Command & Conquer: Generals 2 byter riktning – blir free-to-play

Inaktiv

Jahapp, nya Colonial Marines blir Colonial Marines of Duty och exklusiva C&C Generals 2 blir free 2 play. Antar att vi kan fetglömma singelplayerkampanj också då?

Tragiskt är också att dom tar namnet från ett redan släppt spel igen och släpper det igen med samma namn. Sim City ett antal år senare blir Sim City igen, och nu likadant med C&C, har man gått varvet runt redan, använd en siffra, undertitel eller vadsomhelst. Annars dör ju dom gamla varumärkena och titlarna ut.

NEIN NEIN NEIN NEIN NEIN NEIN NEIN NEIN NEIN NEIN.. puh detta blev jobbigt, jag får ta in lite hjälp

http://www.youtube.com/watch?v=fM42YTY62rA

Detta kommer nog bli ett av de mest hatade beslutet EA gjort på länge, och jag tror inte Bioware kommer bli så populära efter detta heller.

Nu kommer jag undra, vad är det de kommer tjäna pengar på, kommer det bli pay 2 win eller lyckas man faktiskt att göra ett bra free 2 play.

Jag är orolig men kommer ändå testa spelet och hoppas på det bästa, att Generals 2(som jag kommer kalla det ändå) ändå blir bra.

Medlem

Bleh, jaja vi får se vad som händer. Testa spelet ska jag göra oavsett!


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Men det var ju vackert iaf.

Medlem

Och där sjönk mitt i intresse.......

AW8
Medlem

Good, good!

Pengarna ska ra$$la in!


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

Vad babbllar EA om?

ett C&C spel är 100% ett äkta SP lir, med bra storya, spännande units, basbyggande i härliga miljöer.

inget annat,. gör om gör rätt.
ps, ni dödade Westwood. Bastards... I will never forgive.

C:/cd westwood

C:/westwood/C&C

C:/westwood/C&C/c&c.exe

(hoppas jag minndes rätt)


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

FU EA !

Fy fan.. -_-

Nog för att man höll sig lite skeptisk... Men så här illa?

Westwood vänder sig i graven. R.I.P. C&C...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Just nu tycker jag verkligen synd om Brett Sperry och Louis Castle, som 1985 drog igång Westwood Associates som därefter blev #Westwood Studios.

Jag kan se dem framför mig, läsandes nyheten på någon amerikansk sajt, sätta pannkakan i halsen innan de tappar aptiten fullständigt. Ett raseriutbrott! Lönnsirap precis överallt, innan de smyger in i varsin mancave där de tyst stirrar på originalförpackningar av Command & Conquer (That box!).

En tår porlar sakteligen nedför deras tyngda ansikten.

Jepp, det var medvetet att skriva så förvirrat om dem, som om de vore en person. För just nu gråter de nog som om de vore en.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

Meeeeeen fy fan vilken gigantisk besvikelse!!! Förstörde fan hela dagen.

Medlem
Skrivet av Icerock:

Jaha då blir det som det där Age of Empires Online antar jag. nah då skippar jag också det här spelet.

Ursäkta, men va fan ska det betyda egentligen ? För dem som faktiskt spelar spelet så kostar det inte mer än vad ett vanligt spel gör med allt innehåll, det ger dig möjligtheten att köpa dem civilisationerna som du vill ha och skippa dem som du inte gillar.. AoEO är ett väldigt underskattat spel och det är inte Pay 2 Win för den delen heller, så släng dig i väggen !

OnT: Det är riktigt synd att det blir F2P, men det behöver inte vara världens undergång för det.. Men när EA har något med saken att göra nu förtiden så blir det EA + F2P = Money Money Money.

Medlem
Skrivet av McNord:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Nomz:

Free to play är aldrig free to play. Kostnaderna hamnar bara på något annat, som microtransaktioner. Frågan är då, vad är det de tänker ta betalt för?

Spel som LoL, TF2, Tribes etc är verkligen gratis.

LoL är knappast "helt"gratis då man måste betala för att njuta av spelet fullt ut, typ nya hjältar och runor (har jag för mig det kallas?). Om det är microtransaktioner så är det bara visuella ting som påverkas.

Hjältar kan man tjäna ihop gratis, runor också. Det är inget måste att köpa något av dem, det är bara det visuella som bara kan köpas..

Inaktiv

Vafan håller dom på med!?

Medlem

Inte utan att man undrar vilken nolla som hittat på detta crap!
Har ju spelat C&C minst en gång i veckan sedan början på 90 talet.
Bedrövligt dåligt av stolpskotten som styr EA.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Jag blir så otroligt ledsen att jag tror jag kommer börja gråta...

Medlem

Om det finns någonting där balans är viktigt så är det i rts, lycka till med att balansera ett f2p-rts säger jag bara.

Medlem
Skrivet av Digu21:
Skrivet av Icerock:

Jaha då blir det som det där Age of Empires Online antar jag. nah då skippar jag också det här spelet.

Ursäkta, men va fan ska det betyda egentligen ? För dem som faktiskt spelar spelet så kostar det inte mer än vad ett vanligt spel gör med allt innehåll, det ger dig möjligtheten att köpa dem civilisationerna som du vill ha och skippa dem som du inte gillar.. AoEO är ett väldigt underskattat spel och det är inte Pay 2 Win för den delen heller, så släng dig i väggen !

OnT: Det är riktigt synd att det blir F2P, men det behöver inte vara världens undergång för det.. Men när EA har något med saken att göra nu förtiden så blir det EA + F2P = Money Money Money.

hahah rörde jag en känslig nerv där lol


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Nomz:

Free to play är aldrig free to play. Kostnaderna hamnar bara på något annat, som microtransaktioner. Frågan är då, vad är det de tänker ta betalt för?

Spel som LoL, TF2, Tribes etc är verkligen gratis.

Precis, man KAN göra bra F2P spel faktiskt... Men jag tvivlar på att EA klarar av det ...

Medlem
Skrivet av luftman:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Nomz:

Free to play är aldrig free to play. Kostnaderna hamnar bara på något annat, som microtransaktioner. Frågan är då, vad är det de tänker ta betalt för?

Spel som LoL, TF2, Tribes etc är verkligen gratis.

Precis, man KAN göra bra F2P spel faktiskt... Men jag tvivlar på att EA klarar av det ...

Ingenting är gratis. Om nu LoL är gratis till spelare så måste dom ha hittat ett annat sätt att få in pengar på, sponsorer, nånting.....

Tror ni att utvecklarna på EA sitter och jobbar gratia för att vi ska få ett bra spel?

Allt går ju ut på att tjäna pengar, det är inte som på 80-talet längre mär spelakapare var entusiaster och kodase spel i hopp om the american dream.

Spelföretag idag är stora maskinerier och det kostar multim att utveckla et AAA spel, pengar som måste in på nått sätt.

Jag är av uppfattningen som många andra här att F2P bara känns dyrare och krångligare i längden, att det är en trist utveckling. Jag betalar hellre mina 3-4-500:- up-front och får hela spelet, inget krångel.

Men vi går ju tyvärr mot ett spelande där folk har en sån pass ovilja att betala att företagen måste göra sina spel F2P för att över huvud taget få spelare.

Jag är övertygad om att det kommer bli mängder av försök att dra in $$$ genom diverse transaktioner i detta spel.

Jag hade hellre sett en F2P-modell där man betalar en gång och får allt skit unlocked.

Sen att säga att spel är helt gratis som typ TF2 är ändå inte sanningen, då många uppenbarligen hostar upp pengar för typ hattar och skit. För om dom inte gjorde det så skulle ju modellen inte fortsätta att driva.

Medlem

Till Improved:

Du borde vara portförbjuden här då du har stora svårigheter att hålla ett godkänt språk samt att du har någon form av störning för att reagera så här. Fy skäms.

Till DrBagguette:

Helt sant, spel kostar pengar och pengarna ska dras in på något sätt. Och F2P-spel sänker på något sätt spelkvaliteten då de alltid tummar ner på något så att de kan få maximal utbetalning senare. Att jämföra med TF2 är dock alltid fel då Valve redan fått in pengar under tiden det såldes separat och under The Orange Pack. Så där har de verkligen tjänar pengar då TF2 aldrig varit 100% gratis i från början.

Tyvärr är detta ytterligare ett bevis på EAs förmåga att förstöra varumärken, C&C har alltid varit mina favoritspel men vad som för mig startade lite med Generals och Red Alert 2 har nu totalbottnad då de valt att göra spelet F2P. Och det blir säkert en massa causal-skräp och mikrotransaktioner på det också. Vänta bara...

Medlem

Grafiken ser ju riktigt bra ut och Free to Play har jag inget emot så länge det inte är Pay to Win...

Om det släpps till Steam så kommer jag testa det.

Inaktiv

e
p
i
c

f
a
i
l

Inaktiv

Jävla EA ändå, har försökt att inte sätta mig i fållan som ogillar dom men nu har jag hamnat där också, för andra gången.

Dom mage att snacka om att Valve urvattnar varumärken och förstör spel genom sina reor? Sen skapar dom en egen rea o sen trollar dom med att F2P är framtiden. Och nu tar dom det som skulle bli det nya stora C&C Generals, ett PC exklusivt spel, och omvandlar det till ett gratislir där man ingame ska köpa prylar för riktiga pengar. Jag antar att detta även gäller vapen?

Man har flyttat fokus från att göra ett spel så bra som möjligt, och sen hoppas på höga betyg och hög försäljning till att släppa något halvfärdigt där man sen kan facebooka och köpa färger och eventuellt vapen? Säger sig självt att det inte blir en värdig uppföljare till Westwoods klassiker.

Medlem
Skrivet av DrBagguette:
Skrivet av luftman:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Nomz:

Free to play är aldrig free to play. Kostnaderna hamnar bara på något annat, som microtransaktioner. Frågan är då, vad är det de tänker ta betalt för?

Spel som LoL, TF2, Tribes etc är verkligen gratis.

Precis, man KAN göra bra F2P spel faktiskt... Men jag tvivlar på att EA klarar av det ...

Ingenting är gratis. Om nu LoL är gratis till spelare så måste dom ha hittat ett annat sätt att få in pengar på, sponsorer, nånting.....

Tror ni att utvecklarna på EA sitter och jobbar gratia för att vi ska få ett bra spel?

Allt går ju ut på att tjäna pengar, det är inte som på 80-talet längre mär spelakapare var entusiaster och kodase spel i hopp om the american dream.

Spelföretag idag är stora maskinerier och det kostar multim att utveckla et AAA spel, pengar som måste in på nått sätt.

Jag är av uppfattningen som många andra här att F2P bara känns dyrare och krångligare i längden, att det är en trist utveckling. Jag betalar hellre mina 3-4-500:- up-front och får hela spelet, inget krångel.

Men vi går ju tyvärr mot ett spelande där folk har en sån pass ovilja att betala att företagen måste göra sina spel F2P för att över huvud taget få spelare.

Jag är övertygad om att det kommer bli mängder av försök att dra in $$$ genom diverse transaktioner i detta spel.

Jag hade hellre sett en F2P-modell där man betalar en gång och får allt skit unlocked.

Sen att säga att spel är helt gratis som typ TF2 är ändå inte sanningen, då många uppenbarligen hostar upp pengar för typ hattar och skit. För om dom inte gjorde det så skulle ju modellen inte fortsätta att driva.

Jag tror att han med "Gratis" menar att du som spelare inte måste betala för att kunna njuta av i princip hela spelet, självklart så kostar ju spelen att tillverka men att se/läsa reklam medans du spelar kostar ju inget för dig... om du nu inte räknar tid som en valuta.
Jag är själv jätteledsen över att Generals 2 inte blev ett "vanligt" spel, men jag vill bara nämna att det FINNS F2P spel som faktiskt funkar, t.ex. LoL.
Fördelen för mig med F2P är att det är enkelt att spela med kompisar, eftersom alla "har" spelet...
Minns för längesen att jag gav förslag till mina polare att skaffa TF2 så vi kunde spela tillsammans (detta var på tiden då det inte var F2P) , men dom vägrade ju för dom tyckte det såg "larvigt" ut.
Senare när TF2 blev F2P så sa gav jag det förslaget igen, dom gick motvilligt med och laddade hem det på steam... nu några månader senare så sitter samma polare och spelar TF2 ca. 20 timmar i veckan och totalt älskar spelet, är sugen på att säga "I told you so" till dom men jag har undvikit det

Medlem

Så dom pajar hela denna franchise rakt upp och ner, jävla idioter.


signatur

Meep!

Medlem

Jag tycker varenda spel ska ha ett starter edition, så man får prova litegrann av spelet, och sen om man gillar det så betalar man!

Såg verkligen fram emot en ny C&C Generals, det första är riktigt roligt men tack vare EA så tycks det vara en dröm i kras.

Alt såg så bra ut på filmerna som man sett..

Medlem
Skrivet av Elit-mannen:

Jag tycker varenda spel ska ha ett starter edition, så man får prova litegrann av spelet, och sen om man gillar det så betalar man!

Demo?


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Skriv svar