Wii U presenterad

Medlem
Skrivet av JohnnyGreed:

Varför ska de stå och skryta om hårdvaran? De har ju klart och tydligt i alla år tjatat om upplevelsen och innehållet i spel. Det är ju MS och Sony som brukar stå för teknikbögandet.

Om man har ögon att se med när de visade techdemot med fågeln och vattnet samt koifiskarna. Så fattar ju vem som helst att det knappast körs på en Wii...

Däremot fokuserade de enbart på handkontrollen vilket uppenbarligen gjort att vissa människor inte fattar att de släpper en ny konsoll med ny hårdvara.

Om du nu är så smart så kastar du ur dig mycket gnäll på alla som nu kanske vill fråga och undra om den nya konsolen så det efterblivna får du nog stå för själv....


signatur

Den som har flest prylar när han dör vinner!

Moderator | Testpilot
Skrivet av UnorthodoxXx:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av UnorthodoxXx:

BF3...?

BF3 kommer till WiiU!
Visst alla här köper det till PC, men gillar att mer spel än "bara nintendos" kommer till konsollen.

Han sa inte ATT det skulle komme dock bara att man skulle föreställa sig BF3 på Wii U.

Kolla runt nätet då, det är redan uttanonserat.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Moderator | Testpilot
Skrivet av kangas1000:
Skrivet av JohnnyGreed:

Varför ska de stå och skryta om hårdvaran? De har ju klart och tydligt i alla år tjatat om upplevelsen och innehållet i spel. Det är ju MS och Sony som brukar stå för teknikbögandet.

Om man har ögon att se med när de visade techdemot med fågeln och vattnet samt koifiskarna. Så fattar ju vem som helst att det knappast körs på en Wii...

Däremot fokuserade de enbart på handkontrollen vilket uppenbarligen gjort att vissa människor inte fattar att de släpper en ny konsoll med ny hårdvara.

Om du nu är så smart så kastar du ur dig mycket gnäll på alla som nu kanske vill fråga och undra om den nya konsolen så det efterblivna får du nog själv stå för själv....

Jag har aldrig påstått jag är smart? Bara läser och tar in all info som kommer ut och har kommit ut gällande konsollen din grinolle.

EDIT: Trodde inlägget var till mig, såg så ut. FÖRLÅT!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Känner du dig träffad?

Skrivet av kangas1000:
Skrivet av JohnnyGreed:

Varför ska de stå och skryta om hårdvaran? De har ju klart och tydligt i alla år tjatat om upplevelsen och innehållet i spel. Det är ju MS och Sony som brukar stå för teknikbögandet.

Om man har ögon att se med när de visade techdemot med fågeln och vattnet samt koifiskarna. Så fattar ju vem som helst att det knappast körs på en Wii...

Däremot fokuserade de enbart på handkontrollen vilket uppenbarligen gjort att vissa människor inte fattar att de släpper en ny konsoll med ny hårdvara.

Om du nu är så smart så kastar du ur dig mycket gnäll på alla som nu kanske vill fråga och undra om den nya konsolen så det efterblivna får du nog stå för själv....


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Inaktiv
Skrivet av laxan96:

Wii U controller will cost 149,99§ 99,99€ 999 SEK

Det är det minsta jag tror det kommer kosta gella fall. SKulle absolut inte förvåna mig om det blir 150§ 150€ 1500 SEK

Endast kontrollern kommer fan aldrig vara så dyr som 1500kr. Det hade varit självmord.

Moderator | Testpilot
Skrivet av JohnnyGreed:

Känner du dig träffad?

Skrivet av kangas1000:
Skrivet av JohnnyGreed:

Varför ska de stå och skryta om hårdvaran? De har ju klart och tydligt i alla år tjatat om upplevelsen och innehållet i spel. Det är ju MS och Sony som brukar stå för teknikbögandet.

Om man har ögon att se med när de visade techdemot med fågeln och vattnet samt koifiskarna. Så fattar ju vem som helst att det knappast körs på en Wii...

Däremot fokuserade de enbart på handkontrollen vilket uppenbarligen gjort att vissa människor inte fattar att de släpper en ny konsoll med ny hårdvara.

Om du nu är så smart så kastar du ur dig mycket gnäll på alla som nu kanske vill fråga och undra om den nya konsolen så det efterblivna får du nog stå för själv....

Amen wtf, var 100 % säker på att det var till mig han menade eftersom jag quoteade honom tidigare. Ber om ursäkt!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv

Fågel trailern va med all säkerhet pre-rendered. Dom spelen vi fick se senare såg ju ut som 360/ps3 prestanda
Gigantisk ful kontroll som är säkert jättebekväm att hålla i 8 timmar. (not)
Lönt att streama när man måste va hemma?? Eller?? Nä just det vi fick inte veta ett skit...
Och lönt och köpa denna om nya konsoller från Sony/microsoft kommer komma ett år efter

Medlem

Ok vad bra redan nu vet jag att jag inte ska köpa ett wii u........

Medlem
Skrivet av Hydraah:
Skrivet av laxan96:

Wii U controller will cost 149,99§ 99,99€ 999 SEK

Det är det minsta jag tror det kommer kosta gella fall. SKulle absolut inte förvåna mig om det blir 150§ 150€ 1500 SEK

Endast kontrollern kommer fan aldrig vara så dyr som 1500kr. Det hade varit självmord.

Skulle faktiskt inte förvåna.
Menar, Wiimote och en nunchuck kostar i dagens läge 500kr.
När Wii var ny så kostade dom 650kr, den nya kontrollen verkar ju vara rätt fet, så 1000kr är nog fan minimum känns det som.

cmd
Medlem

WiiU är både ny kontroll och konsoll så ni vet.


signatur

Lead Gameplay Designer @ Digital Illusion CE
-- Alla mina inlägg är privata och har inget med min arbetsgivare att göra --

Medlem

Tror jag håller mig till min ps3 och xbox faktiskt.

Medlem
Skrivet av cmd:

WiiU är både ny kontroll och konsoll så ni vet.

Wii U är en konsol, det Nintendo visade upp på E3 idag var den nya kontrollen till Wii U...


signatur

40-årig tjock och matälskande ninja från västkusten.

Medlem
Skrivet av JohnnyGreed:

Känner du dig träffad?

Skrivet av kangas1000:
Skrivet av JohnnyGreed:

Varför ska de stå och skryta om hårdvaran? De har ju klart och tydligt i alla år tjatat om upplevelsen och innehållet i spel. Det är ju MS och Sony som brukar stå för teknikbögandet.

Om man har ögon att se med när de visade techdemot med fågeln och vattnet samt koifiskarna. Så fattar ju vem som helst att det knappast körs på en Wii...

Däremot fokuserade de enbart på handkontrollen vilket uppenbarligen gjort att vissa människor inte fattar att de släpper en ny konsoll med ny hårdvara.

Om du nu är så smart så kastar du ur dig mycket gnäll på alla som nu kanske vill fråga och undra om den nya konsolen så det efterblivna får du nog stå för själv....

Men han har ju rätt? Frågar man inget får man inget veta. Det är VÄLDIGT många som missuppfattat det hela, är alla som missuppfattat idioter? Klokt uttryckt av dig!

Det dom visar behöver inte vara renderat i real-time eller ens på rätt hårdvara för den delen (ala KZ2). Chansen finns att dom visade footage från annan hårdvara eftersom kvaliteten på materialet som rullade var VÄLDIGT varierande (vissa bitar skulle kunna vara renderat på Wii (Tekken? enda som renderades var karaktärerna, totalt devoid of detail), särskilt med dålig streamkvalitet) eller att dom inte påbörjat WiiU-versionen än, men ändå vill visa vad som komma skall.

Men dom möjligheterna utesluter väl du för att du är sån icke-idiot.

Skrivet av neonille:

Fågel trailern va med all säkerhet pre-rendered.

Seriöst, ge mig en sjysst spelmotor (och en animatör) så gör jag snyggare själv på en 360 (jag skämtar inte). Skulle dom ha gjort förrenderat kunde dom ju gjort lite snyggt iaf.

hittade denna har ingen aning om den är fejkad eller äkta, däremot är den fullt rimlig. En konsoll med de specsen skulle dock vara kapabel till mycket mer än fågeldemot.

Jag tror helt enkelt att dom inte har satsat på grafikdemos (till skillnad mot hur Microsoft och Sony skulle göra).

Medlem

"Just because you are Unique, does not mean you are useful"

Medlem

Det slog mig nyss att man isåfall hade kunnat spela BF3 på en "Halvmobil" på 6,2 tum
That would be awesome!


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Mahone:

Det märks att Nintendo äntligen siktar in sig på hardcore. Och grafiken som Wii U klarar av är riktigt nice

http://www.gamenyusu.com/component/content/article/9-wii-news...

Nu hoppas jag du skojar med mig... För det första så var den för Renderad och för det andra så var det ju inte ens snyggt jämfört med vad Xbox 360 och Playstation 3 klarar av.

Det märks att dom fortfarande siktar på familje spelande och barn spel som inte kräver bra grafik för att vara roliga.

Riktigt besviken på deras nya konsol måste jag säga...

Medlem

Billigt och bra om man råkar tappa kolossen i golvet. Sen kan man ju fråga sig vem som kommer och sitta och spela på miniskärmen när det knappt finns en käft idag som inte har en tv under 42".

Medlem

Efter demon av kontrollen fick pressen dessa uppgifter på papper: After the demo was over Nintendo, bless it, treated us to a final element of cloak-and-daggerishness. We were told more facts about Wii U, which had to be read out and transcribed only onto paper.

So here they are: the console itself will run in full HD, via HDMI, but the touchscreen isn't HD. The console has internal Flash memory which can be augmented with "SD Card or USB solutions". It will play optical disks and downloadable content, and will be backwards-compatible with Wii software. And it will launch some time between 1 April and 31 December 2012.

det är definitivt en ny konsoll på G som inte är klar att presenteras ännu.

Källa: http://www.guardian.co.uk/technology/2011/jun/07/wii-u-ninten...


signatur
Skrivet av Johan3043:

För det första så var den för Renderad

Källa?

Saxat från IGN: "One noteworthy element was that the tablet controller was replicating the visuals on the TV on its smaller screen, and moving the tablet would cause the camera behind the hawk to move, allowing the player to see more of the landscape."

Min teori om varför fågeldemot inte alls var imponerande:
Det verkar som hela demot är anpassat så att det kan ritas ut även på handkontrollen. Visst kan det vara möjligt att video streamas från konsollen till handkontrollen, men det skulle inte förvåna mig om kontrollern har en egen, klen GPU (eller CPU) som demot begränsas av.

Medlem
Skrivet av Johan3043:

Riktigt besviken på deras nya konsol måste jag säga...

Det enda man vet om den är ju hur den ser ut och att den klarar full HD via HDMI, hur kan man vara besviken över det?


signatur

40-årig tjock och matälskande ninja från västkusten.

Medlem

Nah, har redan PS3 och Xbox 360. Behöver inte ytterligare en konsol med den "prestandan".

Medlem

leksak för barn


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Det enda som visades var kontrollen, konsolen gick tydligen att skymta men fokus låg inte på den. Själva kontrollen är inte en konsol i sig, det krävs fortfarande att man har tillgång till själva konsolen.

Medlem

varför skulle jag vilja köpa WiiU nästa år som är i stort sett som konsollerna jag äger idag, kan dok tänka ut ett par intressanta saker man skulle vilja se med kontrollen.
Plus så såg vi liknande saker igår mellan PSV och ps3an!

Inaktiv

Såg intervjun med Reggie på GT innan. Fick reda på följande:

*Den har inte blu-ray (ingen som trodde det heller men ändå)
*Så fort han fick en fråga om grafiken så slingra han sig "Vi fokuserar på en upplevelse, inte grafik" typ.. med andra ord så kommer det med all säkerhet bli ytterligare en ny konsoll från Nintendo som ligger en genaration efter grafikmässigt,360/ps3 grafik...om ens det
*Zelda spelet vi fick se en kort glims av va inte ingame utan bara en tech demo, dom andra bilderna från tex batman, metro va alla tagna från 360/ps3.
* Du MÅSTE vara i samma rum som konsollen.....(Visserligen kan du vara i ett stort rum) men herregud...va fan är det för mening??

Medlem

Den kontrollen kan faktiskt bli riktigt användbar till t ex rollspel, man skulle kunna ha en massa attacker/items som knappar på skärmen, skulle vara smidigt. Eller t o m ha magiformler som symboler man får teckna med fingret. Vi får väl se.


signatur

yolo

Inaktiv

Omg! Vad i helvete håller de på med? Gör en bärbar konsol eller en stationär! INTE DET HÄR! Shit! Detta ser verkligen ut som slutet för nintendo.

Medlem

Bf3 på Wii U? Skulle inte tro det va...det skriker FAIL om hela konsolen.

Skriv svar