Dualshock 4 fungerar i Windows

Robot
Medlem
Dualshock 4 fungerar i Windows

Ow?!
Det lät ju inte helt fel!

Fast jag tänker aldrig köpa en kontroll till PC ändå, totalt onödigt ju

Medlem

Sedan jag köpte en 360 dosa till datorn har jag nästan aldrig spelat med mus och tbord, förutom till vissa fps titlar som tex BF3.
Bästa köpet jag gjort, bara luta sig tillbaka och mysa med ett fint SP spel. Ibland lägger jag mig i soffan och startar projektorn och spelar också.
Bästa av båda världar

Medlem

Gött!


signatur

Nämen!

Medlem

Kommer det att finnas drivrutiner för bluetooth också?
Vore toppen till min emulatormaskin i så fall

(så man slipper 3dje partsprogram för sånt)


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem
Medlem
Skrivet av totte1015:

Ow?!
Det lät ju inte helt fel!

Fast jag tänker aldrig köpa en kontroll till PC ändå, totalt onödigt ju

Jag inte riktigt hålla med. Det finns flertalet spel som, medan de är bäst på PC, ändå fungerar överlägset bäst med kontroll. Batman-spelen, Assassin's Creed-spelen, plus många många fler. Idag känns det nästan självklart att ha en bra kontroll som komplement till mus och tangentbordet.

Hemma här blandas det friskt de emellan beroende på spel.

Medlem

Playstation4 är verkligen den perfekta spelkonsolen nu

Medlem

kontrollen är såå obekväm imo, så nej tack.


signatur

Lite Dyrare Lite Finare

Medlem
Skrivet av totte1015:

Ow?!
Det lät ju inte helt fel!

Fast jag tänker aldrig köpa en kontroll till PC ändå, totalt onödigt ju

Så du spelar bara RTS och FPS?

I stort sett alla andra spel är tangentbord och mus ett stort handikapp och gör spelen mer eller mindre tråkiga att spela med dålig styrning.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av 92_slayer:

kontrollen är såå obekväm imo, så nej tack.

Hur vet du det? Har du redan testat den?


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem
Skrivet av totte1015:

Ow?!
Det lät ju inte helt fel!

Fast jag tänker aldrig köpa en kontroll till PC ändå, totalt onödigt ju

Som det ser ut idag så är handkontroll ett måste till PC. Få spel skräddarsys för tangentbord och mus. Oftast handlar det då om exklusiva PC-titlar. Min 360-kontroll har varit räddaren i nöden flera gånger under denna generation av portar. Vissa spel har varit helt ospelbara med tangentbord och mus.

Inaktiv

Jag ser fram emot att få krama en XBOX: ONE handkontroller (har inte tänkt köpa en framtida konsol) med det sagt bör de nämnas att kontrollen kommer att sakna pc-stöd till och med Q1 2014.

Medlem

ja som att det skulle vara något nytt? om vi vill så kan allt funka det är därför pc är så bra

Medlem
Skrivet av 92_slayer:

kontrollen är såå obekväm imo, så nej tack.

Har du testat PS4 - kontrollen?
Den är ju hur skön som helst! Om du inte visste det så är den helt omgjord gentemot Dual Shock 3.

Medlem
Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av totte1015:

Ow?!
Det lät ju inte helt fel!

Fast jag tänker aldrig köpa en kontroll till PC ändå, totalt onödigt ju

Som det ser ut idag så är handkontroll ett måste till PC. Få spel skräddarsys för tangentbord och mus. Oftast handlar det då om exklusiva PC-titlar. Min 360-kontroll har varit räddaren i nöden flera gånger under denna generation av portar. Vissa spel har varit helt ospelbara med tangentbord och mus.

I många fall kvittar det hur optimerat det är. Spel som t.ex Assassin's Creed 3 blir alltid bättre med en kontroll, medan spel som Starcraft 2 alltid blir bättre med mus och tangentbord.

Sedan finns det förstås de som aldrig hållt i en kontroll och vägrar skaffa en

Medlem

Detta var en trevlig nyhet!

Medlem

Schyst att dem fixa det på en gång, dock har jag aldrig gillat ps kontrollerna. Känns som att dem är gjorda primärt för folk med små händer. Kan inte spela mer än en timma max med dualshock 2/3 innan det blir rejält obekämt.

Skrivet av marcus8958:
Skrivet av totte1015:

Ow?!
Det lät ju inte helt fel!

Fast jag tänker aldrig köpa en kontroll till PC ändå, totalt onödigt ju

Så du spelar bara RTS och FPS?

I stort sett alla andra spel är tangentbord och mus ett stort handikapp och gör spelen mer eller mindre tråkiga att spela med dålig styrning.

Finns ju hur många genres och spel som helst som lämpar sig bra/bäst på mus&tangentbord. Tps, rpg, strategi, turbaserade spel, peka och klicka spel, simulator, platformspel/topdown spel där man kan sikta fritt (ex Trine, Renegade Ops) osv.

Kan förstå att man kan föredra gamepads, fightingsticks, wheel, joysticks i vissa genres, men det är ju inget måste direkt för att kunna få ett brett spelutbud.

Inaktiv

Jag vill passa på att tipsa alla att Dualshock 3 redan fungerar utmärkt med PC med hjälp av ett tredjepartsprogram vid namn MotionInJoy. Väldigt lätt att använda. När man väl installerat programmet är det bara att koppla in dosan med usb (eller BT-dongel) så känner programmet av dosan sen väljer man profilen xbox360 istället för ps3 så tror datorn att det är en x360dosa och det fungerar felfritt till gta4, skyrim, grid2, magicka och alla andra spel som har stöd för xboxdosan. Rumble funkar också. Nämde jag att det är gratis? googla motioninjoy NU för att komma igång.

Medlem
Skrivet av Gameboy:

Playstation4 är verkligen den perfekta spelkonsolen nu

Och detta inlägg känns som väldigt off . Men kul att folk blir nöjda


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av Gameboy:

Playstation4 är verkligen den perfekta spelkonsolen nu

Konsolen är ju inte ens släppt än, du kanske ska låta sony dra ner gylfen först och se vad du verkligen får, innan du går ner på knä...

Men tja det är väl lätt att kalla den för den perfekta konsolen, om man nu bara glömmer bort den tid då konsolerna var bra på riktigt (Atari2600, nes, snes, neogeo...), och istället jämför PS4:an med dem enda "moderna" konkurrenterna, dvs Wii U och Xbox One.

Men det är ju som att vinna plockepinn mot en giraff och en flodhäst.

Allt som krävdes annars att peta bort ps4 från sin patetiska winner by default placering, vore ju om det fanns en konsol som hade en någerlunda vettig standard, som man tycker hade kunna förvänta sig finnas idag.

En konsol där man fortfarande kan lira gratis online på, stödjer gamla spel och gamepads, där spelen inte kostar skjortan, där man kan välja sin hårdvara, ställa in så man slipper lira i 30fps, en kontroller mer lämpad för dagens spel osv. Men något sådan kommer väl aldrig finnas...

ELF
Medlem

Tror det lutar åt XBone kontrollen, men får väl pilla på båda innan jag bestämmer mig.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Kul för de som gillar DS, själv tycker jag de ligger obekvämt i händerna så jag fortsätter nog med xbox kontroller.

Medlem

Lätt köp om min 360 kontroll någonsin går sönder

Medlem

Inte så att det är omöjligt att använda en PS3 kontroll nu för tiden, men officiellt stöd är alltid positivt.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem

Fyfan va nice, äntligen kan man även plugga i sin playstation-kontroll i sin pc, jag har nästan övervägt att skaffa en xbox-kontroll bara för att kunna spela nått spel på pcn men nu slipper jag, måste bara köpa en ps4 först.


signatur
Medlem
Skrivet av Sapiens:

Schyst att dem fixa det på en gång, dock har jag aldrig gillat ps kontrollerna. Känns som att dem är gjorda primärt för folk med små händer. Kan inte spela mer än en timma max med dualshock 2/3 innan det blir rejält obekämt.

Skrivet av marcus8958:
Skrivet av totte1015:

Ow?!
Det lät ju inte helt fel!

Fast jag tänker aldrig köpa en kontroll till PC ändå, totalt onödigt ju

Så du spelar bara RTS och FPS?

I stort sett alla andra spel är tangentbord och mus ett stort handikapp och gör spelen mer eller mindre tråkiga att spela med dålig styrning.

Finns ju hur många genres och spel som helst som lämpar sig bra/bäst på mus&tangentbord. Tps, rpg, strategi, turbaserade spel, peka och klicka spel, simulator, platformspel/topdown spel där man kan sikta fritt (ex Trine, Renegade Ops) osv.

Kan förstå att man kan föredra gamepads, fightingsticks, wheel, joysticks i vissa genres, men det är ju inget måste direkt för att kunna få ett brett spelutbud.

Att spela RPGn som Diablo 3 med mus och tangentbord är lite som att spela FPS med gamepad. Det går men är inte lika trevligt som motsvarande.
Har man möjlighet att växla mellan tbord och gamepad så ser jag ingen orsak att inte göra det.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

I love you PS4!!!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av snoeppen:

Fyfan va nice, äntligen kan man även plugga i sin playstation-kontroll i sin pc, jag har nästan övervägt att skaffa en xbox-kontroll bara för att kunna spela nått spel på pcn men nu slipper jag, måste bara köpa en ps4 först.

Går att använda Dualshock 3 till PC om du använder dig av programmet DS3 Tool.

Emulerar dosan till en 360-dosa så du får samma funktioner men med en Dualshock istället.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

12
Skriv svar