:

Feminism är omodernt och jag kan argumentera ner vilken feminist som helst vilken dag i veckan som helst.

Eh?

Vad har du för en kortlek om jag får fråga?

Förstår inte din fråga.

Jag förstod mig inte alls på ditt påstående heller. Ett påstående du inte ens tar dig tid till och utveckla.

Vad är liksom din stora skatt som gör att du alltid glorifierar högst upp på pallen i de där diskussionerna? Vad är det som får ditt motstånd att tystna?

Själv tycker jag att du enbart lät ganska självgod. Att påstå att man har världen längsta i en rymddräkt är ju en sak. Men har man enbart Speedos på sig vid poolen, är det inte fullt så lätt.

Min stora skatt som får motståndet att tysta kallas logik och ett öppet sinne, något som feminister ofta verkar sakna.
Feminister är ofta väldigt dogmatiska och bryr sig mer om att hålla upp den feministiska världsbilden än att finna sanningen.

Jag skrev det jag skrev som ett svar på vad jag tycker var ett idiotiskt inlägg. Det är väldigt vanligt bland feminister att använda shaming tactics istället för att argumentera för sin sak. "Vita kränkta män" "gråtande pojkar" "män som inte får ligga" osv.
Mitt svar var ett "kasta så mycket skit du vill men du har inget att komma med".

Inaktiv

" hur bekämpar man attitydsproblemen som tyvärr färgar oinsattas syn på något som egentligen ska vara underhållning för alla?"

Hon kan inte hjälpa att hon är en verklighetsfrånvänd galning på ett korståg, precis lika lite kan näthatarna hjälpa att de också har psykiska problem.

Det är inte deras fel att de gör såhär, om något så är det samhället, det sociala och kulturella arvet som bär skuld.

Medlem

Många hot på internet är tomma hot. Jag blir nästan dagligen mordhotad i cs, dota2 och många andra mutiplayer spel. Inte så svårt att ignorera, men när de tar reda på var man bor osv. då har det gått över gränsen.

Medlem

Jag håller nästan aldrig med henne. Hon överdriver lite väl mycket, och gör en höna av en fjäder.

Men oavsett vad man tycker om henne, är det inte rätt att mordhota.

Tyvärr finns det hot från "andra" sidan lägret också. Som att vilja döda alla vita män. Men det gör det inte mer rätt att hota, tvärtom. Bättre framföra en dialog på vuxen nivå.

Oavsett åsikt ska man kunna framföra den civiliserat.

Skriv svar