Dice ska åtgärda problemen i Battlefield 4

Medlem

När patchen är klar släpps den väl som Battlefield 5.

Medlem

Ge tillbaka mina pengar istället!


signatur

i7 920 2.66ghz @3.8ghz, Gigabyte GTX 680 2GB OC SLI, 12GB DDR3 1600mhzmem, Samsung 830 256GB,GA-EX58-UD4P motherboard, 3x24 Asus Vw246"

Medlem

Så jävlia löjligt med dubbel exp som nån form av kompensation. Det kostar inte Dice / EA en endaste krona och med tanke på hur mycket pengar de "stulit" från oss borde vi fan få ordentlig kompensation

Valfritt spel på origin eller liknande

Inaktiv

[/quote]
va? jag kan binda alla mina musknappar utan problem.
du vet att det är en separat kolumn för mousebindings va? :)[/quote]

Tack, nu fungerar det faktiskt^^


signatur

Förövrigt anser jag att Red Dead Redemption skall släppas till PC.

Medlem

Och alla här verkar övertygade om att detta är DICE fel?

Ni kanske ska testa att tänka på hur marknaden fungerar... Det skulle kanske kunna vara som så att EA tvingar ut titlarna trots att DICE inte hinner färdigställa allt som dom förmodligen så gärna själva vill?

Jag är övertygad om att utvecklarna (nåja de flesta iaf) vill ha en perfekt produkt på marknaden redan vid lansering och jobbar stenhårt utefter en deadline som dom fått från EA.

Givetvis kan DICE säga att dom inte hunnit klart det eller det.. men det kostar nog mer än det smakar och då är det bättre att gilla läget och jobba på fixarna efter lansering istället!

Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Har tvekat till att köpa spelet på grund av just detta.
Kan få det för 222:- (nedladdningsbar kod) så.. vi får se.

var? Inte för att jag behöver det själv, men jag har en polare som jag försöker värva!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Är det bara jag som tycker att Dice får lite väl mycket skit? Jag är den första på att skiva under på att bf 3 och 4 har sin problem och buggar, men vilket trippel a spel har inte det nu för tiden ? GTA V, Rome 2, company of heros 2, diablo 3 är några jag kan komma på så här på rak arm.
Varför har det blivit så här ? Eller var det mycket buggar förr också (jag kommer faktiskt inte ihåg ) och vi har blivit mer kräsna nu ?
Med detta sagt så ska det ju absolut inte behöva vara så här, bf4 borde inte ha dessa buggar och problem . Vi kan bara hoppas att vi slipper dessa saker i framtiden och att dom löser problemen som finns nu. Man kan hoppas iaf

Medlem

Mycket är EAs fel att tvingade spelet att bli färdigt i förtid. EA är så jävla pengar kåta.

Medlem

BF3 har precis kommit ur beta och BF4 har precis gått från alpha till beta.


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Medlem
Skrivet av Json_81:

BF3 har precis kommit ur beta och BF4 har precis gått från alpha till beta.

Har inte vågat köpa BF4 än pga. att jag tycker BF3 fungerar så bra just nu hehe.

Inaktiv
Skrivet av tonflo:

Och alla här verkar övertygade om att detta är DICE fel?

Ni kanske ska testa att tänka på hur marknaden fungerar... Det skulle kanske kunna vara som så att EA tvingar ut titlarna trots att DICE inte hinner färdigställa allt som dom förmodligen så gärna själva vill?

Jag är övertygad om att utvecklarna (nåja de flesta iaf) vill ha en perfekt produkt på marknaden redan vid lansering och jobbar stenhårt utefter en deadline som dom fått från EA.

Givetvis kan DICE säga att dom inte hunnit klart det eller det.. men det kostar nog mer än det smakar och då är det bättre att gilla läget och jobba på fixarna efter lansering istället!

Dock så står DICE som utvecklare av spelet. Dom har ansvaret att spelet ska fungera.

Medlem

hahahaha

dice har tappat sin själ, de gör klonad call of duty och har mage att kalla det battlefield?

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av tonflo:

Och alla här verkar övertygade om att detta är DICE fel?

Ni kanske ska testa att tänka på hur marknaden fungerar... Det skulle kanske kunna vara som så att EA tvingar ut titlarna trots att DICE inte hinner färdigställa allt som dom förmodligen så gärna själva vill?

Jag är övertygad om att utvecklarna (nåja de flesta iaf) vill ha en perfekt produkt på marknaden redan vid lansering och jobbar stenhårt utefter en deadline som dom fått från EA.

Givetvis kan DICE säga att dom inte hunnit klart det eller det.. men det kostar nog mer än det smakar och då är det bättre att gilla läget och jobba på fixarna efter lansering istället!

Dock så står DICE som utvecklare av spelet. Dom har ansvaret att spelet ska fungera.

Om det vore så enkelt... deadlines måste följa annars får det stora konsekvenser.. så antingen släpps spelet ej färdigutvecklat eller så får företaget en stor ekonomisk smäll som kanske äventyrar hela företaget?

Hade DICE varit självständigt hade 100% av ansvaret legat på dom!

Medlem
Skrivet av henkka:

Kul att veta att anställda på DICE bygger in fördelar i spelet åt dem själva som de sen använder när de spelar online...

Ännu ett skäl till att inte köpa skiten (något jag bestämde mig för redan efter fiaskot BF3).

Inte nog med det, de små fanskapen får ju sitta och öva på spelet under hela utvecklingstiden, långt före betan ens en gång! Nej usch, fusk, jag ska sitta här och tjura istället!

Medlem
Skrivet av JohntE:

Tänk om man gjorde klart spelen innan man släppte dom...

Tänk om de som gnällde visade sina egna spelskapande kunskaper och skapade ett spel som var 100% buggfritt, inte hade några som helst crashar och dessutom var så spelbart att de sålde guld.

Medlem

FZ --- Ni måste verkligen ta ert ansvar här och ta med ofärdigheter som ett större minus i era recensioner. Om det kraschar 2 ggr i timmen och att där finns otaliga buggar som försämrar spelupplevelsen så förtjänar inte ett spel 4/5. Snarare 2/5- tills de fixat skiten.

För övrigt är det bra att ni uppmärksammar problemen utanför recensionen också.

Medlem
Skrivet av tonflo:

Och alla här verkar övertygade om att detta är DICE fel?

Ni kanske ska testa att tänka på hur marknaden fungerar... Det skulle kanske kunna vara som så att EA tvingar ut titlarna trots att DICE inte hinner färdigställa allt som dom förmodligen så gärna själva vill?

Jag är övertygad om att utvecklarna (nåja de flesta iaf) vill ha en perfekt produkt på marknaden redan vid lansering och jobbar stenhårt utefter en deadline som dom fått från EA.

Givetvis kan DICE säga att dom inte hunnit klart det eller det.. men det kostar nog mer än det smakar och då är det bättre att gilla läget och jobba på fixarna efter lansering istället!

Dice sålde sig till EA helt frivilligt och Dice bör stå gör kvalitén på sina produkter, kanske återfå till 3 års utvecklingstid för att spelen ska få märkbara, stora skillnader, inte småsaker som en expansion av den gamla skolan eller en mod kunde fixat...
Nå, det är hur som helst i slutenden spelarnas fel, alla som fortsätter köpa trasiga spel, som fortsätter betala flera hundra för season pass/premium inann de ens vet om spelet går att spela...
Helt seriöst, recensenterna har också ett stort ansvar att påpeka när spel är buggigs, även svenskutvecklade AAA-spel! De bör också påpeka ev. Pay 2 din element som inte hör hemma i fullprisspwl, se bara ryse och forza 5, sådant ska omnämnas och påverka betyget på spelet då det drar ner spelupplevelsen.

Medlem

En sak jag finner skrämmande är hur många som fuskar i bf4 (och alla online spel förövrigt)


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

BF4 är verkligen ett underhållande spel, men det några krascher och grejjer. så det var därför man hade x2 xp!

Inaktiv

DICE SERIÖSA?DOM SKA INTE ENS BEHÖVA MOTIVERA DETTA:down:

Medlem

EA - When quality doesn't matter. Finns ingen möjlighet för Dice att hoppa av EA tåget?

Inaktiv
Citat:

Faktum är att vi är så seriösa att hela teamet jobbar på att stabilisera spelet, Karl Magnus Troedsson via Battlefield-bloggen.

Att ni inte var seriösa under själva utvecklingen av spelet, har vi ju verkligen fått svar på nu.

Citat:

Som plåster på såren bjuder de på dubbla erfarenhetspoäng

Vad hjälper dubbla erfarenhetspoäng för de som inte kan spela p g a krascher och dylikt? /facepalm
Själv fick man så dålig eftersmak av allt. Att jag inte rört spelet sen release.

Medlem
Medlem

Blir det inte ännu mer frustration att inte kunna spela nu då?? Som att bjuda biobesökare på extra popcorn när de blivit fast i lobbyn medans filmen spelar. Apropå det: Borde inte någon göra en sketch om hur det skulle vara om EA (och många andra spelföretag) gav sig in i filmindustrin.. Folk får vänta en timme i lobbyn även fast filmen skulle ha börjat och blir sen utkastade till lobbyn igen mitt i filmen, filmens specialeffekter är inte färdiga men de lovar att åtgärda det senare, vill man ha en stol att sitta på får man betala extra, filmen är märkbart inspelad för att var 2 och en halv timme men den tar slut efter 70min. Vill man veta mer om vad som hände får man betala extra för mer scener..


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Medlem

Sopnedkastet EA har gjort det igen?

(Analogin är inte klockren eftersom Battlefield inte gick till EA för att det var dåligt spel)

Medlem

Så i spelbranchen anses man vara seriös om man inte påbörjar ett nytt projekt förrän man slutfört det nuvarande? I de flesta andra brancher kallas det "normalt"...


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Medlem
Skrivet av JohntE:

Tänk om man gjorde klart spelen innan man släppte dom...

Kunde inte hålla med mer , hur fan kan de släppa nått där de MÅSTE ha vetat att där är större fel......det är helt omöjligt att de inte upptäckt ljud som förvinner och krasher som kommer allt för ofta.

Medlem
Skrivet av henkka:

Kul att veta att anställda på DICE bygger in fördelar i spelet åt dem själva som de sen använder när de spelar online...

Ännu ett skäl till att inte köpa skiten (något jag bestämde mig för redan efter fiaskot BF3).

Tyvärr så fanns det redan i BF3 DICE only saker de kunde spela med. Men här finns det ju t.o.m saker som spelet skyltar med som aldrig går att låsa upp. Nice way to use the UI

Medlem
Skrivet av GladiumMiles:
Skrivet av henkka:

Kul att veta att anställda på DICE bygger in fördelar i spelet åt dem själva som de sen använder när de spelar online...

Ännu ett skäl till att inte köpa skiten (något jag bestämde mig för redan efter fiaskot BF3).

Skrivet av henkka:

Kul att veta att anställda på DICE bygger in fördelar i spelet åt dem själva som de sen använder när de spelar online...

Ännu ett skäl till att inte köpa skiten (något jag bestämde mig för redan efter fiaskot BF3).

Skrivet av henkka:

Kul att veta att anställda på DICE bygger in fördelar i spelet åt dem själva som de sen använder när de spelar online...

Ännu ett skäl till att inte köpa skiten (något jag bestämde mig för redan efter fiaskot BF3).

Håller med, i BF4 hade alla DICE anställda 20x till vissa sniper rifles. Visst det är dem som har gjort spelet men måste man få en massa fördelar och för det?

Ursäkta mig om jag låter lite för på här.. men har du ens spelat battlefield 4 överhuvudtaget? Alla sniperrifels har 20x samt 40x scopes. Däremot så är det uppgraderingar som typ 3x till ett gäng pistoler, andra färger som typ kålsvart, samt combas som ljuddämpare, lampa, lasersikte + annat. Lite mer custom vapen än vi dödliga.

hmm så alla matcher man kan genomföra mellan den 28 till den 5 december men det finns ju bara ett jävla problem man kan ju inte ens starta spelet utan att det krashar eller att man sitter i en loading screen i 3 år

Skriv svar