Hörlurar?

Medlem
Hörlurar?

Behöver man ha ett par gaming-lurar?
Jag har ju börjat spela och intressera mig för online-spelen och sitter idag med hörlurar utan mic. Är detta något att införskaffa kanske?

Vad säger ni vana gamers där ute i långa landet falukorv?

Funderar på några olika varianter... Steel Series Siberia V2, men även Corsair 1500.... åsikter tas tacksamt emot, likaså förslag på andra bra gaming-lurar. Inte över 1000-lappen dock!

#blogg

Medlem
Hörlurar?

ja, jag vet att du säger "inte över 1000-lappen" men dessa är så bra att de är värda sina extra hundralappar: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=587879


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem

Jag har Sibera och det är de enda jag kan använda. Har testat lite andra men kommer alltid tillbaka till dem. Det ena är för att de är sköna att ha på sig timmar i sträck men också för att det är de enda med kåpor som inte skadar mina öron. Det sista är dock VÄLDIGT individuellt,.

Man får dock i ärlighetens namn vara försiktiga med dem då de gärna går sönder lätt av slit och släng, men ska du ha dem bara framför datorn så ska det inte vara ett problem.


signatur

Videomupp

Medlem

Siberia v2 är ju ett standard headset som oerhört många har. Absolut inget fel med det dock , snarare tvärtom.

Medlem

Om du är nöjd med dina nuvarande hörlurar kan du köpa till en separat mic. Borde finnas på Teknikmagasinet eller Claes Ohlsson.

Med siberia får du också en väldigt smidig mick som lätt går att trolla bort jämfört med Shimo´s länk


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Jag har Corsair 1500 finns både fördelar och nakdelar med dem.

+
Slutna lurar
Stora membran
Bra ljudkvalitet
Bra Mic
Artificiell 7.1

-
Öronmuffarna är i nån form av sammet look-a-like men blir förbannat varma runt öronen efter ett tag, hade föredragit skinn
endast USB
"metallen" på lurttarna är egentligen plast.
basen, undermåttlig bas i min mening.. saknar ordentligt tryck tyvärr

I övrigt så är det bra lurar till ett bra pris med en grymt skön passform. Kan verkligen rekomendera dem. det jobbigste som är med dem är just sammetsprylen, kan bli riktigt varmt runt öronen efter några timmar.

*Edit* la till en till minus sak

Medlem

Kan varmt rekommendera Plantronics headset.

Medlem

pc360 är nog det bästa man kan ha om man är intreserad av ljudkvalite med.

Medlem

Tack för alla tips, tankar och åsikter
Kul att se ficklampa här i tråden också, visste inte att du var FZ-hooked!

Varmt om öronen är ju något jag absolut inte vill ha, och tyvärr har jag läst just detta om Corsair-lurarna på fler håll. Så än så länge känns V2-lurarna som mest bang for the bucks. Att lägga 1400 som föreslås i länken känns way out of my league. V2 kan jag handla för under 700:- och det är halva priset. Är ju ingen hardcore gamer så jag gissar att de duger.

Än så länge är det bara tankar och funderingar. Jag kör ett par Sennheiser PX200 idag som har bra ljud, men ingen mic. De är dessutom inte vrålsköna att ha på sig flera timmar. Någon gång i framtiden blir det ett byte.

Medlem
Skrivet av manuelek:

Tack för alla tips, tankar och åsikter
Kul att se ficklampa här i tråden också, visste inte att du var FZ-hooked!

Varmt om öronen är ju något jag absolut inte vill ha, och tyvärr har jag läst just detta om Corsair-lurarna på fler håll. Så än så länge känns V2-lurarna som mest bang for the bucks. Att lägga 1400 som föreslås i länken känns way out of my league. V2 kan jag handla för under 700:- och det är halva priset. Är ju ingen hardcore gamer så jag gissar att de duger.

Än så länge är det bara tankar och funderingar. Jag kör ett par Sennheiser PX200 idag som har bra ljud, men ingen mic. De är dessutom inte vrålsköna att ha på sig flera timmar. Någon gång i framtiden blir det ett byte.

Är inte hooked riktigt, följer bara din blogg här.

Är spelskribent på annan sida och har testat lite plantronics, gillar dem. Testat steelseries och så, kollegor har dem och de rasar isär efter inte allt för lång tid.. Corsair har jag inte testat...

Är det till datorn så tycker jag du bör kolla lite på att köra ett par stora Sennheiser-hörlurar och komplettera med t ex en Zalman MIC-1, det är så jag kör idag. Men vill du ha allt i ett är Plantronics (om du frågar mig iaf) ett bra val. Vi ska testa lite av deras nya modeller snart, vet ej när men det är på gång iaf.

HD-558 och en MIC-1 är nog mest lik den kombo jag har idag, kör ett par HD-555 (utgått)

Medlem

Det är till min PS3, spelar inget på datorn. Så det gäller att de passar till konsolen.

Medlem

Det är ju lite lurigt med t ex Plantronics för de har sällan längre sladd än 2m vad det verkar. Passar ju utmärkt till datorn, funkar sämre om du spelar konsol och har 3-4meter till burken.

Ficklampa kanske kan svara på om samtliga lurar går att köra på PS3 eller om man måste köpa en dedikerad lur för PS3-användning?

Medlem

Till min dator sitter jag med ett par Deltaco HL-89, dock verkar den inte finnas att få tag på längre. Tror jag betalade 149kr eller något sådant. Men det borde finnas nå liknande att köpa.

Kan ha dom på i flera timmar utan att bli trött i öronen eller andra problem som brukar uppstå. Är helt okej ljud och mikrofonen är väldigt bra.


signatur
Medlem

149:- är ju trevligare än 999:- som ett par Steelseries för PS3 kostar... hua. De känns dessutom rejält plastiga för att kosta en tusenlapp.... svårt val.

1
Skriv svar