Black Ops slår nytt försäljningsrekord

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

synd bara att spelet är sämst, modern warfare är ju tio gånger bättre.

Hahahahahaha, jo tjena!


signatur

Game long and prosper

Medlem

Seriöst, Black Ops (och alla andra CoD-spel för den delen) är knappt värda att kallas korridorshooters. De är mer lika rälsshooters. Jag har aldrig varit maken om spel som varit så maniska med var man är och ska vara. Går man lite före, efter eller mot sidan mot där spelet tycker att man ska vara dör man. "Du missade vårat scriptade event! Nu dör du!"

Om man inte dansar till treyarchs flöjt instadör man helt enkelt. Eller så slutar fienderna inte att spawna. Man tycker att de borde lära sig att inte skicka in gubbe efter gubbe för att dö, men intelligens är inte deras starkaste sida. Ganska mediokert spel i överhuvudtaget. Grafik och reklam verkar sälja dock,, så kudos till utvecklarna för att de har hittat det vinnande konceptet.

PS: LJUDEFFEKTERNA! Vad är det för fel på personen som gjorde vapenljuden? De kan ha de sämsta ljuden jag någonsin har hört!

Medlem
Skrivet av Wartex:

PS: LJUDEFFEKTERNA! Vad är det för fel på personen som gjorde vapenljuden? De kan ha de sämsta ljuden jag någonsin har hört!

Håller med! Ingen känsla överhuvudtaget i bössorna. Det enda är M60'n som låter någorlunda kraftig... Resten låter som pitchade trumljud. Detta reagerade jag direkt på.
Men verkar inte som folk verkar bry sig speciellt mycket, första gången jag hör någon ta upp det
För mig är det en stor del av spelkännslan. Byt sounddesigner!!
Sätt in snubben från Dice, han kan sin sak.. eller mig

Medlem

Alla klagar på spelserien hela vägen till spelbutiken.

Medlem

Tro fan de säljer.....bara massa barn som får spelen som tidig julklapp av föreldrarna!
eller så köper dom spelet för att polarna tycker de är fräckt

eller så har man sämsta känslan för spel och kör CS eller detta på kvällarna........


signatur

Sim-Racing

Medlem

Haha, här var det glatt

Kör bara SP och tyckte spelet var roligt. De satsar ju jättemycket på att det ska bli en grym actionfilm av det hela och det tycker jag de lyckats med. Men detta är ju bara ett sorts FPS, det är mycket som andra spel gör bättre, men som actionfilm är det inte många FPS som kommer nära.

Medlem

Jag älskar det här såelet! Det är hur bra som helst!!

Medlem

Älskar spelet!

Medlem

Eftersom det är vad MW2 inte var så är det bättre än MW2.

MW = Bra
MW2 = halvbra
MW BO = MW + MW2 = Mycket bra (lean mm.)

Inaktiv

MW2: Bra grafik, ljud, flyt, känsla och spelmekanik. Sugigt gameplay.
BO: Bra gameplay men sämre grafik och effekter.

Slutsats, det ser och låter tråkigare än MW2 men är fan så mycket roligare att spela på något konstigt vis.
Men hade man kombinerat Treyarchs idéer med IW:s teknik så hade det varit helt perfekt.


signatur

Förövrigt anser jag att Red Dead Redemption skall släppas till PC.

Medlem

Man kan tydligen spela igenom hela singleplayer genom att bara skjuta vid två tillfällen:
http://www.youtube.com/watch?v=RULv6HbgEjY

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av Skylance:

Allright! Nu har jag provar Black ops. 2 timmar av mitt liv jag aldrig kommer få tillbaka, vilket bondfångeri!

Efter att ha upptäckt att samma platta känsla samt oändlig respawn fortfarande var spelidén provade jag en nya strategi: sprint. 35 m till nästa checkpoint, shift gör jobbet.
Istället för att enerverande försöka förgöra fienden, låt shift göra jobbet åt dig. Alla bakom din nya checkpoint är nämligen förintat.

"People have just forgotten how to judge correctly, piece of shit"
Någon som kan placera citatet?

Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av delli:

Spelet som ligger brevid mig som ja råkat komma över kallat Gran Turismo 5 kommer väl sälja rätt bra den 24e också

I dont belive you.

Varför inte då, har du aldrig haft ett jobb? Trodde du kanske att spelen magiskt trollades fram i hyllan?

Nej, att han magiskt har spelet en vecka innan launch.

Öh.. Ja? Tror du inte att det var vad jag menade?? Trodde du kanske att jag menade att han hade råd att köpa det? Uppenbarligen kan jag läsa och är väl medveten om när release datumet är för GT5.

Måhända att han jobbar på låt oss säga Elgiganten? eller Åhléns? Eller någon annan återförsäljare av digital media.

Tänk lite pojk

Medlem

Goddamnit, man måste ju älska kommentar-hetsen som uppstår. Det slår aldrig fel

Medlem
Skrivet av Lofberg:

Goddamnit, man måste ju älska kommentar-hetsen som uppstår. Det slår aldrig fel

... och både du och jag drar vårt strå till stacken. Hej och hå!


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Jag stör mig inte på grafikryck då jag inte har några sådana problem. Vad som irriterar mig är grafiken i sin helhet som är något så jävla fult faktiskt. Gubbarna ser äckligt plastiga ut och skuggorna är ojämna, suddiga texturer här och där. Fattar inte för fem öre hur detta pissiga spel kunde få så bra betyg. Ljudet skall vi heller inte glömma bort att nämna, för efter att ha spelat Medal of Honor, har man nästan blivit lite väl bortskämd med härligt ekande automatvapen och helikoptrar som är öronbedövande osv. Allt det där saknar man i CoD fullständigt. Det finns ingen känsla i spelet.

Medlem

Det blev en succé med buggar. SKITSPEL!!

12
Skriv svar