"Star Wars: The Old Republic kommer att floppa"

Medlem

Star Wars: The Old Republic kommer inte att floppa


signatur

Meep!

Medlem

pr trick


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Inaktiv
Skrivet av sandwich88:

http://ealouse.wordpress.com/2010/10/12/hello-world/
och denna från rock paper shotgun....
http://rpslouse.wordpress.com/2010/10/14/the-truth-about-rock...

Jag förnekar inte att det må vara så, men ser ni inte ett mönster? Jag skulle tippa på ett fett jäkla epic troll men döm själva..

Intressant...

Men värt att ha i åtanke är att den andra bloggen startade två dagar EFTER Ealouse.

Han kanske såg hur mycket uppmärksamhet, Ealouse fick och ville också ha det.

Jag vet inte - bara spekulerar


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

RPS-GREJEN ÄR ETT SKÄMT FRÅN DERAS SIDA FFS DEAL W/ IT.

Om man läser kommentarerna verkar det som denna lus är en sann sådan.

Medlem
Skrivet av klossen:

pr trick

PR handlar inte om bara att lansera en produkt, för då snackar vi framför allt om marknadsföring (som PR kan bara en del av). PR handlar främst om ett företag och en produkts/varumärkes anseende och relationen med deras "målgrupp"/publik och intressenter. Hur detta blogginlägget skulle gynna EA, Mythic och Biowares anseende har jag svårt att se. Och all denna skadan bara för att få publicitet för ett av deras spel? Du får nog revidera ditt antagande.

Medlem

Och jag som tyckte den fula jävla cellshade-inspirerade grafikdesignen var nog för att förpassa det här spelet till papperskorgen direkt.

Fula spel är "kreativa" nu för tiden, verkar det som. Fuck that, jag ska inte behöva bedra mig själv för att inte konstant vara medveten om att det är ett fult spel jag kör.

Medlem
Skrivet av TruB:

Alla EAs senare titlar är väl allt mellan undermåliga och totala floppar. Visa mig en EA titel som inte stämmer in på det och jag visare er en under studio som jobbar självständigt.

Mass Effect 2 och Dragon Age? Eller tycker du dem är för gamla?

Jag tror knappast att Old Republic kommer floppa. Bioware vet hur man gör bra spel och tillsammans med Mythic så kommer de inte misslyckas. Dessutom har både Bioware och Star Wars ganska stora hängivna fanbases.

Moderator | Testpilot

Jag kommer garanterat lira det. Tänk dig folk som älskar online spel och sedan gillar uppläget i ett bioware spel. Tro mig det är väldigt många och detta är just då perfekt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Odin:
Skrivet av Dashiva:
Skrivet av Odin:
Skrivet av Combalex:

Vilket skämt, snubben är ju dum i huvudet. Förvånad han inte nämnde age of conan med bara för att ge oss en riktigt bra bild över hur han TROR det blir, bara för han har ett skit liv. Tyvärr lockar denna nyheten ut alla alla tuffingar som skriver "Jag sa detta från början" Sa vad, att ni är ignoranta och vet inte direkt hur spelet kommer bli, men endå så gör ni? Nice. Då jag tvivlar på det är sant, så nekar jag ju inte chansen heller.

Du är inte lite naiv som inte ser mellan raderna du ser bara allt svart och vitt det är du som inte fattar vad som pågår bakom kulisserna när det gäller EA så vet alla om att dom är rena jävla svin. så ta och vakna och se hur saker och ting funkar innan du öpnnar käften.

På tal om att öppna käften, har du ens någon som helst aning om hur det är att jobba på EA? Hur vet DU vad som pågår bakom kulisserna hos EA? EA Louse är inget annat än en casualty för alla lay-offs som sker, och han/hon är förbannad för att det hårda arbete som lagts in till synes går obemärkt förbi, och management bryr sig inte det minsta lilla. Så är det på alla företag. Fotfolket är förbannade på management på grund av diverse orsaker, det är inget nytt fenomen. EA Louse har ju ingen som helst uppbackning på det han säger, och det är en enda persons åsikt, alternativt en återberättelse av allt skitsnack som sker på en arbetsplats.

Nu är det så att det är inte första gången som EA är i blås väder finns en hel del idiotska drag som dom har gjort inte minst mot andra under företag som EA äger och mot oss spelare.

Jasså? Som till exempel när? När var EA senast i blåsväder för något dom gjort mot ett av sina företag? Och vad är det dom gjort mot "oss spelare"?

Medlem
Skrivet av TruB:

Alla EAs senare titlar är väl allt mellan undermåliga och totala floppar. Visa mig en EA titel som inte stämmer in på det och jag visare er en under studio som jobbar självständigt.

Mass Effect 1/2, Dragon Age, FIFA/NHL-spelen, Battlefield-serien, The Sims 1/2/3, Rock Band 1/2/3, Dead Space, Mirror's Edge, och kanske Dante's Inferno till viss mån. Sen är ju MoH på väg, och Madden säljer bra i USA, samma sak med NBA.

Medlem

ME1-2 bra spel, från en studio som jobbat självständigt bra exempel på det. där i kommer deadspace, dragon age.

Men ska vi ta BF serien å andra sidan, bf2 sålde mest förutom bc2, mycket crap från den serien som släppts därimellan, men tittar man på hängivna spelare så varade inte bc2 alls lika länge som bf2, bf2 spelas än, och spelades länge innan det började gå neråt, bc2 har redan tappat väldigt mycket.

Folk köper spelen, men dom spelas mindre skala innan dom slängs åt sidan. jag menar här att bc2 är undermåligt för det är inte SÅ bra som bf2 var i jämnförelse när det kom så det höll i många år innan servarna började tappa spelare.

och det är dom 2 bästa spelen i serien bortsett från bf42 då. hur mycket skit har inte släppts därimellan med expansioner som varit totalt ointressanta.

Medlem

du har en viss poäng i det. Men det släpps faktiskt en hel del bra spel under EAs banner.Och eftersom Bioware tillhör EA så måste man räkna de spelen också . Däremot tror jag faktiskt inte så mycket på SW TOR. jag kommer köpa det för att jag gillar serien men att göra det till en MMO tror jag är ett misstag. Är trots allt en ganska stor skillnad på mmorpg och rpg. och Bioware har noll erfarenhet av MMORPG

Medlem

Spelet kommer att bli en försäljningssucce men frågan är om folk kommer att stanna så länge i det, efter man spelat igenom det
ett par ggr, kanske efter 3-6 månader kommer man kanske tröttna.

Det är ippt till BW att utveckla spelet i rasande takt och gärna
lägga till mer Guild content och PvP möjligheter än de fjuttiga man
bara sagt "ja det kommer att finnas PvP" om idag.

Medlem

Om spelet är så pass IQ-befriat som WoW är så kommer ungarna att föredra att fortsätta spela WoW istället.
Det gör ju alla deras kompisar.

Om SWTOR blir lite mer som Mass Effect i hur strider fungerar så kan nog en hel del nya spelare tänka sig att lira det.

... men herregud vad grafiken är ful...

Skrivet av sandwich88:

http://ealouse.wordpress.com/2010/10/12/hello-world/
och denna från rock paper shotgun....
http://rpslouse.wordpress.com/2010/10/14/the-truth-about-rock...

Jag förnekar inte att det må vara så, men ser ni inte ett mönster? Jag skulle tippa på ett fett jäkla epic troll men döm själva..

Hur bevisar det någonting? Din andra länk är en parodi på den första...
Klart dom har samma ordval för att göra parodin uppenbar

Medlem
Skrivet av anon_20542:

Ja, Mythic-grafiker har nog skitbra koll på om ett helt annat spel än det dom jobbar på av en helt annan studio än den dom jobbar på kommer floppa eller inte..

Mythic har hand om PVP delen av SWTOR. Så ja mythic snubbar har nog ganska bra koll ska du se

Sedan har jag sett många kommentar att bioware aldrig släpper dåliga spel.

Det är skillnad på bioware och bioware. Detta är inte gruppen som har släppt spel som neverwinter nights, kotor 1, dragon age och mass effect. Det är Bioware Austin som utvecklar detta och vad jag kan minnas har dom inte släppt ett enda märkvärdigt spel.

Sedan har även en del andra personer inom EA/Bioware kommenterat detta (vissa med namn, och vissa är kända personer inom företaget) och ingen har direkt kunnat motbevisa att han inte har jobbat där. Vissa av dom har även konfirmerat mycket av vad han har sagt.

Bl.a den där tjejen han pratade om som blev uppsagd för att hon sa emot.

Hon sa att pågrund av lagliga skäl kan hon inte kommentera vad som har hänt, men vad hon kan göra är att kommentera vad som INTE har hänt. Det enda hon egentligen sa att hon blev inte uppsagd av anledningen han sa

Medlem

Warhammer online: age of reckoning, sög riktigt pung enligt mig, med lama animationer när man stod på längre håll! Detta var väl inte det snällaste brevet jag läst, men det är uppriktigt och det uppskattas, men som det säger "all reklam är bra reklam"


signatur

Does your mother really know you're a game-a-holic?

Medlem

Jag tror dock inte att detta kommer floppa, Bioware borde ha lärt sig av sina misstag från början när Warhammer släpptes, och WAR går faktiskt riktigt bra nu. Tror detta kan vara något som skulle kunna konkurera mot WoW då faktiskt många av deras spelare är gamla SWG fantaster.
Och vi får även ha i åtanke att de faktiskt har gjort Mass Effect, Dragon age, Baldur's Gate för att nämna några av de mest omtalade spelen idag. Jag tror på det här liret och jag hoppas iaf att det blir bra till slut


signatur

Through victory, my chains are broken - The Force shall free me.
Sith Lord of Defqon http://defqon-eu.guildlaunch.com/

Medlem

major tvekage på detta, den "anställda" fick reda på att han/hon skulle få sparken och helt plötsligt så suger spelen? njaaa, man får nog ta det med en nypa salt

123
Skriv svar