Årets spel 2013

Medlem

Battlefield 4 är stabilt för mig nu. Kraschade jämnt förut. Nu inte en krasch på kanske 30 timmars speltid. Bf4 sp? Inte ens provat.

Medlem
Skrivet av Tompa8989:
Skrivet av Apministern:
Skrivet av Tompa8989:

Nu blir det total ignore på alla admins på detta forum iaf.

Hur man kan tycka att The Walking Dead är förra årets bästa spel där karaktärerna var så verklighetsfrånvarande, intrigerna var förutsägbara, händelserna vara framtvingade, röstskådespeleriet överskattat och valmöjligheterna flaskhalsade och inte ens ha med The Last of Us i år är för mig helt sinnessjukt och jag börjar fundera på om ni verkligen är lämpliga för speljournalistik...

Hade faktiskt tankar på att bli FZ-supporter nu när jag har ordentligt med pengar men den här listan gjorde att jag ändrade mig...Mycket besviken. I fortsättningen borde ni låta Leijonhufvud och Hallstan stå för hela GOTY-listan.

Haha, wait what. Så bara för att FZ inte tycker som du är betyder det att de inte är värda ditt stöd och är inkompetenta. Detta tycker du pågrund av något som är högst individuellt.

Ja det är väl så resten av samhället ser ut eller hur? Om du inte tycker att Folkpartiet har bra åsikter så stödjer du inte dom heller. Om jag tycker att FZ har personer som ''har rätt åsikter'' dvs älskar TWD och tycker att TLoU är överskattat och därför inte är värda min support så är det ju ganska rimligt.

För det första är det ganska dumt att jämföra Fz, en spelnyhetssida med ett politiskt parti. Ett politiskt partis åsikter förändrar ett lands utveckling medans FZ:s tycke om vad som är "Årets spel" förändrar....vad?. Ens val av exempelvis parti spelar större roll skalmässigt än ens support till en spelsida. Sedan så är FZ mer än bara vad de anser är Årets Spel. Tycker du inte om de nyheter de skriver? Tycker du inte om forum och andra aspekter av hela FZ? Begrunda du ditt hela tycke om FZ förtjänar din support eller ej på en så liten grej som "Årets Spel" som är precis vad jag redan sagt, ett sådant individuellt ämne där ingen har mer rätt en någon annan?


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Kollade upp förstaplatsen och räknade bort listan helt. Har själv spelat en del av årets Mario-lansering och det är verkligen inte GOTY-material imo. Känns precis som de senaste 10 årens Mario-spel och saknar utmaning i precis lika hög grad.

Medlem
Skrivet av Bennii:
Skrivet av Fleshcutter:

Fett kass lista!

Jag fattar inte riktigt tanken med den här typen av kommentarer. Det är en lista som FZ har diskuterat fram. Som allt annat bygger den på personliga åsikter. Skriv en egen lista om du vill presentera din åsikt.

Tanken är att han uttrycker sin åsikt. Detta är ett kommentarsfält. Problem?

Medlem

Gör ont i hela kroppen när nått som inte är pc kan få tillåtas vinna! Spel skall vinna inte barnvakter. Well nu finns ju inte gta5 än till pc så det kan ju tyvärr inte vinna


signatur

R.I.P The_maxx

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av IceMan:

Gör ont i hela kroppen när nått som inte är pc kan få tillåtas vinna! Spel skall vinna inte barnvakter. Well nu finns ju inte gta5 än till pc så det kan ju tyvärr inte vinna

Iceman förfasiken, släpp pc-sargen och kom med i matchen

För de som inte håller med om denna lista kan jag tipsa om skribenternas val, där enskilda personer på sajten får göra sig egen lista. Last of Us figurerar en del men även titlar du kanske inte ens känner till.


signatur
Medlem
Skrivet av henks:
Skrivet av Bennii:
Skrivet av Fleshcutter:

Fett kass lista!

Jag fattar inte riktigt tanken med den här typen av kommentarer. Det är en lista som FZ har diskuterat fram. Som allt annat bygger den på personliga åsikter. Skriv en egen lista om du vill presentera din åsikt.

Tanken är att han uttrycker sin åsikt. Detta är ett kommentarsfält. Problem?

Åsikter kan uttryckas på olika sätt.

Medlem

En av de sämre listorna jag har sett i år. Aja, gone home är iaf inte med.
Men förstår inte hur bioshock infinite ens hamnar på top 10, var nog ett av de sämre spelen jag spelade i år

Medlem

Efter alla upplevelser man haft, så finns det typ bara ett spel jag ser fram emot. The witcher 3


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem
Skrivet av marcus8958:

DmC kan väl ändå inte riktigt räknas in. Det är ett ok spel men fortfarande lång väg att gå innan det kommer ens i närheten av God of War, Dantes Inferno och Bayonetta. Ligger väl mer i klass med Lolipop Chainsaw rent spelmässigt.
Enda positiva över alla andra hack n slash är väl att spelet har stöd för Eyefinity / Nvidia surround vilket är rätt skönt när man hoppar in och ut ur limbo.

Skrivet av wallde:

Battlefiel 4? skämtar du eller... SKITKASS SPstory och multyplayern funkar väll fortfarande knappt?

Redan två som inte riktigt lyckades läsa sista stycket på mitt inlägg


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem
Skrivet av Apministern:
Skrivet av Tompa8989:
Skrivet av Apministern:
Skrivet av Tompa8989:

Nu blir det total ignore på alla admins på detta forum iaf.

Hur man kan tycka att The Walking Dead är förra årets bästa spel där karaktärerna var så verklighetsfrånvarande, intrigerna var förutsägbara, händelserna vara framtvingade, röstskådespeleriet överskattat och valmöjligheterna flaskhalsade och inte ens ha med The Last of Us i år är för mig helt sinnessjukt och jag börjar fundera på om ni verkligen är lämpliga för speljournalistik...

Hade faktiskt tankar på att bli FZ-supporter nu när jag har ordentligt med pengar men den här listan gjorde att jag ändrade mig...Mycket besviken. I fortsättningen borde ni låta Leijonhufvud och Hallstan stå för hela GOTY-listan.

Haha, wait what. Så bara för att FZ inte tycker som du är betyder det att de inte är värda ditt stöd och är inkompetenta. Detta tycker du pågrund av något som är högst individuellt.

Ja det är väl så resten av samhället ser ut eller hur? Om du inte tycker att Folkpartiet har bra åsikter så stödjer du inte dom heller. Om jag tycker att FZ har personer som ''har rätt åsikter'' dvs älskar TWD och tycker att TLoU är överskattat och därför inte är värda min support så är det ju ganska rimligt.

För det första är det ganska dumt att jämföra Fz, en spelnyhetssida med ett politiskt parti. Ett politiskt partis åsikter förändrar ett lands utveckling medans FZ:s tycke om vad som är "Årets spel" förändrar....vad?. Ens val av exempelvis parti spelar större roll skalmässigt än ens support till en spelsida. Sedan så är FZ mer än bara vad de anser är Årets Spel. Tycker du inte om de nyheter de skriver? Tycker du inte om forum och andra aspekter av hela FZ? Begrunda du ditt hela tycke om FZ förtjänar din support eller ej på en så liten grej som "Årets Spel" som är precis vad jag redan sagt, ett sådant individuellt ämne där ingen har mer rätt en någon annan?

Din röst påverkar inte hur landet styrs överhuvudtaget så nej, det valet är inte större än t.ex om man väljer att stödja en spelsida. Och ja, vissa nyheter är bra och uppenbarligen så pass mycket att jag funderade på att bli supporter men iom detta så förstår jag att jag har en annan smak än FZ redaktionen och väljer då att inte stödja dessa åsikter med min plånbok. Och jag tycker inte att det är en liten grej, objektivt så är The Last of Us ett bättre spel än 7 av spelen på listan. Storymässigt, grafikmässigt och spelfunktionsmässigt. Det är inte subjektivt. Vissa saker är rent objektiva och därför anser jag att The Last of Us förtjänar att vara med på listan. Det är inte det, och då väljer jag att inte bli FZ supporter för tillfället. Om Leijonhufvud får bestämma nästa år kanske jag blir det då.

Medlem

Alltid kul att se vilka spel folk anser vara årets spel. Själv hade jag inte placerat GTA V på listan ens, för mig var det nog årets sämsta spelupplevelse. Mest på grund av att det var för många buggar som gjorde det ospelbart.

Medlem

Är det bara jag som reflekterat lite över att FZ -alltid- enbart har en mängd 30+ snubbar i sina videor? Jag menar, för att vara den datorspelswebbsajt som vurmar mest om jämställdheten så klingar det falskt.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem

Håller med vissa val av spel men att inte ens ha med Last of Us känns lite märkligt.

6 spel av 10 på den här listan fick 4/5 i recensionerna medans Last of Us fick en 5a. Har ni ändrat uppfattning om spelet eller vad ligger till grund bakom beslutet att inte inkludera det?

Skrivet av Fredrik Eriksson:

Att det skulle bli en diskussion om the Last of Us kunde jag se lång väg. Problemet är att ingen av redaktörerna gillade det sådär extremt mycket, och jag håller med om att det var överskattat. Därför föll det bort.

Men så är ju dessa listor just detta: subjektiva. Att vi tycker annorlunda tar inte ifrån er era fantastiska spelupplevelser. Och ni får, som sagt, chansen att rösta fram läsarnas GOTY på nyårsafton. Gör det.

Varför ger ni ett spel som ni inte gillar extremt mycket en 5a isåfall? Hade Johan Hallstan ingen medverkan i nomineringarna till GoTY?


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av IceMan:

Gör ont i hela kroppen när nått som inte är pc kan få tillåtas vinna! Spel skall vinna inte barnvakter. Well nu finns ju inte gta5 än till pc så det kan ju tyvärr inte vinna

Iceman förfasiken, släpp pc-sargen och kom med i matchen

För de som inte håller med om denna lista kan jag tipsa om skribenternas val, där enskilda personer på sajten får göra sig egen lista. Last of Us figurerar en del men även titlar du kanske inte ens känner till.

Jag äger väldigt många konsoler de vet du
Men grejen är att FragZone.se är en PC site med hjärtat ifrån Quake! Jaja tider förändras osv.. men jag ställer mej hos dom som blundar och vägrar acceptera att tiden har sin gång

många här har nämnt Last of Us, jag har sj ej testat detta. Men det verkar som på folk att det är värt att spelas!


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Dom enda spelen jag skulle kunna säga att jag inte tycker ska vara med på en 2012 top 10 lista är då bioshock infinite riktigt urdålig uppföljare, och assasins creed black flag *gillar förvisso inte serien alls* men har ändå spelat det och led varenda minut.

Redaktör
Skrivet av fisk:

Är det bara jag som reflekterat lite över att FZ -alltid- enbart har en mängd 30+ snubbar i sina videor? Jag menar, för att vara den datorspelswebbsajt som vurmar mest om jämställdheten så klingar det falskt.

Din bild av vad FZ vurmar för är inte tillräckligt för att få någon av alla oss 2,5 fast anställda (män, över 30) att säga upp sig och lämna plats för en kvinna. (I just dessa filmer är det vi som medverkar.) För övrigt: http://vimeo.com/79381241


signatur
Redaktör
Skrivet av 4liv3:

Håller med vissa val av spel men att inte ens ha med Last of Us känns lite märkligt.

6 spel av 10 på den här listan fick 4/5 i recensionerna medans Last of Us fick en 5a. Har ni ändrat uppfattning om spelet eller vad ligger till grund bakom beslutet att inte inkludera det?

Skrivet av Fredrik Eriksson:

Att det skulle bli en diskussion om the Last of Us kunde jag se lång väg. Problemet är att ingen av redaktörerna gillade det sådär extremt mycket, och jag håller med om att det var överskattat. Därför föll det bort.

Men så är ju dessa listor just detta: subjektiva. Att vi tycker annorlunda tar inte ifrån er era fantastiska spelupplevelser. Och ni får, som sagt, chansen att rösta fram läsarnas GOTY på nyårsafton. Gör det.

Varför ger ni ett spel som ni inte gillar extremt mycket en 5a isåfall? Hade Johan Hallstan ingen medverkan i nomineringarna till GoTY?

Betyg sätts av en person, årsbästalistan vaskas fram från åsikterna från ett tiotal skribenter. Vilket betyg spelet fick är i teorin oviktigt för årsbästalistan.


signatur
FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Tompa8989:

Och jag tycker inte att det är en liten grej, objektivt så är The Last of Us ett bättre spel än 7 av spelen på listan. Storymässigt, grafikmässigt och spelfunktionsmässigt. Det är inte subjektivt.

Snälla Tompa8989, det tre aspekter du nämner är inte något vars kvalitet kan bedömas objektivt. Det är enbart preferenser som värdesätter kvaliteten på story, grafik och funktioner. Det beror helt på vad du personligen är ute efter, vad du finner som bra och vad du finner som dåligt. De två förstnämnda är därtill konstnärliga aspekter (varefter ditt påstående att dess kvalitet skulle kunna bedömas "objektivt" är direkt löjeväckande).

Meddela mig gärna vilket spel, oavsett år, som har allra bäst story, vilket som har bäst grafik och vilket som har bäst funktioner. Eftersom detta tydligen går att avgöra objektivt antar jag att du har full koll, så man slipper behöva bekymra sig om folks åsikter då de tydligen är helt irrelevanta vid bedömning av konst.

"Storyn är objektivt sett bättre". Herregud.

Inaktiv
Skrivet av Tompa:
Skrivet av 4liv3:

Håller med vissa val av spel men att inte ens ha med Last of Us känns lite märkligt.

6 spel av 10 på den här listan fick 4/5 i recensionerna medans Last of Us fick en 5a. Har ni ändrat uppfattning om spelet eller vad ligger till grund bakom beslutet att inte inkludera det?

Skrivet av Fredrik Eriksson:

Att det skulle bli en diskussion om the Last of Us kunde jag se lång väg. Problemet är att ingen av redaktörerna gillade det sådär extremt mycket, och jag håller med om att det var överskattat. Därför föll det bort.

Men så är ju dessa listor just detta: subjektiva. Att vi tycker annorlunda tar inte ifrån er era fantastiska spelupplevelser. Och ni får, som sagt, chansen att rösta fram läsarnas GOTY på nyårsafton. Gör det.

Varför ger ni ett spel som ni inte gillar extremt mycket en 5a isåfall? Hade Johan Hallstan ingen medverkan i nomineringarna till GoTY?

Betyg sätts av en person, årsbästalistan vaskas fram från åsikterna från ett tiotal skribenter. Vilket betyg spelet fick är i teorin oviktigt för årsbästalistan.

Får man vara nyfiken och fråga om Guacamelee och Metro Last Light överhuvudtaget diskuterades som kandidater? För mig personligen är dessa två tillsammans med Tomb Raider årets tre bästa spel (av de jag hunnit lira hittills) och just Guacamelee har jag knappt sett på någon Top 10 hittills på alla de spelsidor jag besöker (MLL förstår jag ratas pga. Ranger Mode-DLCet)

Redaktör
Skrivet av anon_98854:
Skrivet av Tompa:

Betyg sätts av en person, årsbästalistan vaskas fram från åsikterna från ett tiotal skribenter. Vilket betyg spelet fick är i teorin oviktigt för årsbästalistan.

Får man vara nyfiken och fråga om Guacamelee och Metro Last Light överhuvudtaget diskuterades som kandidater? För mig personligen är dessa två tillsammans med Tomb Raider årets tre bästa spel (av de jag hunnit lira hittills) och just Guacamelee har jag knappt sett på någon Top 10 hittills på alla de spelsidor jag besöker (MLL förstår jag ratas pga. Ranger Mode-DLCet)

Båda fanns med som förslag, ja.


signatur
Medlem
Skrivet av Jonrei:

Super Mario med i listan?!?! Alltså världens mest mjölkade spelserie, överskattad för den delen med.

Håller med Lasrod. Last of Us borde ju slå ut Super Mario...

Sad day, very sad day indeed.

Mjölkat kanske, men när Nintendo lägger energi på de spelen (vilket jag inte tycker alltid sker) så är det fortfarande bland de mest kreativa spelen som finns även efter alla dessa år.

Medlem
Skrivet av Tompa8989:
Skrivet av Itchy1:

Det jag tycker är skumt att inte ens Last Of Us finns med på listan

Det tycker alla normalbegåvade spelare

Ä det bara dem som är mer begåvade än normalt som förstår att FZ-redaktionen inte gillade det spelet?

Medlem

Hmm sådana här listor är och kommer alltid vara subjektiva och ingen ultimat sanning. Tycker den verkar ok även om jag gärna sett att Bioshock tagits bort. Årets största besvikelse tyvärr. Inget dåligt spel men bara sämre än Bioshock 1. Min största spelupplevelse 2014 är State of Decay. Hoppade på detta under Steam rean - grymt kul och hyfsat originellt!

Medlem

Skulle vara väldigt intressant och få höra varför ett spel som tex tomb raider fick en plats på denna ärofylda lista men inte ett spel som tex the last of us.

Medlem

1: The last of us
2: Gta5
3: Super mario 3d world
4:Tomb raider

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Tompa8989:

Och jag tycker inte att det är en liten grej, objektivt så är The Last of Us ett bättre spel än 7 av spelen på listan. Storymässigt, grafikmässigt och spelfunktionsmässigt. Det är inte subjektivt.

Snälla Tompa8989, det tre aspekter du nämner är inte något vars kvalitet kan bedömas objektivt. Det är enbart preferenser som värdesätter kvaliteten på story, grafik och funktioner. Det beror helt på vad du personligen är ute efter, vad du finner som bra och vad du finner som dåligt. De två förstnämnda är därtill konstnärliga aspekter (varefter ditt påstående att dess kvalitet skulle kunna bedömas "objektivt" är direkt löjeväckande).

Meddela mig gärna vilket spel, oavsett år, som har allra bäst story, vilket som har bäst grafik och vilket som har bäst funktioner. Eftersom detta tydligen går att avgöra objektivt antar jag att du har full koll, så man slipper behöva bekymra sig om folks åsikter då de tydligen är helt irrelevanta vid bedömning av konst.

"Storyn är objektivt sett bättre". Herregud.

http://abigailn63.files.wordpress.com/2012/12/haters-gonna-ha...

Medlem

Nej, den här listan misslyckades ni helt med enligt mig...

Hur kan man ha Walking dead som årets spel förra året, men inte ens ha med Last of us i en topp 10-lista i år? Sen Wolf among us på andraplats? Det är ju inte ens ett helt spel än. Ska vi bara rangordna spel efter det första kapitlet nu?

Medlem
Skrivet av snurrfint:
Skrivet av Tompa8989:
Skrivet av Itchy1:

Det jag tycker är skumt att inte ens Last Of Us finns med på listan

Det tycker alla normalbegåvade spelare

Ä det bara dem som är mer begåvade än normalt som förstår att FZ-redaktionen inte gillade det spelet?

http://www.offroadfinance.com/wp-content/uploads/2012/10/364_...

Medlem

Ja, det var en hel del spel som jag inte har spelat ännu och kanske aldrig kommer att göra det heller. Undrar varför?!

Iceman sen är ju Fragzone PC sajten död. Länge leve FZ spelsajten för alla format.


signatur

Acta Non Verba - Verba Non Acta

Skriv svar