Team Fortress 2 blir gratisspel

Medlem

Jag köpte spelet för ungefär en månad sedan -_-

Medlem

Har så många spel att spela för tillfället, annars hade jag genast tagit och prövat spelet


signatur

Game long and prosper

Medlem

Tyckte det mest var grisigt :S Antar man måste spela en stund innan man kommer in i det.

Medlem
Skrivet av Jesper1230:

Tycker alla som har betalt pengar borde få något annat spel som en present för att dom köpt det!? Eller något!

De som kör F2P delen och ej äger spelet från tidigare eller inte har gjort något köp från Mann. Co. kan inte använda alla delar av spelet.

http://teamfortress.com/freetoplay/faq.php

Medlem
Skrivet av mrpeters:
Skrivet av Jesper1230:

Tycker alla som har betalt pengar borde få något annat spel som en present för att dom köpt det!? Eller något!

De som kör F2P delen och ej äger spelet från tidigare eller inte har gjort något köp från Mann. Co. kan inte använda alla delar av spelet.

http://teamfortress.com/freetoplay/faq.php

Hurrmmm... Det spelar ingen större roll... Dom får ju fulla gameplay upplevelsen fortfarande. Vill fortfarande ha minst 70% av stålarna tillbaks.

Medlem

Synd bara att allt man behöver göra för att bli premium är att köpa nåt vapen för 5 kr från mann co. store.

Medlem

Själv är jag nöjd med att jag fick en förtur på 700 timmar att testa spelet innan det blev f2p, plus hl2 och portal
Väl värt vartenda öre i mina ögon. Dessutom blir det ju fler spelare på servrarna nu vilket håller spelet igång ännu längre.

Äger en hatt för det facila priset av 99.99 € och det är nog allt vad MannCo store kommer få ut av mig men kan tänka mig att det är många nya som inte orkar vänta på att alla vapen ska droppas utan som kommer att köpa ikapp sig lite vilket nog ger bra klirr i kassan för valve.

Medlem

Synd, de sabbade spelet. F2P FTL.

Medlem

Team Fortress : Hats

Inaktiv

Bring back the old tf2, innan alla hattar och skit....


signatur

"Remember, if your computer gets fucked, don't go ape shit - just fuckin' fix it"

Inaktiv
Skrivet av Sazja:

Bring back the old tf2, innan alla hattar och skit....

Håller med, det var riktigt kul första året, nu blir det sämre och sämre för varje update de gör. Så dåligt som det är nu, helt förstört med obalanserade vapen etc har det aldrig varit.

Medlem

Jag vill ha tillbaks mina pengar då


signatur

Meep!

Medlem
Skrivet av Sazja:

Bring back the old tf2, innan alla hattar och skit....

Det finns väl servrar som kör utan dessa köpta vapen och skräpet?


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Jättehärliga nyheter verkligen! Valve blir populära hos mig. Förra året gav de ju bort Portal helt gratis också

Medlem

Vet att vissa irriterar sig på att man kan hitta hattar och vapen. Det kan jag köpa, det är ju en smakfråga.

Men nu undrar jag vilka vapen det nu är som är så obalanserade som vissa säger? Detta är nämligen i mångt och mycket en sakfråga. Antingen är det sant eller så är det inte det. Jag vill veta vilka vapen det är som alldeles för bra. Jag har spelat sedan det var ganska nytt och kan inte komma på något vapen som är särskilt OP. Vapen man hittar eller craftar har både för- och nackdelar. På sin höjd kan man ändra sin spelstil med hjälp av dessa vapen, men spelet är fortfarande balanserat.

Medlem

Älskade 2007 team fortress 2.
Men nu är det ett helvete med random drops, hattar, crafting, stores, och vetefan saker som alla spriger runt med.
Dem borde ha en 2007 version som alternativ..

Inaktiv
Skrivet av V1per:
Skrivet av Sazja:

Bring back the old tf2, innan alla hattar och skit....

Det finns väl servrar som kör utan dessa köpta vapen och skräpet?

Kanske det, men det gäller att det finns spelare på dom också. Är väl bara det att jag tappade intresset sen det blev item fortress


signatur

"Remember, if your computer gets fucked, don't go ape shit - just fuckin' fix it"

Medlem

Det finns många vanilla servrar, och nu efter uppdateringen kommer det antagligen sättas upp ännu fler (just pga alla gratissnyltare)

Medlem

Fy fan vad folk är töntiga.
Jag betalade för TF2 också, men vem bryr sig?

Om du går på bio idag och ser en bra film, blir du vansinning 4 år senare när de visar den på tv gratis?

Jag kan räkna upp hur många spel som helst man betalat 500:- för som jag aldrig kommer spela igen. Valve håller sitt spel vid liv, jag tycker det är en fantastisk bedrift. Och alla andra suger.

Pengarna tillbaka, haha. 10€ kostade väl spelet innan det blev gratis? Skaffa er ett jobb.

Medlem
Skrivet av anon_276063:

Mycket bra för de som inte har spelet och är pank Fortsätt såhär, Valve, så blir ni världens bästa spelföretag x2.

vadå blir? dom är världens bästa spelföretag

Avstängd

Laddade hem det och testade igår. Det måste vara det mest dåligt optimerade spelet på länge. Min dator klarar av Crysis 2 på högsta, men när jag köra TF2 så kvittar det vilka inställningar jag har, jag får ändå drops till 30 fps så fort någonting händer.

Medlem

Hur tänker ni som vill ha pengarna tillbaka? Det är som att köpa ett spel för 599 vid release och sedan begära 400kr 5 år senare när priserna har sänkts...

Medlem

Ojdå, valve <3

Medlem
Skrivet av dassaren:

Laddade hem det och testade igår. Det måste vara det mest dåligt optimerade spelet på länge. Min dator klarar av Crysis 2 på högsta, men när jag köra TF2 så kvittar det vilka inställningar jag har, jag får ändå drops till 30 fps så fort någonting händer.

Doing it wrong.

Source-motorn är den mest väloptimerade spelmotorn för PC-burkar som finns (och används aktivt än idag).


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Det har blivigt ett RPG för länge sedan och nu börjar MMO-folket komma in.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

Det har blivigt ett RPG för länge sedan och nu börjar MMO-folket komma in.

Troll, please.

Det finns ungefär lika många RPG-element i TF2 som det gör Battlefield.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem
Medlem

... Hade 2 ju 2 konton med tf2 på......................................

Medlem

Så kul att se folk gnälla när de ger bort TF2 gratis...

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Det följe med orange box?

Jepp, men folk är giriga.. köper 1 spel för 300 - 400 (eller vad fan det kosta) och får med 4 till och tror att dom ska få tillbaka pengar för TF2...

Jag köpte min Orange Box för BARA HL2 Episode 2 och fick med 2 awesome spel som dom kunde sälja separat, men som sagt.. valve <3 är snälla att skicka med + HL2 och HL2 Episode 1..

123
Skriv svar