300 000 spelade Diablo III samtidigt i helgen

Robot
300 000 spelade Diablo III samtidigt i helgen

Hundratusentals Diablo III-sugna piskade monsterstjärt under den gångna helgen – var du en av dem?

#diablo-iii, #blizzard


Medlem
300 000 spelade Diablo III samtidigt i helgen

har ont i mushanden efter allt klickande, lvlade alla chars till 13 o fick alla beta achivements

Medlem

Jag har men Blizzard var dumma mot mig, kunde inte logga in åtskilliga gånger


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Såklart man var en, fick alla gubbar upp till 13 utom wizarden. Nu får man roa sig med GW2 betan ihelg och sen börjar den eviga väntan på 15 maj


signatur

In Hoc Signo - PPP

Medlem

Ja, det var skönt att pröva lite hemma i lugn och ro, även om det inte blev spela hela helgen så tyckte jag att det räckte och kan knappt vänta tills releasen.


signatur
Medlem

Japp, de var gött, även om det var trasigt till och från, men det kan man ju förvänta sig när dom testar hur servern beter sig under tryck. Små minnesläckor blir stora när man instantierar 300k samtidigt

Medlem

CTRL+V,ENTER,ENTER,CTRL+V,ENTER,ENTER...

Någon?

D3 var jätteroligt och det blir definitivt ett köp!

Inaktiv

Spelar det fortfarande, helgen var dock hemsk att försöka logga in på. :/

Medlem

..för att inte nämna de tre miljonerna som satt vid inloggningsskärmen.

Medlem

Blir nog ett köp.

Medlem

Lyckades logga in 1 gång av cirka 15 försök utspritt under helgen, och då kunde jag inte ens spela, bara skapa en ful karaktär. Blä.


signatur

Redigerat 2010-05-23 13:37 av dig

Medlem

Så lite?! Och alla de jäkla problem de hade? Snacka om dåliga servrar...

Medlem

Jag var en av dem!

Jag spelade och besegrade King Leoric (Skeleton King för er noobs som inte kan något) med alla klasser förutom Munken som jag inte hann spela!

Det ni! Mouhahaha!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Inaktiv

Det var inte särskilt mycket att hurra för. 300k är ju inga vidare siffror direkt..

Medlem

Spelet var betydligt fulare än jag hade väntat mig såg ju ut som en PS2 titel. Sedan är det dumb down till skosulorna och normal svårighets nivån kändes som god mode.

Blir inget köpa av detta, kanske när spelet kostar 99kr eller något sådant, mera är det inte värt är inte en AAA titel direkt.

Medlem
Skrivet av neonille:

Det var inte särskilt mycket att hurra för. 300k är ju inga vidare siffror direkt..

Håller med. Dom kunde ju absolut fått fler om login fungerade som det skulle.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av neonille:

Det var inte särskilt mycket att hurra för. 300k är ju inga vidare siffror direkt..

300000 samtidigt. Lär ju varit mycket mer totalt. Rubriken är missvisande, då den säger att endast 300000 spelade. Det skulle i så fall innebära att alla som ville spela betan lirade samtidigt, helt otroligt.

Medlem

Nej spelade inte det i helg men dock helgen innan,
Var ett jävla trubbel med login som många nämner då också.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

D3 var så sjukt jävla enkelt så man spyr. Dog en gång och det var för att jag klantade mig en gång vid 20 skeletons typ, men vafan? Blir svåraste sen när detta skaffas för kanske en hundring eller något.

Medlem

Spelade inte denna helg på grund av allt trubbel som var. Hade Betan sedan en månad innan, men nu ska jag spara mig till den 15:e! : )

Medlem
Skrivet av LoyalCrystalean:

D3 var så sjukt jävla enkelt så man spyr. Dog en gång och det var för att jag klantade mig en gång vid 20 skeletons typ, men vafan? Blir svåraste sen när detta skaffas för kanske en hundring eller något.

Konstigt att de första 25-33%:en av första akten är enkla...

300 000 SAMTIDIGT. Totalt står det inget om mer än "...en hel del".

Medlem

Ja och vart lite besviken, inget köp atm.

Medlem

Gick Eu-servrarna igång överhuvudtaget? Hann bara spela över helgen, nämligen.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

det var inte många gånger man hann spela.. så visst var det många.

Medlem
Skrivet av magma:

Gick Eu-servrarna igång överhuvudtaget? Hann bara spela över helgen, nämligen.

Man spelade på US servers om jag inte minns fel.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av zyMboL:

CTRL+V,ENTER,ENTER,CTRL+V,ENTER,ENTER...

Någon?

Skrev ett keyboard macro som försökte logga in var 5:e sekund, funkade hur bra som helst medan jag satt och kollade på film

Medlem

Bara 300 000 ?! Trodde det skulle minnst vara 1 miljon som spelade (samtidigt) men antar att de flesta har redan spelat det eller inte varit medvetna om att det var öppen beta.

Jag var iaf en av de 300 000 som spelade, hade klarat ut betan med 10 karaktärer och 5 av dom blev level 13. Grymt spel är det och jag ångrar mig inte för att ha bokat collectors edition!

Medlem

Jag var en av de som spelade.
Ser fram emot spelet, men måste medge att deras stress-test inte var buggfritt överhuvudtaget.
Error när man: 1: Försökte logga in. 2: Försökte starta nya omgångar.

Medlem

Spelat, gillat..

Väldigt lätt, men läste nånstans att det skulle vara lättare än DII i början, samma i mitten, men svårare på slutet.
Hoppas det stämmer..

123
Skriv svar