SimCity får större städer – i framtiden!

Medlem

Generellt sätt så gnälls de för mycket. Väldigt enkelt. Köp spela eller köp inte. Poängen i detta fallet är att döm inte ut nått innan det ens har kommit ett officielt uttalande om vad som kommer att ske. Allmänt bittra människor som bara ser det negativa i allt som skrivs. Ett fenomen som blir allt vanligare på internet i Svergie. Riktigt trött på de. Och som sagt. Ingen som måste köpa ett DLC.

Nej
Medlem

Så alla intervjuer och presentationer där de sagt att det var ett design- och estetiskt val har varit lögn? Snyggt...

Medlem

Men låt mig gissa, du kommer att köpa SimCity andå?

Medlem

Tror det fanns samma sak med datorer när alla andra simcity spel släpptes dom med monster datorer, dom med bra datorer och dom som sitter på sina föräldrars jobb datorer så det argumentet håller inte

Medlem

Humbug!


signatur

Nämen!

Medlem

Jag har svårt att tro att ingen dator kan rendera stora städer med den motorn, så jävla avancerat är det inte. Troligtvis sparar EA detta för att kunna mjölka folk med DLCs.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Ta det luuungt. Någon kommer säkert göra ett mod så man kan ha större städer.

Medlem

Kan förstå dom som sitter och gnäller på att folk gnäller, det har varit rätt taskig attityd på sistone kring allting, fast nu verkar det ha slagit över åt fel. Det är helt rätt att kritisera då ett spelföretag väljer att hålla tillbaka ett spel för en stor grupp av spelarna för att sedan kunna mjölka för allt vad dom är värda, för hur i helvete skulle det se ut om spelföretagen började göra så med alla spel, höll tillbaka på grafik etc för att inte alla har high-end PC's? Man köper ju ny dator för att spelen kräver mer och mer, inte tvärtom. Eller är det rimligt att folk som lägger pengar på bra datorer ska stå där med samma grafik som någon som köpt en pisslaptop från elgiganten?

Nej ta ut huvudet ur arslet är ni snälla, och ställ lite jävla krav, för ska virusinfekterade familjedatorer där 10-åringar sitter och spelar Sims 3, minecraft och CS sätta standarden kan man lika gärna lägga ner hela spelvärlden så kan alla köpa sig ett Wii och spela mario resten av livet.

Idioter!

Medlem
Skrivet av Anthonyu89:

Ta det luuungt. Någon kommer säkert göra ett mod så man kan ha större städer.

Kanske, men inte lagligt åtminstone. (tror nog inte de tillåter mods...)

Medlem

Chansen till att EA släpper detta gratis är ofantligt liten. Speciellt då de gått ut med att alla deras spel skall ha microtransactions och liknande. Detta uttalande är bara bullshit rakt igenom och de hade kunnat skicka med det i releasen. Att det inte funkar på alla datorer spelar ingen större roll, det gör inte de högsta grafikinställningarna heller i de flesta spel.

EDIT: Stavning

Medlem

Till skillnad från exempelvis Crytek som har allt intresse i världen att pressa gränserna, så lever Maxis på en helt annan publik och konsumentkrets. Det är enkelt att inse. Maxis gör spel för en bred massa, där pappor och småtjejer och hardcore gamers och alla möjliga kategorier samlas. Därför så vinnlägger sig Maxis om att deras spel ska kunna spelas av alla dessa människor, och då måste spelen kunna köras av medeldatorn, annars skulle det dela upp deras spelare i ett A och B-lag.

Alltså, detta är ju business 101, och ett helt självklart beslut av Maxis. Sen att det finns så ofantligt många magsura cyniska spelare är bara tragiskt, och talar volymer om den entitlement culture som frodas bland oss.

EDIT:

Sen som påpekats så rör det ju sig inte om grafiken i första hand. Där kommer ju spelet vara helt skalbart, så man kan få lite bruk av sitt nya monstergrafikkort. Det som är kruxet är ju simulation, med vad som synts hittills är oerhört komplex och djupgående. Detta är ju inte nåt man kan kompromissa med, utan att helt slakta spelet för den som inte har datorkraft nog.

Man kan sen tycka vad man vill om Maxis beslut att ta spelet i den riktningen, med fokus mer "individnivå" och maximal komplexitet i de underliggande systemen, snarare än massiva städer med grundare simulation. Jag gillar det definitivt, komplexitet är vad som kännetecknar det moderna samhället. Vill man bara bygga massiva städer finns det andra spel.

Medlem

Fragzity, så stort att det försvinner bakom Jordens krökning.

Där är målet.

Medlem

Kan väl inte vara så svårt få till en valmöjlighet i inställningarna som sätter storleksbegränsningar om man nu har en seg dator? Detta är bara ett sätt att senare kunna tjäna extra pengar genom "Sim City 5:Expand" DLC.

Inaktiv
Skrivet av markuswaldow:

Generellt sätt så gnälls de för mycket. Väldigt enkelt. Köp spela eller köp inte. Poängen i detta fallet är att döm inte ut nått innan det ens har kommit ett officielt uttalande om vad som kommer att ske. Allmänt bittra människor som bara ser det negativa i allt som skrivs. Ett fenomen som blir allt vanligare på internet i Svergie. Riktigt trött på de. Och som sagt. Ingen som måste köpa ett DLC.

Jag upplever det precis tvärtom, vi konsumenter gnäller för lite ,har för lite makt och orkar eller våga inte ta vara på våra intressen. Istället köper man och håller käften, och säger man något får man höra "gnällig svensk" eller "men köp inte då". Man måste ju öppna ögonen och se vad det är som händer när konsumenterna bara öppnar munnen o sväljer det som ges.

Gamefront har en bra artikel om mikrotransaktioner och DLC; hur det kan göra ett spel bättre, men framförallt hur det också gör spel sämre, dvs kunder som köper skit uppmuntrar till att mer skit tillverkas.

http://www.gamefront.com/response-to-cliffy-b-micro-transacti...

Vilken annan bransch hade kunnat försämra sina produkter och kräva mer pengar? Eller det kanske redan händer bara att jag inte märkt något? Tänk en bluerayspelare, nästa du köper kräver att du är online, att du måste se reklam innan du kollar på din köpta film, och vill du se slutet eller alla scener får du betala extra. Gillar du det inte?

Men sluta gnäll då, som den svensk du är, och betala inte helt enkelt. Det blir svårt när alla tillverkare plötsligt gör samma sak...

...eller?

Skrivet av Anthonyu89:

Ta det luuungt. Någon kommer säkert göra ett mod så man kan ha större städer.

Du spelar det online, det kommer inga mods eller communityskapade saker.

Medlem

"utan det måste även fungera på din pappas pc."

Alltså kommer det aldrig komma en patch/DLC till detta


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

... I Sim City 2!

Haha kunde inte låta bli. Även om jag känner mig så så angående det här spelet så blir det köp direkt dag ett

Medlem

Rent spontant så känns det såhär: Innan "mainstream-datorerna" kommit ikapp, lär det ju dröja iaf 3 år minst. Med tanke på att mainstream datorerna numera är laptops i 5000krs-klassen, så får man inte nån hejdundrande prestanda för pengarna.

En enkel lösning hade varit "Select Town Size. WARNING! Might effect game performance"

Sen vet jag inte om jag håller med om att Sim City är en mainstream-serie, troligen något de däremot vill uppnå med den nya designen.

Medlem
Skrivet av markuswaldow:
Skrivet av Loxus:

*facepalm*
Gör det direkt istället era pengakåta mjölkande idioter.

Skrivet av xeff:

Som DLC då fyfan.

Ovanligt den kritiske svensken spyr ut sig negativa kommentarer innan de ens vet om det kommer som patch eller DLC. Skit i att köpa spelet då om ni är så negativt inställda så slipper ni sitta och böla när alla andra köper DLC, som det enliget er kommer att vara.

Vad sägs som att get tummen upp för de positiva beskedet att dem redan nu planerar BRA saker för ett av de mest efterlängtade spelet genom tiderna.

japp funderade på att köpa det men nu när jag tänker efter vill jag inte stödja ea:s dumma ideer, så det blir pirat på det här spelet

Medlem

Personligen hade jag offrat den avancerade individ nivå simuleringen för att få större kartor då det ger en större frihet i hur du utformar din stad.

Kan ju va intressant att simulera varje enskild sim för ökad känslomässig närvaro men inte tillräckligt för att motivera så små städer.

är givetvis en knepig balansgång men tycker lagt för mycket fokus på simulering.

Sen gör de små ytorna curved road systemet obsolet, speciellt i multiplayer,då en stad byggt enligt rutnätsmodellen alltid kommer bli större och framgångsrikare än en cirkel formad variant.
Detta ger att alla städer kommer se grymt tråkiga ut, i alla fall dom som siktar på att toppa highscore-listor.


signatur

jag inte hittat på något vettigt att skriva här än

Medlem
Skrivet av markuswaldow:
Skrivet av Loxus:

*facepalm*
Gör det direkt istället era pengakåta mjölkande idioter.

Skrivet av xeff:

Som DLC då fyfan.

Ovanligt den kritiske svensken spyr ut sig negativa kommentarer innan de ens vet om det kommer som patch eller DLC. Skit i att köpa spelet då om ni är så negativt inställda så slipper ni sitta och böla när alla andra köper DLC, som det enliget er kommer att vara.

Vad sägs som att get tummen upp för de positiva beskedet att dem redan nu planerar BRA saker för ett av de mest efterlängtade spelet genom tiderna.

tumme upp för för att de planerar större kartor
blir köp när planerna skrider till verket och blir implementerade i spelet.
Så jag väntar med spänning...kanske 2016?...cmon mainstream datorer...evolve... be faster.


signatur

jag inte hittat på något vettigt att skriva här än

Medlem

Folk verkar ju inte ens orka bry sig om att de "blir lurade" på pengar.
"Prestandabegränsning"
Mig veterligen brukar man kunna implementera detta ändå och sedan ge användaren ett alternativ och varna om detta.

Vore ju märkligt om det gick mot strömmen patchades in istället för att säljas som DLC.


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av anon_98854:
Skrivet av ThreeZool:
Skrivet av xeff:

Som DLC då fyfan.

Köp inte spelet då och se om det kommer som DLC eller inte och köp det när du själv tycker att det är rimligt att köpa, ingen tvingar dig.

...och vad har du för briljant, insiktsfullt råd att ge den som ogillar DLC och mjölkning och samtidigt älskar Sim City-spel och därför vill spela dem?

att inte köpa spelet. vad fan tror du?

Medlem

Göra ett spel som fungerar till några datorer eller ett spel som fungerar till de flesta?

Ja givetvis så är valet enkelt...

Medlem
Skrivet av Exxo:

Göra ett spel som fungerar till några datorer eller ett spel som fungerar till de flesta?

Ja givetvis så är valet enkelt...

Det är därför det brukar finns inställningar spelet kan köras på sämre burkar low, medium, high mm samt som folk skriver en en varning som kommer upp när man väljer stor karta. Finns i många spel "this setting might effect your game play" det har funkat förr av någon anledning

Medlem

kollade jesse cox lets play och hoppas att DDT finns store alternativ. Annars undviker jag nog köp. För nog fan blir större städer ett dlc. Hatar dlc

Medlem
Skrivet av TIPP_X:
Skrivet av Exxo:

Göra ett spel som fungerar till några datorer eller ett spel som fungerar till de flesta?

Ja givetvis så är valet enkelt...

Det är därför det brukar finns inställningar spelet kan köras på sämre burkar low, medium, high mm samt som folk skriver en en varning som kommer upp när man väljer stor karta. Finns i många spel "this setting might effect your game play" det har funkat förr av någon anledning

jag tror inte det handlar om grafiken utan snarare simuleringen.

Medlem

Som jag skrev som kommentar till en tidigare artikel skriver jag igen: Simuleringen måste gå att göra skalbar på samma sätt som grafiken kan göras skalbar. Vid en viss nivå är det inte längre intressant att simulera varje Sim i ett hus med 1000 andra Sims.

Inaktiv
Skrivet av ShciZo:
Skrivet av Mjauv:
Skrivet av ThreeZool:
Skrivet av xeff:

Som DLC då fyfan.

Köp inte spelet då och se om det kommer som DLC eller inte och köp det när du själv tycker att det är rimligt att köpa, ingen tvingar dig.

...och vad har du för briljant, insiktsfullt råd att ge den som ogillar DLC och mjölkning och samtidigt älskar Sim City-spel och därför vill spela dem?

att inte köpa spelet. vad fan tror du?

Poängen sluger, är att för den som vill spela dylika spel men som ogillar DLC, kopieringsskydd, onödiga begränsningar och lögnaktiga smilfinkar till "talesmän" så är det en högst otillfredställande lösning.

Det här larveriet med att gapa om att folk ska rösta med plånböckerna ad naseum är så trångsynt och korkat att jag får huvudvärk. Varför ska vi som dedikerade spelare acceptera en ordning där vi förvandlas till vandrande plånböcker? Jag gör min röst hörd när jag önskar för det är min förbannade rättighet. På samma sätt som politisk demokrati handlar om mer än att ställa sig i ett röstbås var fjärde år så handlar konsumentinflytande om mer än att betala för det man tycker om. Värna dina rättigheter eller förvandlas till ett får.

Medlem

Borde inte nya datorer mer än väl klara av stora kartor? En dator som är 3 år gammal klarar ju av att köra nya spel på höga inställningar. Känns mer troligt att spelet är dåligt optimerat och buggit, därför kan de inte
släppa stora kartor än för då laggar spelet. Har för mig att det var så med Sc4 också, men där fick man stora kartor ändå.

Lite konstigt är det ändå då sc går ut på att bygga stora städer, hålla koll på ekonomin och få simarna nöjda.

Medlem

Har ni ens spelat spelet? Har ni fyllt kartan till sista kvm? Den avancerade simulationen kanske gör det svårt som in i helvete att lyckas fylla hela kartan innan saker och ting börjar gå dåligt i staden...

Fan vad det gnälls på spel nuförtiden.. Man blir ju fan trött på mindre...

123
Skriv svar