Realistisk fysik - på rumpan

Inaktiv

Spännande tråd.

Medlem
Skrivet av Kouhei:

Varför har tråden fått så många visningar om det råder ett så starkt ointresse? Det är ju inte direkt så att trådnamnet hymlar med vad det handlar om. Varför klickade du på tråden om du inte brydde dig? För att komma in och spy galla över den som du vet att folk tycker är roligt?

Om jag ser en tråd om något jag är totalt ointresserad av - typ FPS - så klickar inte jag på tråden för att skriva ett inlägg som "fy fan vilket jävla skitspel, hur kan ni vara intresserade av detta?". Jag låter den vara och klickar på trådar där jag vill föra diskussion.

Det här handlar nästan uteslutande om att folk vet att det är norm att håna denna typ av trådar. Man vet att man kommer få medhåll, och därför går man in och skrattar åt innehållet istället för att låta den vara om man inte gillar den. Dessutom är jag säker på att det finns fler än Nelfie som skulle vilja säga något, men de vågar inte med risk för att bli tittade snett på.

Sex är tyvärr fortfarande ett så känsligt ämne i spelvärlden. Den stora efterfrågan gör att utvecklare designar sexiga tjejer i spelen, men inga vågar prata om dem. Allting ska vara så politiskt korrekt och "seriöst", alla vill bli tagna på största allvar och glömmer bort att spel handlar om fantasi och underhållning, inte om att skaffa sig själv mer status genom att ha en "accepterad" hobby.

För att intresset slutar efter att de öppnat tråden? För att folk är uttråkade och vill se vad som finns i forumet?
Ett flertal av dina kommentarer är på nivån utav en kvällsblaska, du kastar ut dig påståenden utan någon egentlig fakta.

Jag gick inte in här för att "spy galla och håna" från början, jag var uttråkad. Min vilja att argumentera emot kom efter att jag började läsa...

Medlem

Vad är det där för logik? Att de är uttråkade kan jag förstå, men det är ju knappast så att de klickar för att de är intresserade av ämnet, snarare ser folk en chans att göra sig lustiga över ett kontroversiellt ämne, därför klickar de och postar random, stereotypisk kommentar som de vet att andra tycker är rolig. Där har du din anledning varför så många klickat.

Vilka kommentarer syftar du på?

Om du är uttråkad föreslår jag att du gör något annat än att gå in och racka ned på ett ämne du från början inte är ett piss intresserad av.

Nu hoppas jag att det kommer fler on-topic-kommentarer om hennes rumpdaller.

Medlem
Skrivet av Kouhei:

Vad är det där för logik? Att de är uttråkade kan jag förstå, men det är ju knappast så att de klickar för att de är intresserade av ämnet, snarare ser folk en chans att göra sig lustiga över ett kontroversiellt ämne, därför klickar de och postar random, stereotypisk kommentar som de vet att andra tycker är rolig. Där har du din anledning varför så många klickat.

Vilka kommentarer syftar du på?

Om du är uttråkad föreslår jag att du gör något annat än att gå in och racka ned på ett ämne du från början inte är ett piss intresserad av.

Nu hoppas jag att det kommer fler on-topic-kommentarer om hennes rumpdaller.

Okej det är inget personangrepp jag vill driva här, förlåt om det verkar så, men kan verkligen inte tänka mig att folk skulle bete sig så som du antar. Om folk klickade här bara för att komma in och flamea hade det väl vart fler GIFs och ännu mindre diskussion enligt din logik?

Min logik bygger på mitt eget beteende, antal poster i tråden / antalet visningar och tidigare erfarenhet av liknande trådar. Folk läser men skriver inte alltid. Jag läser nyheter på alla möjliga hemsidor men det betyder inte att jag kommenterar på varenda artikel jag tycker är intressant.

Som jag sa, kom inte hit för att tracka ner eller flamea. Jag var uttråkad och kollade vad som hade skrivits på forumet nyligen och när jag såg diskussionerna här väcktes mitt intresse för att skriva något. Dock inte det du ville att jag skulle skriva uppenbarligen.

Medlem

Finns säkerligen många som bara går in och går ut igen, men med tanke på att 14 personer faktiskt röstat i pollen (och därmed brytt sig att kolla och bilda sig en uppfattning) och att endast EN svarat on-topic så anar jag ugglor i mossen. Dvs, folk som har bildat sig en uppfattning men inte vågar uttrycka den för att de är rädda att stämplas som löjliga och omogna av åsiktseliten på forat.

Hoppas nästkommande svar blir on-topic nu istället för fler diskussioner om det är OK eller inte. Ser hennes rumpdaller realistiskt ut? Varför/Varför inte? Dallrar tighta rumpor så där eller dallrar den så pass mycket att den är fläskig?

Ojojoj, vad pinsamt! Fantisera om kvinnokroppen på det här sättet!

Medlem

Ursäkta att jag bumpar denna, men det finns en god anledning som jag vill göra folk uppmärksamma på:

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=573209

Här pratar folk glatt om virtuellt hår och dess fysik. Ingen tycker det är konstigt. Men alla hade känt sig obekväma om tråden handlat om rumpor istället.

Vad jag menar är att folk är rädda att prata om det, som jag sagt så många gånger innan. De är rädda för att digitala rumpor anses vara töntigt och pinsamt och gud vet vad, men hår är helt OK. Det är mer "seriöst".

Det är hive mind och det är en extrem rädsla för den egna statusen och hur andra uppfattar det man tänker på och vill framföra. Vågar jag säga det här? Hur kommer andra uppfatta det? Är det normaliserat? Nää, jag låter bli...

Medlem

Fann det ganska roande när jag satt och spelade Xenoblade till Wii och upptäckte att de lagt in ett visst "gumpande" i en storbystad kvinna när hon går, vänder sig om osv.

Hade detta varit i ett spel till PS3 eller Xbox360 så hade jag antagligen inte reagerat men det som jag finner så roligt är att de har i ett spel som är lika grafiskt snyggt som ett spel till PS2 och där alla karaktärers ansiktsuttryck, hår och kläder bland annat är utan någon sorts fysisk rörelse, lagt till mer eller mindre en enda fysik... och det är till en kvinnas bröst.

Bra fokus


signatur

Everybody needs help.

12
Skriv svar