Outcast återuppstår – från skaparna av originalet

Nice.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Har bra minnen från voxel-spelen.

Redaktör
Ponny

Gissar på en Kickstarter-kampanj inom kort! Och inte mig emot.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Blev hysterisk först men sen insåg jag att spelet jag tänkte på hette Outwars...

Damn :/


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Jajajajajaja! Bästa spelet ever tillsammans med Grim Fandango


signatur

Wake me up for entertainment

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

"När jag sätter i skivan i min sprillans nya DVD-läsare väntade jag mig lite mer tjofräs." skriver vi i recensionen, bara en sån sak!

"Det senare faktumet att jag inte ens kan spela i 400x300-upplösning utan att spelet ska hacka, ja, det adderar ytterligare en rad till listan över besvikelser."

LOL!


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Fantastiska nyheter

Medlem

Inget fel på spelet gilla de skarpt dom körde sin egen vector grafik som var helt ok för sin tid hoppas dom gör något liknande med de nya.

Medlem

Kan röra sig om en HD-version också. Jag tycks mig minnas att sådant är populärt nu för tiden.

Om så är fallet finns det ändå hopp om en uppföljare senare.

Medlem
Skrivet av Zewy:

Inget fel på spelet gilla de skarpt dom körde sin egen vector grafik som var helt ok för sin tid hoppas dom gör något liknande med de nya.

Nja.. inte vektor.. voxels. "Volume pixels" om jag inte missminner mig vad det står för.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av 413X:

Asså..........varför?

Har man så dålig fantasi att man inte bara gör ett nytt IP istället för att ta från ett spel som gjordes för 14 år sen. Jag tror fan det knappt finns folk under 25 som ens spelat det och tror att det är fruktansvärt få folk som spelat spelet och skulle uppskatta en uppföljare.

Outcast i all ära, men snälla rara.

Jag är 20 år och jag älskar Outcast. Kommer absolut köpa uppföljaren.

Medlem

Ett spel som jag kommer ihåg som ett av de bästa jag spelat. För sin tid var det riktigt imponerande med vatteneffekter som fortfarande ser snyggt ut. Jättebra historia. Jag hoppas de kan göra något liknande.

Medlem

Grymt bra spel. Gick hem till en kompis efter skolan i flera dagar i rad för att spela det tillsammans. Som nämnts så låg det långt före sin tid i många aspekter. Kan bli hur bra som helst det här!

kickstarter ?


signatur

För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .

Medlem

Useless trivia: Detta spelet hade stöd för 16:9 widescreens ca tio år innan de ens började bli populära

Medlem

Luktar Kickstarter som zatan


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Mobilspel.

Ni hörde det här först.


signatur

K9
:.:

Medlem

Grabbarna på PC Gamer har tjatat väldigt om detta spel på gamla top 100...ligger säkert nåt i det.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Medlem

<3


signatur

Nämen!

Medlem

Äntligen. Hoppas verkligen de gör något riktigt bra av det här. Cutter Slade var ju otroligt härlig som karaktär och den öppna världen var något nytt på den tiden med en fantastisk voxel-motor.

12
Skriv svar