Snart kan du dela Steam-bibliotek med familj och vänner

Medlem

Om försäljningen ökar blir alla glada. Om försäljningen minskar så lär detta försvinna.

Medlem

Det är väldigt kul att se alla ignoranta påhopp på Microsoft. Denna feature gillade alla. Det var DLCt som kom med som folk var upprörda över. Erat "hat" för Microsoft är nu bara irrationellt.

Medlem

In the beginning there were no games...

...Only bones...
.
.
.
and a PS3...

...but no games.
.
.
.
It was dark times.... But then! Two galaxies collided

.
.
.
...and forge together what we now know as The Gabe.

Gabe looked at the people down at the earth...
.
.
.
He saw their struggle...
.
.
.
Their suffering...
.
.
So he said...
.
.
.

-You get a game! And YOU get a game And YOU get game...
.
.
.

Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah!
.
.
.

-My work here is done...
.
.
.
The End

Inaktiv

Visst visst det är väl bra men man kan ju ändå inte spela samtidigt så detta gör man ju redan i praktiken ändå. Jag lånar min brorsas och polarnas steamkonton då och då om jag vill spela något spel de har. Eller?

Men sure, tummen upp ändå. Man kan ju låna ut biblioteket till mer folk som man kanske inte skulle ge ut lösenordet till annars.

ELF
Medlem
Skrivet av neohasse:

R.I.P Singleplayer-games.

Vi har ju som tur är CDPR som förstår sig på oss gamers.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

SM i gif


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Låt oss säga att jag lånar ut ett spel med multiplayer, Cod eller CS t ex. Om min dumfan till vän åker dit för fusk, blir bara han bannad då eller kommer jag få smaka på banhammern med?


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av neohasse:

R.I.P Singleplayer-games.

Den här funktionen kommer ju verkligen locka utvecklare med singelplayer till steam/pc.
Jag kan se det framför mej:
"Kom till Steam och tjäna upp till 9 gånger mindre än ni kunde ha tjänat"

Jag förstår inte hur andra inte kan se det här problemet, det må vare ett OTROLIGT bra deal för spelarna men det är en OTROLIGT dåligt deal för utvecklarna.

Blir väl till att skaffa en PS4 istället

Medlem

Låter jobbigt om man inte kan spela från samma bibliotek samtidigt. Det är en sak om man inte kan spela samma spel samtidigt (ganska självklart), men att inte kunna köra spel som ligger i samma bibloitek låter fruktansvärt dåligt.

Inaktiv
Skrivet av Jehovakhiin:

För steam är ju det här faktiskt en riktigt nice idé, till skillnad från vissa andra plattformar

Tacka MS för att detta kommer till Steam. Steam tog ju t o m namnet; Xbox Family Sharing.

Inaktiv
Skrivet av walter_iego:

Trevligt iniativ; förmodligen efterklangen av SONYs nya spelpolitik.

Är du rolig eller? Detta kommer tack vare Xbox Family Sharing, inte Sony Share Button.

Medlem
Skrivet av Javas:

Låt oss säga att jag lånar ut ett spel med multiplayer, Cod eller CS t ex. Om min dumfan till vän åker dit för fusk, blir bara han bannad då eller kommer jag få smaka på banhammern med?

är ju keyn som blir bannad antar jag, skulle vara sjukt dåligt ifall folk kunde fuska som idioter och sen bara göra nytt steamkonto och låna spelet igen

MFC
Medlem

Kan bara betyda en sak... Gabe Newell är gravid!!1!!!!


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Inaktiv
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av KingenOgge:

hm, vad hette det andra företaget som försökte med detta? Kommer inte ihåg.

Det är skillnad på att prata och göra.

Om ni spel-"journalister" gjorde ert jobb och förklarade hur saker verkligen skulle fungera istället för att försöka skapa rubriker, så skulle folk ha fattat hur systemet skulle fungera. Det var ju ganska enkelt att läsa i varenda tråd att folk trodde på en massa källösa rykten, trots att MS försökte förklara att ryktena var falska (avgifter, demospel etc). Där borde ni hoppat in och citerat MS, för att förklara vad det var som gällde, men det gjorde ni inte, ni lät alla på FZ tro fel. Ja, det var MS:s beslut att bygga om systemet, men vad fan skulle de göra? Det var ju nästan ingen som rapporterade om varför systemet fungerade som det gjorde.

Nu kommer ju Xbox Family Sharing med största sannolikhet att återkomma, men det tar nog lite tid eftersom de har byggt om hela systemet.

Medlem

Känns ju rätt dåligt om man ändå inte kan spela spelen från samma bibliotek samtidigt ens, det blir ju som att låna ut sitt konto till någon annan.

Förstår inte riktigt varför folk blir så extremt hypade över det hela. Kanske är det för att många verkar tro att valves skit luktar godare än andras?


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Inaktiv

Detta är väldigt intressant och i teorin så låter det fantastiskt på många sätt så det ska bli kul och se hur det funkar i praktiken. Förhoppningsvis är det lika bra som det låter och då kan man bara aplodera men tills dess tänker jag följa det med förstoringsglass och stort intresse.

Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av walter_iego:

Trevligt iniativ; förmodligen efterklangen av SONYs nya spelpolitik.

Är du rolig eller? Detta kommer tack vare Xbox Family Sharing, inte Sony Share Button.

Är du rockartist eller inte?

Om du startar STEAM nästa gång kan du se Playstation Network login längst ned.

Var har du XFS?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

"It's all enabled by authorizing a shared computer."
"only devices that have been authorized by the lender." = bök om man vill dela med sin nära vän från Peking.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

In the beginning there were no games...
http://img.gawkerassets.com/img/18ya1auaflm4vgif/original.gif

...Only bones...
.
.
.
and a PS3...
http://24.media.tumblr.com/tumblr_m0y3lcx0CR1qjot01o4_500.gif

...but no games.
.
.
.
It was dark times.... But then! Two galaxies collided
http://24.media.tumblr.com/612785bc5acafab0d8bfaa3881e80c08/t...

.
.
.
...and forge together what we now know as The Gabe.
http://25.media.tumblr.com/tumblr_mbwr97AsJE1r8l821o1_400.gif

Gabe looked at the people down at the earth...
.
.
.
He saw their struggle...
.
.
.
Their suffering...
.
.
So he said...
.
.
.
http://stream1.gifsoup.com/view3/3563974/gaben-o.gif

-You get a game! And YOU get a game And YOU get game...
.
.
.
http://2.bp.blogspot.com/-7khMiHOaqVg/UW4bnZ9LHwI/AAAAAAAAANI...

Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah!
.
.
.
http://i2.kym-cdn.com/photos/images/original/000/344/445/e57....

-My work here is done...
.
.
.
The End

https://www.youtube.com/embed/7eJoQWrhCtk

Detta måste vara årets lamaste inlägg från en gabe fan club member.
Alla vet ju var iden kom från men kul och bra att detta kom och att det glädjer dig. Vi som ser lite krasst på verkligheten vet att det handlar om pengar


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av Javas:

Låt oss säga att jag lånar ut ett spel med multiplayer, Cod eller CS t ex. Om min dumfan till vän åker dit för fusk, blir bara han bannad då eller kommer jag få smaka på banhammern med?

Ditt konto din ban. verkar logiskt


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av Javas:

Låt oss säga att jag lånar ut ett spel med multiplayer, Cod eller CS t ex. Om min dumfan till vän åker dit för fusk, blir bara han bannad då eller kommer jag få smaka på banhammern med?

"Will I be punished for any cheating or fraud conducted by other users while playing my games?

Your Family Sharing privileges may be revoked if your library is used by borrowers to conduct cheating or fraud."

Skribent
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av KingenOgge:

hm, vad hette det andra företaget som försökte med detta? Kommer inte ihåg.

Det är skillnad på att prata och göra.

Om ni spel-"journalister" gjorde ert jobb och förklarade hur saker verkligen skulle fungera istället för att försöka skapa rubriker, så skulle folk ha fattat hur systemet skulle fungera. Det var ju ganska enkelt att läsa i varenda tråd att folk trodde på en massa källösa rykten, trots att MS försökte förklara att ryktena var falska (avgifter, demospel etc). Där borde ni hoppat in och citerat MS, för att förklara vad det var som gällde, men det gjorde ni inte, ni lät alla på FZ tro fel. Ja, det var MS:s beslut att bygga om systemet, men vad fan skulle de göra? Det var ju nästan ingen som rapporterade om varför systemet fungerade som det gjorde.

Nu kommer ju Xbox Family Sharing med största sannolikhet att återkomma, men det tar nog lite tid eftersom de har byggt om hela systemet.

Och vems fel är det? Jag jobbar inte på Microsofts PR-avdelning. Säger de något dumt, då skriver jag det. Säger det något bra, då skriver jag det.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Nu kommer dem tvinga mig att logga in min dator var 24:de timma, för att tjänsten skall funka, och så kommer jag bara kunna lira en stund offline.


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av KingenOgge:

hm, vad hette det andra företaget som försökte med detta? Kommer inte ihåg.

Det är skillnad på att prata och göra.

Om ni spel-"journalister" gjorde ert jobb och förklarade hur saker verkligen skulle fungera istället för att försöka skapa rubriker, så skulle folk ha fattat hur systemet skulle fungera. Det var ju ganska enkelt att läsa i varenda tråd att folk trodde på en massa källösa rykten, trots att MS försökte förklara att ryktena var falska (avgifter, demospel etc). Där borde ni hoppat in och citerat MS, för att förklara vad det var som gällde, men det gjorde ni inte, ni lät alla på FZ tro fel. Ja, det var MS:s beslut att bygga om systemet, men vad fan skulle de göra? Det var ju nästan ingen som rapporterade om varför systemet fungerade som det gjorde.

Nu kommer ju Xbox Family Sharing med största sannolikhet att återkomma, men det tar nog lite tid eftersom de har byggt om hela systemet.

Och vems fel är det? Jag jobbar inte på Microsofts PR-avdelning. Säger de något dumt, då skriver jag det. Säger det något bra, då skriver jag det.

Men det märks att du inte är neutral i ämnet. Att göda ms hatet gör ingen en tjänst.

Avstängd
Medlem

Jag kan ÄNTLIGEN "Låna ut" alla mina spel på mitt ena steam-account till mitt andra! Jag har mailat och mailat och mailat och försökt fått dom att merga dom till ett konto, men det här duger lika bra

Medlem

signatur

God is dead

Medlem

Mycket bra nyhet. Bra jobbat Steam!


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Annanaz:

Nu kommer dem tvinga mig att logga in min dator var 24:de timma, för att tjänsten skall funka, och så kommer jag bara kunna lira en stund offline.

Online måste nog man vara annars skulle hela konceptet falla, då skulle flera kunna spela samma spel samtidigt vilket INTE är vad de vill... men om du var ironisk ang xbox så förstår ja

Inaktiv
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av KingenOgge:

hm, vad hette det andra företaget som försökte med detta? Kommer inte ihåg.

Det är skillnad på att prata och göra.

Om ni spel-"journalister" gjorde ert jobb och förklarade hur saker verkligen skulle fungera istället för att försöka skapa rubriker, så skulle folk ha fattat hur systemet skulle fungera. Det var ju ganska enkelt att läsa i varenda tråd att folk trodde på en massa källösa rykten, trots att MS försökte förklara att ryktena var falska (avgifter, demospel etc). Där borde ni hoppat in och citerat MS, för att förklara vad det var som gällde, men det gjorde ni inte, ni lät alla på FZ tro fel. Ja, det var MS:s beslut att bygga om systemet, men vad fan skulle de göra? Det var ju nästan ingen som rapporterade om varför systemet fungerade som det gjorde.

Nu kommer ju Xbox Family Sharing med största sannolikhet att återkomma, men det tar nog lite tid eftersom de har byggt om hela systemet.

Och vems fel är det? Jag jobbar inte på Microsofts PR-avdelning. Säger de något dumt, då skriver jag det. Säger det något bra, då skriver jag det.

Kort och gott så säger du: Jag skiter i att majoriteten av mina läsare är felinformerade, det är inte mitt jobb att informera dem, det borde MS:s pr-avdelnining göra.

Då har du inte förstått din yrkesroll. Men, tack för ditt svar, då vet jag att FZ inte bistår med den tjänst som vi alla här är ute efter, vilket är att förenkla för oss läsare att komma åt korrekt information.

FZ-läsaren, sin egen personliga journalist.

123
Skriv svar