550 000 Battlefield Heroes-konton läckta

Robot
550 000 Battlefield Heroes-konton läckta

Gratisspelet Battlefield Heroes har hackats och kan bli en dyr historia för EA.

#battlefield-heroes


Inaktiv
550 000 Battlefield Heroes-konton läckta

Användarnamnen på läckta konton finns här:

http://www.mediafire.com/?6kj3rry07wxj6d9

Det finns inga lösenord i just den listan, men byt om du finns med.

Medlem

Gmails sökfunktion suger verkligen på att hitta mail.
Kan inte hitta några mail rörande min BF Heroes registrering och sånt tar jag aldrig bort. Men det var ju sagt för några dar sedan att detta rörde beta testarnas konton... Och jag regga mig bara för att få tillgång till BC2's veteran status så det var ju runt mars-april förra året, och då fanns det väl redan några miljoner spelare.
Spelet föll mig inte i smaken, likt TF2 så är det FÖR cartoonigt för mig. BF: P4F var bättre, men laggar av någon anledning riktigt mycket för mig. Får hålla mig till BC2
Fortfarande mest orolig att mina konton på steam hackas när man lagt ner massor med pengar på digitala köp.

Lols skumläste bara lite eftersom denna "nyhet" kom ut lite tidigare på andra håll men såg att det stod "betafas" i texten i efterhand.... grumpf :3

Men det verkar som detta inte är första gången deras servrar hackas? Tycker det är lite skum info men denna sida säger att BF konton hackades redan 2008 också.
http://www.gamersworldbd.com/2008/06/battlefield-heroes-beta-...
Men ja det verkar vara en annan server än den vanliga registreringsservern. Att den fortfarande används är väl för att de inte kunde lösa problemet med de registrerade personerna hur deras konton skulle föras över till de nya servrarna.

Medlem

Tilläggas bör väl att majoriteten av samtliga lösenord är krypterade, dock inte alla av någon oförklarlig anledning. Gissningsvis endast dem korta.

Ytterligare verkar det som om det är en gammal användasdatabas. D.v.s. dem lösenord som användes vid betatillfället är dem som finns lagrade. Skumt val av DICE/EA att lagra gammal data om så är fallet.

Medlem

Lika bra att byta lösenord på mailen, inte gjort det på kanske 5-10år.

Medlem
Skrivet av Fuidama:

Gmails sökfunktion suger verkligen på att hitta mail.
Kan inte hitta några mail rörande min BF Heroes registrering och sånt tar jag aldrig bort. Men det var ju sagt för några dar sedan att detta rörde beta testarnas konton... Och jag regga mig bara för att få tillgång till BC2's veteran status så det var ju runt mars-april förra året, och då fanns det väl redan några miljoner spelare.
Spelet föll mig inte i smaken, likt TF2 så är det FÖR cartoonigt för mig. BF: P4F var bättre, men laggar av någon anledning riktigt mycket för mig. Får hålla mig till BC2
Fortfarande mest orolig att mina konton på steam hackas när man lagt ner massor med pengar på digitala köp.

Finns ditt användarnamn med i listan som aspunk länkar så byt lösenord.
För att ta reda på ditt användarnamn loggar in på: https://www.ea.com/profile/login

Under "om mig" finns alla dina användarnamn.
Ex: Battlefield - Heroes.com

Detta gäller ochså som sagt bara om du varit med i betan.

Inaktiv

Varför lagrar man inte bara lösenorden i en extern hårddisk på deras kontor i ett valv eller nått?

Medlem

Såklart man fanns med på den listan :/

Medlem
Skrivet av Vanne:

Såklart man fanns med på den listan :/

Likewise

Medlem
Skrivet av Tobblish:

Detta gäller ochså som sagt bara om du varit med i betan.

Jag var inte med i betan så känner mig ändå rätt lugn. Bytte lösenord för ett tag sedan men inte specifikt till BF Heroes, och just det spelet struntar jag i men det är jobbigt om informationen är på vift.

Just därför rikta jag viss irritation mot Gmail som inte kan hitta mail genom deras sökfunktion. Jag vet alltså inte om det är rätt email jag letat i men om det inte är just min primära så är det ingen fara..... än så länge.
Hackar de EA's registreringsservrar så är det en annan femma. Då blir det till att byta lösen på allting igen

Inaktiv
Skrivet av showerguy:

Varför lagrar man inte bara lösenorden i en extern hårddisk på deras kontor i ett valv eller nått?

Lol?

Medlem
Skrivet av showerguy:

Varför lagrar man inte bara lösenorden i en extern hårddisk på deras kontor i ett valv eller nått?

Hur tänker du då när du ska logga in? Ring EA och be dem ansluta den externa HDDn varje gång du ska logga in?


signatur

i7 2600K(2011)/GTX 1080/ACER Predator Z35 | PS4 | PS3 | Wii | PS2 | SNES | GB | NES

Medlem

haha, Såklart var man med I listan! ^^
Kommer dock inte ihåg vilken Mail jag använde! ^^ haha


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Vill tillägga att alla lösenord var md5 krypterade, vilket innebär att så länge hashen inte är lagrade i en hashlista så är ens lösenord säkert. Lättaste sättet är att ta hashen och söka med den på google, om man då får resultat så bör du byta omedelbart.

Mitt account är också hackat, men använder lite smartare lösenord än många andra så hashen till den finns inte lagrad

Många av de sidor som lulzsec har hackat så har lösenordet inte varit krypterat, vilket är helt sjukt säkerhetsmässigt. Även detta var korkat gjort då om lösenorden hade varit saltade så hade inget av dessa inloggningsuppgifter varit användbara.

Medlem

Hackerkommunityt går verkligen in för att bli populär bland oss gamers.
Det jävliga är att vi gamers inte kan hämnas på dem eller skada dem, vi kan bara böja oss framåt med rumpan bar och böna och be till gudarna att de här människorna ska vara snälla när de gruppvåldtar oss

Medlem

Jag var också med -_- men jag har ingen aning om vilket lösenord jag hade där ändå, förmodligen ett gammalt.


signatur

"Nerf rock, paper is fine" - Scissor

Medlem

Var såklart också med på den där listan, dock så är jag relativt säker på att jag använde ett emailkonto som jag blev av med för längesedan, även lösenord som för föråldrade

Medlem

VI betalar för säkerhet då ska vi fan ha säkerhet också! men nee sony ähh spara lite här o där så kan vi få mer i lön. Den gamla tanten betalar skatt till staten för att staten ska hålla henne säker (Polis) Men då är det tydligen att säkerheten är för dålig. Down goes the boat :- Bra jobbat att säga detta men dom skulle bara skickat alla uppgifter till Sony och sagt att ni får tillbaka allt när eran säkerhet är bättre eller något.

Medlem

EA gör det inte lätt för en stackars user å ha kluriga passwords när det endast går att ha 16 tecken.

Medlem

Dags för EA att uppgradera båda säkerhet och servrar då kanske. Har aldrig upplevt så många server problem i något annat spel som har upplevt det i BC2.

Medlem

fasen... Mitt fanns med

Medlem

Mitt konto fanns med i listan.

Jag är dock inte orolig för det lösenord jag använde på BF Heroes använder jag ingen annanstans. Jag hoppas att ingen blir drabbad av det här, men det är väl att hoppas på för mycket.

Inaktiv

Iiih! Jag finns med xD Byter lösenordet nu.

Sidan tycks vara up and running nu


signatur

It´s not where we´re from, it´s where we´re going....

Medlem

ajdå, mitt fanns ju också med, nåväl ändå dags att byta lösenord.

Medlem

Var inte med på listan. Har dock inte spelat det sen betan. Finns jag kvar som användare då? Någon som vet?

Medlem

Trevligt att deras reset password funktionen inte funkar vid en tid som denna.

Medlem

testade bara spelet en kvart för längesedan men ser att användarnamnet finns där på ett playernick jag använder, men går det logga in med enbart detta användarnamn eller behöver de mailadressen ?

iofs är servern ägd får de väl fram epostadressen med kanske.
å frågan är om det är någon ide man byter lösenord till EA om de är ägda.

jaja har man sparat pengar på säkerthet så blir det lite lulz för eller senare

Medlem

Var på tiden att jag ändrade lösenord i all fall. Hade lika på många sidor.
Någon som vet vad det är för kryptering på lösenorden? Vanlig MD5 antar jag...

Medlem

mitt fans med också har byt nu:P

12
Skriv svar