Diskussion: Blir Wildstar nästa stora mmo-hit?

Robot
Diskussion: Blir Wildstar nästa stora mmo-hit?
Medlem
Diskussion: Blir Wildstar nästa stora mmo-hit?

Personligen är jag rätt trött på MMO i den här formen.

Medlem

Helt ärligt så har jag prövat beta och open betan, levlat till lvl 30ish under closed beta och 2 nya klasser till 15ish under open beta.

Det är något jag inte gillar, fighting känns inte helt 100, art stylen är alldeles för barnslig. Den tilltalar inte alls faktiskt.. vilket är synd. Allmänt känns spelet rätt tråkigt, men det märks också att det är anpassat för den yngre publiken.

Jag kommer själv inte ens köpa Wildstar, det är lite för barnsligt och lite för dåligt i min mening för att tilltala mig att stanna. För min egen del håller jag mig till Rift och WoW.

Medlem

Jag har verkligen försökt gilla Wildstar, men det går bara inte. Jag vet inte vad exakt det är, men det är någonting som inte klickar för mig i spelet.

Det skulle kunna vara att jag helt enkelt är trött på MMORPG i största allmänhet.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Kommer de bli nästa mmo att få 10+mil subs tror jag knappast. Det saknar det extra för att komma dit. Men det har de nog inte heller siktat på, jag tror de kommer gå runt det finns nog tillräckligt med folk som lockas av det för att de ska kunna stanna kvar i några år.

Medlem

Också provat ett par ggr under open beta, men njaa... Jag är en av dem som faktiskt tycker ESO är grymt, trotts alla konstigheter ibland

Medlem

Känns som det är lite för mycket nickelodeon och pastellfärger för att tilltala mig som vuxen. Ungefär som att ta starwars franchisen och göra den nya tecknade serien vilket jag bara inte klarar av att se hur mycket jag än älskar star wars.

NiC
Medlem

Jag har spelat betan sen december och jag gillar det jättemycket! Men det som lockar mig mest är att spelet är svårt. Speciellt i dungeons, adventures och raids. Det leder till att man slipper alla casual spelare, man vet att alla som är i raiden vill spela sitt bästa, och kommer göra allt för att göra det. Det är tyvärr det som förstörde WoW för mig. Spelare som inte vill blir bättre, eller inte bryr sig om att bli bättre. Så vi ses på level 50 på måndag den 2 juni!

Medlem

Har abra spelat till level 10. Hde inga förhoppnignar alls på det här spelet. Tyckte grafiken var ganska dålig efter att ha kollat på bilder, och förstog inte hypen alls. Men det finns något, det är kul att spela. Jag kan itne sätta fingret på vad, men det är nånting som lockar och jag vill spela mer.

Medlem

Jag har testat Wildstar i closed och open beta och måste säga att jag gillar det. Väldigt mycket. Wildstar har väldigt många saker som sitter som en smeck. grym housing, svåra dungeons, svåra raids. En NY värld. Dem har allt jag letat efter.
Ni som tycker grafikenstilen är barnslig. Barnsliga spel är dem som är bäst. Sitter ni bara och muppar er till Crysis 3? Eller spelar ni LoL , Dota , WoW , Tf 2 osv som alla andra gör? Har dem någon gemensamt? Ja, det kan man säga. Barnslig grafik. Dåligt argument för att kalla det ett dåligt spel (Om någon nu gör det). Men för all del. Är grafikstilen liksom... Så barnslig att man får lite äcklig smak på tungan så förstår jag. Jag tänkte det samma i början. Men jag lärde mig att gilla den. Hoppas jag ni med gör

För övrigt hoppas jag på 3-5mil subbers inom 6 månader. Ingen jätte. Men i top 3-5. Ett spel som kan ruska om i smeten lite. Det räcker bra för mig.

Medlem

Jag testade open beta under två dagar. Och redan direkt när jag började spela fick jag avslag.

Största problemet är striderna och styrningen.

Striderna är en mix mellan wow och Guild Wars 2. Attacker går inte att undvika om de inte telegraferas. tex när man ser ett rött område. det kan man undvika genom att springa eller dodga ut från.

Kontrollerna är exakt wow. Efter ha spelat Tera kan jag inte gå tillbaka till detta system. Teras kontroll och strider är så mycket bättre.

Grafiken var enligt mig alldeles för barnslig och färgglad. Till och mer än wow. Jag personligen klarar inte bara av det.


signatur

Den som vet vet.

Medlem

Nej, det kommer inte bli enormt. Det kommer hålla i sig, kommer inte gå F2P och kommer ha en trogen spelarbas... men det kommer inte bli enormt.

Jag kommer spela det, och massor med andra som mig som vill ha ett svårt MMO som kräver grupparbete kan spela. Jag tror inte heller att spelet någonsin kommer gå F2P för tro det eller ej så är det många som är som mig som MYCKET hellre betalar en månadsavgift än har en shop slängd i ansiktet så fort man går runt ett hörn. Jag ser det som ett lite "premium" mmo för de som är trött på allt annat skräp som finns där ute.

Det som gör mig positiv är att det känns som att Carbine förstår att de inte kommer göra en WoW. Om de instället siktar på att göra en EVE och förstår att man inte måste ha 12 miljoner spelare om de du har faktiskt är nöjda och vill stanna kvar med sin sub.

Medlem

Jag trodde det, allting såg så bra ut. Sen spelade jag det ett par beta weekends och testade även nu under open beta. Och nej, det är det inte, tyvärr. Folk kommer definitivt spela det, och det kommer antagligen inte få F2P, men det kommer absolut inte vara lika populärt som WoW, inte ens i närheten. Blir förvånad om det ens når 500k subs efter 1 år.

Medlem

Tvivlar på det. Tror också att P2P-MMOs tid är över. När spel som Archeage och Black Desert är gratis är det verkligen dags att tänka om.

Medlem

Jag fillar Wildstar och kommer skaffa det. Måste bara köpa ett nytt graffe. Däremot gillar jag inte mmo som har instancer och skit för 40 pers. Visst om det går att signa upp för publika instancer/raids så visst, men jag brukar aldrig få chans att testa detta materialet. Gillar mera typ ESO & SW:ToR isf där mycket material är anpassat för mindre grupper med story


signatur

1# FZ Troll

Medlem
Skrivet av Ziljun:

Tvivlar på det. Tror också att P2P-MMOs tid är över. När spel som Archeage och Black Desert är gratis är det verkligen dags att tänka om.

Koreanska Sandbox mmo's som du jämnför med detta. Det ända dem har gemensamt är ordet "mmorpg" i sig. Dessutom kommer dem 2 speletr in förens om 1 helt år. Wildstar har mycket tid att få spelare.

Medlem

Way to much Nickelodeon för mig.

Medlem

Frågan är ju om NÅGOT MMO kommer bli lika stort som WoW. Vill inte säga ett genren håller på att dö ut, men människor verkar inte vara lika intresserade längre.

Medlem
Skrivet av Toomsie:

Frågan är ju om NÅGOT MMO kommer bli lika stort som WoW. Vill inte säga ett genren håller på att dö ut, men människor verkar inte vara lika intresserade längre.

Jag tror mer folk är trötta på ännu en ny wow klon. Samma sak om och om igen blir tråkigt i längden.

Varför spela ännu en wow kopia när wow redan finns?


signatur

Den som vet vet.

Medlem

Man borde spela ungefär 20 levelar på en klass man tror man kommer gilla, sen avgöra istället för att skippa gameplay. Jag älskar spelet och Housing är helt magiskt bra. Eftersom det är beta finns det mycket att tillägga i framtiden. Vet vad jag kommer spela framöver, helt bästa mmo för min del på länge. Dem som klagar på grafiken kan ju tänka tillbaks att det handlar om gameplay och inte om top-notch grafik... Utan att överdriva så är mitt personliga betyg 10 av 10 även om dem har buggar kvar att fixa nu i betan


signatur

"All that's left of proud Tristram, are ghosts and ashes."

Medlem
Skrivet av Earthscum:

Jag testade open beta under två dagar. Och redan direkt när jag började spela fick jag avslag.

Största problemet är striderna och styrningen.

Striderna är en mix mellan wow och Guild Wars 2. Attacker går inte att undvika om de inte telegraferas. tex när man ser ett rött område. det kan man undvika genom att springa eller dodga ut från.

Kontrollerna är exakt wow. Efter ha spelat Tera kan jag inte gå tillbaka till detta system. Teras kontroll och strider är så mycket bättre.

Grafiken var enligt mig alldeles för barnslig och färgglad. Till och mer än wow. Jag personligen klarar inte bara av det.

Håller helt med. Styrningen i wildstar är en fejkad true combat, dvs det är inte true combat men de vill gärna låta dig tro det. Allt fokus läggs på telegraferna för att frånta blicken från de usla animationerna. Teras combat var true combat då den var animations baserad och som du har jag svårt att gå tillbaka till ett WoW 2.0. När ska utvecklare våga ta risker och utveckla mot framtiden?

Medlem

Jag tror också detta spel är mer gjort för kidsen och de som redan gillar wow och kanske vill ha nått nytt. Allting i WildStar är likt wow på alla sätt. Grafiken, striderna och quests. Det är inget nytt.


signatur

Den som vet vet.

Skrivet av Puscifer:

Jag har verkligen försökt gilla Wildstar, men det går bara inte. Jag vet inte vad exakt det är, men det är någonting som inte klickar för mig i spelet.

Det skulle kunna vara att jag helt enkelt är trött på MMORPG i största allmänhet.

Det är som TitanFall för FPS-älskare.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Ase
Medlem

Ett av de sämsta mmo jag testat, dött, tråkiga uppdrag karaktärer har ej prat, visst lite humor men bara i cutscenes känns som en wowklon fast med barnsligare innehåll (hur man nu kan lyckas med det)

Medlem

Tycker det är lite lustigt att många säger att det är för kidsen pga stilen. När det är precis tvärt om, det lär inte va en tonåring som spelar spelet då det i den åldern är barnsligt med "tecknad" stil. Skulle tro att målgruppen för detta spel är 25+ alla dagar.

Medlem

Spelet kommer att bli en rejäl hit.

...I två månader.

Medlem
Skrivet av CarniFlex:

Känns som det är lite för mycket nickelodeon och pastellfärger för att tilltala mig som vuxen. Ungefär som att ta starwars franchisen och göra den nya tecknade serien vilket jag bara inte klarar av att se hur mycket jag än älskar star wars.

Om en typ av grafikdesign får dig att tvivla om din mognad så tror jag att du ska ta en paus från datorn ett tag, gå ut i verkliga livet, njut av färgerna som naturen ger oss i en vardaglig anda. Allt är inte grått och trist.

Skrivet av Lepr:

Tycker det är lite lustigt att många säger att det är för kidsen pga stilen. När det är precis tvärt om, det lär inte va en tonåring som spelar spelet då det i den åldern är barnsligt med "tecknad" stil. Skulle tro att målgruppen för detta spel är 25+ alla dagar.

Jo, tyvärr är det så, de flesta som kommenterar dåligt om detta spelet är troligtvis under 20 likaså, de vill ha crysis grafik i sina MMO's för att sedan efter ett par år grina om hur ful grafiken är jämfört med den nya generationens grafik medan de som spelar denna typen av spel fortfarande är nöjda med hur spelet ser ut, för den här typen av grafisk design dör inte ut lika fort som den som ska se "realistisk" ut.

Låt småbarnen kritisera grafiken i Wildstar/World of Warcraft, för jag är oerhört tacksam att slippa dem ingame.

Medlem

Med tanke på hur NCSoft stängde ner CoH/CoV (inte att, utan hur) så skulle jag nog inte ge mig på att spela något MMO som på något sätt är associerat med dem. Irriterade mig under hela tiden det spelet existerade, att de inte ens försökte marknadsföra det. Bästa communityn jag varit inblandad i och det enda MMO jag genuint uppskattat. (även om jag gillade att spela EVEo i två år)
Den communityn lever fortfarande, vilket är helt fantastiskt. Påminner om den än idag starka Star Wars Galaxies-gruppen.
...men att det ska vara så svårt att göra något helt annat som MMO. Fegt att ingen vågar satsa på det. Blev så himla besviken när SWTOR visade sig vara det mest generiska skitet jag stött på efter all sales pitch BS.

Medlem

MMO-genren behöver något riktigt, riktigt annorlunda som ändå är lättillgängligt för den breda massan. Kanske något utan fokus på våldsamheter och i samma anda som Second Life fast med handling och intriger, kanske i en futuristisk Sci-fi-miljö?

Medlem

Det enda som kan bli en hit och samla ihop folk igen är nog "Titan"... Får hoppas de fick lite glöd efter rebooten.

Skriv svar