Rockstar fokuserar på PS3- och 360-versionen av GTA V

Medlem

Jag kommer köpa 360-versionen iaf, sista 360-spelet innan Xbox One

Med typ 150 miljoner potentiella kunder är det inte svårt att förstå varför de prioriterar 360/PS3. Hur många XB1/PS4-kunder finns den 17:e september? Inte en enda! Haha, och PC-folket som piratkopierar sig till döds. Haha. Mac? Dubbelt haha!


signatur

Ei saa peittää

rav
Medlem

Självklart måste dom fokusera på nuvarande konsoller så spelet blir optimerat. Sen är det säkert bättre för försäljningen av spelet som folk först köper det till en konsoll och sedan till en annan.
Det kommer ju komma till Next-Gen förr eller senare liksom

Medlem

Fokusera ni vidare på det, jag köper i alla fall inte det till PS3 eller X360. Antingen blir det till en av de nyare konsolerna som kommer senare i år/2014 eller så blir det till PC. End of story.

Om inte det - ja...då blir det väl inget.

Medlem
Skrivet av vuze2143:

Är dom seriöst efterblivna ?

Ja det är seriöst efterblivet att släppa det till drygt 150 miljoner potentiella köpare istället för att släppa det till 2 nya konsoller som inte sålt ett enda exemplar än...

PC har de aldrig prioriterat så att de inte släpper ngt till PC på ett tag är väntat. Är tveksam till att det blir ngn PC version alls.

Blir PS3 versionen för min del.

Medlem

De har sagt lika enda sen GTA 3, PC version kommer förmodligen mellan mars och maj som vanligt.
Hur det blir med xb1 och ps4 är ju en annan fråga, ska bli kul att se hur de gör med det.

Medlem
Skrivet av Zappa:
Skrivet av vuze2143:

Är dom seriöst efterblivna ?

Ja det är seriöst efterblivet att släppa det till drygt 150 miljoner potentiella köpare istället för att släppa det till 2 nya konsoller som inte sålt ett enda exemplar än...

PC har de aldrig prioriterat så att de inte släpper ngt till PC på ett tag är väntat. Är tveksam till att det blir ngn PC version alls.

Blir PS3 versionen för min del.

Det är ju dummare att inte släppa det till PC som har ju betydligt större antal användare än 150 miljoner...

ZF
Medlem
Skrivet av Zappa:

PC har de aldrig prioriterat så att de inte släpper ngt till PC på ett tag är väntat. Är tveksam till att det blir ngn PC version alls.

det lär komma förr eller senare, troligen det senare. (!)

iaf om de ändå utvecklar för nästa generation, men detta kommer antagligen också av dubbla skäl betyda att det är den PC får vänta på. först för att det är liknande utvecklingsförutsättningar och att konvertering görs därifrån, och sen ytterligare fördröjning efter det av samma anledning som att det alltid kommer långt efteråt nu, piratkarantänen.

Medlem

Väldigt underligt att de släpper det såhär dags på året trots allt. Rockstar borde dra en Ubisoft och launcha det mot Watch Dogs istället på current-gen och next-gen konsoller.
Aja, det löser väl sig i slutändan.

Medlem
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av Zappa:
Skrivet av vuze2143:

Är dom seriöst efterblivna ?

Ja det är seriöst efterblivet att släppa det till drygt 150 miljoner potentiella köpare istället för att släppa det till 2 nya konsoller som inte sålt ett enda exemplar än...

PC har de aldrig prioriterat så att de inte släpper ngt till PC på ett tag är väntat. Är tveksam till att det blir ngn PC version alls.

Blir PS3 versionen för min del.

Det är ju dummare att inte släppa det till PC som har ju betydligt större antal användare än 150 miljoner...

Blanda inte ihop äpplen och päron, "potentiella köpare" och "användare" är inte samma sak.

Medlem
Citat:

" PC-folket som piratkopierar sig till döds. Haha. Mac? Dubbelt haha!

Talar du av egen erfarenhet? spelat sedan 1986 och aldrig piratat något spel så lite tråkig syn du har på PC spelare.
Men har köpt ca 800 spel


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Det här kommer nog bli min första riktiga bojkott av ett spel. Jag tänker inte köpa GTA V tills det kommer till nextgen och/eller PC.

KoP
Medlem

Ska köpa spelet till både 360'n och PS3'an. Dubbel njutning.

Medlem

Detta är ju ur ett affärsmässigt perspektiv helt rätt beslut.
ps3 och xbox 360 har en installationsbas på sammanlagt över 150 miljoner enheter. ps4 och xb1 har inga installerade enheter alls för tillfället, och kommer inte ens nästan ha de siffrorna när spelet släpps.

Medlem

Tror fsktiskt att det finns en chans att Rockstar släpper GTA V till nästa generation också. När folk väl har köpt dom nya konsolerna.

Och anledningen att det inte släpps till PC direkt är väl förmodligen till stor del piratkopieringen. Har man lagt ut hundratals miljoner vill man väl gärna ha tillbaks så mycket som möjligt så fort som möjligt.

Varför blir folk sura att GTA V inte släpps till PS4 och XboxOne?
Det var väl ganska självklart att det skulle släppas till PS3 och XBox360. Spelet utannonserades ju innan den nya generationens konsoler. Tror inte att det kommer bli ett sämre spel för det.

Inte en chans att den grafiken vi ser i de nya bilderna är möjlig på dagens konsoler. Väntar mig snarare något i stil med som det såg ut i de allra första i bildarkivet. Känns jävligt märkligt det här, om det nu stämmer att de inte alls siktar på nästa generation till release så visar de upp ett spel som lär få Far Cry 3 demot ifrån E3 2012 att se ganska blekt ut i jämförelse.

Medlem

PC/konsol vem bryr sig! "Snart" sitter vi alla med nvidia grid ändå

Medlem

Gta iv laggar delux på 360 och ps3. Hur ska detta kunna bli snyggare och laggfritt?

Medlem

Nejtack, även om jag äger en ps3:a så tänker jag inte genomgå samma öde som jag gjorde med GTA IV. Herregud. Sämsta optimeringen någonsin. Laggade sönder i kurvorna ifall det var lite för många bilar/människor i rörelse.

Nejtack.

PS4 eller PC för min del. Dessutom verkar Watch Dogs mycket mer intressant ändå.

Medlem
Skrivet av Hadrianuz:

Det blir väl som GTA IV, som släpptes ett halvår efter till PC

Med bedrövlig port..

Inaktiv

Som sagt är detta det smartaste valet, (just nu) men givetvis kommer det komma till Next-Gen & (möjligen) PC.


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Inaktiv

Jag kan faktiskt förstå Rockstar. Skulle dom släppa de till PS4 och Xbox one så blir de ytterligare förseningar och mer tid och arbete och sen så kör PS4:an 86x baserad processor med så.

Min gissning är väl att dom släpper V:an senare till PS4 och Xbox one eller så satsar dom på nåt nytt

Har iallafall Bokat GTA V och ser enormt fram emot det

Medlem

Kan sätta en större summa pengar på att de gör så här för att spelet ska sälja när det släpps istället för att folk väntar på next-gen eller ett eventuellt PC släpp som kommer några månader efter.

Allvarligt talat, vem hade köpt GTA V till ps3 om ni redan nu visste att det kommer till next-gen inom en månad efter att ps4 har släppts?

Allt handlar om intäkter.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem
Skrivet av jimbow1234:

Kommer ju inte köpa GTA V till en gammal sketen konsol iaf.

Ellerhur, PS3/ 360 orkade ju inte ens med GTA IV...


signatur

B lup

Medlem

hatar rockstar jävla idioter varför kan dom inte bara erkänna och säga istället som andra idioter att bara pirater som spelar på pc och dom tjänar mer pengar på konsoller helt enkelt.

Medlem

Räknar ändå med att en PC-version kommer ut så småningom. Visserligen kom det ingen PC-version av RDR, men vore ju konstigt annars.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem
Skrivet av vuze2143:

Är dom seriöst efterblivna ?

Efterblivna? Klart dem satsar på konsol versionen först, för det är där majoritenen av försäljningen finns. Man får ju tänka smart. Btw, det märks att ni PC-gamers bara tänker på grafik.


signatur

Specs: PS5

ELF
Medlem
Skrivet av JoBE242:

Jag kommer köpa 360-versionen iaf, sista 360-spelet innan Xbox One

Med typ 150 miljoner potentiella kunder är det inte svårt att förstå varför de prioriterar 360/PS3. Hur många XB1/PS4-kunder finns den 17:e september? Inte en enda! Haha, och PC-folket som piratkopierar sig till döds. Haha. Mac? Dubbelt haha!

Ett stoooort lejon GÄÄÄÄÄSP.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av Gmodderable:
Skrivet av vuze2143:

Är dom seriöst efterblivna ?

Efterblivna? Klart dem satsar på konsol versionen först, för det är där majoritenen av försäljningen finns. Man får ju tänka smart. Btw, det märks att ni PC-gamers bara tänker på grafik.

Finns väldigt många moddar att leka med på PC-versionen och själv tycker jag grafik är viktigt i ett spel och bidrar till en bättre upplevelse. Sen kan jag inte förstå hur man kan nöjja sig med 720p utan AA med fps-drop 2013...

123
Skriv svar