Penumbra: Black Plague

Robot
Penumbra: Black Plague

Lågbudgetskräck från Helsingborg, kan det verkligen vara något? Jodå, Penumbra: Black Plague bevisar att allt som behövs för att slå världen med häpnad är en grym fysikmotor och en konstant brist på ljus.


Medlem
Penumbra: Black Plague - skrämmande bra?

När första (?) spelet släpptes som freeware kom en polare hem till mig: "DU MÅSTE LADDA HEM PENUMBRA" Ja blev lite tagen, men visst tankade ner.. Omg. Vilket spel, helt sjukt. Och när man fick veta att det var några studenter så blev man ännu mera paff. fett coolt var det.

Medlem

Ettan var väldigt bra och den enda stora svagheten var dom upprepande miljöerna.

Medlem

Roligt när mindre utvecklare lyckas

Medlem

Fastnade tidigt i demot av första spelet.

Medlem

Jag fastnade i första penumbra, kunde inte stå ut med att sitta i mörkret och spela detta fasansfulla skrämmande spel!

Medlem

Aaah, allt gott kommer tydligen från Skåne. Detta, Oxeye och Massive. Whoopie.

Medlem

Gott gotti gott gott.


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Medlem

Härligt! Blir nog att testa.

Medlem

hoppas på något mera action, det blev lite för slött i längden.

Medlem

älskade Penumbra, otroligt bra spel, och blev välldigt glad nu när jag såg tvåan kommer, förbestält och jag längtar!!

Penumbra är det spelet jag har blivit mest skraj för, utmärkt gjort!


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Vart köper jag ettan och tvåan?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av WaltX:

Vart köper jag ettan och tvåan?

här bland annat

Medlem

Black plague har förövrigt nyligen gått guld och fått releasedatum satt (15/2) ser verkligen fram emot liret.. men nu, läsa recension!

edit: btw, nån som vet ifall spelet kommer att kunna köpas via steam?

Medlem
Skrivet av mullins:
Skrivet av WaltX:

Vart köper jag ettan och tvåan?

här bland annat

Tack!


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Penumbra 1, finns lite överallt i vanliga stores annars.
det tar ett tag innan man vänjer sig vid kontrollerna, men det funkar


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Fan va sweet! första delen är ett av det bästa spelen som gjorts...En stämning som inte äns Half-Life lyckades fånga...

Medlem

Nej, nu blev man sugen på att spela det ^^ Småskrattade lite när du sa att du satt och skrek framför skärmen.


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

Kul att Helsingborg får visa framfötterna i spelvärlden! Grattis till utvecklarna!

Medlem
Citat:

Röstskådespeleriet är förvisso en smula ojämnt men håller en hyfsat bra standard (med ett stort, överspelande undantag).

Hehe, undrar vilken röst det kan vara? Vi råkar ha en skådespelare gemensamt i Harvest, nämnligen

Medlem

Hmmmm.. ja första delen var nice så varför inte!

Medlem

Måste bara säga, bra skrivet. Creds!

Inaktiv

Hehe släpps när jag fyller år

Medlem
Medlem

Måste man ha spelat ettan för att kunna förstå tvåan btw? ^_^ Kan vara bra att veta


signatur

Videomupp

Inaktiv

WildThing: Nej, det går alldeles utmärkt att spela 2:an direkt. Storyn från ettan återberättas (väldigt kort och ytligt) i början. Men det är nog allra bäst om man spelar dem i ordning.

Hmmm... vete fasingen om jag vågar spela detta...

Inaktiv

need demo!


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

Heja Helsingborg (jag är helsingborgare)!


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Inaktiv

Provade första demot och gillade spelet för att sen glömma bort det. Dags att beställa båda, delvis för att gynna spelföretagen i Helsingborg.

12
Skriv svar