Ubisoft lanserar egen spelklient för pc

Robot
Ubisoft lanserar egen spelklient för pc

Uplay ska bli Ubisofts svar på Steam. Lockar spelarna med stortitlar för en dollar stycket.

#ea, #ubisoft, #from-dust, #silent-hunter-5


Medlem
Ubisoft lanserar egen spelklient för pc

NEEEEEEEEEEEEEJ!!!!!! :evil:


signatur
Medlem

Mother of god....

Inaktiv

Först Origin som suger sedan det här.

Det räcker!!

Steam <3

Medlem

Ge dem en chans! Steam var väl inte perfekt från början?

Medlem

Snart finns väl en klient för varje spelföretag.

Medlem

Känns lite som att båten har gått när det gäller att konkurrera med Steam. Spelare har flertalet spel på plattformen och föredrar säkerligen att använda den framför andra plattformar.


signatur

Kvadratich, Praktich , Gut.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av mackemong:

Ge dem en chans! Steam var väl inte perfekt från början?

Långt ifrån...

Medlem

Usch, Ubisoft.

Medlem

steam är väl fortfarande inte speciellt bra

va bättre förr då man köpte ett spel installerade det och spelade utan att behöva installera andra program och skapa konton här och där för att kunna spela

Medlem

Nej, nu täcker det med såna här program. Ska v vartenda spel ha ett eget program snart?

Datorn kommer ju bara att bestå av launchprogram snart...

Medlem
Skrivet av Corporalen:

Snart finns väl en klient för varje spelföretag.

Väntar bara på att activision-blizzard ska komma med sin också, sen är fan livet komplett... -.-'


signatur
Medlem

Varför ska de försöka konkurrera med jättar? Varför kommer de inte på något eget? Man tycker ju att företag borde lära sig när de gång på gång ser företag som misslyckas med att lansera kopior av jätteprodukter.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem
Skrivet av Guttryl:

steam är väl fortfarande inte speciellt bra

va bättre förr då man köpte ett spel installerade det och spelade utan att behöva installera andra program och skapa konton här och där för att kunna spela

Fast det är ju i spelen du behöver skapa ett konto, det är utvecklarnas fel. Inte Valves.

Medlem

Ubisoft....tillåt mig asgarva.

Medlem

Först steam, sen origin och nu detta.. Bort med dessa satans spelklienter, så jäkla trött på dom.

Medlem

Steam kommer att släppa Greenlight, Big Screen och nya community egenskaper inom en månad, varför skulle ja villa byta från en tjänst som är så mycket före konkurrenterna? Dessutom har de andra ingen stöd för mods heller.

EA & Ubi, try harder!

Medlem

Tycker jag har en spelklient för varje spel man har...skiter fan i det här. Orkar inte med allt skit alla bolag försöker sälja in!

Medlem

Lättare att marknadsföra / sälja spelen via och lättare att underhålla dom skulle jag gissa på. Tror inte det enbart handlar om att försöka konkuerara ut Steam.

För övrigt så har ju Steam knappast funkar felfritt. Kan jämföra det med D3 error 37 vid releasen och Steams sommar rea. Betalat för spelen på Steam men kan inte ladda ner och spela dom på grund av överbelastade servrar

(Låt "tummen ner" flöda!)

Medlem

Om jag måste ha en till klient för att spela AssCreed 3 så blir det fan inte ett köp av det spelet. Skitsamma hur bra det än är.

Inaktiv

Verkar bli som Google Plus då.


signatur

Floffe, stolt elitist och besserwisser. Han anser att företaget bör exproprieras då han är oroad över hur man väljer att begränsa yttrandefriheten.

Medlem

Det räcker med steam.. kommer aldrig ladda ner detta till min pc
iaf.

Medlem

Var det inte Ubisoft som snackade massa skit om pc-spelarna för ett tag sedan? Kommer inte ihåg vad dom sa men jag minns det gick att läsa om det här på fz.

Inaktiv
Medlem

Härligt, nu slipper man bry sig om vilka spelföretag man inte ska stödja. Om rötäggen sorterar ut sig själva på detta sätt genom att skapa egna butiker och göra sina spel exklusiva till dom så slipper man ju deras spel om man endast håller sig till Steam.
Tack Ubisoft och EA för att ni gör livet lättare för mig!

Skrivet av mackemong:

Ge dem en chans! Steam var väl inte perfekt från början?

Lugn, vi har redan gett dem en massa chanser så det räcker

Inaktiv

Dags att sluta gnälla på alla dessa stores snart? Det är väl inte så farligt.

Själv tycker jag att det är ganska bekvämt att ha allt i en fin lista o slippa mecka med genvägar till alla spel eller att knappa in i katalogerna och leta upp en .exe. Skönt att Ubisoft samlar allt under ett tak.

Medlem
Skrivet av Guttryl:

steam är väl fortfarande inte speciellt bra

va bättre förr då man köpte ett spel installerade det och spelade utan att behöva installera andra program och skapa konton här och där för att kunna spela

håller med steam är riktigt störande ibland. till exempel man försöker starta ett spel. steam kan inte hantera din begäran, eller om ens internet försvinner. kan inte nå steams servrar starta i offline läge. men det går inte att starta steam i offline läge om du inte har internet..... suck

Medlem

Herregud... vi har steam, gamestop, games for windows live, origin och det bara fortsätter. Snart kommer man inte ens kunna spela något utan att gå via "sjuttioelvatusen program". Tack vet jag gog.com där man slipper sånt här DRM-skräp.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Visst, ännu ett sånt här program börjar bli mycket, men jag hade varit okej med det om det inte vore för Ubisofts otrevliga DRM. Konkurrens är ju bra!

Köper dock inte Ubi-spel till PC längre (DRM). Får lira AC 3 på PS3 istället

Skriv svar