Se miljöer från Outcast Reboot HD
Som han själv säger... månarna donn make no god darn SENS.
De kan ju iofs bygga in nån lore-grej om varför naturlagarna inte gäller för månarna, men... Det känns bränt. Och jag vet att månarna är klassiska för Outcast.
Men nu när det blir HD så ser man tydligare hur derp det är, det är som att se en åttiotalsfilm i bluray-utgåva. Man ser alla trådar och all latex helt plötsligt. Stuntmannen är uppenbarligen inte stjärnan. Etc
Som han själv säger... månarna donn make no god darn SENS.
De kan ju iofs bygga in nån lore-grej om varför naturlagarna inte gäller för månarna, men... Det känns bränt. Och jag vet att månarna är klassiska för Outcast.
Men nu när det blir HD så ser man tydligare hur derp det är, det är som att se en åttiotalsfilm i bluray-utgåva. Man ser alla trådar och all latex helt plötsligt. Stuntmannen är uppenbarligen inte stjärnan. Etc
Va?
Som han själv säger... månarna donn make no god darn SENS.
De kan ju iofs bygga in nån lore-grej om varför naturlagarna inte gäller för månarna, men... Det känns bränt. Och jag vet att månarna är klassiska för Outcast.
Men nu när det blir HD så ser man tydligare hur derp det är, det är som att se en åttiotalsfilm i bluray-utgåva. Man ser alla trådar och all latex helt plötsligt. Stuntmannen är uppenbarligen inte stjärnan. Etc
Det är ett spel, inte verklighet.
Sorry, jag ser nu vid omläsning att det jag själv skrev framstår som rätt suddigt. Fick mig ett gott skratt iallfall!
Men skam den som ger sig, kanske låg det något däri ändå? Vi försöker igen!
Va?
Mellan 0:16 och 1:08 pratar han om månarna, och han påpekar själv att det är "a little wierd" att molnen verkar passera kring/bakom månarna. Han tillägger också "...but it's a fantasy world", så det behöver ju inte vara logiskt. Det är ju, som påpekats ovan, ett spel. Och inte på riktigt.
Och som Luciphear säger ovan (jag måste hålla med ändå);
Älskar effekten att molnen slingrar sig omkring månarna. Skit i realism, häftigt är häftigt!
Min kommentar kom nog mer ur mitt intresse av astronomi och fysik. Jag noterade t.ex. från skuggan av den lilla månen på den stora att den måste vara fasligt nära. Deras rotation verkar inte heller logisk, och när molnen blandade sig i så blev det rena supralunära fysiken (en referens till Aristoteles)... Men skit samma. Sidospår på sidospår.
Den korta versionen lyder;
Det är ett spel, inte verklighet.
Just ja! Fan vad bäng jag är!
Känner spontant att vill de ragga pengar så bör de nog välja någon på företaget som är bättre på engelska och har bättre utrustning för ljudupptagning än en mic köpt på Jula för 30kr, kändes lagom oseriöst. Där med inte sagt att de är oseriösa men för någon som kanske inte vet vad outcast är sen tidigare eller inte vet vilka utvecklarna är så kan jag tänka mig att det uppstår en viss skepsis.
Kommer inte backa detta själv (har dock inget med videon att göra) och hade hellre sett att de gjort en uppföljare än en snordyr remake.
Känns som dom försöker glida på uppmärksamheten ifrån originalet för att tjäna lite snabba pengar. :/
Tyvärr kommer aldrig "wow-effekten" ifrån då Outcast var något nytt följa med remaken. Hade Outcast gjorts idag är jag inte så säker på att det hade blivit någon succé.
Nä, men det är väl samma sak med de flesta äldre actionspelen. Half-Life, exempelvis.
Outcast handlade om en sak för mig, atmosfär. Den var så fantasifull i när den kom och man hade inte sett något liknande innan. Voxel-motor hade ju använts innan men inte på det här sättet. Grafiken blev ju väldigt speciell och just landskapet var den stora dragningskraften i spelet.
Storyn var ju annars ganska typisk för sent 90/tidigt 00. Synd att det aldrig blev någon uppföljare som många väntade på.
Det här tror jag tyvärr inte ett dugg på...