Minecraft = Moneycraft

Robot
Minecraft = Moneycraft

Markus Persson har inte skapat ett spel, han har byggt en sedelpress.

#minecraft


Medlem
Minecraft = Moneycraft

Otroligt? Oo, har inte provat det, vet inte om jag vågar heller, grafiken skrämmer mig.

Medlem

Helt sjukt egentligen. Detta bevisar ju bara att man faktiskt kan snickra ihop ett storsäljande spel "hemma" fortfarande.


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem
Skrivet av Morganrone93:

Otroligt? Oo, har inte provat det, vet inte om jag vågar heller, grafiken skrämmer mig.

När man väl börjat spela slutar man tänka på grafiken ganska snabbt. Minecraft är ett typexempel på hur gameplay slår grafik oavsett hur fult det är.

Medlem

Alltid mysigt när hemmasnickrare släpper nåt orginellt och knäpper skitföretag som EA och Activision på näsan. Men inte lär de sig att sluta prångla ut skitspel och uppföljare efter uppföljare för det... Känner att jag inte vågar testa detta just nu då all tid måste gå till att flytta. Men sen så!


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

Kommer definitiv köpa detta spel förr eller senare, då det verkar ha just det jag ville ha ut ur liknande spel, såsom wurm. Det enda som får mig att avakta är pengar (ja, ja är faktisk så fattig) och påståenden om att online play är buggigt. co-op <3

Om han bara hade skaffat sig en crew för pengarna nu, och kör 3.0 på grafiken så blir det här större en marios mage!

Medlem

Snacka om att lyckas?

Medlem
Medlem

Helt galet mycket pengar på kort tid. Så nu är det dags att den gode utvecklaren får tummen ur röven och patchar på lite.


signatur

To boldly go where everyone's been before.

Medlem

Älskar det <3

Inaktiv

ALL LIEZ!!1

Piratkopieringen har tagit död på pc:n!!!111
Å grafiken är ju så jävla sämst! == Skitspel!!!!111

/end sarcasm.

Medlem

Jävligt imponerande!

Medlem

Tycker inte att grafiken är ful eller dålig, jag ÄLSKAR den.

Medlem
Skrivet av Oddman:

Så nu är det dags att den gode utvecklaren får tummen ur röven och patchar på lite.

Hoppas du trollar.

Medlem

signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Hockey Stick:
Skrivet av Morganrone93:

Otroligt? Oo, har inte provat det, vet inte om jag vågar heller, grafiken skrämmer mig.

När man väl börjat spela slutar man tänka på grafiken ganska snabbt. Minecraft är ett typexempel på hur gameplay slår grafik oavsett hur fult det är.

Sitter och småler... tänker på folket som klagar på piraterna och menar att det är deras fel för att spel säljer dåligt.

Bättre exempel än så här kan jag inte hitta? Gör ett bra spel och folk köper det. Svårare än så är det inte.

Jag köpte alpha-versionen förra veckan.... och jag kommer absolut köpa fullversionen.

Varför den här fascinationen över vad folk tjänar, är det inte spelet som är det viktiga?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Exxo:

Jag köpte alpha-versionen förra veckan.... och jag kommer absolut köpa fullversionen.

Du har ju redan fullversionen, köper man alphan så får du ju alla framtida uppdateringar.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Inaktiv

Go Sverige!


signatur

War never changes.

Medlem

hoppas detta visar dem stora företagen att gameplayer är viktigast!!

Alltså jag vill se samma sandboxlir i proffesionella spel.

men Markus Persson förtjänar verkligen dem där slantarna han tjänat in, fy fan va grymt kul detta spel är


signatur

Suup homie

Medlem
Skrivet av Oddman:

Helt galet mycket pengar på kort tid. Så nu är det dags att den gode utvecklaren får tummen ur röven och patchar på lite.

kidding right ?


signatur

I9 9900 - RTX 3080 - 32GB - 990 pro

Medlem

Hm... men... varför har han valt att använda den typen av grafik? Är det medvetet retro eller?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv
Skrivet av Tybalt:

Hm... men... varför har han valt att använda den typen av grafik? Är det medvetet retro eller?

Hela spelet är programmerat i Java och kan därefter spelas i webbläsaren utan att man behöver ladda ned något.

Sedan så är ju det som sagt Java det är programmerat i. Därför är det inte en så advancerad spelmotor.

Kan nog ligga något i det du säger också, att det medvetet är lite "retro".

Själv så älskar jag grafiken - simpelt och stilrent, ger en väldigt inbjudande miljö. Sedan har han ju lyckats med det också.

Medlem
Skrivet av conthox:

Hot DAMN säger jag bara... fy fan vilket arbete!

Medlem

Inget är hugget i sten ännu då spelet är alpha, men grafiken ska absolut vara retro. Enligt Notch själv är han dock inte mycket av en designer så jag har för mig att det var en bidragande faktor till spelets utseende. Räkna med block, men texturer och sådant kan nog officiellt förbättras i framtiden. Finns ju redan en del enkla-att-installera texturpaket.

Medlem

Jäklar vad pengar han har fått in. Är lite avundsjuk.

Inaktiv

Nån som kan förklara för mig vad det här spelet egentligen går ut på? Sätta ut block känns lite...why?

AW8
Medlem

Jag provade den gamla versionen som är gratis på hemsidan ("MineCraft Classic") igår kväll, efter att ha läst den förra MineCraft-artikeln här på FZ.

Jag satt i över 3 timmar och bara sprang runt och grävde och byggde. Fyfan vad kul det var! Synd bara att jag inte kunde spara mina skapelser. Och jag ju inte ens testat det "riktiga" gameplayet heller.
Det kanske blir ett köp i framtiden.


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem
Skrivet av Segas:

Nån som kan förklara för mig vad det här spelet egentligen går ut på? Sätta ut block känns lite...why?

Det går ut på att överleva (om man köper spelet och spelar survival dvs) och leta mineraler för att tillverka vapen etc.
Kartorna är oändliga, inte på höjden och djupet. Men springer man och utforskar så lär du få springa tills du blir gammal och grå. För vad jag har förstått så kan kartan bli större än våran riktiga planet procentuellt (stavning?) sett.

Har spelat detta ganska länge, dock inte ägt det lika länge. Men efter jag spelade survival så är jag helt fast.

Detta spel är inte imponerande vad det gäller grafiken, men det tar det igen (och med sjuhelvetes råge dessutom) på sin enorma charm !
Detta spel om något bevisar att grafik inte är allt.

Och till folk som klagar på att det patchas för lite ska tänka på det är en "alpha". Skulle det ha varit en större speltillverkare så skulle det i runda slängar betyda att det är något som testas inom företaget endast.
Så jag tycker faktist att folk ska vara glada för att de i ett så pass tidigt stadie fått ta del av spelet. Dessutom kanske priset stiger framöver.

För min del får Notch (marcus) gärna pilla och knåpa med spelet i alpha stadie hur länge som helst. Svårt att tänka mig att det finns många spel på denna jord som kan ge så mycket spelglädje i alpha.


signatur

- Wiiga -

Medlem
Skrivet av 7an:

Ideen må vara unik, men grafiken är horribel, 95 kr?

Seriöst, vem betalar det?

Möjligtvis någon liten nintendo 8bit kåt snubbe som legat för lite

Sedelpress i all ära, men man ser att smarta ideer förmedlade till idioter genererar pengar, så det är bara att gratulera.

Se upp för minecraft 2 ,3, 4, 5, 6 och kanske till och med minecraft 16 bit

Det enda ni kan trösta er med är att ni inte behöver uppgradera ihjäl er och våldta plånboken för att simulera, detta funkar mer eller mindre på en standarddator.

Troll? Undrar vem det egentligen är som inte "legat" ordenligt på sistone

123
Skriv svar