Rösta fram tidernas spelskurk!

Flakmonkey

Enklaste omröstning hittills - Shodan alla dagar i veckan!

http://www.youtube.com/watch?v=NOFZ5fv_pb8

Medlem
Medlem

Vinner inte kane förlorar jag förtroendet för communityt på denna hemsidan, allvarligt half-life är inte så bra som alla skuttar omkring och hävdar..

Medlem

signatur

My momma always used to say, life is like a box of chocolates!

Medlem

Många av dessa skurkarna är ju inte onda, de är bara av en annorlunda uppfattning än sina motparter i spelen.

Finns ett par onda här dock, mecha-hitler fick min röst.

Medlem
Skrivet av Denglade:
Skrivet av ScarFace:

Kul att se Sovereign ligga i top.

Sovereign all the way

https://www.youtube.com/embed/R_NAoNd4YyY

Sovereign LÄTT!

Medlem

"You travel within the glory of my memories, insect. I can feel your fear as you tread the endless expanse of my mind. Make yourself comfortable... before long I will decorate my home with your carcass."
- SHODAN

Medlem

Stod mellan Ganondorf eller GLaDOS..blev Ganondorf.


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

Medlem

Sovereign ftw!

Btw vad är det som gör den där bögiga Final Fantasy-skurken så skurkig? Har nämligen ingen aning då jag avskyr den spelserien.

Medlem

Sovereign! Sovereign! Sovereign! Sovereign! Sovereign! Sovereign!

Eller Arthas Menethil/Lich King!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Är G-man en skurk ens. Han snackar ju med rebellerna i HL2 bl.a...han vill snarare ha hjälp att stoppa de onda.

Medlem

Haha, gillar att någon hade nominerat påven från medieval 2.

I mitt fall stod det mellan SHODAN, Jon Irenicus och Saren. Jag gillar när skurkarna inte försöker vara skurkar, utan de bara har en skev världsbild och tror att de faktiskt gör det rätta. I slutändan blev det Irenicus som fick min röst.

Inaktiv

Utan tvekan Dr Willy. Hur många titlar är det inte sammanlagt som han har varit med och varit just bad? Får min röst i alla fall!

rav
Medlem

Finns många sköna bad guys i denna listan.
Det ska ju faktiskt vara en riktig bad guy så vissa klassiker föll liksom bort. Tycker inte det handlar om bossfighter direkt utan mer hur deras karaktär är genom spelet.

Medlem

Wheatley får min värdefulla röst. Han är inte bara en briljant skurk, utan en briljant karaktär overall.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Skurken i metal Gear heter inte The Boss utan Big Boss!

*Jag ger upp*


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

På tok för många alternativ imo, blir väldigt skev omröstning. Men jag valde Glados.

Skrivet av spoj4n:

Vinner inte kane förlorar jag förtroendet för communityt på denna hemsidan, allvarligt half-life är inte så bra som alla skuttar omkring och hävdar..

Inte Command and Conquer heller....

Medlem
Skrivet av Kiske:

Skurken i metal Gear heter inte The Boss utan Big Boss!

Big Boss och The boss är två helt olika karaktärer. The boss var Big boss ledare i snake eater, innan hon bytte sida.

Medlem

Funderade på GLaDOS ett tag, men landade på Shodan från System Shock utan tvivel!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Enklaste omröstning hittills - Shodan alla dagar i veckan!

https://www.youtube.com/embed/NOFZ5fv_pb8

http://www.youtube.com/watch?v=NOFZ5fv_pb8

JA! Där har vi ju rätt klipp t o m!

Om vi pratar klassisk spelskurk kan man tänka sig LeChuck etc också, men som ren badass finns det faktiskt INGEN som slår Shodan.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Inaktiv

Det stod mellan Traya (KotOR2) och Loghain (Dragon Age). Deras "ondska" bygger på andra byggstenar som egentligen inte är onda. Det gäller att gräva sig in i karaktärerna.

Hogger är annars också bra!


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Shodan, System Shock lätt val.

Medlem

Jon Irenicus.

Medlem

Life... is strength. That is not to be contested; it seems logical enough. You live; you affect your world.

Rösta på Irenicus nu!


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

Alltså, vi vet ju inte alls om G-man är ond? Sepiroth är ond i alla fall.

Medlem

Jag trodde att Jon Irenicus från BG2 skulle vara en självklar vinnare. Men sedan kom jag på att majoriteten av de som röstar är tonåringar som inte skulle orka igenom första dialogsekvensen med densamme för att det inte var nog med flashiga effekter.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem

Är detta ens nödvändigt? Saftskallarna på FZ kommer väl rösta fram Sephiroth(som i alla liknande omröstningar) eller G-man om man ska följa HL trenden på denna sidas 2 förra val.


signatur

Where are we runnin'?

Medlem

Efter den här röstningen, kan ni inte köra tidernas anti-hjälte, FZ? Det finns ju sjukt många, Rubi Malone, Kratos, Postal Dude etc


signatur

Game long and prosper

Medlem

Varför är Sephiroths namn felstavat? -.-'

Skriv svar