Medlem
BB2

Fick detta mail från BB2, efter att jag mailat och klagat på att surfande & filhämtningar går långsamt.

Hej.

Vi vet att det finns vissa hastighetsproblem mot Bredbandsbolaget just. Vi håller på att undersöka detta närmre men problem liknande dessa kan ta lång tid att felsöka.
Tyvärr kan jag inte ge dig ett konkret svar tills när det blir fixat. Jag förstår att det är frustrerande men de jobbar på det och tro mig, ingen här vill att dessa problemen skall kvarstå.

Någon mer som inte är nöjd med BB2 ?

Villken ISP rekomenderar ni :

Blixtvik
IP-Bolaget
Adamo
Tele2
Net at once
Bahnhof
Vattenfall
Calypso
Telia

Har 100/100 Mbit`s

Medlem

Ja du ..jag är en av dem iaf. du kan titta på den här tråden på sweClockers http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=686...

så kommer du se att du verkligen inte är ensam om att ha problem med BB2.

Jag har sagt upp mitt abbonemang hos BB2 för samma problem som du har ....och igår fick jag hem räkningen de har tagit full betalning trots att jag har haft kanske upp till 8 mbit/s på en 100/100mbit/s.
Flera ggr så kommer jag knappt upp i 2mbit/s under normala surftider dvs. mella 17.00 till 23.00
Jag ringde in och klagade att jag inte tänker betala för något de inte kunnat leverera till mig ...så har jag fått svar att det är en "upp till - tjänst" de säljer .......jo men visst 5% av 100% ... sen ha mage att komma med "upp till -tjänst" resonemaget ....PASSA ER FÖR BB2 om ni bor i Helsingborg ...de ska undvikas .....

Medlem
Skrivet av Chewie:

Ja du ..jag är en av dem iaf. du kan titta på den här tråden på sweClockers http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=686...

så kommer du se att du verkligen inte är ensam om att ha problem med BB2.

Jag har sagt upp mitt abbonemang hos BB2 för samma problem som du har ....och igår fick jag hem räkningen de har tagit full betalning trots att jag har haft kanske upp till 8 mbit/s på en 100/100mbit/s.
Flera ggr så kommer jag knappt upp i 2mbit/s under normala surftider dvs. mella 17.00 till 23.00
Jag ringde in och klagade att jag inte tänker betala för något de inte kunnat leverera till mig ...så har jag fått svar att det är en "upp till - tjänst" de säljer .......jo men visst 5% av 100% ... sen ha mage att komma med "upp till -tjänst" resonemaget ....PASSA ER FÖR BB2 om ni bor i Helsingborg ...de ska undvikas .....

Sa upp mitt abonemang idag ( 7/11) hoppas verkligen fler gör det, dom ska straffas när de inte kan LEVERERA det man har beställt.

Funderar på IP-Bolaget 100/100 ,någon som har det och kan säga om dom är bra eller inte?

Mvh// Reach

Inaktiv

Jag sa också upp mitt BB2 abonnemang nu innan månadsskiftet. Jag har och har haft exakt samma problem som Chewie, dvs mellan 17-23.00 på kvällarna får jag i stort sett aldrig ut mer än 5mbit/s åt både hållen fast att det ska vara 'upp till' 100/100mbit/s, ibland får jag knappt ut mer än 1mbit/s upload.

Jag bor i Göteborg.

Medlem

Är riktigt sugen på att skaffa 100/10, men efter att ha läst tråden börjar jag bli tveksam. Är verkligen BBB så dåliga, finns det ingen som har goda erfarenheter?

Finns det några andra alternativ, har Telia 8/2, blir det någon märkbar skillnad om jag uppgraderar till 24MB istället?

Inaktiv
Skrivet av Crenshaw:

Är riktigt sugen på att skaffa 100/10, men efter att ha läst tråden börjar jag bli tveksam. Är verkligen BBB så dåliga, finns det ingen som har goda erfarenheter?

Finns det några andra alternativ, har Telia 8/2, blir det någon märkbar skillnad om jag uppgraderar till 24MB istället?

BBB's fiber anslutningar är "grymt" bra. En av de bättre leverantörerna på fiber faktiskt. Vill själv ha BBB fiber, men kan inte få det :(.

Har du tillgång till fiber så ska du absolut inte gå på adsl abonemang. BB2 bör dock undvikas som fiberleverantör då dom haft mycket strul sista tiden på flera platser runt om i sverige.


signatur

Spel: Intel Core 2 Duo E6600 | Asus P5W DH Deluxe | 2048MB Corsair PC6400 DDR2 | 1x WD raptor 36Gb 1x Hitachi 250Gb | POV 7800GT

Medlem

Misstog BB2 för BBB, aldrig hört om Bredband2. Blir väl att beställa direkt.

Inaktiv
Skrivet av Crenshaw:

Misstog BB2 för BBB, aldrig hört om Bredband2. Blir väl att beställa direkt.

Lotto imo
vill oxå ha BBB... sitter i dag på ett 100/100mbit fibernät (lokalt såklart)... men tyvärr får man inte de pingtiderna man vill ha (duger väll när man spelar värre när man ska hosta spelservrar). Skulle lätt byta mitt 100/100 mot BBB's 100/10 bara för pingens skull


signatur

Spel: Intel Core 2 Duo E6600 | Asus P5W DH Deluxe | 2048MB Corsair PC6400 DDR2 | 1x WD raptor 36Gb 1x Hitachi 250Gb | POV 7800GT

1
Skriv svar